Menu

Marina

Marina
W każdej organizacji pojawią się spory pracownicze. Są one nieuniknione. Spory między pracownikami nie muszą jednak prowadzić do konfliktu w organizacji. Autorzy próbują odpowiedzieć na pytania: Jak nie doprowadzić do konfliktu w organizacji? Jak rozwiązywać spory pracownicze w organizacjach? Jak mediować z pracownikami? Jak obniżyć koszty sporów pracowniczych? Jak menedżer może wcielić się w rolę skutecznego mediatora? Książka zawiera interesujące studia przypadków dotyczące rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracowniczych oraz gotowe wzory pism wykorzystywane podczas mediacji w sporach zbiorowych z zakresu prawa pracy.
W poszczególnych rozdziałach niniejszej publikacji autorzy poddają analizie jedynie kilka wybranych problemów dotyczących polskiej lewicy. W książce są omówione następujące zagadnienia: podziały oraz porozumienia ugrupowań lewicowych, ich przyczyny i wpływ, jaki miały na kondycję lewicy, zmiany, jakie zaszły w myśli programowej na przykładzie największej formacji – Sojuszu Lewicy Demokratycznej, stosunek lewicy do problemów integracji europejskiej i samej UE, a także miejsce lewicy w Polsce oraz na świecie. Ugrupowania lewicowe w Polsce znajdują się w fazie ciągłych zmian. Trudno przypuszczać, jaki będzie obraz sceny politycznej za kilka lat. Publikacja ma stanowić głos w ogólnej dyskusji na temat przyszłości polskiej lewicy oraz ma przyczynić się do szerszego poznania badanych zjawisk.
Banki komercyjne Banki- są wyspecjalizowanymi instytucjami finansowymi trudniącymi się obsługą i organizowaniem ruchu pieniądza między wszystkimi jednostkami gospodarującymi i ludnością są one samodzielnymi samofinansującymi się jednostkami organizacyjnymi posiadającymi osobowość prawną działającymi na podstawie ustawy z dnia 29.08.97r „Prawo bankowe” Zadania banku -gromadzenie środków pieniężnych -udzielenie kredytów i pożyczek pieniężnych -dokonywanie rozliczeń pieniężnych w obrocie krajowym i zagranicznym.
Publikacja zawiera zbiór artykułów podejmujących tematykę ruchu ludowego i myśli agrarnej na przełomie XX i XXI wieku. W poszczególnych rozdziałach książki autorzy poddali analizie głównie działalność Polskiego Stronnictwa Ludowego, które jest największym, stabilnym przedstawicielem ruchu ludowego po 1989 r. pod względem poparcia wyborczego i liczby członków. Autorzy szczegółowo omówili m.in. strukturę i poparcie wyborcze partii, ich udział w rządach, programy gospodarcze, a także kształtowanie wizerunku partii w ostatnich 18 latach. Ostanie dwa rozdziały poświęcone są elementom agraryzmu w Samoobronnie RP, a także funkcjonowaniu ugrupowań nawiązujących do idei agraryzmu w Europie Środkowo- Wschodniej. Jest to druga publikacja należąca do serii wydawniczej Polityka POLSKA, która opisuje ruchy polityczne po 1989 r. Książka jest adresowana do: - osób prowadzących badania naukowe na temat partii politycznych, systemu politycznego RP, marketingu politycznego, myśli politycznej, - studentów kierunków: politologia, socjologia, historia, - działaczy partii i organizacji politycznych. Autorzy mają nadzieję, że niniejsza publikacja znajdzie swoje miejsce wśród opracowań badających rolę ruchu ludowego i ugrupowań odwołujących się do myśli agrarnej w systemie władzy. Na rynku nie ma osobnej publikacji - monografii, czy pracy zbiorowej, która obejmowałaby całość zarówno rozwój ugrupowań, udział w wyborach, jak i myśl polityczną. Podstawową zaletą opracowania jest szczegółowa analiza wydarzeń, jakie miały miejsce w ostatnich latach. Recenzji książki dokonał prof. dr hab. Jan Jachymek
Publikacja dotyczy rozwoju polskich formacji politycznych, które w III RP określały się jako liberalne lub odwoływały się do idei liberalnych. W poszczególnych rozdziałach pracy omówiono miejsce poglądów liberalnych w polskiej polityce, koncepcję ustroju politycznego oraz polityki gospodarczej i zagranicznej badanych ugrupowań. Na wybranych przykładach partii przedstawiono ich rozwój, udział w wyborach, rządach, cechy organizacyjne i kształtowanie wizerunku. Książka jest adresowana do: osób prowadzących badania naukowe na temat partii politycznych, systemu politycznego RP, marketingu politycznego oraz myśli politycznej, studentów kierunków: politologia, socjologia oraz historia, przedstawicieli partii liberalnych, działaczy partii i organizacji politycznych, wszystkich zainteresowanych poruszaną tematyką.
Praktyczny poradnik dotyczący stosowania zapisów Ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych. Niniejsze opracowanie jest pierwszym praktycznym poradnikiem opisującym zasady korzystania z systemu wymiany informacji gospodarczych. W kolejnych rozdziałach zostały zaprezentowane zasady przekazywania, aktualizacji i usuwania informacji gospodarczych, jak również zasady związane z weryfikowaniem podmiotów w systemie biura informacji gospodarczej. Opisane w opracowaniu porady wynikają z ponad ośmioletniego doświadczenia Krajowego Rejestru Długów (KRD) – pierwszego, największego i najbardziej rozpoznawalnego w Polsce biura informacji gospodarczej. Stworzony przez KRD system wymiany informacji gospodarczych obejmuje wszystkie sektory gospodarki, umożliwiając korzystanie z jego dobrodziejstw przedsiębiorstwom niezależnie od ich wielkości i formy prawnej, a także gminom i instytucjom oraz konsumentom.
Wybory prezydentów różnią się w poszczególnych miastach w wielu aspektach. Wspólne są termin i zasady wynikające z ordynacji. Czasami też łączy kampanie charakter rywalizacji między kandydatami popieranymi przez te same partie polityczne. Jednak istnieje znaczna różnorodność miast, odmienność ich problemów, oceny dokonań dotychczasowych włodarzy, którzy mogą reprezentować różne polityczne opcje. W książce przedstawiono lokalną scenę polityczną, zaprezentowano kandydatów na prezydentów miasta ich programy wyborcze oraz wyniki wyborów. Autorzy w poszczególnych rozdziałach książki dokonali analizy wyborów na prezydentów miast m.in. Bydgoszczy, Katowic, Lublina, Rzeszowa, Szczecina, Torunia, Wrocławia, Zielonej Góry. Książka adresowana jest do naukowców i studentów kierunków politologicznych, działaczy politycznych oraz innych osób zainteresowanych działalnością samorządów lokalnych.
W książce przedstawiono uwarunkowania, mechanizmy i efekty politycznej rywalizacji o urząd prezydenta w największych miastach na Dolnym Śląsku. Autorzy koncentrują się na zmierzeniu temperatury politycznej konkurencji, zbadaniu relacji pomiędzy komitetami wyborczymi, zakresu wpisywania się lokalnych rynków politycznych w podziały funkcjonujące na arenie krajowej, siły i charakteru lokalnych konfliktów kształtujących przebieg wyborczej rywalizacji oraz określeniu pozycji prezydenta i znaczenia jego elekcji dla przebiegu całej kampanii wyborczej.
W XX wieku nastąpił poważny postęp technologiczny i cywilizacyjny. Pojawiło się mnóstwo wynalazków ułatwiających człowiekowi życie. Wiele państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są niewątpliwie warunkiem koniecznym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji. Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spośród których można wyróżnić uwarunkowania wspólne dla wszystkich typów organizacji oraz specyficzne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z elementów wpływających na innowacyjność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny. Od innowacyjności ludzi zależy innowacyjność organizacji. Twórcami nowych pomysłów – także w procesach gospodarczych – są bowiem zawsze ludzie. Potencjał innowacyjności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem innowacyjnym zatrudnionych. Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery zasadnicze części: 1. Innowacje – rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia. 2. Kreatywny pracownik – jego cechy i możliwości pozyskiwania. 3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością. 4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy. Potencjał innowacyjny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań: •W czym przejawia się innowacyjność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego? •Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracowników? •Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale innowacyjnym? •Co robić, by uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy? Adresaci publikacji Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.: •osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego innowacyjność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi różnych szczebli zarządzania oraz menedżerowie projektów); •osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie); •studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania; •pasjonaci problematyki innowacyjności samodzielnie dbający o rozwój swojego potencjału.
Praca wszechstronnie i bardzo praktycznie przedstawia wiele aspektów procesów mediacji, ujmując je w kontekście relacji międzyludzkich, konfliktów, pracy zawodowej. Jej główne zalety to przydatność, ograniczenie nadmiaru teorii, liczne porady pozwalające na wykorzystanie poszczególnych tekstów jako wskazówek do praktycznego działania mediatorów i rozwoju kandydatów na mediatorów. Prof. zw. dr hab. Zbigniew Nęcki
Książka poświęcona jest w całości problematyce wykorzystania planowania finansowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Obok istoty i funkcji planowania finansowego przedstawiono w niej kompleksowo, na rzeczywistym przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego, poszczególne etapy planowania finansowego oraz jego procedurę.
Książka jest pogłębieniem ogólnej wiedzy czytelnika na temat rozliczeń pieniężnych krajowych i zagranicznych jednostek gospodarczych. Jej celem jest zaprezentowanie podstawowych form rozliczeń pieniężnych, tj. rozliczeń gotówkowych i bezgotówkowych. Publikacja przedstawia podstawowe zasady i dokumenty, a także ewidencję dotyczącą obrotu gotówkowego, bezgotówkowego i rozrachunków. Zawiera również przykłady zadań wraz z rozwiązaniami z zakresu badanej tematyki za pomocą programu finansowo-księgowego. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla tych, którzy zamierzają podjąć pracę w biurach rachunkowych i w rachunkowości. Będzie ona również przydatna dla studentów i osób, które będą chciały doskonalić swoją wiedzę. Publikacja jest napisana w sposób prosty, wprowadza w podstawowe słownictwo i w najważniejsze zagadnienia związane z tematyką rozliczeń. Do książki zostanie dołączona płyta z programem Rewizor GT InsERT SA.
Papierowe Chłopaki: to komiks o latach osiemdziesiątych. O tym jak chłopaki z Gdańska radzili sobie gdy zmieniała się rzeczywistość i peweksy przestały być oazami luksusu, zdobycie kasety Sabriny nie cieszy jak w pierwszej klasie liceum, plakaty Modern Talking pokryły się kurzem, Atari 65XE powędrowało do piwnicy. Przełom lat 80. i 90. zmienił wszystko. Młodzi ludzie próbują odnaleźć się na nowym rynku pracy, przewidzieć co warto studiować, może wyjechać na saksy na Zachód. Takie pytania stoją też przed przyjaciółmi z gdańskiego liceum nr 1. Dwóch z nich - Robert i Andrzej - postanawia uciec od odpowiedzi. Zakładają zespół i ruszają w trasę po Półwyspie Helskim. W międzyczasie dołączy do nich kumpel James. Ucieczka szybko zamienia się w sentymentalną opowieść o tym, co bezpowrotnie minęło. Czy jest szansa, żeby ta podróż skończyła się happy endem?
Książka w całości poświęcona jest mediacjom gospodarczym. Zawarto w niej przegląd najważniejszych zagadnień w mediacji od strony zarówno prawnej, ekonomicznej, jak i od psychospołecznej. Publikacja przedstawia nowoczesne metody prowadzenia i promocji mediacji. Może być ona przewodnikiem dla prowadzących mediacje i jej uczestników. Do książki dołączono wzory dokumentów przydatnych w praktyce mediacyjnej.
Kobieta pragnąca odnieść sukces powinna zdobyć i utrzymać kontrolę nad własnym życiem, tylko wtedy bowiem może tak naprawdę cieszyć się każdym kolejnym dniem swego szczęśliwego życia. Kobieto – uwierz w siebie! Wiara w siebie i samoświadomość zaprowadzą Cię do sukcesu, o którym zawsze marzyłaś. Zaufanie w swoje zwycięstwo jest fundamentem sukcesu.
Kobieto uwierz w siebie a inni uwierzą w ciebie Kobieto uwierz w siebie a inni uwierzą w ciebie Istotną rolę w budowaniu niezachwianej wiary w siebie odgrywa motywacja, która tkwi w tobie, a nie na „zewnątrz ciebie”. Życie bez celu nie ma głębszego sensu i nie gwarantuje satysfakcji życiowej czy wymiernych korzyści. Kobiety wyróżniające się głęboką wiarą w siebie potrafią cieszyć się życiem, ponieważ stanowi ono dla nich „prawdziwą frajdę”, z której czerpią motywację na przyszłość. Kobieta świadoma własnej wartości żyje pełnią życia, ciesząc się każdym przeżytym dniem. Pomyśl teraz, co stanowi dla ciebie skuteczne źródło motywacji w celu zbudowania wysokiego poczucia własnej wartości. Książkę można potraktować jako „osobistego inspiratora”, który pomoże ci w subtelny sposób odszukać w sobie i wyeksponować na zewnętrz głęboką wiarę w siebie i wysokie poczucie własnej wartości. Ewa Anna Swat
Książka przedstawia w sposób przejrzysty, rzetelny i syntetyczny problematykę finansów przedsiębiorstwa. W książce przedstawiono następujące zagadnienia: wartości pieniądza w czasie analizy przychody - koszty - zysk źródeł finansowania działalności przedsiębiorstwa wyceny papierów wartościowych kosztu kapitału struktury kapitału dźwigni finansowej. Publikacja kierowana jest do członków rad nadzorczych, zarządów, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, finansistów, wykładowców oraz studentów.
To prowokacyjna iskra, której celem jest uaktywnienie w kobietach płomiennego zapału do walki o realizację swoich najśmielszych marzeń. Książka wyraźnie wskazuje w jaki sposób zmienić podszytą strachem naturę na taką, jaką odznaczają się nieustraszone wojowniczki, aby każda z pań mogła postępować tak odważnie jak one i walczyć do samego końca o swoje marzenia, by ostatecznie poczuć smak życiowego spełnienia. Autorka – Ewa Anna Swat zaprasza czytelniczki na pokład statku w celu wyruszenia z nią w książkowy rejs przez ocean walecznej inspiracji. Wyprawa z autorką to podróż niezwykła o nadzwyczajnych ideałach waleczności i nieustraszoności, o spełnionych kobietach, które potrafią stawić czoła wszelkim życiowym walkom i odważnie żyć! Ewa Anna Swat apeluje do każdej z kobiet, aby żyły odważnie i nie obawiały się szalejących burz w swoim życiu, bo tylko w ten sposób zostaną spełnionymi kobietami. Przesłanie autorki zawiera się w dobitnym stwierdzeniu: KOBIETO WALCZ I DOPNIJ SWEGO!
Słownik polsko@polski z Miodkiem. Trzeci tom z cyklu Rozmowy profesora Jana Miodka o języku polskim z telewidzami z kraju i ze świata. Język polski żyje, cały czas się zmienia i ma się dobrze! Zapraszamy na kolejne spotkanie z Profesorem Janem Miodkiem, który odpowiada na pytania telewidzów programu Słownik polsko@polski. W książce również znajdują się: mini wykłady Profesora Jana Miodka, ,,mowa ulicy”, wywiad z profesorem Janem Miodkiem, na planie programu telewizyjnego Słownik polsko@polski.
Książka stanowi pierwszą kompleksową analizę poświęconą wyborom do sejmików województw w Polsce w 2006 r. Autorzy, którzy reprezentują niemal wszystkie politologiczne ośrodki badawcze w kraju, śledzą przebieg kampanii wyborczej, strategie występujących w niej partii i analizują wyniki wyborów, starając się przy tym uchwycić regionalną specyfikę rywalizacji. Książka jest adresowana przede wszystkim do badaczy i studentów politologii, zajmujących się problematyką samorządów oraz rywalizacją wyborczą. Jako podręcznik akademicki, może służyć pogłębieniu wiedzy przy okazji studiów przedmiotów: systemy polityczne, system RP, samorząd lokalny, system władzy lokalnej, marketing polityczny, analiza rynku. Kolejną grupą odbiorców są politycy (głównie politycy samorządowi, ale także centrale partii politycznych) oraz kandydaci w wyborach samorządowych. Również dla tego segmentu odbiorców, książka może pełnić rolę przewodnika przy określaniu strategii wyborczej w zbliżających się wyborach samorządowych w 2010 r. Należy wyróżnić książkę jako naprawdę twórczy i unikatowy, jak dotąd, wkład do badań politologicznych nad lokalną sceną polityczną w Polsce. To sytuuje tę pracę wśród pozycji interesujących nie tylko dla grona naukowego, ale także praktyków i codziennych obserwatorów życia politycznego.
Outsourcing finansowo-księgowy nigdy nie był tak łatwy jak teraz! Prezentowana publikacja nie tylko wskazuje źródła potencjalnych problemów, ale też podaje przykłady ich rozwiązania. Koncentruje się na płaszczyznach współpracy i zachowaniach między partnerami, które mogą doprowadzić do celu – sprawnie działającego outsourcingu na płaszczyźnie finansów przedsiębiorstwa. Dzięki wskazówkom podanym w książce możliwe będzie wykonanie takich czynności, jak: • zrozumienie istoty outsourcingu finansowo-księgowego, • właściwe przeprowadzenie przeniesienia funkcji i zadań pionu finansowo-księgowego, • zmniejszenie ryzyka wdrożenia outsourcingu finansowo-księgowego, • doskonalenie systemu rachunkowości, • adaptacja do zaistniałych zmian, • zarządzanie i utrzymanie wiedzy, • zarządzanie rotacją pracowników.
Izabella Skrybant-Dziewiątkowska na scenie to wulkan energii. Dla wielu Polaków była i jest gwiazdą największego formatu, która mimo zdobycia wielu złotych, platynowych i diamentowych płyt oraz nagrania setek piosenek, pozostała sobą - Izą z sąsiedztwa. Jej życie to gotowy materiał na scenariusz filmowy. Przeżyła wielką miłość ze Zbigniewem Dziewiątkowskim – założycielem „Tercetu Egzotycznego” – mówią, że taka miłość się nie zdarza.... Dzięki „Tercetowi” Iza i Zbyszek zwiedzili cały świat, w samych Stanach Zjednoczonych byli 49 razy. Koncertowali w Las Vegas, Metropolitan Opera, Paryskiej Olimpii, Radio City w Nowym Jorku. Płyty z piosenką „Pamelo, żegnaj” – największym hitem wyśpiewanym przez Izabellę Skrybant-Dziewiątkowską - rozeszły się w kilkunastomilionowych nakładach, a przebój ten nucą kolejne pokolenia fanów. Jedno jest pewne: „Tercet Egzotyczny” nie istniałby bez Izabelli, a Izabella nie istniałaby bez „Tercetu”. To ona nadaje mu rytm, ona przyciąga tłumy na koncerty - i to od pół wieku… „Tercet” jest wszak jednym z najdłużej śpiewających zespołów, które nadal koncertują i nagrywają płyty. Oto prawdziwa historia życia Izabelli Skrybant-Dziewiątkowskiej. Historia, którą napisało jej życie. To również ponad 50 lat historii polskiej muzyki rozrywkowej.
Analiza finansowa przedsiębiorstwa Analiza finansowa pozwala ocenić działalność operacyjną przedsiębiorstwa. Wnioski z analizy finansowej są niezbędne do zarządzania przedsiębiorstwem. W książce przedstawiono następujące zagadnienia: • finansowe decyzje krótkoterminowe, • zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, • zapasy i należności, • zarządzanie środkami pieniężnymi, • analizę sprawozdań finansowych, • syntetyczne narzędzia zarządzania finansami w przedsiębiorstwie. Zagadnienia te przedstawiono od strony teoretycznej oraz zilustrowano praktycznymi przykładami. Publikacja kierowana jest do przedsiębiorców, członków rad nadzorczych, zarządów, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, finansistów, wykładowców oraz studentów. Autorzy: Robert Golej, Katarzyna Prędkiewicz Planowany termin wydania: wrzesień 2015 Książka jest praktycznym i przydatnym kompendium dla tych, którzy zajmują się i chcą się zajmować finansami przedsiębiorstwa. prof. dr hab. Dariusz Zarzecki Uniwersytet Szczeciński Zarzecki, Lasota i Wspólnicy Sp. z o.o.
Książka Rachunkowość zarządcza. Zbiór zadań jest skierowana do każdego, kto chce w praktyce ocenić poziom swojej wiedzy w zakresie rachunkowości zarządczej. Publikacja stanowi zbiór zadań o różnym poziomie trudności, co pozwala na dokładne i kompleksowe sprawdzenie wiedzy i umiejętności czytelnika w stopniu zarówno podstawowym, jak i zaawansowanym. Wszystkie zadania zostały pogrupowane według głównych zagadnień składających się na rachunkowość zarządczą i są zgodne z obowiązującym na wszystkich uczelniach wyższych w Polsce programem nauczania rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej w ramach różnych specjalizacji. W zbiorze można wyodrębnić takie obszary tematyczne, jak: • grupowanie i rozliczanie kosztów, • kalkulacja kosztów, • rachunki decyzyjne i inwestycyjne, • budżetowanie, • zarządzanie kosztami, • koszty a wynik finansowy przedsiębiorstwa. Po rozwiązaniu zadań z niniejszego zbioru czytelnik nabędzie praktyczną wiedzę i umiejętności w zakresie stosowania rachunkowości zarządczej, które z powodzeniem może wykorzystać w swojej pracy zawodowej przy podejmowaniu różnych decyzji w przedsiębiorstwie. Przy opracowywaniu zadań autorzy opierali się na własnych doświadczeniach, umiejscawiając problemy decyzyjne w konkretnych podmiotach gospodarczych reprezentujących różne obszary działalności: produkcyjnej, usługowej i handlowej.
1 2
z 2
skocz do z 2