Portal Games

Portal Games
Informacje o sortowaniu:

sortowanie wg Popularności:
Produkty są sortowane według popularności na podstawie kilku czynników: liczby zakupów, ilości i wartości wystawionych ocen, zainteresowania użytkowników mierzonych dodaniem produktu do koszyka lub ulubionych.

sortowanie wg Cena - od najniższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najniższej do najwyższej.

sortowanie wg Cena - od najwyższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najwyższej do najniższej.

sortowanie wg Od najnowszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najnowsze tytuły, które dopiero trafiły do sprzedaży lub będą dostępne w najbliższym czasie

sortowanie wg Od najstarszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najstarsze tytuły.
Nowość
Dwa potwory, wielkie miasto i… gigantyczna frajda!  Potwory w Tokio teraz dla 2 graczy! Gdy nad Tokio zapada noc, z kurzu nad zniszczonymi wieżowcami wyłaniają się dwa ogromne potwory. Rozpoczyna się pojedynek, który zrujnuje miasto… i podbije serca fanów! Potwory w Tokio: Duel to pełna fajerwerków gra pojedynkowa dla 2 graczy. Rzucasz w niej kośćmi, odpalasz efekty, tłuczesz rywala i starasz się go pokonać na dwóch torach: popularności i popłochu. Duel to dwuosobowa odsłona kultowej gry imprezowej… i rany, ależ ona daje czadu!Wiek:+8Ilość graczy:2 osobyczas rozgrywki:20 minut
Nowość
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Aeon's EndDodatek do gier Aeon’s End, Aeon’s End: Nowy Początek, Aeon’s End: Wygnańcy i Aeon’s End: Legacy. Zawiera dwóch nowych Magów, nową Nemezis z unikatową mechaniką Ścieżki oraz zestaw nowych kart, w tym zaklęcia, klejnoty, artefakty, modyfikatory… i kość k4. Akcent na nowe karty Tytułowa Wioska na Południu, Azer, powstała na długo przed założeniem Nowego Gravehold. Tamtejsi magowie są ekspertami w walce zespołowej. Dołączają do walki, by pokonać nowe zagrożenie: istotę zbudowaną z płomieni, która próbuje obrócić całą krainę w popiół.Wiek:+14Czas rozgrywki:ok. 60 minutIlość graczy:1-4 osoby
Nowość
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Aeon's EndDodatek do gier Aeon’s End, Aeon’s End: Nowy Początek, Aeon’s End: Wygnańcy i Aeon’s End: Legacy. Zawiera dwóch nowych Magów: zmiennokształtnego i uzdolnioną obrończynię, dwie nowe Nemezis: Kopacza ze swoimi pułapkami i Żywą Twierdzę ze specjalną planszą, a do tego zestaw nowych kart graczy i Skarbów. Akcent na nowe karty Dołącz do ekspedycji, której celem są zatopione ruiny Gravehold i odkryj tych, którzy zdołali tam przetrwać.Niestety, magowie nie są jedynymi istotami czającymi się w podwodnym mieście.Wiek:+14Czas rozgrywki:ok. 60 minutIlość graczy:1-4 osoby
Nowość
To jest samodzielny dodatek.Można go połączyć z podstawową wersją gry, ale nie jest ona wymagana: Aeon's End (druga edycja).Zbierz drużynę, stwórz talię zaklęć i walcz ze straszliwymi Nemesis w najbardziej fabularnej odsłonie serii!Ekspedycja, jakiej jeszcze nie było Aeon's End: Wygnańcy jest samodzielną grą kooperacyjną z mechanizmem budowania talii.Talie graczy, które tworzą zaklęcia i moce kryształów, nigdy nie są tasowane, przez co każda decyzja w grze ma znaczenie. Stań razem z przyjaciółmi przeciwko różnorodnym wrogom, z których każdy wprowadza inny zestaw zdolności i wymaga opracowania odmiennej strategii. Ruszaj na ekspedycję i odkryj tajemnice świata Aeon’s End, których nie przedstawiała żadna z dotychczasowych odsłon!Wygnańcy są samodzielną grą zawierającą wszystko, czego potrzeba do rozgrywki. Można ją również połączyć z dowolnym innym pudełkiem z serii Aeon's End.Wiek:+14Ilość graczy:1 - 4 osobyCzas rozgrywki:ok. 60 minut
Nowość
Wydanie specjalne imprezowego klasyka Nowa kolekcja sekretnych haseł w jubileuszowym wydaniu Najbardziej zakodowana z gier powraca w nowej, specjalnej edycji. Decrypto, druga z najlepszych gier imprezowych na świecie wg serwisu BGG świętuje 5 urodziny za sprawą wydania w gustownym, ciemnym pudełku. Dołączysz do imprezy? Czeka na ciebie 440 nowych haseł, by dać klasykowi powiew świeżości!Wiek:+12
Nowość
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Too Many Bones.Przygoda czeka… a po niej kolejna i kolejna Czas Tyranii wprowadza zupełnie nową mechanikę kampanii do gry Too Many Bones.Śledź swoje sukcesy między rozgrywkami dzięki nowej Macie Postępu. Dodaj nieskończoną różnorodność do swojej wyprawy dzięki nowym kartom Spotkań Dni 1-3. Karty Spotkań, karty Kampanii i Piętn sprawią, że każda rozgrywka będzie wyjątkowa. Czas Tyranii wypełnia przygody w Daelore nowymi emocjami i wyzwaniami.Wiek:+12Ilość graczy: 1 - 4 osobyCzas rozgrywki:60 - 90 minut 
Nowość
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Too Many Bones oraz rozszerzenia Tink i Ghillie.Cudne sztony, które zastępują kości reprezentujące boty Tinka i zwierzęcych towarzyszy Ghilliego. Zestaw zawiera sześć plastikowych żetonów towarzyszy twoich ulubionych Gearlocków. Pająkoboty Tinka i zwierzaki Ghilliego zyskują godną reprezentację na planszy dzięki własnym sztonom. Na każdym znajdziesz ilustrację i przypomnienie zasad.
Nowość
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Aeon's End (druga edycja).Strzaskane Marzenia to dodatek zorientowany na dostarczenie nowych narzędzi do walki z wrogami Gravehold. Zawiera nową Nemezis, nowego Maga Bram oraz mnóstwo nowych Klejnotów, Artefaktów, Zaklęć, Skarbów i Popleczników.Atuty:Nowa odsłona jednej z najżywotniejszych karcianych serii na rynku.Dodatek kompatybilny ze wszystkimi grami podstawowymi w serii Aeon’s End: Aeon’s End, Aeon’s End: Wieczna Wojna, Aeon’s End Legacy, Aeon’s End Nowy Początek.Zawartość:1 planszetka Maga Bram56 kart Graczy1 planszetka Nemezis33 karty Nemezis10 kart Modyfikatorów5 kart SkarbówinstrukcjaWiek:+14
Nowość
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Biały zamekDodatek Biały zamek: Matcha rozbudowuje grę o nowe miejsce: herbaciarnię.To dodatkowa arena dworskich intryg w walce o łaskę daimyo. Herbaciarnia z nowym mostkiem i kośćmi, miejscem na Gejsze (nowy rodzaj pionka), planszami graczy i sposobami na wykorzystanie każdego z raptem kilku ruchów w grze, jest integralną częścią precyzyjnego mechanizmu gry. Odkryj, jak rozbudowano planszowe haiku!
Nowość
Biały Zamek to planszowa gra euro z niespotykaną kondensacją rozgrywki.Wysyłaj swoich robotników na dwór Himeji, rozmieszczaj kości do wykonania akcji i zbuduj swoją paletę możliwości tak, by każdy ruch pociągał za sobą łańcuch efektów. Przed tobą raptem 9 tur - zrób wszystko, by wycisnąć z nich zwycięstwo!Zawartość:kartykafelkiplanszeznacznikikościinstrukcjaWiek:+12
Nowość
Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów.Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów. Barrage to gra wyjątkowa - ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół. Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swojego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy - ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie.Wiek:+14
Nowość
Sentinels of the Multiverse to kooperacyjna gra karciana osadzona w świecie komiksów, w której gracze, kontrolując Bohaterów komiksów, wykorzystują ich moce, zdolności i spryt, aby pokonać Łotrów w pełnym niebezpieczeństw Środowisku i uratować świat. Gra jest w pełni kooperacyjna, zatem Łotr i Środowisko nie są zarządzani przez konkretnego gracza, lecz kontrolowani przy pomocy poleceń na kartach. Wyciągnij talie, ustaw punkty życia… i graj!Przed rozgrywką wybierzcie Łotra i Środowisko, czyli miejsce starcia oraz dobierzcie od 3 do 5 Bohaterów. Każde z tych elementów wprowadza do gry swoją talię kart. Czy dacie radę pokonać Łotra i uratować sytuację? Wiek:+8
Nowość
Kojot to gra karciana, która doskonale sprawdzi się na każdej imprezie. W tej grze blefu gracze widzą karty innych uczestników, ale nie znają własnych. W swojej kolejce musisz podać liczbę większą niż poprzednik, ale mniejszą od sumy wszystkich kart. Możesz też zakwestionować poprzednio podaną liczbę.Na zakończenie gry, gdy wszystkie karty są odkryte, okaże się, kto skutecznie oszukiwał, mając po swojej stronie przebiegłość Kojota.Kojot to idealna gra na każde spotkanie towarzyskie, kontynuująca tradycję popularnych imprezówek takich jak Spicy. Jej wyjątkowy charakter podkreśla opakowanie z metalicznym nadrukiem w kolorze miedzi, co jest hołdem dla kultury plemion z północno-zachodniego wybrzeża Ameryki Północnej, dla których miedź była symbolem dobrobytu.Wiek:+10Zawartość:36 kart6 plastikowych stojaków na kartyinstrukcja
Nowość
Wyprawa Darwina to przełomowe odkrycia Darwina ujęte w zasady błyskotliwej gry euro z rozmieszczaniem robotników.Euro uczta z historią w tle - innowacyjny system rozwoju robotników, eksploracja wysp Galapagos, kolekcjonowanie okazów, morskie podróże, wielowymiarowa interakcja między graczami i wiele źródeł Punktów Zwycięstwa - wszystko to składa się na głęboko tematyczną i rozbudowaną mechanicznie grę planszową, która szturmem podbiła Kickstarter.Twój wkład w teorię ewolucji - wyrusz w podróż statkiem i przemierzaj wyspy Galapagos, aby odnaleźć nieznane wcześniej okazy roślin i zwierząt i przesłać je do muzeum do dalszych badań. Dzięki temu przyczynisz się do rozwoju Teorii Ewolucji.Rozwijaj kompetencje robotników - wiele typów akcji w grze wymaga od Robotnika zdobycia odpowiedniej wiedzy. Im lepiej jest przeszkolony, tym więcej potrafi zrobić i bardziej efektywnie. Dlatego rozwijaj wiedzę swoich Robotników.Kombosy - ta gra oferuje mnóstwo kombosów! Realizuj Cele, rozbijaj Obozy na wyspach, prowadź Korespondencję, otwieraj nowe pola Akcji, rozwijaj wiedzę Robotników, aby zyskiwać premie i jeszcze lepiej wykorzystać swoje tury.Regrywalność - dzięki modularnemu wykorzystaniu kafli Akcji Specjalnej, Misji HMS Beagle, Korespondencji, Celów i kart Załogi, każda rozgrywka jest inna i pozwala odkryć nową drogę do zwycięstwa.Wiek:+14
Nowość
Mindbug Ponad wieczność to fascynująca gra karciana dla dwóch graczy, która przenosi Cię w świat fantastycznych stworów i strategicznych potyczek! Przyzywaj potężne istoty i staw czoła przeciwnikowi w epickiej walce, ale pamiętaj, że Twój przeciwnik może użyć swojego Mindbuga, by przejąć kontrolę nad Twoimi stworami! Gra ta doskonale łączy prostotę zasad z głębią strategiczną, zapewniając nieskończone możliwości taktycznego planowania.Seria Mindbug to prawdziwa rewolucja w świecie gier karcianych, oferująca trzy unikalne tytuły. Pierwsza odsłona wprowadziła wyjątkowy System gry i zestaw podstawowych stworów.Ponad Wieczność rozbudowuje tę koncepcję, dodając do gry stos kart odrzuconych, a Ponad Ewolucję wprowadza nowe potwory, które mogą przekształcać się w jeszcze potężniejsze formy. Wszystkie te wersje można łączyć lub grać osobno, co daje ogromne pole do eksperymentowania. Dodatkowo, istnieje możliwość rozgrywki dla czterech graczy wystarczy posiadać dwa pudełka z serii i zestaw zasad do gry wieloosobowej, który można pobrać online. Przekonaj się sam, jakie niesamowite przygody czekają na Ciebie w Mindbug!Wiek:+8
Nowość
Mindbug Ponad ewolucje to niesamowita karcianka dla dwóch graczy, która przenosi Cię w świat fantastycznych stworów i taktycznych potyczek! Przywołuj potężne bestie i wysyłaj je na pole bitwy, ale pamiętaj, że Twój przeciwnik może użyć swojego Mindbuga, by przejąć kontrolę nad Twoimi istotami! Ta gra łączy prostotę zasad z głębią strategiczną, zapewniając pasjonujące rozgrywki i niezliczone możliwości taktyczne.Seria Mindbug to prawdziwa rewolucja w świecie gier karcianych, oferująca trzy niezwykłe tytuły. Pierwsza część wprowadziła unikalny System gry i zestaw podstawowych stworów, natomiast Ponad Wieczność rozbudowuje ten świat o stos kart odrzuconych, dodając jeszcze więcej taktycznych możliwości. Ponad Ewolucję natomiast wprowadza nowe stwory, które mogą ewoluować w jeszcze potężniejsze formy, zapewniając jeszcze większe wyzwania strategiczne. Te wszystkie wersje gry można łączyć lub grać osobno, dzięki czemu możliwości rozgrywki są praktycznie nieograniczone. Dodatkowo, istnieje możliwość rozgrywki dla czterech graczy - wystarczy posiadać dwa pudełka z serii i zestaw zasad do gry wieloosobowej, który można pobrać online.Wiek:+8
Nowość
Przechytrz przeciwnika i obejmij kontrolę nad jego stworzeniami!Mindbug łączy w sobie przystępność i prostotę zasad ze strategiczną głębią rozbudowanej gry karcianej. Rezultatem jest oparta na umiejętnościach karciana gra pojedynkowa - powiew świeżości, który zmieni twoje spojrzenie na tego typu gry. Mimo, że Mindbug jest niezwykle łatwy do opanowania, bez końca będzie Cię zaskakiwać nowymi wyzwaniami i kombinacjami. Unikatowa mechanika przejmowania kart pozwala kontrolować stwory przeciwnika i prowadzi do podejmowania nieszablonowych decyzji, które nawet od weteranów gier karcianych wymagają dostosowania stylu gry.Atuty:Proste zasady z twistem, który wprowadza strategiczną głębię.Kieszonkowy format.Gra zespołu pod kierownictwem Richarda Garfielda (twórcy m.in. Magic: The Gathering, Keyforge’a, Netrunnera).
Nowość
Świat potrzebuje bohatera, który zjednoczy ludziWeź udział w rywalizacyjnej grze euro o tematyce postapokaliptycznej, w której zadaniem graczy jest budowa i zarządzanie enklawą ocalałych.W Resurgence gracze wysyłają swoje postaci do różnych części miasta, aby pozyskiwać surowce, rozbudowywać schrony i wykonywać misje w trudnych warunkach, z ograniczonymi zasobami i mutacjami jako stałym zagrożeniem.Gra kładzie duży nacisk na interakcje między graczami, taktyczne blokowanie działań przeciwników i wykorzystywanie mechanik typowych dla gier euro, takich jak budowanie silniczka, zarządzanie zasobami czy umieszczanie pracowników.Wiek:+14
Nowość
Podwodne MiastaZiemia jest przeludniona. Kolonizacja Marsa jak zwykle wydaje się możliwa do przeprowadzenia... ale dopiero za kilkadziesiąt lat.Tylko jedna droga po-została otwarta dla ekspansji ludzkości: świat pod powierzchnią morza.Podwodne Miasta to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich prze-bojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard, przeznaczona dla miłośników cięższych tytułów takich jak Teotihuacan czy Mage Knight. Wiele ścieżek do zwycięstwa, cieżkie wybory i unikalna mechanika, która zapewniła Podwodnym Miastom nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year oraz Best Strategy Board Game.Podwodne Miasta Atuty:Najwyżej oceniana gra strategiczna targów Spiel 2018Unikatowa mechanika łączenia zagrywanych kart z polami akcjiPolecana dla fanów takich gier jak Ark Nova czy Terraformacja MarsaWiek:+14
Nowość
Trwa Złoty Wiek mądrości i wiedzy. Kalif wezwał najtęższe umysły, aby zdobyć naukowe manuskrypty z całego znanego świata. Twoim zadaniem jest zatrudnić wykwalifikowanych tłumaczy do przetłumaczenia zagranicznych zwojów na język arabski oraz poczynić postępy w badaniach w 6 dyscyplinach naukowych.AkcjeW swojej turze zagrywasz jedną ze swoich kart (decydującą o przychodzie pasywnym) do wybranego slotu akcji i dodajesz do niej kości oraz ewentualnie robotników modyfikujących kolor i/lub wartości kości.KoloryW grze występują kości w 6 kolorach: 3 podstawowych - żółtym, czerwonym, niebieskim i 3 pochodnych - zielonym, pomarańczowym, fioletowym. Każdy kolor reprezentuje jedną z sześciu dziedzin badań.Mieszanie barwZagrywając kości i/lub robotników jednocześnie w różnych kolorach otrzymujesz nowe kolory i wartości. Np. czerwona kość i żółty robotnik zagrani razem dają wynik pomarańczowej kości.JęzykiTwoim celem jest tłumaczenie manuskryptów z języków: chiński, grecki, perski, hebrajski, syryjski i sanskryt na język arabski. Wykorzystasz do tego tłumaczy - własnych lub należących do innych graczy.TłumaczeKażdy tłumacz wyspecjalizowany jest w konkretnych językach. Tłumacząc manuskrypt możesz wykorzystać kilku tłumaczy na raz stopniowo przechodząc od języka wyjściowego do arabskiego.ZwojeTo Ty decydujesz, za co chcesz punktować w każdej grze. Manuskrypty, które uda Ci się przetłumaczyć w trakcie rozgrywki, dadzą Ci indywidualne możliwości punktowania na koniec gry.BadaniaDokonaj postępu na torach Badań 6 dyscyplin naukowych: matematyki, fizyki, chemii, astronomii, biologii i filozofii. Każdy tor jest inny - zapewniając inny rodzaj jednorazowych bonusów i pasywnych przychodów.3 GildieZwiększaj wpływy w Gildiach, aby zyskać nagrody Kalifa, które pojawiają się kilkukrotnie podczas rozgrywki, jednocześnie odmierzając czas gry oraz aby zapunktować za ich kontrolę po jej zakończeniu.
Nowość
Zbuduj Planetę z tetrisowych kształtów, zoptymalizuj silnik swojej asymetrycznej Planety i Korporacji, zbieraj Meteoryty planetarnym Łazikiem i pokonaj sąsiednie Planety w rywalizacji o cele!W Niezbadanej Planecie każdy gracz ma swoją Planetę do odkrycia i Korporację do rozwinięcia.W ruch idą tetrisowe kafelki, których dostęp reguluje sprytny, obrotowy podajnik. Każde umieszczenie kafelka na Planecie pomaga zbudować planetarny silnik generujący punkty zwycięstwa.Wydanie polskie podstawowej gry firmy Portal Games zawiera obrotowy podajnik kafli, plastikowe figurki Łazików, drewniane znaczniki Kapsuł i Meterorytów oraz jednowarstwowe planszetki Korporacji. Możesz rozwinąć swój egzemplarz gry do wersji kickstarterowej dokupując dodatek Zestaw Ulepszeń, w którym znajdziesz dodatkowych 6 Planet, 2 Korporacje i trójwarstwowe planszetki dla wszystkich Korporacji.Atuty:- Tortownica, tetris i Korporacje - gra skrzy się od błyskotliwych rozwiązań! Obrotowy podajnik z kaflami, który napędza wybory w grze, tetrisowe kafle, które układamy na planszy Planety, asymetryczne Korporacje, które rozwijasz na różne sposoby.- Bez czekania - rozgrywaj tury jednocześnie z pozostałymi graczami. Szybko i sprawnie czy powoli i uważnie? Dostosuj swoje tempo do zwyczajów ekipy!- Proste jak grawitacja - poznaj zasady w kilka chwil… i zacznij odkrywać głębię rozgrywki w niezliczonych kombinacjach Planet, Korporacji, Technologii i Rozwinięć.- Dla 1-6 graczy. Naprawdę! - gra świetnie działa przy każdej kombinacji graczy: jako wyzwanie solo, gra dla pary, czy nawet w nieczęstym dla tego kalibru gier komplecie 5 czy 6 graczy.
Nowość
Odkryj sekretny przekaz z zaświatów. Towarzyska gra Listy z zaświatów doskonale nadaje się do tego, aby zorganizować dobrą imprezę wspólnie ze znajomymi. Listy z zaświatów to gra towarzyska skierowana do fanów gier słownych.Wydawnictwo Portal Games zadbało o przyciągające uwagę eleganckie opakowanie, które nawiązuje do ezoterycznych motywów.Sama rozgrywka doskonale nadaje się na wspólne spotkanie w gronie znajomych.Gra jest szybka, bo pojedyncza sesja trwa zazwyczaj od 10 do 15 minut.W zabawie biorą udział dwie konkurujące ze sobą drużyny, próbując odgadnąć tajemnicze hasło przekazywane przez towarzyszącego im ducha. Każda z drużyn wybiera własnego, który będzie naprowadzać resztę drużyny na czekające na odgadnięcie hasło. Cała sztuczka polega jednak na tym, że duch musi odpowiadać na pytania tak, aby pomóc swoim reprezentantom, jednocześnie nie zdradzając zbyt wiele przeciwnikom. Odgadnięcie hasła oznacza zwycięstwoWiek:+13
Nowość
Podziemne Imperium to gra karciana dla 1-5 graczy z budowaniem karcianego silniczka.Podziemne Imperium to samodzielna gra osadzona w uniwersum Osadników: Narodzin Imperium. Znajdziesz w niej cudne ilustracje, proste i intuicyjne zasady oraz niezwykle przyjemną rozgrywkę pełną reakcji łańcuchowych i wzajemnych powiązań między kartami.Gra w rozbudowę karcianego silniczka, w której wszyscy swoje rundy rozgrywają symultanicznie!Zagraj w 45 minut nawet w pięciu graczy tutaj rundy rozgrywamy symultanicznie!Ponad 150 kart, 6 różnych torów postępu i 6 unikatowych frakcji - to wszystko składa się na niesamowitą regrywalność.W Podziemnym Imperium gracze budują swoje kopalnie. Zaczynają od zagrania karty tuż pod planszetki z powierzchnią, a kolejne karty rozbudowują kopalnię wszerz i w głąb.Każda nowa karta w kopalni aktywuje sama siebie i karty ponad nią, odpalając całą reakcję łańcuchową akcji.Kombosy i powiązania zmieniają się w zależności od tego, gdzie dołożysz nową kartę.Podczas rozbudowy kopalń gracze awansują na planszach Postępu.Trzy takie plansze dobiera się losowo przed startem gry. Każda z nich wnosi do gry inny rys strategiczny.Warto awansować na torach Postępu. Czekają na nich bonusy, które pomagają rozwinąć kopalnię, aktywować powiązania między kartami, wykręcić jeszcze lepsze kombosy, albo zdobyć dodatkowe punkty zwycięstwa.Wiek:+10
Nowość
Wredna Małpa to karciana gra, w której chodzi o pozbycie się swoich kart i zdobycie fasolek. Zaczynasz z kartami zarówno w ręce, jak i w zakrytym rzędzie na stole. Zagrywaj je i odpalaj efekty zwierzaków, by wpłynąć na rzędy kart i swoich rywali.Pozbądź się ich, zanim zrobią to przeciwnicy. Odkryj tę sprytną karciankę z zaskakującą głębią – następny krok w serii zapoczątkowanej przez Spicy.Ilość graczy: 2 - 6 osóbWiek:+8 Czas rozgrywki:15 - 30 minut
1 2 3 4 5
z 8
skocz do z 8

Bestsellery

Bestseller
Jaka przyszłość czeka największą europejską gospodarkę   Do niedawna Niemcy jawiły się jako wzór sukcesu gospodarczego i politycznego. Wydawało się, że napędzany eksportem niemiecki model gospodarczy zapewnia pomyślność i dobrobyt, a Angela Merkel jest „prawdziwym przywódcą wolnego świata”. Zmiany geopolityczne z ostatnich lat pokazały jednak, że za wieloletnie uzależnienie od taniego rosyjskiego gazu czy niemożność dotrzymania kroku firmom motoryzacyjnym z USA i Chin w wyścigu do elektromobilności Niemcy muszą zapłacić wysoką cenę. Wolfgang Münchau dowodzi, że słabości niemieckiej gospodarki narastały od dekad Neomerkantylistyczna polityka państwa, napędzana bliskimi relacjami między elitami przemysłowymi, finansowymi i politycznymi, sprawiła, że Niemcy – nadmiernie polegające na autorytarnej Rosji i Chinach – pozostały w tyle i nie były w stanie dostosować się do cyfrowej rzeczywistości XXI wieku. Ta książka wyjaśnia , dlaczego okres propserity w Niemczech dobiegł końca.     Wolfgang Münchau nie pozostawia suchej nitki na przyczynach klęski niemieckiego korporacyjnego neomerkantylizmu w przygotowaniach do dzisiejszych i przyszłych wyzwań ekonomicznych. - TIMOTHY GARTON ASH, autor m.in. książek Homelands. Historia osobista Europy,Obrona liberalizmu,Wiosna obywateli czyWolny świat Wolfgang Münchau opowiada fascynującą historię niemieckiego cudu gospodarczego, który się nie powiódł – przynajmniej na razie. Tym z nas, którzy zawsze wysoko cenili niemiecką pomysłowość i konkurencyjność, książka otwiera oczy, w przystępny sposób przedstawia problemy, lecz także wskazuje potencjał największej gospodarki europejskiej. - GAVIN ESLER, dziennikarz i pisarz, autor książek How Britain Ends i Britain is Better Than This   Jeszcze kilka lat temu Niemcy uważano za gospodarczy wzór dla niemal całego świata. W Polsce całe pokolenia dorastały w przekonaniu, że jest to doskonale urządzony kraj, w którym wszystko jest przemyślane i dopięte na ostatni guzik. Mówiło się o niemieckiej solidności, a firmy z tego kraju uchodziły za synonim jakości. Dziś są już raczej wzorem tego, czego nie powinno się robić. Popadły bowiem w degrengoladę, a jej historia jest niezwykle pouczająca. Właśnie o niej opowiada ta książka. Polecam tę opowieść o niemieckim festiwalu głupich kroków. - Tomasz Borejza, dziennikarz naukowy, autor książki Odwołać katastrofę   Kaput Wolfganga Münchaua czyta się jednym tchem, co w przypadku książek dotyczących zagadnień ekonomicznych zdarza się nieczęsto. Autor jednak jest dziennikarzem – do tego nie byle jakim: przez lata kierował niemieckim wydaniem renomowanej gazety „Financial Times”. Jest wytrawnym znawcą problematyki gospodarczej swego kraju, a jego książka stanowi – jak sam zapowiada - „opowieść o wzroście i upadku giganta przemysłowego, który w swoim czasie osiągnął wielki sukces”. Pisze w niej otwarcie o „przemysłowym upadku Niemiec” i dodaje, że „niemiecki model gospodarczy wyczerpał się”. Uzasadnia to obszernie i ze swadą, chociaż w niektórych miejscach wywołuje niedowierzanie i chęć zweryfikowania swych twierdzeń. Dla polskiego czytelnika będzie to książka zaskakująca. Malo który bowiem naród tak bardzo uległ fascynacji gospodarczym sukcesem Republiki Federalnej, jak my. Niemcy miały być modelem. Autor tymczasem przekonuje, że polityka gospodarcza ostatnich kanclerzy Niemiec – od Helmuta Kohla po Olafa Scholza – to w dużym stopniu ciąg nietrafionych decyzji. Osobnym pytaniem pozostaje, w jakim stopniu „kaput” niemieckiej gospodarki wpłynie na Polskę, powiązaną z Republiką Federalną licznymi więzami. - prof. dr hab. Stanisław Żerko, niemcoznawca, główny analityk w Instytucie Zachodnim w Poznaniu, wykładowca Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni   Tę książkę po prostu trzeba przeczytać. Choćby po to, żeby zrozumieć, że słowa „deutsche Wirtschaft” nie powinny kojarzyć się nam z bezprzykładnym sukcesem gospodarczym, lecz z kryzysem o wymiarze systemowym. Trzeba ją przeczytać, aby dowiedzieć się, w jaki sposób gospodarka niemiecka, do niedawna przodująca w świecie, popadła w niewyobrażalne tarapaty. „Kaputt” po niemiecku znaczy popsuty, rozwalony, wykończony. Deutschland kaputt!? - Krzysztof Rak, analityk Instytutu Zachodniego w Poznaniu   Niemiecka gospodarka nie urosła od czasu pandemii. Od dekady rozwija się też ponad dwa razy wolniej niż USA i prawie pięć razy wolniej niż Polska. Niemiecka stagnacja ma znaczenie, bo to największa gospodarka Europy, od której zależy, jak potoczą się gospodarcze losy krajów, takich jak Polska, które w dużym stopniu zależą od niemieckiej koniunktury, i całej Europy. Niemcy mają też znaczenie dla całego świata: to czy w przyszłości świat będzie wyglądał bardziej jak Europa, czego chciałaby większość jego mieszkańców, czy jak USA albo Chiny, w dużym stopniu zależeć będzie od tego co się stanie z niemiecką gospodarką. Znakomita książka Wolfganga Münchau pokazuje skąd się wzięła niemiecka stagnacja. Autor słusznie twierdzi, że Niemcy sami sobie zgotowali taki los. Ich gospodarka wpadła w tarapaty, bo niemieckie elity popełniły szereg fundamentalnych błędów: od uzależnienia się od taniego gazu od Putina, przez oddanie pola Chinom w nowych technologiach takich jak samochody elektryczne, roboty, wiatraki czy panele słoneczne, oraz bezsensowne wygaszanie elektrowni atomowych, po ekonomicznie absurdalną politykę fiskalnej anoreksji, permanentnego zaciskania budżetowego pasa, która spowodowała, że Niemcy przestały w siebie inwestować. W konsekwencji, wartość majątku publicznego w Niemczech w stosunku do PKB w ciągu ostatnich trzech dekad spadła o prawie połowę. Dekapitalizację Niemiec widać to nie tylko w statystykach, ale i gołym okiem: jak nigdy wcześniej w historii, Polacy są często zszokowani infrastrukturalnym zapóźnieniem Niemiec, od używania faksów, przez płacenie gotówką, po starzejące się autostrady. Co się stanie z Niemcami w przyszłości? Autor nie kusi się o gospodarcze prognozy, ale pokazuje co musi się zmienić, żeby niemiecka gospodarka odzyskała wigor. W naszym interesie jest, żeby tak się stało. - dr hab. Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, autor książki Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość       Wolfgang Münchau– analityk gospodarczy, dziennikarz i publicysta koncentrujący się na zagadnieniach europejskiej gospodarki i Unii Europejskiej. W latach 2003–2020 związany z „Financial Timesem”. Współzałożyciel i dyrektor serwisu informacyjnego i analitycznego Eurointelligence i komentator tygodnika „New Statesman”.
Bestseller
Według WHO, zaburzenia psychiczne są poważnym problemem, a depresja jest 20. przyczyną niepełnosprawności. Autor książki, ceniony lekarz i psychiatra, postrzega choroby umysłu jako choroby mózgu. Depresja, ADHD, zaburzenia lękowe i kompulsywne, choroby neurodegeneracyjne jak Alzheimer czy Parkinson, są objawami chorób mózgu. Książka określa 11 stopni ryzyka, które należy wyeliminować, by ustrzec się przed uszkodzeniami mózgu. A dziesięciopunktowy plan aktywuje neuroplastyczne zdolności komórek mózgowych. O skuteczności zaleceń zdrowego odżywiania, przyjmowaniu suplementów diety, technikach relaksacyjnych i walce ze stresem przekonują obrazy mózgu SPECT przed i po.
Bestseller
"Zanim Bóg odwróci wzrok" to jedyna dostępna na rynku biografia Aleksandra Ładosia, przywódcy Grupy Berneńskiej ratującej Żydów w czasie II wojny światowej. Aleksander Ładoś to działacz niepodległościowy, który w II Rzeczypospolitej zostaje najmłodszym dyplomatą. Po wojnie polsko-bolszewickiej w 1920 r. negocjuje warunki traktatu ryskiego. Jako konsul w Monachium z niepokojem obserwuje rozwój nazizmu. Po zamachu majowym odsunięty na margines życia publicznego. Krytykuje polską politykę zagraniczną. Ostrzega, że władza, która podnosi rękę na własnych obywateli, doprowadzi kraj do katastrofy. Po wybuchu wojny wraca do gry jako minister w rządzie generała Sikorskiego. Zawzięty krytyk „polskiego piekła” na emigracji. Od połowy 1940 r. do końca wojny faktyczny ambasador RP w Szwajcarii (w randze chargé d’affaires). Przywódca tzw. Grupy Berneńskiej (zwanej też Grupą Ładosia), która ratuje setki Żydów przed Zagładą za pomocą fałszywych paszportów państw Ameryki Południowej. Biografia Aleksandra Ładosia to interesujące spojrzenie na wydarzenia lat 1914–1945 uzupełnione cytatami z nieopublikowanych dotąd "Pamiętników" tego wybitnego dyplomaty. Jego komentarze zaskakują dziś aktualnością i zmuszają do refleksji: czy my, Polacy, jesteśmy w stanie ocalić niepodległość bez zmiany naszej mentalności? To książka o człowieku, któremu nie zabrakło wyobraźni i odwagi w czasach odwracania wzroku od zła. Opowieść o człowieku, który poznał cztery Polski: pod zaborami, międzywojenną, okupowaną i komunistyczną. Nie mógł z tego powstać życiorys banalny. Michał Potocki, Zbigniew Parafianowicz, „Dziennik Gazeta Prawna” Aleksander Ładoś nazywany był przez Żydów ze Szwajcarii Sprawiedliwym wśród Narodów Świata jeszcze w czasie wojny, wiele lat zanim Instytut Yad Vashem zaczął używać tego biblijnego zwrotu. Nie znam innego dyplomaty, którego za życia otaczałoby tak wielkie poczucie wdzięczności. Parokrotnie pisano o nim, że bez niego nie uratowałby się nikt. dr Jakub Kumoch, Ambasador RP w Szwajcarii
Bestseller
Autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy opowiada o tym, co możemy zrobić, aby wspiąć się na nieosiągalne dotąd wyżyny i pomóc w tym innym. Nasz świat ma obsesję na punkcie talentu. W szkołach chwalimy utalentowanych uczniów, w sporcie zachwycamy się naturalnymi zdolnościami, w muzyce szukamy cudownych dzieci. Podziwiamy ludzi, którzy mają wrodzoną przewagę nad innymi, i zapominamy zastanowić się nad tym, jaką kto pokonał drogę, aby coś osiągnąć. Tymczasem wszyscy możemy doskonalić się w sztuce doskonalenia się. Bazując na przełomowych wynikach badań, zaskakujących spostrzeżeniach i żywych opowieściach, Adam Grant przedstawia nowy schemat podsycania aspiracji i przekraczania oczekiwań. Prowadzi nas z sali lekcyjnej do sali posiedzeń zarządu, z placu zabaw na stadion olimpijskich, z wnętrza Ziemi w Kosmos. Udowadnia, że miarą postępu nie jest ciężka praca, lecz trwałość wniosków, a o rozwoju świadczy nie skala geniuszu człowieka, tylko charakter, który udało mu się zbudować. Grant pokazuje, jak doskonalić charakter i budować struktury motywacyjne sprzyjające uwalnianiu potencjału. Podpowiada, w jaki sposób projektować systemy, które zapewnią większe szanse ludziom dotychczas niedocenianym i lekceważonym. Wielokrotnie opisywano już nawyki supergwiazd, którym udało się dokonać nadzwyczajnych rzeczy. Ta książka dowodzi, że takie osiągnięcia są w zasięgu każdego człowieka – a prawdziwą miarą potencjału nie jest wysokość szczytu, który udało mu się zdobyć, lecz droga, którą musiał przejść. Ta błyskotliwa książka obala wszystkie nasze dotychczasowe założenia dotyczące doskonalenia się i sukcesu. Żałuję, że nie mogę cofnąć się w czasie, żeby ją sprezentować młodszej wersji samej siebie. Na pewno pomogłoby mi to kroczyć ścieżką postępu z większą radością. – Serena Williams, 23-krotna mistrzyni indywidualnego Wielkiego Szlema Tę książkę powinni przeczytać rodzice, liderzy, trenerzy i członkowie każdej rady pedagogicznej. Adam Grant wyjaśnia, jak bardzo myliliśmy się w kwestii doskonalenia potencjału. — Mark Cuban, inwestor w programie telewizyjnym Shark Tank, właściciel Dallas Mavericks, współzałożyciel Cost Plus Drugs [tylne skrzydełko] Adam Grant jest psychologiem organizacji na Wharton, gdzie przez siedem lat z rzędu plasował się na czele rankingu najlepszych wykładowców. Jego książki sprzedały się w milionach egzemplarzy, a wystąpienia TED mają ponad 30 milionów wyświetleń. Jest gospodarzem podcastu „Re:Thinking”. Jego pionierskie badania nad motywacją i sensem pozwalają ludziom realizować aspiracje i przekraczać oczekiwania, jakie formułują wobec nich inni. W 2021 roku artykuł o biernym usychaniu zaskarbił sobie uwagę największej liczby czytelników „New York Timesa”. Grant jest zaliczany do najbardziej wpływowych teoretyków zarządzania, znalazł się na liście 40 Under 40 magazynu „Fortune”. Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (APA) oraz National Science Foundation uhonorowały go nagrodami za wybitne osiągniecia naukowe. Ukończył studia licencjackie na Harvardzie, a stopień doktora uzyskał na Uniwersytecie Michigan. W młodości startował w amerykańskich igrzyskach olimpijskich dla młodzieży w skokach do wody. Mieszka w Filadelfii z żoną i trojgiem dzieci.
Bestseller
Od wieków woda była wykorzystywana do określonych rytuałów. W tej książce najbardziej znana i ceniona szeptucha, Natalia Stepanova, dzieli się swoją wielopokoleniową wiedzą i opisuje wiele rytuałów, które wiążą się z zaklinaniem czy zamawianiem wody. To skarbnica syberyjskiej mądrości, magiczna książka, która pomoże Ci zamienić zwykłą wodę w potężne narzędzie do uzdrawiania i samoleczenia, pozbywania się lęków oraz zaklinania rzeczywistości. Dzięki nim pokonasz dolegliwości, ukoisz nerwy i pokonasz lęki. Odprawisz rytuały ochronne dla domu, rodziny, dzieci i siebie. Odwrócisz działanie każdej klątwy i uroku. Odczynisz działanie złego oka. Poznaj tajemne zaklęcia szeptuchy.
Bestseller
Czy miłość w prawdziwym życiu może przypominać tę opisywaną w bajkach?                                                      Nina jest literacką swatką; dobieranie książki do czytelnika to jej pasja i zawód. A przynajmniej tak było do poprzedniego dnia, w którym straciła pracę bibliotekarki w dużym mieście. Zdeterminowana, by rozpocząć nowe życie na własnych zasadach, Nina przeprowadza się do oddalonego o wiele kilometrów spokojnego miasteczka, gdzie wynajmuje vana i przekształca go w… objazdową księgarnię. Odwiedzając kolejne dzielnice, zmienia życie mieszkańców za pomocą siły opowieści.Gdy z czasem poznaje bliżej swoich nowych sąsiadów, między innymi uroczego konduktora-poetę, budzi się w niej nadzieja, że w tym pełnym magii miejscu będzie mogła napisać własne szczęśliwe zakończenie.
Bestseller
Przeszłość nie umiera. Czeka na odpowiedni moment. Marcin i Dominika prowadzą popularny kanał na YouTube poświęcony eksploracji opuszczonych miejsc. Gdy odkrywają kaplicę w głębi lasu, nie wiedzą jeszcze, że przedmiot, który stamtąd zabiorą, wciągnie ich w spiralę niepokojących wydarzeń. Kim był tajemniczy ksiądz Krystian? Co naprawdę stało się w dawno zamkniętym ośrodku? I jakie siły wciąż kryją się w jego murach? „Nie bierz nic z takich miejsc” to hipnotyzujący thriller grozy, w którym przeszłość i teraźniejszość splatają się w złowrogą opowieść o obsesji, klątwie i cienkiej granicy między wiarą a szaleństwem. Czy odważysz się wejść do środka?
Bestseller
Najnowsza książka Alicji Sinickiej! CO TAK NAPRAWDĘ STAŁO SIĘ Z MOJĄ SIOSTRĄ? Prawniczka Adela Janas wraca do rodzinnych Pętlic, aby zająć się matką i sprawami rodzinnymi po tragicznej śmierci swojej siostry Iny. Między młodymi kobietami od zawsze był pewien dystans i cień rywalizacji, jednak w obliczu śmierci wszystko to przestaje mieć znaczenie. Adeli trudno jest pogodzić się z myślą, że siostra targnęła się na swoje życie, zaczyna więc zanurzać się w jej pogmatwane sprawy, odkrywając coraz więcej tajemnic, słabości i zaskakujących wyborów. W desperackim dążeniu do poznania prawdy towarzyszy jej komisarz Michał Orłowski, funkcjonariusz lokalnej policji, z którym łączy ją trudna przeszłość. Czy Adeli uda się uzyskać odpowiedzi na wszystkie dręczące ją pytania? I czy na pewno jest na to gotowa? „Desperatka” to mroczny i duszny kryminał, od którego nie sposób się oderwać.
Bestseller
7,5 (4)
Odważna i przerażająco aktualna nowa powieść Richarda Powersa – zdobywcy Pulitzera. Rafi i Todd pochodzą z dwóch różnych światów, ale spotkali się w elitarnej szkole średniej, gdzie połączyła ich pasja do gry planszowej liczącej trzy tysiące lat. Ich młode umysły zatraciły się w niej bez pamięci i to ona zdefiniowała przyszłość: Rafi oddał się literaturze, a Todd dokonał przełomowego odkrycia w dziedzinie sztucznej inteligencji.  Choć męska przyjaźń nie przetrwała, wiele lat później ich drogi znów się przecinają. Tym razem na wyspie Makatea w Polinezji Francuskiej – miejscu wybranym do rewolucyjnego dla ludzkości projektu autonomicznych miast. Wśród mieszkańców wyspy jest Ina – ukochana Rafiego, wychowana na Pacyfiku, oraz Evie, pionierka w nurkowaniu, która najlepiej czuje się na dnie oceanu. Powers splata losy czworga bohaterów z tematami technologii, środowiska i ludzkich emocji. Tworzy w ten sposób fascynującą opowieść o świecie, w którym żyjemy, i tym, którego pragniemy. Richard Powers ze sprawnością zawodowego nurka zanurza się w niezwykłych światach i wydobywa literackie cuda z głębin. Nikt nie opisze lepiej niż on tego, jak bywamy groźni. I jak zdarza nam się być pięknymi.Łukasz Orbitowski
Bestseller
Nowa powieść autorski bestsellerowej trylogii „Saga o ludziach ziemi”! Fascynująca historia rodziny, która szukała swojego miejsca na ziemi. Ludka nigdy nie wie, gdzie będzie jutro jadła i spała. Józka, żona rybaka podróżującego od jeziora do jeziora, raz po raz ląduje z dziećmi w zrujnowanych chałupach. Ina, najmocniej z nich zakorzeniona, wkrótce będzie musiała ruszyć w drogę. Trzy kobiety z kolejnych pokoleń przemaszerowują przez powstania i wojny, usiłując utrzymać rodzinę w komplecie. Ich oczami obserwujemy rzeczywistość pierwszej połowy XX wieku – sławojki i szable, witaminy i zarazki, duchy i koniokradów, objawienia i wysiedlenia.
Bestseller
Zawsze lepiej radziłam sobie z roślinami niż z ludźmi. W zwyczajnej dzielnicy Londynu, na zwyczajnym dachu znajduje się absolutnie niezwykły ogród – samym swym istnieniem łamie tuzin paragrafów. Jego właścicielką jest toksykolożka botaniczna Eustacia Rose, jednak w ogrodzie trudno znaleźć róże. Wypełniają go rośliny przepiękne, niezwykle rzadkie i… niezwykle trujące. Profesor Rose prowadzi życie przewidywalne jak pory roku. Z nudów podgląda przez teleskop sąsiadów, a ulubionym obiektem obserwacji jest piękna kobieta i jej goście. Pewnego dnia dziewczyna znika – podobnie jak część zabójczej kolekcji Eustacii… Kiedy ktoś zostaje otruty toksyną bardzo rzadkiej rośliny, profesor Rose staje się główną podejrzaną. Wie, że jest niewinna. Wie, co się stało z jej sąsiadką. I wie, kto był ostatnim gościem dziewczyny. Ale jak przekonać śledczych o swojej niewinności, kiedy już złamało się prawo? I kiedy jest się wplątaną w zbrodnię bardziej, niż ktokolwiek podejrzewa – nawet policja…
Bestseller
Porywająca trzecia odsłona bestsellerowego cyklu Leszygród! Pozostawiona wśród obcych Wszebora stara się odnaleźć szczęście u boku męża. Ten, nękany nocami przez zmorę, próbuje na własną rękę poradzić sobie z urokiem topielicy. Zaślepiony czarem nie dostrzega zachodzących w żonie zmian i dokonuje złych wyborów, które mogą zaważyć na ich wspólnym życiu. W Leszygrodzie Nawoja nie rezygnuje ze swoich postanowień. Dziewczyna za wszelką cenę próbuje znaleźć sposób na ocalenie siostry przed okrutnym losem topielicy. O pomoc skłonna jest prosić leszego, który przed laty złożył obietnicę jej ojcu. Nie straszne są jej nauki w chatce leśnej baby, gdzie poznaje przyjaznego domowika oraz skore do pomocy ubożęta. Próby, którym Jaga poddaje podopieczną, pozwalają jej wkroczyć w dorosłe życie. Nawojka dostrzega przeznaczoną jej miłość, ale przy okazji zmuszona jest wejść w układ ze złośliwym demonem wiatru.
Bestseller
• Zabytki Tykocina, Supraśla, Drohiczyna • Wyprawy kajakiem po Narwi i Biebrzy• Żubry w Białowieskim Parku Narodowym Sielskie krajobrazy, wspaniała przyroda: meandrujące rzeki, puszcze i ich fascynujący mieszkańcy, a także wielokulturowe miasta oraz skarby przeszłości w skansenach – coś dla siebie znajdą tu wszyscy: miłośnicy relaksu na łonie natury, lubiący aktywny wypoczynek, zainteresowani historią i kulturą. Comfort! map&guide XL „Podlasie” pomoże zaplanować udany urlop. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne zarówno na krótki wyjazd, jak i na dłuższe wakacje. Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści: • zajmujące opisy kilkudziesięciu najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia,• wycieczki piesze i rowerowe po najpiękniejszych i najciekawszych zakątkach, spływy kajakowe,• mapa regionu w dogodnej dla turysty skali 1:250 000,• łatwa nawigacja: atrakcje z przewodnika ponumerowane i zaznaczone na mapie,• poręczny format, wygoda składania i trwałość,• przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, wypożyczalnie kajaków i rowerów, • podpowiedzi, co zjeść i wypić, • kalendarium najciekawszych imprez cyklicznych. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Bestseller
• Połonina Wetlińska i Jezioro Solińskie • Bieszczadzka Kolejka Leśna • Sanok, Wetlina, Cisna Połoniny Wetlińska i Caryńska, łagodne szczyty Tarnicy i Chryszczatej, urokliwe doliny dawnych wsi to najczęstsze cele wędrówek osób, które chcą poczuć niezwykłą atmosferę Bieszczadów.Wycieczka Kolejką Leśną, zapora nad Jeziorem Solińskim, zamek i skansen w Sanoku stanowią tylko część atrakcji, jakie czekają na turystów w południowo-wschodnim krańcu Polski. Comfort! map&guide XL „Bieszczady” pomoże dotrzeć do wszystkich ciekawych zakątków tego regionu. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne zarówno na krótki wyjazd, jak i dłuższe wakacje. Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści: Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści: •zajmujące opisy kilkunastu najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia, •propozycje sześciu wycieczek górskich wraz z profilami tras, informacjami o stopniu trudności i czasach przejść, • kod QR, po zeskanowaniu którego można śledzić swoją pozycję na mapie w telefonie,• poręczny format, wygoda składania i trwałość, • mapy i plany w skalach użytecznych dla turystów(mapa samochodowa regionu 1:220 000, mapa turystyczna ze szlakami górskimi 1:65 000, plany Sanoka, Leska, Ustrzyk Dolnych 1:12 000), • opisane panoramy przedstawiające widoki z najpopularniejszych szczytów, •przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, ważne dane teleadresowe, • propozycje aktywnego wypoczynku, • ciekawostki i kolorowe fotografie. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Bestseller
• Panorama Szwajcarii Kaszubskiej z Wieżycy• Zabytki w Człuchowie, Pelplinie i Kartuzach• Wycieczki nad jeziorami, spływy kajakowe Zachwycająca przyroda Borów Tucholskich, malownicze Pojezierze Kaszubskie, pamiątki po dawnych mieszkańcach regionu, skarby lokalnej kultury – w tym regionie każdy znajdzie coś dla siebie. Comfort! map&guide XL „Bory Tucholskie, Kaszuby, Kociewie” pomoże zaplanować udany urlop. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne zarówno na krótki wyjazd, jak i na dłuższe wakacje. Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści:• zajmujące opisy kilkudziesięciu najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia, • wycieczki piesze i rowerowe po najpiękniejszych i najciekawszych zakątkach, spływy kajakowe, • mapa regionu w dogodnej dla turysty skali 1:165 000, • łatwa nawigacja: atrakcje z przewodnika ponumerowane i zaznaczone na mapie,• poręczny format, wygoda składania i trwałość,• przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, wypożyczalnie kajaków i rowerów, • podpowiedzi, co zjeść i wypić, • kalendarium najciekawszych imprez cyklicznych.
Bestseller
Międzynarodowa intryga. Młodzieńcza miłość. Starożytne tajemnice. Wizja zagłady.I czysta, mrożąca krew w żyłach groza.W mglisty zimowy poranek, na pustym o tej porze roku polu tulipanów na obrzeżach rodzinnego miasta, trzynastoletni Luca Wolf i jego koleżanka Emma Reich odkrywają XVIII-wieczny żaglowiec. Na pierwszy rzut oka widać, że okręt, na którego burcie widnieje nazwa Wyrocznia, jest mocno sfatygowany, jakby fale wyrzuciły go na brzeg po setkach lat dryfowania. Znalezisko wydaje się nierzeczywiste, właz do ładowni jest jednak otwarty i Emma nie może się oprzeć pokusie wejścia na pokład i zbadania statku.Gdy bije pokładowy dzwon, Emma znika w jego wnętrzu na zawsze. To samo dzieje się z kilkorgiem ich przyjaciół, ojcem Luki oraz policjantami, którzy wyruszają z ekspedycją poszukiwawczą w głąb okrętu. Kiedy bez wieści przepada jedenaście osób, śledztwo rozpoczyna tajna agencja rządowa. Wygląda na to, że międzynarodowe służby specjalne stanęły właśnie w obliczu najbardziej złowieszczej sprawy swoich czasów.Na miejsce zostaje sprowadzony Robert Grim, emerytowany specjalista od okultyzmu, który ustala ponad wszelką wątpliwość, że Wyrocznia jest zwiastunem wieszczonej od dawien dawna zagłady – mrocznej siły uśpionej dotąd w głębinach morza. Już wkrótce Luca odkrywa, że jest łącznikiem w starciu między starożytnymi siłami…Autor bestsellerowych powieści grozy „Echo” i „Hex” Thomas Olde Heuvelt powraca z nowym horrorem, w którym z mroków przeszłości wyłaniają się starożytne siły zdolne na zawsze odmienić nasz świat.Najbardziej wyraziste i przerażająco realistyczne działo autora jak do tej pory. Wyśmienita, budząca grozę rozrywka.„New York Times”
Bestseller
CZASEM TRZEBA WSZYSTKO SPALIĆ, BY JUŻ NIGDY NIE WYBUCHŁ ŻADEN POŻAR Czerwiec 2025 roku. Zbliża się szczyt sezonu w Tatrach, na szlakach pojawia się coraz więcej turystów, a w Kuźnicach wydłużają się kolejki do wjazdu na Kasprowy Wierch. Edmund Osica zabiera tam dzieci Dominiki, które przyjechały odwiedzić Zakopane, podczas gdy Wiktor Forst jest zmuszony zostać na komendzie. Obaj są zupełnie nieświadomi tego, że zamachowcy planują atak na kolej linową. Czerwiec 2022 roku. Dominika Wadryś-Hansen wraz z Wiktorem układa sobie życie w Krakowie, przekonana, że nic nie może stanąć na drodze ich wspólnego szczęścia. Praca schodzi dla niej na dalszy plan, zaczyna liczyć się wyłącznie rodzina. Mimo to podejmuje się śledztwa w sprawie masowego grobu odnalezionego na składowisku odpadów w Pleszowie. Śledztwa, którego skutki sięgają aż do czerwca 2025 roku…
Bestseller
Nowożeńcy Tricia i Ethan w poszukiwaniu idealnego miejsca do życia trafiają do położonego na odludziu domu. Dawniej należał do doktor Adrienne Hale – znanej psychiatrki, która zniknęła bez śladu cztery lata temu. Gdy nadciąga gwałtowna śnieżyca i odcina im drogę powrotu, para zostaje uwięziona w posiadłości. Znudzona Tricia zaczyna badać zakamarki budynku i przypadkiem odkrywa ukryty pokój. W środku znajduje kasety z nagraniami sesji terapeutycznych doktor Hale. Każda kolejna taśma ukazuje szokujące szczegóły, a sieć kłamstw zaczyna się rozpadać. W końcu Tricia dociera do ostatniej kasety. Kasety, która zmienia wszystko.
Bestseller
7,8 (11)
Czarująca opowieść o świecie, w którym magia pachnie jagodami, a każda strona jest jak ciepły koc w chłodny wieczór. I o odwadze, która rodzi się w najmniej spodziewanych momentach. Kiela, introwertyczna bibliotekarka z Wielkiej Biblioteki Alyssium, od lat ukrywa się wśród zakurzonych ksiąg i zaklęć, trzymając się z daleka od ludzi. Jej jedynym towarzyszem (i asystentem) jest Caz - Zielistka Sternberga – delikatna dusza o sercu pełnym roślinnych tajemnic. Gdy jednak wybucha rewolucja, a biblioteka staje w ogniu, Kiela zmuszona jest uciekać na wyspę, na której spędziła dzieciństwo. Żeby poradzić sobie z nową rzeczywistością (w czym nie pomaga obecność niepokojąco przystojnego i bardzo wścibskiego sąsiada!), Kiela postanawia zmienić branżę – zakłada sklep z dżemami własnej roboty. Dzięki starej, rodzinnej książce z przepisami oraz odrobinie nielegalnej magii w jej ogrodzie wkrótce pojawiają się krzaki z dojrzałymi jagodami. Ale szybko okazuje się, że magia może nie tylko osładzać gofry – może też leczyć serca i nieść nadzieję. Dlatego właśnie Kiela zaczyna nielegalną sprzedaż zaklęć. Pełna mitycznych stworzeń, cynamonowych bułeczek i małych codziennych cudów powieść, która zostaje z czytelnikiem jeszcze długo po przeczytaniu ostatniej strony.
Bestseller
PARYŻ – pomysł na idealne wakacje! Twój inspirator zaprowadzi cię w każdy zakamarek Paryża. Nic cię nie ominie! Z nami obejrzysz panoramę miasta ze wzgórza Montmartre lub wieży Montparnasse. Skosztujesz chrupiących bagietek oraz słodkich makaroników i znajdziesz prawdziwe skarby na najstarszym pchlim targu. Wybierzesz się na zakupy do klimatycznych pasaży i zwiedzisz dawną pracownię Yves’a Saint Laurenta oraz otwartą ponownie dla zwiedzających katedrę Notre Dame. Odnajdziesz ślady polskiej historii na Wyspie Świętego Ludwika, a wieczorem popłyniesz na romantyczny rejs po Sekwanie. Wspólnie z Karoliną Szczęsną opracowaliśmy przewodnik po europejskiej stolicy mody, kultury i miłości. Znajdziesz w nim rankingi atrakcji i rekomendacje autorki, knajpki polecane przez miejscowych, intuicyjną nawigację, a do wszystkich wyjątkowych miejsc doprowadzi cię rozkładana mapa. Karolina Szczęsna – miłośniczka Francji, podróży i fotografii. Od kilkunastu lat mieszka w Oksytanii na południu tego kraju i odkrywa jego najciekawsze zakątki. Na blogu polkawefrancji.com łączy praktyczne wskazówki z osobistymi wrażeniami, chcąc zainspirować innych do poznawania Francji z jej najpiękniejszej strony.
Bestseller
Wytrop seryjnego mordercę, podążając ulicami Kensington, gdzie niemal na każdej rodzinie piętno odcisnęły narkotyki. Mickey i Kacey – nierozłączne siostry. Troszczyły się o siebie nawzajem, odkąd ich matka przedawkowała. Ale to było kiedyś. Teraz dzieli je pięć lat milczenia i Kensington Avenue. Policjantka Mickey patroluje tę ulicę. Uzależniona Kacey prostytuuje się, żeby zarobić na narkotyki. W pogrążonej w kryzysie opioidowym Filadelfii giną młode kobiety. Media i policja nie interesują się ich losem – bo to tylko narkomanki. Jednak Mickey zauważa, że pierwsza z ofiar została zamordowana. I paraliżuje ją strach. Jej siostry nikt nie widział od ponad miesiąca. Jej siostra może być następna. Mickey – wbrew swoim przełożonym i ryzykując karierą – zaczyna działać. Czy ustali, kim jest morderca, zanim dla Kacey będzie za późno? Liz Moore, autorka bestsellerowych i wielokrotnie nagradzanych thrillerów, stworzyła poruszającą, wielowątkową kryminalną opowieść. Liz Moore jest autorką literatury pięknej i literatury faktu, laureatką wielu nagród, m.in. Medici Book Club Prize, Athenaeum Literary Award, Rome Prize. Na podstawie „Rzeki odchodzących dusz” nakręcono serial, trwają prace nad ekranizacjami powieści „The Unseen World” i „The God of the Woods”. Ta ostatnia znalazła się w szesnastu zestawieniach najlepszych książek 2024 roku. Liz Moore mieszka i pracuje w Filadelfii, kieruje studiami z zakresu kreatywnego pisania i wykłada na Temple University. Znakomita książka. Trzymająca w napięciu, mocna i przemyślana. Autorka głęboko współczuje swoim bohaterom. „Rzeka odchodzących dusz” to wybitna powieść, przywodząca na myśl najlepsze dzieła Dennisa Lehane'a czy Davida Simona. Odwlekałam czytanie ostatnich stron, bo nie chciałam, żeby się skończyła. Uwielbiam ją. Paula Hawkins, autorka „Dziewczyny z pociągu” Opowieść o wędrówce po opioidowym piekle, w które zmieniły się niektóre amerykańskie dzielnice. Przejmujący thriller, wstrząsający, ale równocześnie wzruszający. Bo nawet na dnie piekła można znaleźć promyk nadziei. Wojciech Chmielarz, autor kryminałów, w tym cykli z Bezimiennym i komisarzem Jakubem Mortką Narkotyki, prostytucja i seryjny zabójca. Żonglując narzędziami literatury gatunkowej, Liz Moore snuje wielowarstwową opowieść o demonach współczesnej Ameryki – prowadzi czytelnika ulicami pogrążonej w kryzysie opioidowym dzielnicy Kensington i zagląda do domów, gdzie nałóg odbiera życie całym rodzinom, a uzależnione matki rodzą uzależnione dzieci. Ten obraz poraża, ale też skłania do refleksji, bo „Rzeka odchodzących dusz” to przede wszystkim powieść o siostrzeństwie, odkupieniu i prawie do godności. Historia, od której trudno się oderwać. Katarzyna Zyskowska, autorka „Nocami krzyczą sarny” Ta mocna i aktualna historia zaczyna się od znalezienia ciała zamordowanej młodej kobiety na torowisku w Kensigton, dzielnicy Filadelfii. Idąca na miejsce zbrodni policjantka Mickey boi się, że to ciało jej siostry Kacey. To, co było nastoletnim buntem Kacey, przerodziło się w ćpanie, lekomanię, alkoholizm i… ciągły lęk Mickey, że znajdzie siostrę martwą. W mieście giną kolejne młode narkomanki i Mickey w trosce o Kacey musi rozpocząć własne śledztwo. To opowieść nie tylko kryminalna – to historia o tym, jak nałogi niszczą rodziny, jak zabijają, jak coraz bardziej nie chcemy zauważać tragedii, jak powoli zaczynamy normalizować to, że ludzie umierają, i jak niewiele z tym robimy. Bo to przecież „tylko” kolejny narkoman znaleziony martwy. Mickey wie, że to kolejny człowiek i chce wiedzieć, dlaczego zginął. Karolina Korwin-Piotrowska, dziennikarka i pisarka  
Bestseller
Florian Gaderla to kryminalny z krwi i kości – ponury, twardy, gruboskórny i w dodatku outsider. Życie stawia przed nim wyzwanie – sprawę, która będzie wymagać od niego empatii i delikatności. Giną dzieci – i to w sposób, który mrozi policjantom krew w żyłach. Pierwsza z ofiar, ośmiolatka, zostaje znaleziona w pustostanie w nowych ubraniach i w makijażu. Florian próbuje rozwikłać mroczną zagadkę, ale sprawa otwiera w jego duszy drzwi, które na zawsze miały pozostać zamknięte. Jego partnerka Zuzanna Macieszko jest świeżo upieczoną śledczą. Popełnia błędy, ale nie brakuje jej werwy i chęci do współpracy. Im bardziej policyjni partnerzy zagłębiają się w sprawę, tym mniej ją rozumieją. Macieszko chce poznać historię Gaderli i motywy jego działania, lecz wstrząsającej prawdy, z jaką przyjdzie jej się zmierzyć, nie mogła przewidzieć. „Przestań, proszę” to opowieść o przemocy domowej. O brutalnym świecie, w którym smutek i rozpacz są jedynymi towarzyszami dzieci. O krzywdzie bezbronnych i niewinnych, których nikt nie chce. To historia trudna, momentami makabryczna, ale do bólu prawdziwa. Zło jest wśród nas. Zainteresuj się swoim dzieckiem, zanim zrobi to ktoś zupełnie inny.   Krystian Stolarz – policjant, magister prawa, sportowiec amator i miłośnik książek. Prowadzi na Instagramie konto @policjant_czytaipisze, na którym promuje czytelnictwo i recenzuje książki. Stolarz dba o autentyzm języka, atmosfery panującej w policji i szczegółów śledztwa. Prawda o policyjnej robocie jest znakiem rozpoznawczym jego powieści.
Bestseller
Powieść łotrzykowska o dziewczynce, która wzięła los w swoje ręce i zrobiła wszystko, by wyzwolić się z chłopskiej niedoli Historia zaczyna się w 1831 roku, pod koniec października, kiedy to Rozalka Balawender, obdarte chłopskie dziecko, z modlitwą na ustach i dobrze zeschniętym krukiem w dłoni poprzysięga zemstę paniczowi. Piętnaście lat później, już w kaszmirowych pantofelkach i sukni z jedwabiu szykuje się do ślubu z bogatym narzeczonym. Co umożliwiło ten awans społeczny? Jakie wiodły do niego zbrodnie i niecnoty? Perypetie nietuzinkowej dziewczyny to opowieść o wspinaniu się po szczeblach drabiny klasowej. Opowieść, w której standardowy „pański” język polski miesza się z gwarą wsi lubelskiej, a fikcyjni bohaterowie spotykają postaci znane z kart historii. Ubrany w kostium historyczny głos w dyskusji o współczesnych nierównościach społecznych i szansach na wyrwanie się z miejsca pochodzenia. To wreszcie opowieść o potędze odmienności i o sile, która pcha człowieka do rozwoju i zmiany.   W pierwszej połowie XIX wieku rzeczywistość Rozalki rozszerza się o nowe media i nowe języki. Obce słowa oraz nieludzkie byty stają się wehikułem jej (nie)zwykłego awansu. Bohaterka prześwietnej powieści Renaty Bożek – niesiona niepojętym – nie jest w stanie żyć naturalnie. Żąda niemożliwego, a więc tego właśnie, czego i my bezustannie pragniemy – wpierw dla siebie, a potem dla naszych dzieci. Karolina Felberg   To powieść o losach chłopskiej córki, która pragnie lepszego życia w niesłychanie brutalnym, nasyconym przemocą świecie. Historia opowiedziana ze swadą i językową brawurą, wciąga i fascynuje. Okrucieństwo i nędza dawnych czasów zostały pokazane przez autorkę z rzadko spotykaną w polskiej literaturze wiernością. Polecam! Adam Leszczyński
Bestseller
Nowa książka autora międzynarodowego bestsellera! Wszyscy kochają włoskie jedzenie. Ale jak to się stało, że Włosi jedzą tak smacznie? Twórcy reklam wmawiają nam, że odpowiedź leży w toskańskich winnicach i gajach oliwnych – wśród smaganych słońcem chłopów i mamme podających makaron pod pergolą. Ta nostalgiczna wizja mało ma jednak do czynienia z prawdziwą historią włoskiej kuchni. Przez tysiąc lat bowiem to włoskie miasta były magnesem dla tego wszystkiego, co tworzy dobre jedzenie: składników, utalentowanych kucharzy, pieniędzy i władzy. Włoskie jedzenie to jedzenie miejskie, a opowiadać o jego historii to znaczy opowiadać historię Włochów jako mieszkańców miast. W książce „Delizia!” autor zabiera nas w podróż po smakach włoskich miast. Od gwaru średniowiecznego Mediolanu po pompatyczny Rzym czasów faszyzmu, od ogrodów renesansowej Ferrary po wstrętne uliczki dziewiętnastowiecznego Neapolu. Ukazując bogate miejskie życie, „Delizia!” dowodzi, że przemoc i intryga, a także kreatywność i smak połączyły się, by stworzyć najpopularniejszą kuchnię na świecie.
Bestseller
Społeczeństwo Proaktywne, organizacja, która stworzyła Cama z części rozszczepionych nastolatków, chce masowo produkować takich jak on do celów wojskowych. Jednak pod powierzchnią tego koszmaru, kryje się kolejny: SP postanowiło zniszczyć technologię, która mogłaby sprawić, że rozszczepianie stałoby się całkowicie niepotrzebne. Gdy Conner, Risa i Lev odkrywają te szokujące sekrety, postanawiają sprzeciwić się władzy. W tym samym czasie nastolatkowie z całego kraju zaczynają maszerować na Waszyngton, domagając się sprawiedliwości i lepszej przyszłości. Ale pojawiają się też inne kłopoty. Grupa boćków Starkeya, która atakuje i niszczy ośrodki transplantacyjne, staje się coraz silniejsza i bardziej radykalna. Wierzą, że jedynie przemocą, podpaleniami i egzekucjami, można zwalczyć system. I zdobywają coraz więcej zwolenników. Tylko czy w ten sposób można zbudować przyszłość, w której wszyscy chcieliby żyć?
Bestseller
Kasandra Lit ceni swoją pracę w jednym z największych portali informacyjnych w kraju. Głównie dlatego, że nie musi za często opuszczać mieszkania. Poza jego bezpiecznymi murami czai się ktoś, kto już raz zrobił jej krzywdę. Jednak kiedy Lit otrzymuje zlecenie napisania artykułu o pensjonacie Uroczysko, leżącym w samym sercu mazurskich lasów, postanawia zmierzyć się z własnymi demonami. Miejsce, do którego dociera z fotoreporterką Moniką Wawrzyniak, budzi w niej wiele złych wspomnień. Kasandra czuje, że z Uroczyskiem coś jest nie tak, a opowieści o zaginionych mieszkańcach okolicznych osad potęgują to wrażenie. Ludzie, którzy bezpowrotnie zniknęli, zostawili po sobie przestrogę. NIE WCHODŹ DO LASU PO ZMROKU Gdy zapada noc, nikt nie jest bezpieczny. Kasandra przekonuje się o tym na własnej skórze, gdy znika bliska jej osoba. Dziennikarka wie, że tylko ona może rozwikłać tajemnicę skrywaną przez całe pokolenia. Nie ma tylko pewności, czy powinna…
Bestseller
Blythe Hawthorne nigdy nie dawała sobie w kaszę dmuchać – ani ojcu, który traktuje ją jak porcelanową lalkę, ani społeczeństwu próbującemu narzucić jej, co wypada, a co nie. A już na pewno nie pozwoli sobą rządzić mężczyźnie, którego poślubiła, niezależnie od tego, jak bardzo będzie perfidny i nieznośny. Skoro już łączy ich magiczna więź, która nie pozwoli jej się uwolnić od męża do końca swych dni, zdecydowana jest zostać... cierniem u jego boku. On nie pozostanie jej dłużny i zrobi wszystko, by życie z nim nie przypominało bajki. Los Blythe odmieni się jednak, gdy zacznie odkrywać, co kryje się za magią spowijającą Wisterię. I jaka moc drzemie w niej samej, jeśli tylko się dowie, kim naprawdę jest.
Bestseller
Shigeo "Mob" Kageyama to gimnazjalista, który przede wszystkim pragnie spokojnego, zwykłego życia. Niestety, jego nadnaturalne zdolności i ogromna moc skutecznie to utrudniają. Fałszywe medium, szemrane organizacje czy fanatycy religijni - wszyscy tylko czyhają, by wykorzystać jego zdolności do własnych celów. Jednak nawet cierpliwość Moba ma swoje granice i jeśli zostaną przekroczone, a moc chłopaka wymknie się spod kontroli... skutki mogą być katastrofalne!
Bestseller
„WYJĄTKOWE POD KAŻDYM WZGLĘDEM MARTWE ZWIERZĘTA TO SZOKUJĄCO PIĘKNY, RZADKI I ROZDZIERAJĄCY SERCE KLEJNOT. HISTORIA ZARÓWNO WSTRZĄSAJĄCA, JAK I ZNAKOMICIE OPOWIEDZIANA. NAPRAWDĘ NIE MOGĘ JEJ WYSTARCZAJĄCO POLECIĆ.” – CHRIS WHITAKER Ava Bonney obsesyjnie interesuje się rozkładem zwierzęcych zwłok. Droga, przy której mieszka, regularnie dostarcza jej materiałów do badań, a nocą uwielbia zaciągać najnowsze znaleziska do swojej kryjówki niedaleko jezdni i tam je opisywać. Pewnej nocy na swojej drodze odnajduje ciało kolegi, Mickey’a Granta. W obawie, że ktoś odkryje jej sekretny rytuał, wykonuje anonimowy telefon na policję. Gdy sprawa zostaje przekazana detektywowi Sethowi Delahayemu, Ava się nie wycofuje, bo z jej sennego miasteczka w południowym Birmingham znikają kolejni nastolatkowie. Jak trudno jest namierzyć zabójcę?
Bestseller
Klasyczna epopeja fantasy, pełna przygód podróż do bogatej i urzekającej wyobraźni. Opal to świat w większości pokryty lasami, w którym dominująca rolę pełni Pięć Królestw, zjednoczonych pod rządami Kapłanów Światła – duchownych kierujących się prawami przyniesionymi przez Tytanów, wielkich strażników Światła. Z czasem Kapłani stali się chciwi i rządni władzy, do której dochodzą dzięki mocy Magicznych Kamieni. Istnieje jednak przepowiednia, mówiąca o tym, że rządy okrutnych kapłanów może przerwać potomek dawnego wieszcza-heretyka, posiadający tajemniczą bransoletę Heretyka Coharsa. Prosty syn mistrza szkłodzieja, Darko, musi spełnić Proroctwo i sprowadzić Tytanów, aby uwolnić Pięć Królestw... Z pomocą barda Urfolda, pięknego żonglera Sleilo i potwornego Ghörga Darko zostaje wciągnięty w przygodę, w której ważą się losy Opalu. Autorem scenariusza jest Christophe Arleston, znany z wydanej również w Polsce serii „Trolle z Troy”, natomiast rysunków - Philippe Pellet („30 visages de Lanfeust”).