Monografia prezentuje informacje teoretyczne dotyczące wyrobów aerozolowych i stosowanych do nich opakowań wraz z wymaganiami dotyczącymi badań i oceny jakości. W części empirycznej dokonano implementacji macierzy Lockharta oraz metody QFD do określenia kryteriów oraz oceny jakości opakowań występujących w ofercie handlowej. Wyznaczono kryteria jakości opakowań aerozolowych w branży kosmetycznej, wynikające z oczekiwań konsumentów oraz podmiotów gospodarczych tworzących łańcuch dostaw. Przedstawiono też wyniki benchmarkingu opakowań aerozolowych z punktu widzenia konsumentów. Wskazano możliwość wdrożenia działań doskonalących dla konkretnych podmiotów gospodarczych w branży wyrobów aerozolowych.
Książka ma charakter poznawczy, metodyczny oraz aplikacyjny, dlatego jest skierowana zarówno do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opakowalnictwa oraz zarządzania jakością produktu, jak i do praktyków z obszaru kontroli jakości wyrobów aerozolowych w branży kosmetycznej.