Menu

K Liker Jeffrey

II WYDANIE UAKTUALNIONE I ROZSZERZONE – ZAWIERA NOWE BADANIA, MODELE I PODEJŚCIE! Bestsellerowy przewodnik Droga Toyoty po legendarnej filozofii Toyoty i jej systemie produkcyjnym został uzupełniony o nowe modele wspierające innowacje i jakość w twojej firmie. To uaktualnione i poprawione wydanie nadal koncentruje się na 14 zasadach zarządzania, dzięki którym książka stała się tak popularna, ale zawiera także nowe studia przypadku zarówno z obszaru produkcyjnego, jak i usługowego. Przedstawia zrewidowany model 4P oraz nową generację systemów lean, które wykorzystują technologię, by wspierać ludzi i procesy. To wydanie zawiera wszystko, czego potrzebujesz, by twoja firma zmieniła się w światowej klasy innowatora i zdobyła przewagę konkurencyjną w coraz bardziej nieprzewidywalnym otoczeniu biznesowym, a także by w bliskiej przyszłości stała się rentowna, stabilna i osiągała coraz lepsze wyniki. Guru zarządzania i pionier ciągłego doskonalenia – Jeffery K. Liker przedstawia zrewidowany model rozwoju firmy, w którego centrum znajduje się myślenie naukowe. Wyjaśnia stosowany przez Toyotę i inne wiodące przedsiębiorstwa proces kształtowania naukowego nastawienia u liderów i pracowników, który zamiast na teoretyzowanie i formułowanie założeń stawia na głęboką obserwację i eksperymentowanie. Liker zagląda do tego, co kryje się pod powierzchnią wielu programów Lean Six Sigma, i pokazuje, jak zgrać doskonałość operacyjną ze strategią biznesową dzięki rozwojowi ludzi, którzy pomagają swoim zespołom sprostać pozornie niemożliwym wyzwaniom. Zdradza, jak tworzyć kulturę ciągłego uczenia się oraz środowisko, które nie tylko akceptuje zmianę, ale wręcz się za nią opowiada. Droga Toyoty. II wydanie dostarcza informacji, wnikliwych spostrzeżeń i inspiracji, dzięki którym można przyśpieszyć procesy, ograniczyć straty i poprawić jakość oraz samodzielnie opracować swoją własną drogę ku ciągłemu doskonaleniu. *** 2022 to w Polsce znakomity rok dla fanów ciągłego doskonalenia. W krótkim czasie na naszym rynku ukazały się dwie kultowe pozycje z tego obszaru: dopełnienie trylogii Masaakiego Imai Strategia Kaizen i uaktualnione wydanie bestselleru Jeffreya K. Likera Droga Toyoty. Jeffrey Liker, koncentrując się na kultowych 14 zasadach zarządzania, uzupełnia swoje dzieło o nowe studia przypadku z obszarów produkcyjnych i usługowych. Przytaczając Taiichiego Ohno i Masaakiego Imai – klasyków ciągłego doskonalenia – przypomina, że podstawą tej sztuki jest ustanowienie standaryzowanych procesów (Zasada 5). Świetne kompendium wiedzy dla menedżerów chcących wykorzystać możliwości tkwiące w Lean/Kaizen dla rozwoju własnych organizacji. - Mariusz Bryke, CEO KAIZEN Institute Poland Zasady i praktyki Toyoty odegrały fundamentalną rolę w Starbucks, a mogą sprawdzić się w każdej firmie, także z obszaru sprzedaży detalicznej i usług. Nowe wydanie Drogi Toyoty, pełne przykładów spoza obszaru produkcyjnego, powinno być lekturą obowiązkową każdego współczesnego lidera biznesowego. - Scott Heydon, były wiceprezes ds. strategii globalnej w Starbucks Coffee Company Droga Toyoty Jeffa Likera jest już od dawna niezrównanym klasykiem, który zabiera nas w podróż do wnętrza kultury i systemu zarządzania Toyoty.
Książka przedstawia proces osiągania ponadprzeciętnych wyników przy zastosowaniu szczupłego przywództwa. Misja i wizja Toyoty opiera się na japońskiej filozofii i kazein, która zakłada dążenie do sukcesu metoda ulepszania procesów na wszystkich poziomach organizacji – od szeregowych pracowników po kadrę zarządzająca. Przestrzeganie wartości firmy oraz dobór właściwych osób na poszczególne stanowiska i ciągłe dbanie o ich rozwój to jeden z kluczowych elementów sukcesu. Toyota podążając obrana droga odniosła wielki sukces. Sposób osiągnięcia tego sukcesu nie jest tajemnicą – dzięki tej książce jest dostępny dla Ciebie i Twojej firmy. Tylko od Ciebie zależy czy podejmiesz decyzje i wyzwanie ciągłej pracy na Twój sukces.
Czego można nauczyć się od Toyoty? Jak podwoić lub potroić szybkość każdego procesu. Jak wbudować jakość w systemy miejsca pracy. Jak zminimalizować olbrzymie koszty ukrytych strat. Jak zrobić z każdego pracownika kontrolera jakości. Przy kapitalizacji rynkowej większej od wartości General Motors, Forda i Chryslera razem wziętych, Toyota jest również (jak dotąd), najrentowniejszym na świecie producentem samochodów. Dobrze znaną "tajną bronią" Toyoty jest szczupła produkcja - rewolucyjne podejście do procesów, wynalezione w tej firmie w latach 50. i doskonalone przez całe dziesięciolecia. Mniej wiadomo o zasadach zarządzania leżących u podstaw szczuplej produkcji, szczupłych prac rozwojowych i wszystkich procesów produkcyjnych i usługowych tego przedsiębiorstwa. Firmy na całym świecie starają się dziś wdrażać radykalny system Toyoty, aby przyśpieszyć procesy, ograniczyć straty i poprawić jakość. Czy jednak ich kierownictwa zaglądają dostatecznie głęboko pod powierzchnię narzędzi i technik, by dojrzeć rzeczywiste podstawy sukcesu Toyoty? DROGA TOYOTY wyjaśnia swoiste podejście Toyoty do szczupłego zarządzania - 14 zasad ożywiających charakterystyczną dla tej firmy kulturę obsesji na punkcie jakości i wydajności. Czytelnik uzyska dzięki tej książce cenną wiedzę, którą można wykorzystać w odniesieniu do każdej firmy i każdego procesu gospodarczego - zarówno w dziedzinie usług, jak i wytwarzania. Dowie się w jaki sposób właściwa kombinacja dalekosiężnej ogólnej koncepcji, procesów, ludzi i rozwiązywania problemów może przekształcić jego firmę w szczupłą, uczącą się organizację - jak wkroczyć na "drogę Toyoty" Jestem przekonany, że wielu miłośników ciągłego doskonalenia ucieszy fakt ponownego pojawienia się na naszym rynku kultowej książki J.K. Likera Droga Toyoty. Od jej pierwszej edycji pojawiło się na rynku kilka kolejnych pozycji tego samego autora, opisujących praktyki zarządzania stosowane w firmie Toyota i jej zmagania w czasie kilku następujących po sobie kryzysów. Mimo że Toyota konsekwentnie przestrzegała zasad szczupłej produkcji, nie uchroniło to jej przed problemami ani nie pomogło ich rozwiązać. Dzisiaj, bogatsi o ponad 10 lat doświadczeń Toyoty i naszych własnych, będziemy mogli znowu sięgnąć do korzeni, patrząc na prawdy zawarte w książce z nowej perspektywy. I przekonamy się, że książka nadal utrzymuje swój status ponadczasowego kanonu dla menedżerów chcących wdrażać u siebie szczupłe rozwiązania na wzór Toyoty, akceptujących swoistą drogę i zasady omówione w książce, gotowych poddać się kulturze, której nie da się skopiować, choć wielu próbowało… Warto bowiem pamiętać, że kluczem do sukcesu jest oparcie się na swoich korzeniach i tożsamości, które wskażą tę właściwą drogę do zbudowania własnej kultury ciągłego doskonalenia. Mariusz Bryke Kaizen Institute Poland Logo Profesu
Oto podstawy niezbędne do stworzenia wizji ciągłego doskonalenia dopasowanego do twojego przedsiębiorstwa, a następnie przekształcenia owej wizji w mierzalną rzeczywistość. W czasie nagłośnionej akcji serwisowej Toyoty w latach 2009 i 2010 legendarna już reputacja producenta samochodów, słynącego od 60 lat z operacyjnej doskonałości, została wzięta pod lupę. Eksperci zastanawiali się na forum publicznym, czy jakość produktów Toyoty faktycznie tak drastycznie spadła, a zjadliwi krytycy prorokowali koniec firmy w jej obecnym kształcie. Wyniki rządowego dochodzenia w dużym stopniu zwolniły Toyotę z odpowiedzialności za wady i wypadki, a ta szybko stanęła na nogi. Tym niemniej faktem jest, że popełniono błędy, co pokazało, że Toyota musi się doskonalić. W swoim bestsellerze Droga Toyoty Jeffrey Liker przedstawił fundamentalne zasady, dzięki którym Toyota osiąga wyniki, jakich inne firmy na całym świecie mogą jej tylko pozazdrościć. W tej publikacji Liker wraz z byłym inżynierem produkcyjnym Toyoty Jamesem Franzem tłumaczą sposób myślenia, który leży u podstaw ciągłego doskonalenia. Wyjaśniają również, dlaczego konieczne jest zdyscyplinowanie w doskonaleniu procesów w każdej części organizacji. Liker i Franz prezentują najczęstsze błędy w sposobie myślenia, przez które osiągane rezultaty są bardzo ograniczone. Wyjawiają również, w jaki sposób Toyota osiąga swój dwuaspektowy cel, jakim jest doskonalenie wyników i rozwój ludzi, dzięki postępowaniu zgodnie z cyklem PDCA W. Edwardsa Deminga. Na podstawie szczegółowych studiów przypadku z różnych branż dowiesz się, jak: dowiedzieć się, dlaczego twoje procesy nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, zbudować trwałe i szczupłe procesy o dobrze zdefiniowanym celu, stworzyć system, który sam będzie wyciągać problemy na światło dzienne, nauczyć każdego lidera i członka zespołu na każdym poziomie organizacyjnym sztuki postępowania zgodnie z cyklem PDCA, aby udoskonalać procesy.
TOYOTA. Nazwa tożsama z wielkością – światowej klasy samochody i myślenie zmieniające reguły gry w biznesie. Toyota ponosi ogromne nakłady inwestycyjne, aby uważnie wyselekcjonować, a następnie wykształcić przywódców, którzy wpiszą się w jej unikalną filozofię i kulturę. Jak wyjaśniają autor Drogi Toyoty, Jeffery Liker oraz były dyrektor Toyoty, Gary Convis, dzięki takiemu podejściu do przewodzenia firmie, uznany producent samochodów rozbudził potrzebę dążenia do doskonałości na każdym poziomie organizacji. To pozwala na: stały wzrost: Toyota zwiększa rentowność nieprzerwanie od 58 lat – zwolniła jedynie w roku 2008 w obliczu światowej recesji, kryzysu wadliwych samochodów i najtragiczniejszego trzęsienia ziemi, które nawiedziło Japonię; niewyczerpaną pomysłowość: podejście Toyoty do innowacyjnego myślenia i rozwiązywania problemów przynosi rezultaty w postaci czołowych miejsc w rankingach i rzeszy niezwykle zadowolonych klientów, a jednocześnie pozwala firmie na zregenerowanie sił po trzech kryzysach, które ją dotknęły w krótkich odstępach czasu; zbudowanie silnej marki i szacunku: reputacja Toyoty miała kluczowe znaczenie dla zdolności firmy do przetrwania kryzysu wadliwych samochodów – burzy medialnej z roku 2010. A cóż to była za burza! Jednak statek, który według niektórych osób zdawał się tonąć, znów wypływa na szerokie wody. Możliwe, że kultura Toyoty straciła wtedy na sile, lecz przywództwo było jak latarnia wskazująca drogę powrotną. W rzeczywistości, jak pisze Liker, firma „stanowi prawdopodobnie jeszcze lepszy model szczupłego przywództwa niż kiedykolwiek wcześniej”. Na potwierdzenie tych słów Toyota za niedługo obchodzić będzie osiemdziesięciolecie ciągłego rozwoju i innowacji. A jednak według magazynu Industry Week jedynie 2% firm stosujących Lean może pochwalić się długoterminowymi sukcesami. To, czego brakuje pozostałym 98% to ujednolicone metody i spójna filozofia leżące u podstaw przywództwa.
Firma Toyota nie ogranicza się do produkcji samochodów – produkuje także utalentowanych ludzi. W książce Droga Toyoty, która zdobyła status międzynarodowego bestsellera, Jeffrey Liker wyjaśniał, że sukces tej firmy opiera się na czterech podstawach: filozofii, ludziach, umiejętnościach rozwiązywania problemów i procesie (model 4P – Philosophy, People, Problem Solving i Process). We współpracy z Davidem Meierem, Liker przedstawił praktyczne zastosowanie tych zasad w książce The Toyota Way Fieldbook. Teraz ci doskonali znawcy firmy Toyota pokazują, w jaki sposób można rozwijać utalentowanych ludzi i osiągać wyjątkowe rezultaty w każdej firmie. W niniejszej książce przedstawiono metodologię stosowaną przez tę globalną firmę w celu rozwoju doskonałych pracowników. Zaczynając od analizy podejścia Toyoty do tego zagadnienia, autorzy wyjaśniają znaczenie utworzenia w każdej firmie kultury sprzyjającej nauce i nauczaniu. Przedstawiają konkretne przykłady, które pozwalają szkolić pracowników we wszystkich polach i obszarach – od warsztatu produkcyjnego poprzez inżynierów i pracowników branży usługowej – oraz pokazują, w jaki sposób należy wspierać jednostki w ich dążeniach do wykorzystania całego swojego potencjału. Toyota Talent to książka, dzięki której zdobędziesz wiedzę umożliwiającą: • określenie własnych potrzeb w zakresie szkoleń i opracowanie planu szkolenia, • zrozumienie różnych typów pracy i sposóbów podziału skomplikowanych zadań na poszczególne umiejętności, których można uczyć innych, • określanie oczekiwania wobec zachowań w wyniku właściwego przygotowania stanowiska pracy, • rozpoznanie wśród załogi potencjalnych instruktorów i rozwijanie ich, • skuteczne edukowanie pracowników nieprodukcyjnych i członków zespołów, • rozwijanie wewnętrznych ekspertów do spraw „szczupłej produkcji”.
PRAKTYCZNY PRZEWODNIK PO TAJEMNICACH SUKCESU TOYOTY! W światowym bestsellerze Droga Toyoty Jeffrey Liker przedstawił zasady zarządzania firmą, które sprawiają, że jej produkty mają opinię znakomitych jakościowo i niezawodnych. Tym razem w książce Droga Toyoty – Fieldbook wraz z wieloletnim pracownikiem koncernu Davidem Meierem pokazuje, jak z sukcesem wcielać w życie zasady Drogi Toyoty. Dowiedz się, w jaki sposób zbudować filozofię redukcji kosztów i stworzyć kulturę skłaniającą pracowników do natychmiastowego rozwiązywania problemów. Jak kształtować liderów, którzy będą żyli tą kulturą, jak sprawić, by firma stała się prawdziwą organizacją stale uczącą się, rozwijającą i zaspokajającą potrzeby klientów oraz jak zapewnić sobie długofalowy sukces. Książka zawiera narzędzia diagnostyczne, arkusze robocze i ćwiczenia – w dużej części stworzone na podstawie narzędzi stosowanych w Toyocie – dzięki czemu każdy może opracować własny arsenał, dostosowany do specyfiki swojej firmy. Co jednak najistotniejsze, pozwala zrozumieć sposób myślenia kryjący się za wszystkimi tymi narzędziami i podejściami, dzięki czemu każdy może wykorzystać model 4P Toyoty i zintegrować go trwale z filozofią własnej organizacji. Model 4P Toyoty składa się z następujących czterech elementów: FILOZOFIA (ang. philosophy) – firma to narzędzie służące do tworzenia wartości dodanej dla klientów, społeczeństwa, społeczności lokalnej i partnerów. PROCES (ang. process) – liderzy przestrzegający właściwych procesów uzyskują pożądane rezultaty, w tym długofalową redukcję kosztów i poprawę jakości. PRACOWNICY I PARTNERZY (ang. people/partners) – wartość organizacji zwiększa się poprzez stawianie wyzwań pracownikom i partnerom firmy. Dzięki temu zyskują oni możliwość rozwoju umiejętności i zwiększania pewności siebie. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW (ang. problem solving) – nieustanne rozwiązywanie zasadniczych problemów to siła napędowa procesu uczenia się organizacji. JEFFREY K. LIKER jest profesorem inżynierii przemysłowej i operacyjnej oraz współtwórcą programu japońskiego zarządzania technologią na University of Michigan. Jego teksty ukazywały się m.in. w „Harvard Business Review” i „Sloan Management Review”. DAVID MEIER jest prezesem Lean Associates, dziesięć lat pracował jako lider grupy w Toyota Motor Manufacturing. Obecnie pomaga organizacjom reprezentującym różnorodne branże poznawać Drogę Toyoty.
Prawdziwa opowieść o akcjach serwisowych Toyoty Przez kilkadziesiąt lat Toyota wyznaczała standardy, które były przedmiotem zazdrości i wzorem do naśladowania dla organizacji z całego świata. Jej legendarne zasady zarządzania i filozofia biznesu – po raz pierwszy przedstawiona w popularnej książce Jeffreya K. Likera Droga Toyoty – zmieniły w świecie biznesu pogląd na to, jak może wyglądać idealnie prowadzona działalność. Jeffrey K. Liker i Timothy N. Ogden, mając bezprecedensowy dostęp do fabryk Toyoty na całym świecie, zbadali od środka, w jaki sposób korporacja podjęła wyzwania rzucone przez recesję i kryzys wywołany akcjami serwisowymi w latach 2009–2010. W obydwu przypadkach przedsiębiorstwo zostało wytrącone z równowagi, ale dzięki temu zrozumiano, że najważniejszą przyczyną kłopotów było nieprzestrzeganie własnych zasad. Niemniej jednak Toyota nadal posiadała silne fundamenty i w końcu wyszła znacznie wzmocniona z największego kryzysu w swojej powojennej historii. Szczegółowa relacja z wydarzeń związanych z recesją i wezwaniami do serwisów zawarta w Toyocie pod ostrzałem stanowi dla każdego lidera cenne lekcje, jak przetrwać i poradzić sobie w nawet największym kryzysie: • reakcja na kryzys musi zaczynać się od stworzenia silnej kultury na długo przed jego nadejściem • kultura liczy się bardziej niż decyzje podejmowane przez dyrekcję • inwestowanie w ludzi, nawet podczas głębokiej recesji, stanowi najpewniejszą drogę do długotrwałej zyskowności Ponieważ kultura Toyoty opiera się na takich właśnie zasadach, firma nie musiała zatrudniać armii prawników, specjalistów od marketingu oraz public relations do „gaszenia pożaru”. Zamiast tego zwiększyła wysiłki, aby przestrzegać fundamentalnych zasad i wrócić do podstaw. Wychodzenie z kryzysu rozpoczęła 70 lat temu, gdy po raz pierwszy wprowadzono jej kulturę organizacyjną. Zastosuj lekcje zawarte w Toyocie pod ostrzałem, a do każdego nadchodzącego kryzysu będziesz podchodził spokojnie, odpowiedzialnie i skutecznie – zgodnie z Drogą Toyoty. Jeffrey K. Liker jest autorem bestsellera Droga Toyoty i dziesięciu innych książek. Jest profesorem technik przemysłowych i informacyjnych University of Michigan, a także doradcą i prelegentem we własnej firmie konsultingowej The Toyota Way Academy. Timothy N. Ogden jest współzałożycielem Sona Partners oraz pisarzem i redaktorem, który przygotował prawie dwadzieścia książek dla dużych wydawców. Jego teksty publikowano między innymi w „Harvard Business Review”, „Stanford Social Innovation Review”, „Strategy+Leadership” oraz na portalu Miller-McCune.