Menu

Wnuk-Pel Tomasz

Rozwój gospodarki rynkowej narzuca konieczność wykorzystania takich metod zarządzania przedsiębiorstwami, które czynią je organizacjami dynamicznymi o dużej zdolności reagowania na zmiany otoczenia i odpowiadania na wyzwania rynkowe. Pomocny w tym obszarze może być controlling, który wspomaga menedżerów w podejmowaniu decyzji operacyjnych. Książka ta stanowi kompendium wiedzy w zakresie wykorzystania całego instrumentarium narzędzi controllingu operacyjnego: począwszy od podejmowania decyzji, przez politykę cenową, budżetowanie, aż po analizę relacji koszt-wolumen-zysk. Agata Skalińska, dyrektor finansowy, członek Zarządu TBM Sp. Z o.o.
„Controlling kosztów” zawiera ponad 70 studiów przypadków opartych na przykładach, z którymi autor spotkał się w swojej wieloletniej praktyce konsultanta, a które przedstawiają problemy firm usługowych, przedsiębiorstw produkcyjnych, firm handlowych i organizacji nienastawionych na zysk. Zarówno pytania testowe, jak i omawiane przykłady są zorientowane na określenie problemu występującego w organizacji i jego rozwiązanie przy wykorzystaniu całego instrumentarium narzędzi rachunku kosztów. Książka powinna okazać się szczególnie przydatna dla tych czytelników, którzy mają już podstawową wiedzę z zakresu rachunku kosztów, i jest adresowana przede wszystkim do: – praktyków, zajmujących się zawodowo problematyką rachunku kosztów; – menedżerów różnych szczebli z firm usługowych, produkcyjnych, handlowych i organizacji nie nastawionych na zysk; – studentów studiów magisterskich i podyplomowych z zakresu rachunkowości; – uczestników szkoleń z zakresu rachunku kosztów; – wszystkich tych, którym potrzebna jest praktyczna wiedza z zakresu rachunku kosztów.
„Controlling strategiczny” zawiera ponad 60 studiów przypadków opartych na przykładach, z którymi autor spotkał się w swojej wieloletniej praktyce konsultanta, a które przedstawiają problemy firm usługowych, przedsiębiorstw produkcyjnych, firm handlowych i organizacji nienastawionych na zysk. Zarówno pytania testowe, jak i omawiane przykłady są zorientowane na określenie problemu występującego w organizacji i jego rozwiązanie przy wykorzystaniu całego instrumentarium narzędzi controllingu strategicznego. Książka powinna okazać się szczególnie przydatna dla tych czytelników, którzy mają już podstawową wiedzę z zakresu controllingu (rachunkowości zarządczej), i jest adresowana przede wszystkim do: – praktyków zajmujących się zawodowo problematyką controllingu; – menedżerów różnych szczebli z firm usługowych, produkcyjnych, handlowych i organizacji nienastawionych na zysk; – studentów studiów magisterskich i podyplomowych z zakresu rachunkowości; – uczestników szkoleń z zakresu controllingu; – wszystkich tych, którym potrzebna jest praktyczna wiedza z zakresu controllingu strategicznego.