Menu

Rutkowska-Zielińska Anna

LOGOPEDYCZNE PSZCZÓŁKI. Różnicowanie głosek dentalizowanych. Logopedyczne pszczółki to pomoc dydaktyczna, która powstała z myślą o dzieciach utrwalających prawidłową wymowę głosek dentalizowanych z zakresu trzech szeregów (ciszącego, syczącego i szumiącego). Etap automatyzacji prawidłowej artykulacji jest dość trudny, dlatego też należy poświęcić mu szczególną uwagę. Publikacja ma pomóc logopedom, nauczycielom oraz rodzicom uatrakcyjnić ćwiczenia. Zanim dziecko rozpocznie proponowane przez nas zabawy, należy upewnić się, że potrafi prawidłowo artykułować głoski z zakresu trzech szeregów. Publikacja doskonale sprawdzi się również podczas ćwiczeń słuchu fonemowego, wzbogaci słownik bierny i czynny oraz pozwoli na rozwijanie pamięci, spostrzegawczości, koncentracji uwagi oraz logicznego myślenia. Pomoc można wykorzystać także podczas doskonalenia techniki czytania i pisania.
Książeczka „Koty” to druga część serii „Uczę się mówić z Fretką”, przeznaczonej dla dzieci, u których obserwuje się opóźniony rozwój mowy. Pozycja, podobnie jak poprzednia, skierowana jest do logopedów, pedagogów, psychologów, terapeutów pedagogicznych oraz wszystkich tych, którym temat stymulacji rozwoju mowy nie jest obcy (w tym rodziców, którzy chcą pozytywnie wpływać na nabywanie mowy u ich dzieci). Ilustracje w książeczce stanowią podstawę do ćwiczeń nazywania, rozumienia oraz do tworzenia dłuższych wypowiedzi. Wykorzystać ją można do wzbogacania słownika, nauki tworzenia dialogów, formułowania pytań, ćwiczeń artykulacyjnych, a także do rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej. Książeczka może służyć też jako pomoc edukacyjna na początkowym etapie czytania, gdyż zawiera tylko proste wyrazy, złożone z sylab otwartych. Można ją stosować podczas pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.
Książeczka „Ala i lale” to pierwsza część serii „Uczę się mówić z Fretką, przeznaczonej dla dzieci, u których obserwuje się opóźniony rozwój mowy. Pozycja skierowana jest do logopedów, pedagogów, psychologów, terapeutów pedagogicznych oraz wszystkich tych, którym temat stymulacji rozwoju mowy nie jest obcy (w tym rodziców, którzy chcą pozytywnie wpływać na nabywanie mowy u ich dzieci). Ilustracje w książeczce stanowią podstawę do ćwiczeń nazywania, rozumienia oraz do tworzenia dłuższych wypowiedzi. Wykorzystać ją można do wzbogacania słownika, nauki tworzenia dialogów, formułowania pytań, ćwiczeń artykulacyjnych, a także do rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej. Książeczka może służyć też jako pomoc edukacyjna na początkowym etapie czytania, gdyż zawiera tylko proste wyrazy, złożone z sylab otwartych. Można ją stosować podczas pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.