Menu

Gworys Monika

MÓWIĘ PO POLSKU. Ćwiczenia dla obcokrajowców. Poziom A1 i A2: • To podręcznik do doskonalenia sprawności mówienia. • Został przygotowany z myślą o cudzoziemcach, którzy rozpoczynają naukę albo ją kontynuują. • Pomaga w przygotowaniu się do egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego. • Gotowe jednostki lekcyjne są przeznaczone na poziomy A1 i A2. • Obejmuje zagadnienia zawarte w „Programach nauczania”. • Składa się z 20 rozdziałów (po 10 na każdy poziom). • Jednostki lekcyjne są zbudowane według podobnego schematu: otwierają je zadania ogniskujące uwagę wokół tematu, kolejne ćwiczenia wymagają coraz większej samodzielności w tworzeniu wypowiedzi, a trzy ostatnie zadania podsumowują rozdział i przygotowują do egzaminu certyfikatowego. • Bodźcami do wypowiedzi są głównie teksty autentyczne (na przykład o znanych Polakach, popularnych miejscach, kulinariach itp.), infografiki, komiksy oraz zdjęcia i ilustracje. • Zróżnicowane techniki pracy i typy zadań pozwalają realizować podstawowe działania językowe: produktywne (monologowe) i interakcyjne (dialogowe). • Na poziomach egzaminacyjnych student ma możliwość odsłuchania nagrań z przykładowymi wypowiedziami egzaminacyjnymi. Opracowanie swoim „rozmachem” dydaktycznym przypomina w dużym stopniu kompletny podręcznik do nauki polszczyzny. To duży sukces, który pokazuje, że jego Autorkom udało się podejść do rozwijania umiejętności ustnej produkcji językowej w sposób całościowy. Moja końcowa ocena opisywanego materiału jest bardzo wysoka. Emanuje od niego profesjonalizm dydaktyczny i duże doświadczenie lektorskie jego Autorek. Powinien zająć ważne miejsce wśród nowoczesnych opracowań do nauczania polszczyzny jako języka obcego i drugiego. – z recenzji prof. dr hab. Przemysława E. Gębala Podręcznik „Mówię po polsku. Ćwiczenia dla obcokrajowców” autorstwa Moniki Gworys i Anny Mądreckiej to bardzo wartościowa, długo oczekiwana pozycja, wypełniająca poważną lukę na rynku wydawniczym w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego. Po raz pierwszy otrzymujemy pełny zestaw materiałów dydaktycznych umożliwiający uczenie się, nauczanie i ocenianie ustnych działań językowych. – z recenzji prof. dr hab. Iwony Janowskiej
MÓWIĘ PO POLSKU. Ćwiczenia dla obcokrajowców. Poziom B1 i B2: • To podręcznik do doskonalenia sprawności mówienia. • Został przygotowany z myślą o cudzoziemcach, którzy chcą poprawić swoje umiejętności konwersacji. • Pomaga w przygotowaniu się do egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego. • Gotowe jednostki lekcyjne są przeznaczone na poziomy B1 i B2. • Obejmuje zagadnienia zawarte w „Programach nauczania”. • Składa się z 20 rozdziałów (po 10 na każdy poziom). • Jednostki lekcyjne są zbudowane według podobnego schematu: otwierają je zadania ogniskujące uwagę wokół tematu, kolejne ćwiczenia wymagają coraz większej samodzielności w tworzeniu wypowiedzi, a trzy ostatnie zadania podsumowują rozdział i przygotowują do egzaminu certyfikatowego. • Bodźcami do wypowiedzi są głównie teksty autentyczne (na przykład o znanych Polakach, popularnych miejscach, kulinariach itp.), infografiki, komiksy oraz zdjęcia i ilustracje. • Zróżnicowane techniki pracy i typy zadań pozwalają realizować podstawowe działania językowe: produktywne (monologowe) i interakcyjne (dialogowe). • Na obu poziomach egzaminacyjnych B1, B2 student ma możliwość odsłuchania nagrań z przykładowymi wypowiedziami egzaminacyjnymi. • Dodatkową pomoc dla nauczyciela stanowią karty komunikacyjne do pobrania i druku. Podręcznik „Mówię po polsku. Ćwiczenia dla obcokrajowców” autorstwa Moniki Gworys i Anny Mądreckiej to bardzo wartościowa, długo oczekiwana pozycja, wypełniająca poważną lukę na rynku wydawniczym w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego. Po raz pierwszy otrzymujemy pełny zestaw materiałów dydaktycznych umożliwiający uczenie się, nauczanie i ocenianie ustnych działań językowych. – z recenzji prof. dr hab. Iwony Janowskiej Opracowanie swoim „rozmachem” dydaktycznym przypomina w dużym stopniu kompletny podręcznik do nauki polszczyzny. To duży sukces, który pokazuje, że jego Autorkom udało się podejść do rozwijania umiejętności ustnej produkcji językowej w sposób całościowy. Moja końcowa ocena opisywanego materiału jest bardzo wysoka. Emanuje od niego profesjonalizm dydaktyczny i duże doświadczenie lektorskie jego Autorek. Powinien zająć ważne miejsce wśród nowoczesnych opracowań do nauczania polszczyzny jako języka obcego i drugiego. – z recenzji prof. dr hab. Przemysława E. Gębala