Menu

Waldemar Kozłowski

Dzisiaj ekonomia staje w obliczu złożoności świata globalnego będącego mieszanką różnych czynników natury społecznej, technologicznej oraz kulturowej. Aby zrozumieć złożoności ekonomiczne, powinniśmy cały czas badać znaki czasu i interpretować je zgodnie z prawidłami natury. Jedną z takich wskazówek jest Pismo Święte, które opisuje szereg sytuacji sprzed tysięcy lat, wskazując zarazem sposób ich rozwiązania. Religia chrześcijańska i ekonomia są dwiema różnymi dziedzinami życia, ale istnieje wiele obszarów, w których te sfery mogą się wzajemnie przenikać i wpływać na siebie. Niniejsza publikacja przedstawia wybrane aspekty ekonomiczne w odniesieniu do wartości i zasad chrześcijańskich, którymi powinniśmy jako chrześcijanie kierować się przy podejmowaniu decyzji. Podstawą jest czynienie dobra bez względu na ponoszone konsekwencje. Obecna rzeczywistość daje nam możliwość wyboru między światłością i ciemnością, dobrem i złem. To od nas należy wybór. Publikacja wpisuje się w nurt ekonomii normatywnej, która ma charakter subiektywny i opiera się na sądach wartościujących. Wskazuje, w jaki sposób osiągnąć cele, które są najbardziej pożądane z punktu widzenia wartości chrześcijańskich. Odpowiada na pytanie, jak powinniśmy zarządzać przedsiębiorstwem w zakresie szeroko pojętego zarządzania, traktowania pracownika, kreowania systemu wartości, sprawiedliwego podziału dóbr oraz etyki. Książka jest przeznaczona dla chrześcijan, ateistów oraz przedstawicieli innych wyznań, pracowników oraz kadry menedżerskiej, studentów nauk ekonomicznych, teologicznych, humanistycznych oraz społecznych, a także dla wszystkich chcących szukać takich rozwiązań, które mają w życiu sens i wartość, a unikać takich, które sensu nie mają.
W książce „Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację, pracowników. Omawiam najważniejsze obszary oddziaływujące na motywację m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo. Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: - co motywuje ludzi do działania, - jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji, - jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji. Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec praco dawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji. Daj człowiekowi możliwość samorealizacji, a zdobędziesz jego serce życząc dobrej lektury Waldemar Kozłowski
W kolejnej - a zarazem poprawionej i uzupełnionej - edycji książki „Zarządzanie motywacją pracowników" przedstawione zostały najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników. Obecnie w centrum uwagi samego procesu jest człowiek, jego osobowość, a jednocześnie dynamiczne otoczenie, w jakim funkcjonuje, co powoduje, iż narzędzia motywacyjne również ulegają zmianie. Do końca lat 90. XX w. mieliśmy do czynienia głównie z pracownikiem nastawionym na korzyści finansowe i bezpieczeństwo zatrudnienia. Obecnie wykreował się typ pracownika, który jest bardziej świadomy swojego potencjału, preferowanych wartości, własnych aspiracji, mający na uwadze równoważenie własnego „koła życia", na które to elementy zwraca uwagę w procesie pracy. Dominującym motywem u obecnych pracowników jest znalezienie i wykonywanie pracy, którą się bardzo lubi lub która jest wręcz wykonywana z pasją. Zaprezentowane w publikacji narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: • Z jakim pracownikiem mamy dziś do czynienia? • Co motywuje pracowników do działania? • Jakie narzędzia są dzisiaj najbardziej skuteczne w procesie motywowania pracowników? • Jak zarządzać motywacją pracowników? Motywacja pracowników ma istotne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Ważnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji. Oprócz aspektów behawioralnych znaczącą kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp. Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.