Menu

Alix E. Harrow

W tej zniewalającej, pełnej liryzmu debiutanckiej powieści, której akcja rozgrywa się na początku XX wieku, młoda kobieta odnajduje tajemniczą księgę i wyrusza w fantastyczną podróż ku samopoznaniu. W ogromnej rezydencji pełnej egzotycznych skarbów, w której upływa jej młodość, January Scaller sama stanowi nie lada osobliwość. Będąc podopieczną bogacza pana Locke’a, ma wrażenie, że niewiele różni się od eksponatów na ścianach jego willi: jest tu wprawdzie otoczona opieką, ale zarazem czuje się ignorowana i kompletnie nie na miejscu. Wszystko zmienia się, gdy w jej ręce wpada tajemnicza księga – spowita wonią innych światów, kryje w sobie opowieść o sekretnych drzwiach, miłości, przygodzie i niebezpieczeństwie. Każda jej strona przynosi odkrycia z trudem dających się objąć rozumem prawd o tym, czym jest świat. January stopniowo zaczyna też rozumieć, że historia przedstawiona w książce powiązana jest z jej własnym losem. W tym czarującym debiucie Alix E. Harrow, zachwycającym bogactwem stworzonego świata i wyobraźnią autorki, czytelnik poznaje historię o z pozoru niemożliwych podróżach, niezapomnianej miłości i nieprzemijającej potędze opowieści. Czy odważysz się przekroczyć próg i samodzielnie odkryć magię, która kryje sie za drzwiami?
Nie ma czegoś takiego jak wiedźmy, choć kiedyś były – w dawnych, spowitych mrokiem czasach, zanim zaczęto je palić. Od tego czasu noc należy do mężczyzn z krzyżami i pochodniami, a czary sprowadzają się do ładnych amuletów i dziecięcych rymowanek. Jeśli współczesna kobieta chce sięgnąć po władzę i moc, musi ich poszukać na ulicy. Jak siostry Eastwood. Może nikt nie opowie ich historii, ponieważ nie jest jeszcze skończona. Niewykluczone, że jesteśmy dopiero u jej początku i całe to zamieszanie-pogmatwanie, którego narobiły, to zaledwie pierwsze uderzenie krzesiwa, pierwsza garść iskier. Wciąż nie ma czegoś takiego jak wiedźmy. Ale będzie. „Ta powieść skradła moje serce od pierwszych zdań wprowadzenia. Rozprawia się z niesprawiedliwościami społecznymi dotyczącymi płci, rasy, konserwatywnych postaw, kapitalistycznego wyzysku i jeszcze wielu innych spraw. Nic to, że akcja rozgrywa się pod koniec XIX wieku w Stanach Zjednoczonych. Wychodząc z tamtymi kobietami i ich bliskimi na ulice, by protestować, czujemy się, jakbyśmy byli w dzisiejszej Polsce. Wiedźmy, zaklęcia, czary, prastare rymowanki i alternatywne wersje znanych baśni to piękny sztafaż, w który autorka ubrała aktualne, palące kwestie społeczne. Bo „dawno, dawno temu” równie dobrze może się dziać „tu i teraz”. – Patrycja Zarawska, tłumaczka książki „Zachwycający, poruszający pean na cześć niepokonanej mocy kobiet. Postacie są żywe, z krwi i kości – krwawią i krzyczą. Uwielbiam je i nie mogę się doczekać, by siła wiedźm obudziła się w nas wszystkich.” – Laini Taylor, autorka bestsellerów „New York Timesa” „Cudowna ucieczka w świat, w którym moc wiedźm skurczyła się do zaledwie wspomnienia o kobiecej magii, a trzy zuchwałe, rozdzielone do niedawna siostry zdobywają klucz do tego, by tę magię sprowadzić z powrotem. Ta opowieść porwie was bez reszty.” – Yangsze Choo, autorka bestsellerów „New York Timesa” „Niesamowity kawał czarownictwa i buntu, tak bardzo potrzebnego w naszych czasach, a także przypomnienie, że sekretne słowa i sposoby nigdy nie odejdą w zapomnienie, dopóki istnieją języki, które wypowiedzą zaklęcia, i uszy, które zechcą słuchać.” – P. Djèlí Clark, autor The Black God’s Drum „Błyskotliwe arcydzieło czystej magii w dziedzinie snucia opowieści!” – Gwendolyn Womack, autorka Przepowiedni