Menu

Hanna Kurjata

Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów eduka­cyjnych. Stanowią część pakietu „Jestem aktywny zawodowo” – zestawu adresowanego do uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Korzystając z kart pracy, uczniowie poznają zadania zawodowe, stroje robocze i zasady BHP obowiązujące wykonawców następujących profesji:pomocnik obsługi hotelowejfotografpomocnik kucharzasprzedawcapomocnik ogrodnikapomocnik mechanikapomocnik introligatorapomoc biurowa.Ponadto poznają lepiej swoje możliwości i predyspozycje, a także poszerzą wiedzę dotyczącą procesu szukania, podejmowania i kończenia pracy oraz praw przysługujących pracownikom.W teczce wraz z kartami pracy znajdują się również dzienniczek coachingowy oraz plansze do nauki doboru stroju roboczego.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów eduka­cyjnych. Stanowi część pakietu „Jestem aktywny zawodowo” – zestawu adresowanego do uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Korzystając z podręcznika, uczniowie poznają zadania zawodowe, stroje robocze i zasady BHP obowiązujące wykonawców następujących profesji:pomocnik obsługi hotelowejfotografpomocnik małej gastronomiisprzedawcapomocnik ogrodnikapomocnik mechanikapomocnik introligatorapomoc biurowa.Ponadto poznają lepiej swoje możliwości i predyspozycje, a także poszerzą wiedzę dotyczącą procesu szukania, podejmowania i kończenia pracy oraz praw przysługujących pracownikom.Uzupełnieniem podręcznika są wydane w osobnej teczce karty pracy wraz z dzienniczkiem coachingowym oraz planszami do nauki doboru stroju roboczego.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów eduka¬cyjnych. Stanowi część pakietu „Żyję w społeczeństwie” – zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Korzystając z podręcznika, uczniowie m.in.:opanują najważniejsze zasady savoir-vivre’upoznają prawa człowieka oraz prawa przysługujące im jako osobom niepełnosprawnymdowiedzą się, w jaki sposób należy postępować w obliczu niebezpieczeństwaposzerzą swoją wiedzę na temat historii Polski oraz tradycji naszego krajudzięki treściom dotyczącym emocji, postaw, cech charakteru i relacji międzyludzkich – będą mieli okazję poznać lepiej samych siebie.Podręcznik może być też wykorzystany podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Jego uzupełnieniem są wydane w osobnej teczce: karty pracy, broszura ze wzorami pism użytkowych oraz arkusze zawierające informacje na temat podstawowych zasad zachowania obowiązujących w miejscach publicznych.HANNA KURJATA – absolwentka oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Od 20 lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi, uczy biologii i przyrody. Pasjonuje się naturą i podróżami po krajach azjatyckich.ELŻBIETA RABANT – absolwentka edukacji i rewalidacji upośledzonych umysłowo oraz resocjalizacji na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i nauczania matematyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną oraz różnymi dysfunkcjami. Praca z uczniami jest jej ogromną pasją, którą realizuje podczas zajęć w szkole przysposabiającej do pracy.
Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych. Stanowią część pakietu „Żyję w społeczeństwie” – zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z kartami pracy, uczniowie przyswajają i utrwalają wiadomości potrzebne każdemu młodemu człowiekowi, który pragnie brać aktywny udział w życiu swojej społeczności. Wśród różnorodnych materiałów znajdują się m.in.:wzory pism – przystępny i praktyczny miniprzewodnik z podpowiedziami, jak stworzyć pismo do urzędu (skargę, podanie, odwołanie, prośbę)instrukcje zachowań – schematy ułatwiające odnalezienie się w przestrzeni publicznej i w sytuacjach społecznych (np. w gabinecie lekarskim, restauracji czy sklepie)naklejki i wypychanki – atrakcyjne dodatki, dzięki którym nauka nie zmieni się w przykrą koniecznośćkarty pracy – dostosowane do potrzeb szkół przysposabiających do pracy. Treści – praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób – odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z:emocjami i relacjami międzyludzkimi zasadami savoir-vivre’uprawami człowieka oraz prawami przysługującymi osobom niepełnosprawnymorganizacją czasu wolnego. Uzupełnieniem kart pracy jest osobno wydany podręcznik. Publikacja może być też wykorzystana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. HANNA KURJATA – absolwentka oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Od 20 lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi, uczy biologii i przyrody. Pasjonuje się naturą i podróżami po krajach azjatyckich.ELŻBIETA RABANT – absolwentka edukacji i rewalidacji upośledzonych umysłowo oraz resocjalizacji na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i nauczania matematyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną oraz różnymi dysfunkcjami. Praca z uczniami jest jej ogromną pasją, którą realizuje podczas zajęć w szkole przysposabiającej do pracy.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów eduka­cyjnych. Stanowi część pakietu „Wchodzę w dorosłość” – zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z podręcznikiem, uczniowie zdobywają praktyczną wiedzę, niezbędną przed rozpoczęciem samodzielnego życia. Dowiadują się m.in.: - jak zaplanować domowy budżet - jak zachować się w restauracji, w banku czy na poczcie - jak skomponować zdrowy posiłek - jak umówić wizytę u lekarza - jak dbać o dom. Treści – praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób – odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z: - prowadzeniem gospodarstwa domowego (środki czystości, rośliny doniczkowe, prace domowe) - podstawami zarządzania pieniędzmi (zakładanie konta, formy płatności) - funkcjonowaniem w życiu społecznym (adresowanie koperty, realizowanie recepty). Podręcznik może być też wykorzystany podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Jego uzupełnieniem są karty pracy, planery i plakat ułatwiający uczniowi zaplanowanie pierwszego budżetu domowego.
Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów eduka­cyjnych. Stanowią część pakietu „Wchodzę w dorosłość” – zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z kartami pracy, uczniowie zdobywają praktyczną wiedzę, niezbędną przed rozpoczęciem samodzielnego życia. Wśród różnorodnych materiałów znajdują się m.in.: - plakat – wizualna podpowiedź, jak zaplanować domowy budżet na cały rok - planery dzienny i tygodniowy – pomoc przy treningu samoobsługi i dbania o gospodarstwo domowe - planery świąteczne – tabele ułatwiające przygotowanie zakupów na Boże Narodzenie i Wielkanoc - naklejki i wypychanki – atrakcyjne dodatki, dzięki którym nauka nie zmieni się w przykrą konieczność - karty pracy – dostosowane do potrzeb szkół przysposabiających do pracy. Treści – praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób – odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z: - prowadzeniem gospodarstwa domowego (środki czystości, rośliny doniczkowe, prace domowe) - podstawami zarządzania pieniędzmi (zakładanie konta, formy płatności) - funkcjonowaniem w życiu społecznym (adresowanie koperty, realizowanie recepty). Uzupełnieniem kart pracy jest podręcznik. Publikacja może być też wykorzystana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.