Menu

Gromek Ewa

Podręcznik stopniowo, językiem dostosowanym do wieku uczniów, wprowadza wymagane przez nową podstawę programową słownictwo geograficzne i biologiczne służące opisywaniu zjawisk przyrodniczych. Liczne obserwacje i doświadczenia ułatwiają realizację wszystkich treści z nowej podstawy programowej, umożliwiają praktyczne poznanie przyrody, angażują uczniów i zachęcają do samodzielnej pracy. Cenne wskazówki do obowiązkowych zajęć terenowych motywują uczniów do poznawania świata przyrody w praktyce oraz uczą ich obserwacji środowiska i poznawania krajobrazu najbliższej okolicy. Wysokiej jakości piękne zdjęcia i rysunki, znakomicie skorelowane z treścią wykładu, działają na wyobraźnię uczniów i pomagają im w przyswajaniu wiedzy. Czytelne infografiki, łączące ilustracje z informacjami, klarownie przedstawiają procesy i zależności zachodzące w przyrodzie – dzięki takiej formie uczeń lepiej zrozumie i zapamięta trudniejsze zagadnienia.
Zeszyt ćwiczeń jest skorelowany z podręcznikiem, a zadania w pełni dostosowano do nowej podstawy programowej, co zapewnia realizację obowiązkowego materiału nauczania. Zróżnicowane i ciekawe ćwiczenia do każdej lekcji z podręcznika - otwarte, zamknięte, wzbogacone grafikami - aktywizują uczniów, pomagają uporządkować wiadomości i utrwalić wiedzę. Zadania o różnym stopniu trudności pozwalają na doskonalenie umiejętności uczniów na każdym poziomie. Dodatkowe zadania powtórzeniowe po każdym dziale umożliwiają systematyczną naukę. W publikacji przewidziano również odpowiednią ilość miejsca na odpowiedzi ucznia, dzięki czemu nie musi on sięgać po dodatkowy zeszyt. Wyodrębnione karty obserwacji do zajęć terenowych zachęcają do zajęć na świeżym powietrzu i są pomocne w odpowiednim przeprowadzeniu tego typu lekcji. Zeszyt ćwiczeń w pełni uwzględnia wszystkie zmiany wprowadzone w nowej podstawie programowej: - zmodyfikowano kolejność przedstawianych zagadnień; - dodano tematy zawierające treści nowe w podstawie programowej (część treści geograficznych); - usunięto zagadnienia, których obecnie nie ma w podstawie; - dodano karty obserwacji do zajęć terenowych; - tematy z biologii i geografii przedstawiono jako wprowadzenie do nauki tych przedmiotów