Menu

Kąkolewski Igor

Podręcznik Historia do klasy 7 szkoły podstawowej w atrakcyjny i przystępny sposób przedstawia dzieje Polski, Europy i świata w latach 1815–1939. Dzięki licznym fotografiom, rysunkom i infografikom – w tym rekonstrukcjom obiektów historycznych wykonanym w technice 3D – uczniowie mogą wyobrazić sobie, jak wyglądało życie ludzi w XIX i pierwszej połowie XX wieku. Narracja nieprzeładowana faktografią oraz przystępny język zachęcają uczniów do poznawania – często trudnych i złożonych – zagadnień z historii ostatnich dwóch stuleci. Ciekawe teksty źródłowe i historiograficzne, znakomicie dobrane do tematyki lekcji, umożliwiają kształcenie umiejętności krytycznej analizy różnorodnych materiałów, m.in. dokumentów, wspomnień, publicystyki, utworów literackich czy tekstów naukowych. Czytelne mapy wraz z towarzyszącymi im poleceniami uczą lokalizowania wydarzeń i procesów historycznych w przestrzeni. Sekcje Warto wiedzieć oraz Co nam zostało z tamtych lat to dodatkowe informacje i ciekawostki, które ubarwiają wykład, rozbudzają zainteresowanie historią oraz pomagają dostrzegać związki między przeszłością a teraźniejszością. Wyodrębnione w ramach lekcji Słowniczki objaśniają kluczowe pojęcia i terminy historyczne, które uczeń powinien umieć definiować i stosować. Sekcje Zapamiętaj oraz Pytania i polecenia utrwalają wiadomości z kolejnych lekcji oraz zwracają uwagę uczniów na najważniejsze fakty i łączące je związki przyczynowo-skutkowe. Lekcje powtórzeniowe wraz z kalendariami wydarzeń systematyzują wiedzę i pomagają w przygotowaniu do sprawdzianów. Bloki zadań Sprawdź się! – oparte na pracy z tekstem, ilustracją lub mapą – to świetna forma weryfikowania wiedzy i umiejętności po omówieniu kolejnych epok.
Podręcznik Historia do klasy 6 szkoły podstawowej w atrakcyjny i przystępny sposób prezentuje dzieje Polski, Europy i świata od początku epoki nowożytnej (wielkich odkryć geograficznych) do końca czasów napoleońskich (1815 r.). Bogaty zestaw fotografii, rysunków i infografik – w tym rekonstrukcje obiektów historycznych wykonane w technice 3D – rozbudza zainteresowanie uczniów i pomaga im wyobrazić sobie, jak wyglądało życie ludzi w przeszłości. Nieprzeładowana faktografią narracja oraz przystępny język zachęcają uczniów do poznawania zagadnień z dziejów epoki nowożytnej. Znakomicie dobrane, ciekawe teksty źródłowe wraz poleceniami umożliwiają kształcenie umiejętności krytycznej analizy różnorodnych materiałów tekstowych (m.in. dokumentów, tekstów literackich, historiograficznych czy pamiętnikarskich). Liczne mapy historyczne pozwalają kształcić umiejętność lokalizowania wydarzeń i procesów historycznych w przestrzeni. Sekcje Warto wiedzieć oraz Co nam zostało z tamtych lat… wprowadzają dodatkowe informacje i ciekawostki ubarwiające wykład oraz uczą dostrzegania związków między przeszłością a teraźniejszością. Wyodrębnione w ramach lekcji słowniczki objaśniają kluczowe pojęcia i terminy historyczne. Sekcje Pytania i polecenia oraz Zapamiętaj pomagają w powtarzaniu i utrwalaniu najważniejszych wiadomości z kolejnych lekcji. Lekcje powtórzeniowe systematyzują wiedzę i ułatwiają uczniom przygotowanie się do sprawdzianów. Osie czasu na stronach działowych i kalendaria (Pamiętaj o datach!) w lekcjach powtórzeniowych pomagają w chronologicznym porządkowaniu najważniejszych wydarzeń i procesów historycznych. Bloki zadań Sprawdź się! – oparte na pracy z tekstem, ilustracją lub mapą – umożliwiają uczniom sprawdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności po omówieniu kolejnych epok. Struktura podręcznika Historia do klasy 6: Dział I. Europa i świat w XVI wieku Dział II. Polska w XVI wieku Dział III. Europa i Polska w XVII wieku Dział IV. Świat w XVIII wieku Dział V. Polska w XVIII wieku Dział VI. Epoka napoleońska
Podręcznik „Historia dla klasy 5 szkoły podstawowej” w sposób atrakcyjny i przystępny prezentuje dzieje Polski, Europy i świata od czasów prehistorycznych do końca epoki średniowiecza.Bogaty zestaw fotografii, rysunków i infografik w tym rekonstrukcje obiektów historycznych wykonane w technice 3D pomaga uczniom wyobrazić sobie, jak wyglądało życie ludzi w dawnych wiekach, a także rozbudza zainteresowanie przeszłością. Nieprzeładowana faktografią narracja oraz przystępny język zachęcają uczniów do poznawania zagadnień z prehistorii, starożytności i średniowiecza. Znakomicie dobrane, ciekawe teksty źródłowe wraz poleceniami umożliwiają kształcenie umiejętności krytycznej analizy różnorodnych materiałów tekstowych (m.in. kronik, dokumentów, tekstów religijnych, filozoficznych, literackich). Liczne mapy historyczne pozwalają kształcić umiejętność lokalizowania wydarzeń i procesów historycznych w przestrzeni. Sekcje „Warto wiedzieć” oraz „Co nam zostało z tamtych lat” wprowadzają dodatkowe informacje i ciekawostki ubarwiające wykład oraz uczą dostrzegania związków między przeszłością a teraźniejszością. Wyodrębnione w ramach lekcji słowniczki objaśniają najważniejsze pojęcia i terminy historyczne. Sekcje „Pytania i polecenia” oraz „Zapamiętaj” pomagają w powtarzaniu i utrwalaniu najważniejszych wiadomości z kolejnych lekcji. Lekcje powtórzeniowe systematyzują wiedzę i ułatwiają uczniom przygotowanie się do sprawdzianów.Osie czasu na stronach działowych i kalendaria („Pamiętaj o datach!”) w lekcjach powtórzeniowych pomagają w chronologicznym porządkowaniu najważniejszych wydarzeń i procesów historycznych. Bloki zadań „Sprawdź się!” oparte na pracy z tekstem, ilustracją lub mapą umożliwiają uczniom sprawdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności po omówieniu kolejnych epok. Struktura podręcznika „Historia dla klasy 5”: Dział I. Pradzieje i najdawniejsze cywilizacje Dział II. Starożytna Grecja Dział III. Starożytny Rzym Dział IV. Początki średniowiecza Dział V. Społeczeństwo, władza i kultura średniowiecznej Europy Dział VI. Polska pierwszych Piastów Dział VII. Polska dzielnicowa i zjednoczona
Podręczniki „Bliżej historii” prostym językiem, w sposób przystępny i atrakcyjny dla każdego gimnazjalisty prezentują najważniejsze problemy z dziejów Polski, Europy i świata, a także skutecznie przygotowują uczniów do egzaminu gimnazjalnego. Treści nauczania w podręcznikach uporządkowane są w układzie chronologicznym i tak podzielone między kolejne tomy, by w klasie 3 nauczyciel zdążył w całości zrealizować materiał podstawy programowej przed egzaminem gimnazjalnym. • Mapy, fotografie, rysunki, ilustracje 3D, schematy, drzewa genealogiczne oraz teksty źródłowe pozwolą kształcić umiejętność pracy z różnorodnymi materiałami źródłowymi. • Polecenia i podsumowania po kolejnych jednostkach lekcyjnych pomogą w powtarzaniu i utrwalaniu najważniejszych wiadomości. • Lekcje powtórzeniowe umożliwią usystematyzowanie wiadomości i przygotowanie się do prac klasowych oraz egzaminu gimnazjalnego. • Bloki zadań „Sprawdź się!” zapoznają uczniów z formą egzaminu gimnazjalnego oraz umożliwią im sprawdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności. • Atrakcyjne infografiki przybliżą wybrane problemy z przeszłości. • Rodziały problemowe zamieszczone w bloku "Kalejdoskop historii" mogą stanowić ciekawy materiał do wykorzystania na lekcjach po egzaminie gimnazjalnym.