Coraz liczniejsze dowody potwierdzają korzyści, jakie przynosi wysokiej jakości interwencja rodzicielska nastawiona na kształtowanie umiejętności społecznych i komunikacji dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku do 5. roku życia.W jaki sposób psycholodzy mogą nauczyć rodziców, jak efektywnie stwarzać okazje do nauki podczas codziennych domowych zajęć?Autorki niniejszej książki – światowej klasy ekspertki – opisują rolę coacha w tym procesie oraz przedstawiają kompleksowy zestaw wskazówek, jak nawiązać skuteczną współpracę z rodzicami dla dobra dziecka i odpowiednio wspierać rodzinę: co robić, kiedy, jak i dlaczego. Czytelnicy dowiedzą się, jak:zaplanować sesje coachingu dla rodziców dzieci z autyzmemwłaściwie rozpoznać potrzeby dzieckarozwijać zaangażowanie dziecka poprzez zabawępogłębiać wiedzę rodziców, jak mogą mądrze wspierać rozwój umiejętności dziecka podczas codziennych czynności.Publikacja zawiera materiały dla rodziców przeznaczone do kopiowania, w tym obszerną Kartę obserwacyjną P-ESDM dla niemowląt i małych dzieci z autyzmem, idealną do wykorzystania podczas kontaktu zdalnego (teleporady). Nabywcy książki otrzymają również dostęp do materiałów elektronicznych, które można pobrać ze strony internetowej, a następnie wydrukować w wygodnym formacie.