Menu

Scott Snyder

Jest to tłumaczenie dwunastego wydania bardzo popularnego w świecie podręcznika chemii organicznej, który w niezwykle przystępny sposób pozwala dobrze poznać tę dziedzinę wiedzy i dostrzec w jaki cudowny sposób chemia organiczna wpływa na nasze codzienne życie. Chemia organiczna pomaga studentom rozwijać ich umiejętności krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów i analizy obserwowanych zjawisk, a są to umiejętności ważne w dzisiejszym świecie, bez względu na to, jakie ścieżki kariery wybiorą. Bogactwo chemii organicznej nadaje się do rozwiązywania problemów naszych czasów, od dziedzin opieki zdrowotnej, po problemy energetyczne, zrównoważony rozwój i środowisko. Wydanie polskie podzielone jest na 2 tomy. W tomie 1 omówione zostały m.in.: wiązania chemiczne i budowa cząsteczek, rodziny związków węgla, grupy funkcyjne, oddziaływania międzycząsteczkowe i spektroskopia w podczerwieni, kwasy i zasady, reakcje organiczne i ich mechanizmy, cząsteczki chiralne, reakcje nukleofilowe, alkeny i alkiny, reakcje addycji, magnetyczny rezonans jądrowy i spektrometria mas, narzędzia do ustalania struktury związków, reakcje rodnikowe, alkohole i etery, reakcje utleniania–redukcji a także sprzężone układy nienasycone. W tomie 2 omówione zostały m. in.: związki aromatyczne, aldehydy i ketony, kwasy karboksylowe i ich pochodne, nukleofilowa addycja–eliminacja do acylowego atomu węgla, reakcje atomów węgla α w związkach karbonylowych, enole i enolany, reakcje kondensacji i addycji sprzężonej do związków karbonylowych, aminy, kompleksy metali przejściowych, węglowodany, lipidy, aminokwasy i białka oraz kwasy nukleinowe a synteza białek.
Plan Supermana, Batmana i Wonder Woman na pokonanie Perpetui nie powiódł się – nawet przy pomocy Lexa Luthora, Lobo i Ligi Sprawiedliwości z Nightwingiem na czele. Co gorsza, Najmroczniejszy Rycerz zdobył wystarczającą ilość energii antykryzysu, aby przekształcić wszystko, co istnieje, w Multiwersum, Które się Śmieje. Bohaterowie nie mają dużego wyboru: muszą przywrócić wszystkie wersje przeszłości, jakie istniały, albo zginąć. Czy to koniec multwiersum, jakie znamy? Jaki kształt przybierze, kiedy rozegra się ostateczna bitwa? Odpowiedź znajdziecie w ostatnim, czwartym tomie serii „Batman Death Metal” kończącym niezwykłą sagę autorstwa Scotta Snydera i Grega Capullo, twórców serii „Batman” i „Batman Metal”. Ta szalenie ambitna opowieść zawiera wszystkie dodatkowe epizody autorstwa znakomitych artystów jak James Tynion IV („Justice League Dark”), Joshua Williamson („Flash”, „Suicide Squad”), Geoff Johns („Zegar Zagłady”) czy Francis Manapul („Flash”). W albumie znajdują się materiały opublikowane pierwotnie w amerykańskich zeszytach: „Dark Nights: Death Metal” #6-7, „Dark Nights: Death Metal – The Last Stories of The DC Universe” #1, „Dark Nights: Death Metal – The Secret Origin” #1, „Dark Nights: Death Metal – The Last 52: War of The Multiverses” #1.
Trzecia odsłona przygód nowej Ligi Sprawiedliwości. Gdy część członków Ligi walczy o losy Atlantydy, Marsjański Łowca Ludzi, Green Lantern i Hawkgirl udają się na główną planetę imperium Thanagaru, zwaną Planetą Jastrzębi! Jakie tajemnice skrywają tamtejsze skarbce? I co mają z tym wspólnego Strażnicy Wszechświata? Gdy nasi bohaterowie będą poszukiwać odpowiedzi, nowe moce Johna Stewarta zostaną wystawione na próbę. Z kolei Kendra Saunders będzie miała szansę zrozumieć swoje pradawne powiązania z Shayerą Hol, czyli Hawkgirl tej odległej planety. Poznamy także zaskakującą prawdę o splątanych losach J’onna J’onzza i Lexa Luthora. Tymczasem pękająca Ściana Źródła grozi zniszczeniem całego multiwersum! Za album odpowiadają jedni z najlepszych scenarzystów: Scott Snyder i James Tynion IV oraz niezwykle utalentowani rysownicy – Jim Cheung i Stephen Segovia.
Czterech nowych i niepowstrzymanych wrogów. Cztery nowe i niesamowite drużyny. Jedna niewiarygodna przygoda! Tak można podsumować album rozpoczynający nowe przygody Ligi Sprawiedliwości. Scenarzysta Scott Snyder stawia przed Ligą niezwykłe wyzwania. Wydarzenia z komiksu Batman Metal zmieniły wszechświat w przerażający, choć niezwykły sposób... Zostały uwolnione cztery starożytne istoty mające moc zdolną zniszczyć cały wszechświat. Tajemnica. Cud. Mądrość. Entropia. To cztery siły władające wszystkim, co istnieje. Właśnie przebudziły się cztery boskie istoty będące ich ucieleśnieniem. Wszelkie życie znalazło się w niebezpieczeństwie, a jedyną szansą, żeby superbohaterowie powstrzymali to niewyobrażalne zagrożenie, są nowe sojusze, które do tej pory trudno było sobie wyobrazić! Superman, Starfire i Marsjański Łowca Ludzi szukają kosmicznych sekretów jako Drużyna Tajemnicy. Batman, Beast Boy i Deathstroke walczą z chaosem jako Drużyna Entropii. Wonder Woman, Zatanna oraz demon Etrigan dążą do uwolnienia dziwacznej obcej magii jako Drużyna Cudu. Flash, Cyborg oraz Harley Quinn poznają zadziwiające prawdy jako Drużyna Mądrości! Czy te niezwykłe nowe Ligi Sprawiedliwości połączą siły, aby zapobiec całkowitej zagładzie? Niektórzy bohaterowie nie dożyją chwili, kiedy będzie można się o tym przekonać…
Autorem scenariusza jest laureat nagrody Eisnera Paul Tobin. Podczas jednej ze swoich podróży, na skraju Czarnego Lasu, łowca potworów Geralt spotyka mężczyznę, którego żona, rzekomo martwa, lecz wciąż żądna krwi, zamieszkuje posiadłość zwaną Domem ze Szkła. Niekończące się korytarze, gdzie niebezpieczeństwo czai się za każdym rogiem oraz skrywana przez dom tajemnica sprawią, że Geralt będzie musiał wznieść się na wyżyny swoich wiedźmińskich umiejętności, aby nie tylko rozwiązać związaną z Martą i Jakubem zagadkę, ale i przeżyć. Komiks rozszerza znane z gier oraz książek uniwersum o nową emocjonującą historię, koncentrującą się na losach legendarnego zabójcy potworów Geralta z Rivii. Wiedźmin. Dom ze Szkła to idealna pozycja dla miłośników przygody i grozy, niezależnie od tego czy znają wiedźmińskie uniwersum, czy dopiero zamierzają je poznać. „Styl Joego Querio doskonale wpisuje się w subtelną, pełną niepokoju naturę horroru. Querio nanosi na każdą stronę naprawdę potężną dawkę napięcia i sprawia, że czytelnik wręcz chłonie atmosferę mrocznego lasu i okolic” – napisał na okładce albumu amerykański recenzent.
Są lata 40. XX wieku, trwa druga wojna światowa. Rzeki krwi spływają od cesarskiej Japonii po nazistowskie Niemcy. Ale to nic w porównaniu z grozą, którą rozpętają siły Osi, jeśli uda im się opanować broń ostateczną – wampiry! Na wyspie nieopodal Japonii nowy drapieżny gatunek wampira może zostać wykorzystany do samobójczych ataków na całą ludzkość. W zamku w Europie Wschodniej wampirza rasa panów gromadzi się, by stworzyć własną Rzeszę. Teraz wampiry i łowcy wampirów znaleźli się w ogniu walki, a Skinner Sweet, pierwszy amerykański wampir, trafia na linię frontu. Zarówno on sam, jak i podziemna armia jego najgroźniejszych wrogów muszą współdziałać, by pokonać przymierze Osi z nieumarłymi. Bo w cieniu swastyki i ogniu wschodzącego słońca mogą spłonąć nawet amerykańskie wampiry. Oto nowy rozdział bestsellerowej serii komiksowej autorstwa Scotta Snydera (Batman, Swamp Thing) i rysowników Rafaela Albuquerque (Blue Beetle), Seana Murphy’ego (Joe The Barbarian) i Danijela Zezeli (Scalped), w którym poznajemy nowy, krwawy aspekt koszmaru wojny! Scott Snyder stworzył bogatą, historyczną mitologię krwiopijców – napisał recenzent USA Today.
"Kolejny tom bestsellerowych przygód Amerykańskiego Wampira. W dwóch krwawych epizodach dziejących się w różnych rejonach USA i w zupełnie innych czasach autorzy ukazują przerażające oblicze nieśmiertelnego Skinnera Sweeta! Południowe Terytorium Nowego Meksyku, rok 1871. Zanim Skinner Sweet stał się najbardziej poszukiwanym bandytą Dzikiego Zachodu i zapoczątkował nową rasę amerykańskich wampirów, służył jako żołnierz w armii amerykańskiej. Już wtedy był równie niebezpieczny i zabójczy jak potwór, którym się stał. Glendale w stanie Kalifornia, rok 1954. Twardziel w czarnej skórzanej kurtce Travis Kidd nie różni się wyglądem od innych młodocianych buntowników. Tyle że on nie buntuje się bez powodu: zamierza tępić wszystkie wampiry w Ameryce, póki nie odnajdzie tego, który wymordował mu całą rodzinę. Travis szybko staje się wampirzym wrogiem publicznym numer jeden. Lecz po świecie krążą potężniejsi i starsi zabójcy niż on. Łowcy stają się ofiarami w tej kontynuacji wyróżnionej Nagrodą Eisnera sagi autorstwa Scotta Snydera (Batman –Trybunał Sów, Batman – Miasto Sów, Batman – Śmierć rodziny, Batman – Rok zerowy, Szpon) i rysownika Rafaela Albuquerque. "
"Kolejny tom popularnej serii Scotta Snydera i Rafaela Albuquerque zawiera dwie historie o przygodach wampirów rozgrywające się na tle historii Stanów Zjednoczonych. Tym razem akcja dzieje się w latach 50. XX wieku. Trwa zimna wojna. Emerytowana łowczyni wampirów Felicia Book od lat ukrywa się wraz z przybranym synem, gdy zjawia się u niej zakrwawiony agent Hobbes. Okazuje się, że zniknęła trumna ze szczególnie potężnym wampirem. Book i Hobbes muszą zrobić wszystko, by potwór nie zdołał dotrzeć do swojego zamku nad Morzem Czarnym. Tymczasem Pearl Jones po ataku na męża wraca do Hollywood, gdzie działa tajna siatka wampirów, pragnących zabić ich oboje. W desperacji Pearl zgłasza się do Wasalów Gwiazdy Zarannej, ci zaś powierzają jej misję odnalezienia przywódcy owej siatki. Przydzielają też do pomocy swojego agenta – Skinnera Sweeta. Uhonorowana Nagrodą Eisnera seria nie znika z listy bestsellerów „New York Timesa”. "
Szósty tom serii zawiera opowieść Długa droga do piekła (stworzoną przez głównych autorów serii, Snydera i Albuquerque) oraz antologię krótkich historii o Skinnerze Sweecie i innych amerykańskich wampirach. Pewien chłopiec ucieka z sierocińca, aby odnaleźć w Las Vegas swojego ojca. W drodze spotyka dwoje zakochanych młodych ludzi, którzy chcą w Vegas wziąć ślub, ale prowadzi ich tam także potrzeba zdobycia leku na poważną chorobę. Okazuje się jednak, że wszystkim bohaterom będzie bardzo trudno osiągnąć cele, do których dążą, kiedy na ich drodze pojawi się pewien łowca wampirów w czarnej skórzanej kurtce. Podróż do Vegas stanie się prawdziwą drogą do piekła. Krótkie opowieści z antologii stanowią przegląd historii wampirów w Nowym Świecie – od pierwszych osad białych przybyszów w XVI stuleciu (Zaginiona kolonia) przez XIX-wieczny świat Dzikiego Zachodu (Przeklęte Kansas) i traperskiej Kanady (Kanadyjski wampir) po Hollywood wielkiego boomu sztuki filmowej w latach 20. XX stulecia (m.in. Producenci). W antologii zaprezentowali swoje komiksy tak znani autorzy, jak: Greg Rucka, Jason Aaron czy Francesco Francavilla. Głównymi autorami bestsellerowej serii są gwiazdy komiksu amerykańskiego: scenarzysta Scott Snyder (Batman, Detective Comics, Swamp Thing) i rysownik Rafael Albuquerque (Blue Beetle, Superman/Batman).
Fascynująca, mroczna opowieść o wampirach. Głównym bohaterem serii jest przebiegły, bezwzględny i nienasycony Skinner Sweet – pierwszy wampir zrodzony na amerykańskiej ziemi i pierwszy, który nie musi unikać światła słonecznego. Dobrze zadomowione w Ameryce stare wampiry o europejskich korzeniach muszą za wszelką cenę pozbyć się niebezpiecznego konkurenta... Drugi tom serii przenosi nas w lata 30. XX wieku. Ówczesne Las Vegas już zdążyło zasłynąć jako Miasto Grzechu. Cash McCogan, twardy szef policji, zamierza uporać się z wszechobecną korupcją i przestępczością – nawet za cenę konfliktu z bogatym konsorcjum, które buduje wielką zaporę Hoovera na rzece Kolorado. Tymczasem ktoś zaczyna po kolei zabijać szefów konsorcjum, a McCogan stopniowo odkrywa, że trafił w sam środek wojny pomiędzy najstarszymi wampirami świata, tajnym stowarzyszeniem, które zamierza je wytępić, oraz Skinnerem Sweetem, pierwszym Amerykańskim Wampirem. Seria Amerykański Wampir nie przestaje zachwycać krytyków i czytelników w USA.