Menu

Skonieczny Jan

Kobiety w nauce. Próba wyjścia poza stereotyp jest pierwszą z cyklu książek poświęconych kobietom odważnie przeciwstawiającym się przyjętym stereotypom dotyczącym płci. W monografii autorzy dokumentują praktyki i osiągnięcia kobiet naukowczyń, które z uporem i determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim świecie nauki. Kobiety w biznesie to druga część trylogii. Autorki analizują w niej kariery biznesowe kobiet przełamujących bariery i wspinających się na szczyt drabiny korporacyjnej, kierując dużymi przedsięwzięciami biznesowymi. Ich poziom empatii, współpracy i umiejętności komunikacyjnych czyni je skutecznymi liderkami. W niniejszej książce – Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki – siła i inspiracji do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50 + do zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza, doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić własny biznes.
Strategiczne zarządzanie własnością intelektualną może być dla wielu przedsiębiorstw źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Monografia skupia się na problematyce wyboru skutecznych strategii, taktyk oraz działań i procesów zmierzających do powstania nowatorskiego rozwiązania lub nowego produktu, czy pozyskiwania ich na zewnątrz, np. w drodze nabycia licencji bądź praw wyłącznych na produkt lub technologię już istniejące na rynku. Autorzy analizują strategię własności intelektualnej jako ogólną strategię przedsiębiorstwa, strategię biznesu, a także strategię funkcjonalną spójną z innymi strategiami funkcjonalnymi w przedsiębiorstwie. Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zarządzaniem własnością intelektualną w różnych przedsiębiorstwach. Będzie to wartościowa publikacja dla menedżerów, zwłaszcza tych, którzy są odpowiedzialni za formułowanie i wdrażanie strategii innowacji opartych na zasobach własności intelektualnej, oraz dla akademików zajmujących się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami efektywnego wykorzystania zasobów intelektualnych w organizacjach.