Menu

Anna Derleta

"Repetytorium do języka polskiego może zastąpić każdy podręcznik! Służy przygotowaniu ósmoklasisty do egzaminu na zakończenie szkoły podstawowej. Może z niego skorzystać młodszy uczeń, począwszy od 4 klasy, żeby przygotować się do powtórzeń, klasówek i sprawdzianów, gdyż materiał obejmuje cały pięcioletni cykl nauki. Część powtórzeniową podzielono na zagadnienia gramatyczne (28 tematów) i pozostałą, nazwaną Lektury (łącznie 67 tematów), choć obejmującą szerszy zakres: omówienie lektur obowiązkowych (klasy 4-8) , informacje o twórcach, formy wypowiedzi. Na rynku brakuje omówień obowiązkowych lektur w klasach młodszych, a mogą się one okazać potrzebne na egzaminie. W ostatniej części znajdują się arkusze egzaminacyjne z lat 2022- 2023 roku – czyste oraz ze wzorcowymi rozwiązaniami, punktacją i komentarzami wyjaśniającymi jakie odpowiedzi zapewnią maksymalną liczbę punktów. Cenne są wskazówki dołączone do modelowych wypowiedzi pisemnych stanowiących ostatnią część testu egzaminacyjnego."
Ściągi. Język polski. Gramatyka, czyli pierwsza pomoc w domu i w szkole dla uczniów klas IV-VIII w szkole podstawowej. Pakiet 28 dwustronnych, kolorowych, starannie graficznie opracowanych ściąg-kart edukacyjnych obejmuje wszystkie ważne tematy z zakresu gramatyki języka polskiego uwzględnione w podstawie programowej. Jedna karta dotyczy jednego tematu. Format ściąg jest nieprzypadkowy – mają się zmieścić w zeszycie i być podpowiedzią wyjaśniającą i podsumowującą prezentowane zagadnienie krok po kroku. Wiele zagadnień ilustrują poglądowe grafy i schematy.Przykładowo, na ściądze poświęconej przymiotnikowi oprócz definicji znajduje się wskazówka: jak określić jego formę gramatyczną, jak się go stopniuje, odmienia, jak utworzyć od niego przysłówek. Przy każdym temacie podane są proste i bardziej złożone przykłady, a na końcu znajdują się zadania. Do każdego zadania są też odpowiedzi, ale zapisane „do góry nogami”, żeby korzystający ze ściąg najpierw sami próbowali wykonać polecenie, a dopiero potem zweryfikowali swój tok rozumowania.