Menu

Opracwanie zbiorowe

Stan prawny: 1.2024Polskie prawo podatkowe jest złożone i dynamiczne, a jego funkcjonowanie zależy m.in. od zmian w polityce podatkowej, sytuacji gospodarczej kraju czy wpływu standardów Unii Europejskiej. Wymaga ono ciągłego monitorowania i analizy, aby umożliwić skuteczne i efektywne stosowanie przepisów podatkowych oraz zapewnić ochronę praw i interesów podatników.Książka składa się z 52 rozdziałów, w których autorzy omówili zagadnienia dotyczące m.in.:• źródeł prawa podatkowego oraz jego wykładni,• administracji podatkowej i właściwości organów podatkowych,• zobowiązań podatkowych,• postępowania podatkowego i sądowoadministracyjnego,• kontroli podatkowej i czynności sprawdzających,• elementów konstrukcji poszczególnych podatków,• międzynarodowego i unijnego prawa podatkowego,• sankcji w prawie podatkowym,• prawa karnego skarbowego,• ochrony praw podatnika,• czynności doradztwa podatkowego.Autorami opracowania są przedstawiciele nauki prawa podatkowego, m.in. z takich ośrodków naukowych jak: Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Rzeszowski, a także sędziowie sądów administracyjnych i doradcy podatkowi.Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków prawniczych, administracyjnych i ekonomicznych, a także kandydatów przygotowujących się do państwowego egzaminu na doradcę podatkowego. Będzie cennym źródłem wiedzy dla praktyków stosujących przepisy prawa podatkowego, chcących uporządkować lub poszerzyć dotychczasową wiedzę.
English Class to nowoczesny kurs do nauki języka angielskiego dla klas 4-8 szkoły podstawowej.Kolejne podręczniki z serii "dorastają" razem z uczniami, oferując optymalne połączenie kursu komunikacyjnego z kształceniem poprawności językowej. Seria oferuje bogaty wachlarz komponentów dla nauczyciela, w tym materiały wideo BBC oraz bezpłatne zadania interaktywne dla ucznia w formie Extra Online Homework.
Przygotowując niniejszy tom, postanowiliśmy zaproponować Czytelnikom przyjrzenie się żywemu organizmowi redefiniowanej tożsamości Tajwanu przez pryzmat… smaków Tajwanu oraz przestrzeni życiowej. Wiele kultur wyraża się poprzez kuchnię, która jest nie tylko niezbędna do przetrwania, lecz stanowi także egzemplifikację tego, kim jesteśmy. Podstawowym uniwersalnym gestem ugoszczenia jest zaproponowanie posiłku. W obyczajowości polskiej zwyczaj łamania się chlebem od dawna wiąże się z interakcją społeczną, na Tajwanie ryż w przydrożnych rodzinnych restauracjach nakładamy sobie sami z podgrzewanego pojemnika w dowolnej ilości, poza zamawianymi posiłkami. Jedzenie wywołuje reakcję emocjonalną i fizyczną, a także kieruje nasze zmysły na otoczenie. I choć jest doświadczeniem uniwersalnym, pożywienie i smaki nie są statyczne; raczej zmieniają się w czasie, odzwierciedlając dynamikę zmian społecznych. Drugim kryterium wyboru opowiadań do niniejszego tomu była przestrzeń – adaptacja ludzi do zmiany otoczenia i adaptacja przestrzeni do zmiennych wyznaczonych przez ewolucję społeczeństwa. Współczesna literatura tajwańska oferuje zniuansowane i wieloaspektowe portrety tożsamości w erze nowożytnej, celnie identyfikując wyzwania, sprzeczności i bogactwo tajwańskiego doświadczenia. Maciej Gaca
Zdając sobie sprawę z tego, jak dużą wartość artystyczną, historyczną i edukacyjną mają kroniki nagrane podczasPowstania Warszawskiego przez operatorów Biura Informacji i Propagandy Armii Krajowej, Muzeum Powstania Warszawskiegopostanowiło zdmuchnąć kurz, jaki zgromadził się na tych taśmach przez 70 lat. Twórcy zaczęli od poprawy jakości materiałów:nadali im kolor, oczyścili ze skaz powstałych w wyniku ekstremalnie trudnych warunków nagrywania, a na końcu udźwiękowili.Powstał obraz wymykający się podziałowi na tradycyjne gatunki filmowe. Potraktowane to zostało jako atut i uznane, że Powstanie Warszawskie będzie pierwszym na świecie dramatem wojennym non-fiction.Staram się dobrze robić swoją pracę w filmie i umiem ocenić pracę ludzi,którzy tworzą filmy. Myślę, że tutaj ta praca została wykonana bardzo dobrze.Allan Starski, polski scenograf filmowyi teatralny, laureat OscaraJestem starym wyjadaczem, mało co mnie rusza w kinie i trudnomanipulować moimi emocjami. Czasem nawet posądzam sam siebieo cynizm. A jednak tym razem poddałem się. Po wyjściu z kinazamknąłem się w samochodzie, włączyłem na cały regulator muzykęi głośno płakałem.Tomasz Raczek, krytyk filmowy