MÓWIĘ PO POLSKU. Ćwiczenia dla obcokrajowców.
Poziom B1 i B2:
• To podręcznik do doskonalenia sprawności mówienia.
• Został przygotowany z myślą o cudzoziemcach, którzy chcą poprawić swoje umiejętności konwersacji.
• Pomaga w przygotowaniu się do egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego.
• Gotowe jednostki lekcyjne są przeznaczone na poziomy B1 i B2.
• Obejmuje zagadnienia zawarte w „Programach nauczania”.
• Składa się z 20 rozdziałów (po 10 na każdy poziom).
• Jednostki lekcyjne są zbudowane według podobnego schematu: otwierają je zadania ogniskujące uwagę wokół tematu, kolejne ćwiczenia wymagają coraz większej samodzielności w tworzeniu wypowiedzi, a trzy ostatnie zadania podsumowują rozdział i przygotowują do egzaminu certyfikatowego.
• Bodźcami do wypowiedzi są głównie teksty autentyczne (na przykład o znanych Polakach, popularnych miejscach, kulinariach itp.), infografiki, komiksy oraz zdjęcia i ilustracje.
• Zróżnicowane techniki pracy i typy zadań pozwalają realizować podstawowe działania językowe: produktywne (monologowe) i interakcyjne (dialogowe).
• Na obu poziomach egzaminacyjnych B1, B2 student ma możliwość odsłuchania nagrań z przykładowymi wypowiedziami egzaminacyjnymi.
• Dodatkową pomoc dla nauczyciela stanowią karty komunikacyjne do pobrania i druku.
Podręcznik „Mówię po polsku. Ćwiczenia dla obcokrajowców” autorstwa Moniki Gworys i Anny Mądreckiej to bardzo wartościowa, długo oczekiwana pozycja, wypełniająca poważną lukę na rynku wydawniczym w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego. Po raz pierwszy otrzymujemy pełny zestaw materiałów
dydaktycznych umożliwiający uczenie się, nauczanie i ocenianie ustnych działań językowych.
– z recenzji prof. dr hab. Iwony Janowskiej
Opracowanie swoim „rozmachem” dydaktycznym przypomina w dużym stopniu kompletny podręcznik do nauki polszczyzny. To duży sukces, który pokazuje, że jego Autorkom udało się podejść do rozwijania umiejętności ustnej produkcji językowej w sposób całościowy. Moja końcowa ocena opisywanego materiału jest bardzo wysoka. Emanuje od niego profesjonalizm dydaktyczny i duże doświadczenie lektorskie jego Autorek. Powinien zająć ważne miejsce wśród nowoczesnych opracowań do nauczania polszczyzny jako języka obcego i drugiego.
– z recenzji prof. dr hab. Przemysława E. Gębala