Menu

Magdalena Markowska

Poradnik dla początkujących logopedów, nauczycieli przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych i rodziców oprócz potrzebnej wiedzy teoretycznej zawiera mnóstwo praktycznych porad oraz pomysłów na ćwiczenia i zabawy logopedyczne. Książka została podzielona na sześć rozdziałów odpowiadających kolejno: sygmatyzmowi (dwa rozdziały, każdy dotyczący innego aspektu tej wady wymowy), rotacyzmowi, ubezdźwięcznianiu, opóźnionemu rozwojowi mowy, jąkaniu. Każdy rozdział zawiera potrzebną dawkę wiedzy na temat przedstawianego zaburzenia logopedycznego, ale przede wszystkim przyporządkowany mu zestaw ćwiczeń oraz zbiór pomysłów na ukierunkowane logopedycznie zabawy. Czytelnik otrzymuje gotowy scenariusz pracy z dzieckiem zmagającym się z określoną wadą wymowy. Dowiaduje się, jak tę wadę rozpoznać, jak przygotować aparat artykulacyjny do ćwiczeń, jak je przeprowadzić, w co się bawić, a także jakich pomocy użyć.
Marta ma dziesięć lat, jest Polką, od urodzenia mieszka w Anglii i za żadne skarby nie chce wyjeżdżać do Australii, która, jak mówi mama, jest rajem. Po co opuszczać rodzinny dom, lubianą szkołę i najbliższą przyjaciółkę? O co w ogóle chodzi z tą całą karierą rodziców? Clint ma dziesięć lat, jest Australijczykiem i według Marty jest dziwny. Chłopaki z klasy też od niego stronią, bo wiadomo, że z Clintem to ani piłkę pokopać, ani na konsoli pograć. Nic, tylko armia i komandosi, a po szkole szybko do domu. Tęsknota, strata, oswajanie nowej rzeczywistości – jak Marta i Clint poradzą sobie z niełatwymi uczuciami? Czy między dwojgiem zagubionych bohaterów zrodzi się przyjaźń? Książka odkrywa przed młodymi czytelnikami trudne doświadczenia ich rówieśników, uczy empatii i zrozumienia dla innych. Książkę poleca Polska Sekcja IBBY na swojej Pokonkursowej Liście BIS.