Quique ma wszystko: kochającą żonę, dobrze prosperujący biznes, zaufane grono przyjaciół. Prowadzi życie idealne do chwili, kiedy w jego gabinecie pojawia się człowiek w żółtych butach i z drwiącym wyrazem twarzy wręcza mu grubą kopertę pełną zdjęć. Quique szybko przekona się, że to nie wybuchające wokół bomby powinny budzić jego lęk, lecz że największe zagrożenie może czaić się za drzwiami jego sypialni. W mroczny trójkąt media – seks – polityka uwikłany może zostać każdy i niewiele trzeba, by zniszczyć komuś życie. Mario Vargas Llosa, mistrz literackiej prowokacji, uwodzi czytelnika od pierwszej strony, odkrywa przed nim świat niebezpiecznych związków, morderstw, skandali i ujadających bulwarówek. W Dzielnicy występku mieszają się elity i pospólstwo, a wszystko to skąpane w wybujałym erotyzmie, który uchodzi tylko Llosie. Mario Vargas Llosa – noblista (2010), o którym mówi cały świat. Jeden z najwybitniejszych współczesnych pisarzy. Polityk, w 1990 kandydował na prezydenta Peru. Autor bestsellerowych powieści (m.in. Pochwała macochy, Rozmowa w „Katedrze”, Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki). Llosa, który stawał niegdyś w wyborcze szranki z Fujimorim i przegrał z nim walkę o fotel prezydenta Peru, mistrzowsko łączy zmysłowość z polityką. Zmysłowa, erotyczna i zabawna historia, która chwyta nas już od pierwszej sceny i nie puszcza aż do końca.
„Przekrój”
Dowiedzieć się, kto tu jest czysty, niewinny, szczery to więcej niż rozwiązać najbardziej wciągającą zagadkę kryminalną. Na tym między innymi polega mistrzostwo Llosy.
"Uroda życia”
(...) pisarz portretuje naszą współczesność, z nieprzezwyciężalnymi ekonomicznymi barierami, wszechwładzą ogłupiającej rozrywki i brakiem poczucia bezpieczeństwa, za które jesteśmy w stanie zapłacić nawet rezygnacją z wolności.
„Gazeta Wyborcza"
Ta książka jest wstrząsem, rodzajem zimnego prysznica, który może nam się przydać.
Karolina Korwin-Piotrowska
Dzielnica występku to dowód na świetną formę autora. (…) powieść ta - krótka, błyskotliwa, intensywna, i uzależniająca - zdaje się być powrotem Llosy do jego ulubionych tematów.
„Que pasa”
Przez Dzielnicę występku przepływają trzy prądy: polityka, korupcja i prasa bulwarowa. Jako spoiwa Vargas Llosa używa śmiałej erotyki. Nikt tak jak on nie potrafi posługiwać się kolokwializmami, by oddać intymność, seksualność i zmysłowość. Tylko jemu to przystoi. Każdy inny autor, który sięgnąłby po taką dosłowność, prędko popadłby w wulgarność, a nawet pornografię.
„The Wire”
Mario Vargas Llosa od pięciu dekad należy do najbardziej utalentowanych architektów opowieści. (…) Nowa powieść, choć ma niewielkie rozmiary, jest świetnym przykładem doskonałej struktury i poczucia rytmu.
„El Cultural”