Menu

Blacha Marcin

Podczas rutynowej kontroli torów szeregowy pracownik techniczny metra staje się świadkiem starcia gangsterów z pewną tajemniczą kobietą, która w desperacji prosi go o przechowanie czipa. Mężczyzna chce poznać prawdę o przedziwnym wydarzeniu i tożsamość intrygującej dziewczyny. Wyrusza w podróż przez najmroczniejsze zaułki Night City. W trakcie poszukiwań spotka szalonych cyberpunków, pracowników bezwzględnych korporacji i słynnego Johnny’ego Silverhanda. Scenariusz napisali Aleksandra Motyka („Wiedźmin: Córka płomienia”) i Marcin Blacha, a rysunki stworzył Danijel Žeželj. Album zawiera materiały zebrane w amerykańskim wydaniu „Cyberpunk 2077: Your Voice”.
Nastał koniec cywilizacji człowieka. Moloch, samoświadomy program komputerowy wywołał III Wojnę Światową, która wybiła większość ludzkości. Teraz gigantyczny kompleks wojskowo-przemysłowy, sterowany przez program zajmuje większą część Stanów Zjednoczonych. I stale się rozrasta. Moloch produkuje śmiercionośne maszyny, a także prowadzi eksperymenty na żywych stworzeniach, tworząc mutantów oraz cyborgi. Ludzie zostali zepchnięci do rozpaczliwej ofensywy. Machiny Molocha nie są jedynym zagrożeniem w świecie Neuroshimy. Na pustkowiach szaleją hordy mutantów i brutalne gangi. Z kolei południe, przy granicy z Meksykiem pokryte jest drapieżną Neodżunglą, powstałą w wyniku skażenia chemicznego i promieniowania. Czy w takim świecie jest jeszcze w ogóle miejsce dla człowieka? Pamiętaj – może nadzieja to matka głupich, ale bardzo kocha swoje dzieci. Ludzie się nie poddali. Żołnierze Posterunku wciąż walczą z Molochem, Nowy Jork ogłosił się nową stolicą Stanów i powoli stara się odbudować cywilizację, a Vegas wciąż jeszcze jest miastem hazardu i rozrywki. Kim są postacie graczy? Bezwzgledny Ganger, skuteczny Zabójca Maszyn, sprytny Szczur, a może Kaznodzieja Nowej Ery? Każda profesja ma swoje sposoby na radzenie sobie z rzeczywistością. W Neuroshimie wcielicie się w twardych ludzi, odpowiednich na te czasy. Tu nie ma miejsca dla słabych. Nie jest łatwo, ale nikt nie płacze. Niektórzy wykorzystują swoje umiejętności by walczyć z Molochem i chronić innych przed mutantami. Inni będą chcieli szybko się dorobić, plądrując ruiny. Znajdą się też tacy, których plany będą dużo bardziej rozbudowane. Pozostali będą starali się po prostu przetrwać.