Menu

Santarek Krzysztof

RFID od koncepcji do wdrożenia. Polska perspektywa „Oddawana do rąk Czytelnika książka poświęcona jest identyfikacji radiowej RFID. Jest to pierwsza publikacja na ten temat w Polsce. RFID jest innowacyjną technologią automatycznej identyfikacji coraz częściej stosowaną przez przedsiębiorstwa w procesach logistycznych. (…) Jak wiele innych przełomowych innowacji, również RFID ma wielu ojców. Początkowo była to technologia o przeznaczeniu wojskowym, stosowana m.in. w okresie II wojny światowej do identyfikacji samolotów przez własne systemy radarowe (systemy identyfikacji „swój-obcy”). Od tamtego czasu technologia RFID niebywale się rozwinęła, czego wyrazem jest m.in. różnorodność i powszechność zastosowań, miniaturyzacja oraz przystępność cen (niektórych) transponderów RFID.” Niniejsza książka, będąca kompendium wiedzy o zastosowaniu technologii identyfikacji radiowej (RFID), ukazuje zarówno jej aspekty techniczne, jak również organizacyjne. Przedstawiono przypadki wdrożeń RFID z naciskiem na nowe możliwości realizacji procesów logistycznych wspieranych przez RFID oraz korzyści stąd płynące. Lektura książki zapewni uzyskanie podstaw technicznych oraz poznanie przypadków wdrożeń technologii RFIF w polskich i zagranicznych organizacjach. Studia przypadków są zaprezentowane na postawie jednolitego szablonu, co umożliwia łatwą analizę przypadków i prowadzenie porównań. Będzie się m.in. można dowiedzieć: · jakie są standardy dla technologii RFID, · jak działa i jaka jest architektura sieci EPCglobal, · jak przeprowadzić proces przygotowania do wdrożenia technologii RFID, · jakie korzyści odniesiono dzięki wdrożeniu tej technologii w magazynie wyrobów gotowych, terminalu przeładunkowym, muzeum, centrum logistycznym itp. Książkę ze względu na swoją uniwersalność kierujemy do szerokiego kręgu odbiorców – zarówno do studentów uczelni politechnicznych z wykładaną logistyką, studentów wyższych szkół logistycznych, osób studiujących nauki związane z transportem, nowymi technologiami, telekomunikacją. Ze względu na duży udział praktycznych case study w książce, treści w niej przedstawione mogą okazać się cenne dla menedżerów firm logistycznych i wszystkich zainteresowanych nowoczesną technologią identyfikacji radiowej.
Książka oddawana do rąk czytelników stanowi trzeci tom publikacji pod ogólnym tytułem Inżynieria zarządzania (pierwsze dwa tomy ukazały się nakładem Wydawnictwa Placet) i jest adresowana do studentów studiów II stopnia (magisterskich), III stopnia (doktorskich) i podyplomowych na studiach technicznych, związanych zwłaszcza z organizacją produkcji – czy szerzej – z inżynierią współczesnego wytwarzania przemysłowego. Książka kierowana jest także do odbiorców, którzy mają już podstawową wiedzę na temat produkcji w szerokim aspekcie technicznym i biznesowym. W szczególności będzie przydatna jako self -help guide – czyli podręcznik samopomocy dla: uczących się – studiujących i praktykujących w zawodzie absolwentów kierunków studiów związanych bądź zainteresowanych inżynierią produkcji i zarządzaniem przemysłowym; menedżerów i specjalistów z przemysłu, przede wszystkim w dziedzinie: informatyki, inżynierii produkcji, inżynierii przemysłowej, zarządzania produkcją, budownictwa, architektury i logistyki, a także dla inżynierów mechaników, mechatroników, elektroników, chemii i farmacji pracujących jako menedżerowie w organizacjach zajmujących się badaniami i rozwojem oraz produkcją; wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania przemysłowego, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki rozwoju i przygotowania produkcji innowacyjnych wyrobów.