Menu

Korwin-Szymanowska Adamina

Podręcznik realizujący efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów branży samochodowej w zakresie PDG (Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej). Omówiono w nim m.in. podstawy formalno-prawne działalności gospodarczej, w tym: formy organizacyjno-prawne, podejmowanie, wykonywanie, zawieszanie i zakończenie działalności, przepisy prawa pracy związane z działalnością gospodarczą, analizę ekonomiczną i opodatkowanie działalności oraz optymalizację pracy przedsiębiorstwa. Nacisk położono na prowadzenie działalności gospodarczej w przedsiębiorstwie branży samochodowej, w tym: rodzaje i zakres działalności przedsiębiorstw tej branży, dobór pracowników, zasady kierowania zespołem, szkolenie i wynagradzanie pracowników, działalność marketingową i kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Przedstawiono zasady współpracy ze środowiskiem, zarządzanie jakością i zasady kontroli przedsiębiorstw, a także organizację procesu obsługowo-naprawczego w przedsiębiorstwie usługowym branży samochodowej, organizację biura obsługi klienta, zakres badań, rodzaje i działalność stacji kontroli pojazdów.
Podręcznik realizujący efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów w branży mechanicznej z zakresu PDG (Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej). Omówiono w nim m.in. podstawy formalno-prawne działalności gospodarczej, w tym: formy organizacyjno-prawne, podejmowanie, wykonywanie i kończenie działalności, przepisy prawa pracy związane z działalnością gospodarczą, analizę ekonomiczną i opodatkowanie działalności oraz optymalizację pracy przedsiębiorstwa. Nacisk położono na prowadzenie działalności gospodarczej w przedsiębiorstwie branży mechanicznej, w tym: rodzaje i zakres działalności przedsiębiorstw tej branży, dobór pracowników, zasady kierowania zespołem, szkolenie i wynagradzanie pracowników, działalność marketingową i kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa w branży mechanicznej. Przedstawiono zasady współpracy ze środowiskiem, ogólne wyznaczniki przedsiębiorczości, zarządzanie jakością i zasady kontroli, a także organizację obsługi klienta i procesu produkcyjnego.