Menu

Rubikon

Rubikon
Program nauczania do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 4 SP do Nowej Podstawy Programowej.
Podręcznik do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 4 SP do Nowej Podstawy Programowej. Numer ewidencyjny w wykazie 920/1/2017 Spis rozdziałów 1. Wspólnota domu, serca i myśli – funkcje rodziny 2. Witaj w domu – funkcje prokreacyjna i opiekuńcza 3. Zasady i normy – funkcje wychowawczai socjalizacyjna 4. Miłość, która scala – funkcje psychiczno-uczuciowa i kontrolna 5. Jesteśmy razem – funkcje rekreacyjno-towarzyska, kulturowa i ekonomiczna 6. Człowiek – istota płciowa 7. Przekazywanie życia 8. U progu dojrzewania 9. Rodzi się dziecko 10. Intymność 11. Obrona własnej intymności 12. Koleżeństwo 13. Dobre wychowanie 14. Internet – świat prawdziwy
Podręcznik do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 7 SP do Nowej Podstawy Programowej. Numer ewidencyjny w wykazie 920/4/2017 Spis rozdziałów 1. Rozwój człowieka 2. Dojrzałość to znaczy 3. Rozwój fizyczny 4. Zmiany psychiczne w okresie dojrzewania 5. Pierwsze uczucia 6. Przekazywanie życia 7. Mężczyzna i kobieta. Układ rozrodczy 8. Czas oczekiwania 9. Pierwsze kroki w szczęśliwe dzieciństwo 10. Komunikacja w rodzinie 11. Savoir-vivre, czyli zasady dobregowychowania 12. Utrata wolności. Zagrożenia. 13. Uzależnienia behawioralne 14. Ludzie drogowskazy Literatura dla ucznia
Ćwiczenia do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 8 SP do Nowej Podstawy Programowej.
Program wychowania do życia w rodzinie dla uczniów klasy 6 delikatnie i taktownie wprowadza w zagadnienia funkcji i ról rodzinnych, dojrzewania, przekazywania życia i płciowości człowieka. Nie pomija zagadnień dot. intymności, korzystania z Internetu i dobrego wychowania. Autorzy przygotowali materiał, który może być skuteczną pomocą dla uczniów w zrozumieniu przemian zachodzących między dzieciństwem a dorosłością.
Program nauczania do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 4 SP do Nowej Podstawy Programowej.
Program nauczania do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 8 SP do Nowej Podstawy Programowej.
Ćwiczenia do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 5 SP do Nowej Podstawy Programowej.
Ćwiczenia mobilizują uczniów do refleksji i zaangażowania. Praca w parach, zdania niedokończone, krzyżówki, fragmenty poezji, cytaty z blogów, scenki dramowe czy logogryfy – to ćwiczenia różnorodne i ciekawe dla piątoklasistów. Każda lekcja rozpoczyna się od wprowadzenia do tematu i prezentacji istotnych treści. Dlatego ćwiczenia korelują z kolejnymi rozdziałami podręcznika.
Podręcznik do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 8 SP do Nowej Podstawy Programowej.
Ćwiczenia do przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie dla klasy 7 SP. Nowa Podstawa Programowa.
Przystępna forma przekazu ćwiczeń umożliwia przyswojenie i zapamiętanie przez nastolatków pojęć, nazw i terminów z psychologii komunikacji, biologii i socjologii. Poszczególne rozdziały dotyczą spraw fundamentalnych: wzajemnych relacji, więzi i wartości, które są praktykowane w domu rodzinnym. Kolejne tematy to: emocje, uczuci i sposób ich wyrażania. Świętowanie rodzinne to kolejne zagadnienie związane z kulturą i rodzajami odpoczynku.
Przystępna forma przekazu podręcznika umożliwia przyswojenie i zapamiętanie przez nastolatków pojęć, nazw i terminów z psychologii komunikacji, biologii i socjologii. Poszczególne rozdziały dotyczą spraw fundamentalnych: wzajemnych relacji, więzi i wartości, które są praktykowane w domu rodzinnym. Kolejne tematy to: emocje, uczuci i sposób ich wyrażania. Świętowanie rodzinne to kolejne zagadnienie związane z kulturą i rodzajami odpoczynku. Autorzy nie pomijają też aktualnych treści dot. Internetu i gier komputerowych.
Ćwiczenia do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 4 SP do Nowej Podstawy Programowej.
eresa Król, Magdalena Guziak-Nowak, Podręcznik dla klasy 6 szkoły podstawowej. Wędrując ku dorosłości. Wychowanie do życia w rodzinie Numer ewidencyjny w wykazie 920/3/2019 Przystępna forma przekazu podręcznika umożliwia przyswojenie i zapamiętanie przez nastolatków pojęć, nazw i terminów z psychologii komunikacji, biologii i socjologii. Poszczególne rozdziały dotyczą spraw fundamentalnych: wzajemnych relacji, więzi i wartości, które są praktykowane w domu rodzinnym. Kolejne tematy to: emocje, uczuci i sposób ich wyrażania. Świętowanie rodzinne to kolejne zagadnienie związane z kulturą i rodzajami odpoczynku. Autorzy nie pomijają też aktualnych treści dot. Internetu i gier komputerowych.
Przygotowane scenariusze zajęć są skorelowane z programem nauczania, podręcznikiem i ćwiczeniami "Wędrując ku dorosłości" pod red. Teresy Król. Sposób realizacji zajęć inspiruje do odpowiedzialnego podejmowania ważnych osobistych decyzji oraz uświadamia, że każdy sam, przez dokonywane wybory i zachowania, wpływa na kształt swego życia nie tylko dziś, ale i w przyszłości.Zaproponowane formy i metody pracy służą wyzwoleniu aktywności i kreatywności uczniów. Zaangażowanie umysłowe, emocjonalne, czy przemyślenia natury moralnej pobudzają do refleksji i wyciągania wniosków. Przywołane przykłady i sytuacje pozwalają poznać przyczyny różnych zachowań i lepiej zrozumieć ludzką naturę oraz przyjrzeć się konsekwencjom podejmowanych decyzji. Celem aktywnego uczenia się na zajęciach WDŻ jest nie tylko pogłębienie wiedzy, ale też kształtowanie postaw prorodzinnych, prozdrowotnych i proekologicznych.
Praca dra Krzysztofa Wojcieszka stanowi odważną próbę zastosowania klasycznej antropologii filozoficznej do zrozumienia problemów współczesnego świata, a zwłaszcza problemów alkoholowych. Niewątpliwą jej wartością jest interdyscyplinarność, gdyż autor korzysta zarówno z wiedzy filozoficznej (metafizyka, antropologia, etyka), jak i z wiedzy zgromadzonej przez nauki szczegółowe – fizjologię, farmakologię, psychologię, socjologię. Książka jest czymś w rodzaju systematycznej encyklopedii problemów alkoholowych w aspekcie ich genezy, ale też poszukiwania rozwiązań i zapobiegania. Szczególnie interesującym wątkiem jest zarys oryginalnej teorii powstawania problemów alkoholowych w wyniku zazębiających się ludzkich pomyłek poznawczych i procesu rozpaczy. Ostateczny kształt pracy dowodzi, że z pozoru anachroniczna teoria człowieka, skonstruowana w wiekach średnich i rozwinięta współcześnie w ramach szkoły tomizmu konsekwentnego (M. Gogacz), świetnie nadaje się do zgłębiania spraw bardzo aktualnych i ważnych dla współczesnego człowieka. Autor postuluje, aby jako cel pedagogiczny przyjąć wypracowanie u wychowanka stałej gotowości do abstynencji, nawet w przypadku osób umiarkowanie spożywających alkohol. Książka stanowi cenny materiał dla osób mających wpływ na wychowanie młodzieży, jak również zajmujących się zawodowo terapią i profilaktyką problemów alkoholowych. Teza autora, że zasadniczym warunkiem skutecznej profilaktyki i terapii jest obecność, rozumiana filozoficznie jako trwanie relacji osobowych, wyznacza ważne pole przyszłych badań nad skutecznością rozwiązywania problemów alkoholowych. Fragment recenzji ks. prof. dra hab. Tomasza Stępnia (UKSW)
Chciałoby się powiedzieć, apetyt rośnie w miarę… czytania. Na karmienie naturalne, oczywiście. Poradnik, świetnie przygotowany merytorycznie, ma wiele atutów: Zrozumiale, ciepło, kompetentnie przekazana wiedza o karmieniu piersią przez osobę doświadczoną jako doradca i spełnioną jako mama. Mnóstwo cennych praktycznych wskazówek przydatnych mamom i całej rodzinie. Wygodny format i ciekawa szata graficzna. Wiele pozycji z załączonej literatury godnych przeczytania. Polecam! Elżbieta Bartha Międzynarodowy Konsultant Laktacyjny (IBCLC) Książka wydana z wieloma zdjęciami.
Autor porusza niezwykle ważne problemy współczesności, z akcentem na źródła zachowań zagrażających życiu i zdrowiu ludzkiemu, czyniąc to w sposób niearbitralny – ukazuje sytuacje, przytacza doniesienia medialne, daje przykłady zaczerpnięte zarówno ze źródeł naukowych, jak i z własnego doświadczenia życiowego. Wskazując pedagogiczne implikacje wielu zagrożeń współczesnego świata, posługuje się metaforą dżungli, która doskonale opisuje to, co dzieje się w aktualnie doświadczanej przez nas rzeczywistości. Przekazywane w sposób literacki treści działają na wyobraźnię tych, którzy są osobami pierwszego kontaktu dla dorastającej młodzieży – rodziców. Daje to szansę na ich uwrażliwienie oraz zaistnienie mądrych, wyważonych reakcji rodzicielskich w sytuacjach psychologicznie trudnych, których konsekwencją bywają często zachowania ryzykowne przejawiane przez ich dzieci. Z recenzji prof. dr hab. Beaty Marii Nowak
Problematyka Płodowego Zespołu Alkoholowego (FAS) i zaburzeń pochodnych budzi coraz szersze zainteresowanie rodziców i opiekunów, pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów i lekarzy. Znaczna grupa dzieci dotkniętych tym problemem jest wychowywana poza rodzinami pochodzenia, w rodzinach zastępczych, adopcyjnych i w domach dziecka. Rodzice często nie radzą sobie z wychowywaniem dziecka z FAS, popadając w różne problemy materialne i w uzależnienia, sprawiając ból dzieciom i sobie. W szkole praca z uczniem z zaburzeniami poalkoholowymi jest procesem wiążącym się z nieustannym planowaniem i organizowaniem. Stosowane strategie muszą być poddawane ciągłej kontroli i analizie. Nauczyciel powinien znaleźć czas, by móc podkreślić i uwidocznić każdy sukces ucznia. Dzieci z FAS potrzebują naszej życzliwości, troski i uwagi. Za piętrzące się trudności odpowiedzialne jest przede wszystkim uszkodzenie mózgu. Nie szukajmy winy pośród rodziców, uczniów, instytucji. Obserwujmy, myślmy, dyskutujmy i działajmy.
Nowe ćwiczenia, które zaproponowali autorzy, uświadamiają gimnazjalistom złożoność i różnorodność kultury oraz etosu życia rodzinnego. Ponadto rozwiązanie wielu testów, diagramów, logogryfów i krzyżówek ugruntowuje wiedzę z dziedziny prokreacji człowieka i dopomaga w wypracowaniu dobrych nawyków.
Nowe seria ćwiczeń wraz z tekstami do przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów VI klasy szkoły podstawowej. Zeszyt ćwiczeń i tekstów autorstwa Teresy Król, stanowi pomoc dla nauczyciela oraz uczniów. Treści zeszytu dostosowano do Nowej Podstawy Programowej (NPP) oraz zmieniono szatę graficzną. Rozwiązanie wielu testów, diagramów, logogryfów i krzyżówek ugruntowuje wiedzę ucznia z dziedziny prokreacji człowieka i dopomaga w wypracowaniu dobrych nawyków.
Zupełnie nowy zestaw ćwiczeń do Nowej Podstawy Programowej (NPP). Zadania skłaniają młodzież do zastanowienia się nad istotą miłości, zarówno młodzieńczej, jak też małżeńskiej i rodzinnej. Pomogą również odkryć to, co wpływa na kształtowanie dojrzałej osobowości.
Nr ewidencyjny w wykazie: 705/2014 Podręcznik realizujący treści programowe zajęć edukacyjnych Wychowanie do życia w rodzinie został pomyślany jako książka, po którą uczeń sięgnie bez oporów i niechęci. Dlatego ambicją autorów było, oprócz rzetelnego przekazania wiedzy, uczynienie tej edycji bliskiej potrzebom i przeżyciom nastolatków. Spis treści I. Rodzina 1. Rodzina – to my! 2. Wspólnota domu, serca i myśli, czyli o funkcjach rodziny 3. Gdy rodzina się powiększa– funkcja prokreacyjna 4. Nie jesteście sami– funkcja opiekuńcza 5. Szlifowanie diamentów– funkcja wychowawcza 6. Tato, mam piątkę z matmy! – funkcja psychiczno-uczuciowa 7. Domowa księgowość – funkcja ekonomiczna 8. Narty, a może puzzle? – funkcja rekreacyjno-towarzyska 9. Do teatru czy do cyrku? – funkcja kulturowa 10. „Cześć” czy „dzień dobry”? – funkcja socjalizacyjna 11. To nie jaskinia lwa – funkcja integracyjno-kontrolna 12. Życie pisze różne scenariusze 13. Instytucje przyjazne dziecku, czyli gdzie szukać pomocy II. Być w rodzinie 1. Relacje z innymi ludźmi 2. Trudna sztuka rozmawiania 3. Jak rozwiązywać konflikty? 4. Co robić w czasie wolnym? 5. Umiejętność świętowania III. Dojrzewanie 1. Człowiek – istota płciowa 2. U progu dojrzewania 3. Okres wielkiego niepokoju 4. Burza hormonalna 5. Mydło, szczotka i Wasze zdrowie IV. Przekazywanie życia 1. Macierzyństwo i ojcostwo 2. Układ rozrodczy człowieka 3. Funkcjonowanie układu płciowego 4. O co pytacie? 5. Rozwój dziecka w łonie matki 6. Przyjęcie dziecka do rodziny V. Intymność 1. Strefy bliskości 2. Pojęcie intymności 3. Szacunek dla ciała 4. Obrona własnej intymności
1 2
z 2
skocz do z 2