Menu

Aleksandra Łapko

W książce skoncentrowano się na roli, jaką mogą pełnić decyzje zarządcze podejmowane w portach jachtowych we wspieraniu realizacji założeń zrównoważonej turystyki żeglarskiej. W monografii przedstawiono zagadnienia dotyczące: • zarządzania kapitałem ludzkim, a w szczególności edukacji pracowników portów jachtowych w obszarze realizacji celów zrównoważonego rozwoju; • zarządzania infrastrukturą w aspekcie jej dostosowania do potrzeb różnych użytkowników w celu przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i wspierania inkluzywności zrównoważonej turystyki żeglarskiej; • odbioru odpadów i nieczystości w portach jachtowych w celu minimalizacji negatywnego oddziaływania portów jachtowych na środowisko; • certyfikacji i kategoryzacji portów jachtowych w aspekcie wspierania realizacji celów zrównoważonego rozwoju; • zawartości stron internetowych portów jachtowych w zakresie treści powiązanych z realizacją założeń zrównoważonego rozwoju; • planowania inwestycji i finasowania rozwoju portów jachtowych wspierających wdrażanie rozwiązań umożliwiających realizację celów zrównoważonego rozwoju. W monografii zaprezentowano wyniki autorskich badań empirycznych przeprowadzonych w polskich i chorwackich portach jachtowych. Wyniki badań posłużyły do opracowania pakietu rozwiązań, które powinny zostać zaimplementowane przez podmioty zarządzające w działalności portów jachtowych w celu dążenia do funkcjonowania tych organizacji zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i wspierania realizacji założeń zrównoważonej turystyki żeglarskiej. Adresatami publikacji są: przedstawiciele kadr zarządzających portami jachtowymi i władz samorządowych miejscowości, w których są zlokalizowane porty oraz pracownicy naukowi i studenci, których zainteresowania naukowe związane są z zarządzaniem organizacjami oraz turystyką żeglarską.
Niniejsza monografia uzupełnia i aktualizuje znane i popularne opracowania z zakresu logistyki dystrybucji. Omówiono w niej zarówno podstawowe pojęcia, jak i bardziej złożone zagadnienia z tego obszaru. Porusza problematykę związaną z zadaniami logistyki dystrybucji, klasyfikacją kanałów dystrybucji i ich projektowaniem oraz logistyczną obsługą klienta. Podejmuje także bardzo aktualne kwestie, m.in. takie jak: wykorzystanie Internetu w dystrybucji towarów, społeczna odpowiedzialność w logistyce czy obsługa logistyczna przedsiębiorstw z branży FMCG. Nie zabrakło także przeglądu nowych trendów zmieniających kształt logistyki dystrybucji, takich jak np. omnikanałowość bądź ekonomia współdzielenia. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność oraz wykorzystanie licznych przykładów z życia gospodarczego. Wszystko to po to, aby umożliwić czytelnikowi swobodne poruszanie się w obszarze współczesnej logistyki dystrybucji. Książka skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców oraz wszystkich tych, którzy dopiero planują własną działalność gospodarczą, a także poszukują inspiracji i wskazówek z obszaru logistyki dystrybucji, menedżerów odpowiedzialnych za logistykę dystrybucji, przedstawicieli środowisk akademickich i studentów kierunków związanych z logistyką i z zarządzaniem.