Menu

Matusek Mirosław

Sektor motoryzacyjny jest jedną z kluczowych gałęzi polskiej gospodarki. Stosowanie rozwiązań Przemysłu 4.0 i efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii daje szansę na jego dalszy dynamiczny rozwój. Wdrażanie rozwiązań Przemysłu 4.0 do procesów biznesowych przedsiębiorstw motoryzacyjnych powinno mieć miejsce nie tylko w obszarze produkcji czy logistyki, jak najczęściej się wskazuje, ale także obejmować ich pozostałe obszary funkcjonalne. Posługując się wypracowanym modelem, autorzy ocenili poziom dojrzałości przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej we wdrażaniu rozwiązań Przemysłu 4.0 w sześciu następujących funkcjonalnych obszarach: - zarządzanie produkcją, - zarządzanie logistyką, - zarządzanie jakością, - zarządzanie kadrami, - zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu, - zarządzanie innowacjami. W publikacji autorzy zachęcają przedsiębiorców do korzystania z zaproponowanych narzędzi do pomiaru poziomu dojrzałości przedsiębiorstwa we wdrażaniu Przemysłu 4.0 i porównywania swoich wyników z wynikami badanych przedsiębiorstw. Opracowany model może wspomagać menedżerów w rozważaniach na temat możliwości transformacji w kierunku Przemysłu 4.0 oraz w podejmowaniu decyzji dotyczących strategii i planów działań. Książka jest adresowana przede wszystkim do praktyków, inżynierów i menedżerów z branży motoryzacyjnej, a także do pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwami w dobie wyzwań Przemysłu 4.0.
Dla praktyków, inżynierów i menedżerów z branży motoryzacyjnej, a także dla pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwami w dobie wyzwań Przemysłu 4.0. Autorzy, poprzez wypracowany model oceniający poziom dojrzałości przedsiębiorstw motoryzacyjnych, zachęcają do wdrażania rozwiązań Przemysłu 4.0 do procesów biznesowych nie tylko w obszarze produkcji czy logistyki, ale również w pozostałych obszarach funkcjonalnych, takich jak zarządzanie produkcją, logistyką, jakością lub innowacjami. Model ten może być pomocny w rozważaniach na temat obecnych możliwości i miejsca w transformacji w kierunku Przemysłu 4.0, a co za tym idzie – w podejmowaniu decyzji co do strategii i planów działania.