Menu

Olga Kłodnicka

Książka powstała, aby wspomóc dzieci, którym nauka czytania sprawia spore trudności.Jest przeznaczona dla uczniów, którzy przeszli już etap czytania wyrazów oraz zdań i są w trakcie doskonalenia umiejętności czytania ze zrozumieniem.Zaproponowane teksty przybierają postać bardzo krótkich czytanek opisują.cych proste i konkretne sytuacje życioweW części 1 teksty zapisano wielkimi literami bez ozdobników, w części 2 zastosowano styl elementarzowy.Taki podział umożliwia indywidualne dostosowanie materiału do poziomu umiejętności ucznia oraz stopniowanie trudności
Prezentowana publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono najważniejsze słowa i pojęcia, a w ostatnim ważne dni i święta. Miniaturki obrazków znajdujące się na każdej karcie nie pozwalają zapomnieć o wcześniej omawianym materiale. Wszystkie działy są zakończone sprawdzianami wiadomości, które pozwolą rodzicowi bądź terapeucie ocenić, czy przedstawione treści zostało przez dziecko zapamiętane i zrozumiane.
Książka powstała, aby wspomóc dzieci, którym nauka czytania sprawia spore trudności. Jest przeznaczona dla uczniów, którzy przeszli już etap czytania wyrazów oraz zdań i są w trakcie doskonalenia umiejętności czytania ze zrozumieniem. Zaproponowane teksty przybierają postać bardzo krótkich czytanek opisujących proste i konkretne sytuacje życiowe. W części 1 teksty zapisano wielkimi literami bez ozdobników, w części 2 zastosowano styl elementarzowy. Taki podział umożliwia indywidualne dostosowanie materiału do poziomu umiejętności ucznia oraz stopniowanie trudności.
PRACE DOMOWE DLA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI. POZIOM 3 Prace domowe. Poziom 3 to pozycja skierowana głównie do nauczycieli i terapeutów dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jej celem jest ułatwienie współpracy terapeutycznej z rodzicami. Otrzymują oni bowiem gotowe karty do pracy z dzieckiem wraz z krótką informacją na temat tego, jaki jest cel proponowanych zadań.Pozycja ta jest kontynuacją serii Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Poziom 1 oraz Poziom 2. Karty przeznaczone są dla dzieci, które poznały już litery i cyfry.Zadania skupiają się głównie na rozwijaniu słuchu fonematycznego, nauce pisania i czytania ze zrozumieniem, doskonaleniu umiejętności matematycznych, w tym nauce dodawania i odejmowania oraz usprawnianiu funkcji wzrokowych.
Nauka rysowania zwierząt połączona z kolorowaniem. Najpierw dziecko rysuje po liniach przerywanych, ćwicząc małą rączkę i ucząc się precyzji oraz koncentracji. Potem koloruje według własnej inwencji, starając się wykonać tę czynność starannie. Ćwiczenia w rysowaniu po liniach przerywanych oraz kolorowanie to podstawowe zadania, które musi opanować dziecko w stopniu przynajmniej dobrym, by na etapie szkolnym uniknąć problemów w pisaniu liter i wyrazów. Staranne ilustracje i ciekawa dla dziecka tematyka z pewnością zachęcają do pracy z książką. Dozowanie dziecku zadań, dostosowanie do jego możliwości i tempa pracy pozwoli na uniknięcie frustracji, zmęczenia i zniechęcenia, a przyniesie mobilizację dziecka do pracy i wiarę w osiąganie sukcesów. „Edukacyjne malowanki” to książka, która pomoże terapeutom, nauczycielom i rodzicom w doborze odpowiednich ćwiczeń prowadzących do sprawnego kolorowania.
Nauka rysowania i uzupełniania według wzoru połączona z kolorowaniem. Najpierw dziecko rysuje po liniach przerywanych, ćwicząc małą rączkę i ucząc się precyzji oraz koncentracji. Potem koloruje według własnej inwencji, starając się wykonać tę czynność starannie. Ćwiczenia w rysowaniu po liniach przerywanych oraz kolorowanie to podstawowe zadania, które musi opanować dziecko w stopniu przynajmniej dobrym, by na etapie szkolnym uniknąć problemów w pisaniu liter i wyrazów. Staranne ilustracje i ciekawa dla dziecka tematyka z pewnością zachęcają do pracy z książką. Dozowanie dziecku zadań, dostosowanie do jego możliwości i tempa pracy pozwoli na uniknięcie frustracji, zmęczenia i zniechęcenia, a przyniesie mobilizację dziecka do pracy i wiarę w osiąganie sukcesów. „Edukacyjne malowanki” to książka, która pomoże terapeutom, nauczycielom i rodzicom w doborze odpowiednich ćwiczeń prowadzących do sprawnego kolorowania.
Publikacje z serii "Każdego Dnia Mówię Więcej" mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w książkach obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, w większości pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy rysunek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. Część zatytułowana Zwierzęta ma na celu nie tylko wyuczenie nazw zwierząt przedstawionych na obrazkach. Polecenia typu „Udawaj, że…” pomagają dzieciom w nauce naśladownictwa i stanowią znakomity początek do zabaw w udawanie. Ponadto dzieci uczą się dokonywać wyboru, odwoływać się do wcześniejszych doświadczeń i zdobytej już wiedzy.
Publikacje z serii "Każdego Dnia Mówię Więcej" mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w książkach obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, w większości pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy rysunek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. Część zatytułowana Szkoła ma na celu nie tylko wyuczenie nazw obiektów przedstawionych na obrazkach. Książka służy przede wszystkim przygotowaniu dzieci do nauki w nowej przestrzeni. Dzięki ilustracjom i krótkim opisom przedszkolaki zauważą różnice pomiędzy ich dotychczasowym miejscem nauki – przedszkolem – a zupełnie nowym budynkiem, jakim jest szkoła. Pozycja ta może pomóc szczególnie dzieciom z autyzmem, dla których wszelkie zmiany w otoczeniu stanowią źródło stresu. Dzięki konkretnym informacjom zawartym na każdej stronie będą one miały możliwość wcześniejszego przygotowania się do zmian.
Publikacje z serii "Każdego Dnia Mówię Więcej" mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w książkach obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, w większości pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy rysunek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. Część zatytułowana Miasto ma na celu nie tylko wyuczenie nazw obiektów przedstawionych na obrazkach. Polecenia typu „Pokaż, jak...” pomagają dzieciom w nauce naśladownictwa, a pytania „Ile kół ma ten rower?” lub „Jak przechodzimy przez przejście dla pieszych?” zmuszają do dokładnej obserwacji oraz przygotowują do bezpiecznego poruszania się po najbliższym otoczeniu. Dzieci uczą się także dokonywać wyboru, wybierać jedną z kilku alternatyw, odwoływać się do doświadczeń i zdobytej wcześniej wiedzy.
Publikacje z serii "Każdego Dnia Mówię Więcej" mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w książkach obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, w większości pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy rysunek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. Część zatytułowana Dom ma na celu nie tylko wyuczenie nazw obiektów przedstawionych na obrazkach. Polecenia typu „Pokaż, jak...” pomagają dzieciom w nauce naśladownictwa, a pytania „Co tam robisz?” lub „Czy w twoim domu są takie przedmioty?” zmuszają do dokładnej obserwacji oraz pozytywnie wpływają na rozwój samodzielności, także spostrzegawczości. Dzieci uczą się także dokonywać wyboru, odwoływać się do doświadczeń i zdobytej wcześniej wiedzy.
CO MNIE OTACZA?Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacjiNiniejsza publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono kilka najważniejszych słów i jedną cyfrę. Ponadto na każdej karcie znajdują się miniaturki obrazków niepozwalające zapomnieć o przerobionym już materiale. Wszystkie działy zakończone są sprawdzianami wiadomości, które pozwolą dorosłemu ocenić, czy przedstawione treści zostały przez dziecko wystarczająco dobrze zrozumiane i zapamiętane.
Paski wyrazowo-obrazkowe to doskonała pomoc do nauki czytania zarówno dla dzieci rozwijających się prawidłowo, jak i dla tych z trudnościami. W skład zestawu wchodzą paski z wyrazami trzy- i czteroliterowymi oraz kolorowymi obrazkami, a także dwa pudełka do samodzielnego złożenia. Mechanizm ćwiczenia jest bardzo prosty. Dorosły, rodzic lub terapeuta, wkłada wybrane paski do pudełeczka tak, by obrazki były niewidoczne. Dziecko odczytuje wyraz, a następnie wyciąga resztę paska z pudełka, żeby sprawdzić, czy poprawnie wykonało zadanie.
Łączenie kolorowania z nauką liter to sprawdzona metoda uczenia małych dzieci. W tej książce dziecko poznaje wzory liter pisanych i drukowanych, koloruje oraz wycina i przykleja obrazki pasujące do danej litery. Zróżnicowana, wielopoziomowa zabawa to sposób na przyswojenie i utrwalenie nowych umiejętności.
Koniec problemów związanych z poszukiwaniem prac domowych w wielu różnych książkach, zeszytach ćwiczeń i w Internecie! Dzięki tej pozycji masz dostęp do gotowych kart pracy do domu. Prace domowe. Poziom 2 to zestaw kart pracy pogrupowanych tematycznie: nauka liter, nauka cyfr, zadania matematyczne, grafomotoryka, analiza i synteza wzrokowa, ćwiczenia ogólnorozwojowe, kolorowanie, logiczne myślenie.Metryczka na każdej stronie pozwoli na sprawniejszą organizację prac dziecka, co z kolei sprzyja stałemu i efektywnemu kontrolowaniu postępów podopiecznego. Każda z prezentowanych kart pracy zawiera krótką notkę dla rodziców na temat tego, jaki jest cel zadań, czyli jakiej sfery dotyczą proponowane ćwiczenia. Wszystkie strony opatrzone są też w specjalne miejsce przeznaczone na podpis dziecka i ocenę pracy.
Koniec problemów związanych z poszukiwaniem prac domowych w wielu różnych książkach, zeszytach ćwiczeń i w Internecie! Prezentowane materiały umożliwiają dostęp do gotowych kart pracy do domu. Metryczka na każdej stronie pozwala na sprawniejszą organizację prac dziecka, co z kolei sprzyja stałemu i efektywnemu kontrolowaniu postępów malucha. Każda z prezentowanych kart pracy zawiera krótką notkę dla rodziców na temat tego, jaki jest cel zadań, czyli jakiej sfery dotyczą proponowane ćwiczenia. Ponadto na wybranych kartach znajdują się informacje dla opiekunów, w jaki sposób mogą dodatkowo wspierać rozwój dziecka.
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.