Menu

Gadomska Edyta

Trzecia część podręcznika przeznaczonego dla uczniów szkół kształcących w zawodzie technik architektury krajobrazu obejmuje zagadnienia związane z elementami roślinnymi i architektonicznymi we współczesnym krajobrazie ogrodowym. Do elementów architektonicznych należą: układy komunikacyjne i wodne, mała architektura ogrodowa oraz wyposażenie wnętrz w postaci ławek, oświetlenia czy też koszy na śmieci. Wśród elementów roślinnych znajdują się drzewa, krzewy, różnego rodzaju murawy, kwietniki oraz rabaty bylinowe. Wszystkie te elementy pełnią określone funkcje i służą do tworzenia kompozycji ogrodowych według pewnych zasad, których znajomość jest niezwykle ważna podczas projektowania terenów zieleni. Bogato ilustrowany tekst (144 barwne ryciny), sprawia, że podręcznik jest niezwykle przydatny w nauce zawodu. Mogą również z niego korzystać studenci wydziałów ogrodniczego i architektury krajobrazu oraz wszyscy zajmujący się zawodowo projektowaniem terenów zieleni.
Druga część podręcznika przeznaczonego dla uczniów szkół kształcących w zawodzie ‚technik architektury krajobrazu’ obejmuje zagadnienia związane z: wpływem człowieka na kształtowanie krajobrazu, historią architektury i sztuki ogrodowej, rewaloryzacją i konserwacją zabytkowych założeń ogrodowych. Bogato ilustrowany tekst (187 barwnych rycin), sprawia, że podręcznik jest niezwykle przydatny w nauce zawodu. Mogą również z niego korzystać studenci wydziałów ogrodniczego i architektury krajobrazu oraz wszyscy zajmujący się zawodowo projektowaniem terenów zieleni.
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i policealnych kształcących w zawodzie technik architektury krajobrazu. Ze względu na obszerny zakres materiału część II podręcznika została opracowana w trzech tomach. Tom I obejmuje zagadnienia związane z dokumentacją projektowo-techniczną, projektowaniem inwestycji, organizacją realizacji robót ziemnych i ich wykonaniem. Z podręcznika mogą również korzystać studenci wydziałów ogrodniczego i architektury krajobrazu oraz wszyscy zajmujący się zawodowo projektowaniem terenów zieleni.
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów szkół ponadgimnazajlnych i policealnych kształcących w zawodzie technik architektury krajobrazu. Sztuka kompozycji, która w stosunku do architektury krajobrazu ma znaczenie podwójne – przestrzenne i kulturowe – nie należy do łatwych, gdyż wymaga znajomości budowy elementów tworzonej kompozycji, które będą ozdoba wnętrza ogrodowego, parku czy też wielkopowierzchniowego terenu zieleni. Ze względu na obszerny zakres materiału podręcznik został opracowany w trzech częściach. Część I zawiera zagadnienia ogólne, związane z rysunkiem technicznym, materiałami budowlanymi i technikami geodezyjnymi. Mogą również z niego korzystać studenci wydziałów ogrodniczego i architektury krajobrazu oraz wszyscy zajmujący się zawodowo projektowaniem terenów zieleni.
Podręcznik napisany zgodnie z najnowszym programem nauczania i przeznaczony dla uczniów szkół kształcących w zawodzie ‘technik architektury krajobrazu’ w zakresie kwalifikacji: R.21. Projektowanie, urządzanie i pielęgnacja roślinnych obiektów architektury krajobrazu. Sztuka kompozycji, która w stosunku do architektury krajobrazu ma znaczenie podwójne – przestrzenne i kulturowe – nie należy do łatwych. Wymaga znajomości wielu zagadnień z różnych dziedzin. Jedną z nich jest niewątpliwie znajomość roślin ozdobnych, głównego elementu tworzonej kompozycji wnętrza ogrodowego, parku czy też wielkopowierzchniowego terenu zieleni. Część 4. podręcznika Architektura krajobrazu obejmuje zagadnienia związane ze znaczeniem roślin ozdobnych, z warunkami siedliska i zastosowaniem naturalnej roślinności w terenach zieleni, rodzajami gleb, uprawą roślin ozdobnych, ich rozmnażaniem, nawożeniem, pielęgnacją i ochroną, szkółkarstwem ozdobnym, a także przygotowaniem materiału roślinnego do wykonywania dekoracji roślinnych.