Menu

Witold Sikorski

Zaawansowane techniki dla zespołów Scruma, ról, artefaktów, zdarzeń, metryk, porozumień roboczych, zaawansowanych praktyk inżynierskich i zwinności technicznejTa książka kładzie nacisk na zaawansowane rozszerzenia i techniki Scruma, które powinny być analizowane, sto-sowane i wykorzystywane przez zespoły Scruma, aby zachęcić je do ogólnej odpowiedzialności i własności, a także kieruje je tak, aby stały się zespołami Scruma o wysokiej wydajności. Książka zawiera wiele rzeczywistych przypadków zastosowań i wizualnych ilustracji różnych pojęć dla ram postę-powania Scruma, opartego na Scrumie zwinnego sposobu pracy oraz zaawansowanych rozszerzeń i technik Scruma. Zawiera też przegląd nieprawidłowych działań Scruma i różne sposoby zapobiegania temu i naprawy. Książka ta działa jako wygodny punkt odniesienia dla zespołów Scruma, które chcą wykorzystywać zaawansowane rozszerzenia i techniki Scruma. Techniki te obejmują strukturę i ustawienie zespołów Scruma, role Scruma, robo-cze umowy zespołów Scruma, efektywne i wydajne zarządzanie artefaktami Scruma, względne oszacowania, zda-rzenia Scruma, zaawansowane praktyki inżynierskie, zwinność techniczną, metryki Scruma, skalowanie Scruma i kilka innych aspektów opartego na Scrumie zwinnego sposobu pracy.Po przeczytaniu tej książki Czytelnicy mogą szukać nieprawidłowości z swoich zespołach Scruma i stosować wła-ściwe zaawansowane rozszerzenia i techniki Scruma w celu zaradzenia tym nieprawidłowościom. Dzięki stosowaniu tych technik, mogą także ująć w zakresie działania stałą poprawę swoich zespołów Scruma w ramach zwinnego sposobu pracy opartego na Scrumie.KLUCZOWE ELEMENTYZapewnia pełny przegląd różnych ram postępowania agile, w tym ramy postępowania Scrum.Obejmuje przykłady oparte na scenariuszach i dogłębne wyjaśnienie nieprawidłowości Scruma oraz różne zaa-wansowane rozszerzenia i techniki Scruma.Zawiera wizualne ilustracje opartego na Scrumie zwinnego sposobu pracy i związane z tym różne zaawansowane rozszerzenia i techniki Scruma.Uwypukla rzeczywiste przypadki zastosowania i doświadczenia dla różnych zaawansowanych rozszerzeń i technik Scruma.CZEGO SIĘ NAUCZYCIE?Identyfikowania nieprawidłowości w zespołach Scruma wraz z różnymi środkami zapobiegawczymi i naprawczymi.Zaadaptowania zaawansowanych rozszerzeń i technik Scruma oraz najlepszych praktyk dla ról Scruma, artefaktów Scruma i zdarzeń Scruma. Nauki improwizacji zespołów Scruma w zakresie strukturyzacji, dopasowywania, współpracy, komunikacji i umów roboczych. Wykorzystywania zaawansowanych praktyk inżynierskich do poprawy technicznej zwinności zespołów Scruma.Mierzenia wydajności, jakości, kompetencji i wyników zespołów Scruma za pomocą metryk Scruma. Analizy skalowania podejścia Scrum i nowych sposobów działania w Scrum Guide 2020.DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKAKsiążka ta jest przeznaczona dla entuzjastów agile, trenerów agile, praktyków Scruma, Scrum masterów, właścicieli produktu i dla zespołów Scruma w ramach zwinnego rozwoju oprogramowania posiadających podstawową wiedzę dotyczącą ram postępowania Scruma i chcą wdrożyć różne zaawansowane techniki i dobre praktyki ram postepo-wania Scruma, aby przyśpieszyć swoją zwinność w organizacji.
Czym są fale grawitacyjne, skąd pochodzą, dlaczego są tak ważne i dlaczego nikt nie mógł udowodnić, że istniały wcześniej? Odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące natury tych fal znajdziecie w niniejszej książce. Napisana prostym językiem i przeplatana dodatkowymi samouczkami objaśniającymi, spodoba się czytelnikom, entuzjastom nauki (w tym astronomii szczególnie), studentom fizyki oraz astronomom – zarówno amatorom, jak i naukowcom. Chris Kitchin jest emerytowanym profesorem na Uniwersytecie Hertfordshire (Wielka Brytania) i niezależnym autorem książek z zakresu astrofizyki. W latach 1987–2001 był dyrektorem obserwatorium uniwersyteckiego w Bayfordbury oraz kierownikiem Zakładu Fizyki i Astronomii. Napisał czternaście książek oraz setki artykułów z zakresu astronomii popularnej i specjalistycznej.
Jak narysować człowieka? Dowiesz się o tym z tej jednej książki, która jest kompletnym przewodnikiem po rysowaniu postaci dla początkujących. Jeff Mellem pokazuje krok po kroku, w łatwych do powtórzenia lekcjach, jak narysować realistycznie postać ludzką. Na początku autor uczy pewnych podstaw, które mają na celu rozwijanie zdolności rozumowania przestrzennego i kładą podwaliny pod czerpanie z wyobraźni. Każdy nowy rozdział opiera się na poprzednim i wprowadza nowe zagadnienia, aby zapewnić umiejętności potrzebne do zwiększenia złożoności rysunku. Pod koniec każdego rozdziału będziesz w stanie narysować człowieka z większą szczegółowością, a finalnie, kierując się swoją wyobraźnią, wymyślać nowe fantastyczne postacie i pozy. W książce znajdziesz liczne wskazówki i cele, zadania do ćwiczenia nowych umiejętności oraz listy kontrolne, służące do oceny swoich umiejętności przed przejściem do kolejnego etapu. Książka przeznaczona jest dla początkujących artystów, nauczycieli i animatorów oraz wszystkich zainteresowanych rysowaniem.
Wydawnictwo PWN przedstawia wyjątkową na polskim rynku pozycję książkową – tłumaczenie publikacji wydawnictwa Springer: „The Mathematical Universe. From Pythagoras to Planck” (oryg.). Książka Matematyczny Wszechświat. Od Pitagorasa do Plancka zabiera Czytelnika w pasjonującą podróż, która ukazuje obecność zasad matematyki w naturze. Dzięki tej książce Czytelnicy poznają matematyczne piękno wszechświata. Zrozumieją, że światem biologii, chemii i astronomii rządzą prawa matematyczne. Autor Matematycznego Wszechświata zabiera Czytelnika w podróż przez najbardziej intrygujące aspekty otaczającego nas świata. Zabiera w podróż przez dziwaczny świat cząstek atomowych, pszczół miodnych i mrówek, fraktali, kryształów, ale również galaktyk, czarnych dziur, nieskończoności. Dodatkowo Autor umieścił w książce „eksperymenty myślowe”, takie jak: pomiar prędkości światła za pomocą kuchenki mikrofalowej, wykorzystanie teorii względności przy korzystaniu z GPS i wiele innych. Co istotne, książka napisana jest bardzo przystępnym językiem i zawiera wiele odniesień do życia wokół nas. Autorem Matematycznego Wszechświata jest Joel L. Schiff – profesor matematyki na Uniwersytecie Kalifornijskim i Auckland w Nowej Zelandii, a także profesor biologii molekularnej na Uniwersytecie Nowojorskim.
Fizyka kwantowa to jeden z najtrudniejszych i najbardziej paraliżujących umysł działów fizyki. Znany naukowiec – Sten Odenwald – prezentuje najważniejsze teorie z zakresu fizyki kwantowej, wprowadzając Czytelnika w świat jednej z bardziej tajemniczych dziedzin nauki. Przedstawia również sylwetki wybitych osobowości stojących za odkryciami związanymi z fizyką kwantową, w tym Maxa Plancka, Neilsa Bohra i Wernera Heisenberga. Tłumaczenie kultowej serii docenionej m.in przez The Times Literary Supplement i The Jung Society of Utah za "prezentację trudnych tematów w prostej formie". Książki z tej serii to typowe "pigułki wiedzy" – zarówno z zakresu nauk ścisłych, jak i humanistycznych. Przystępnie napisane i bogato ilustrowane, zawierają komplet informacji, które warto znać.
Słownik oksfordzki wskazuje, że „wynik losowy” jest wynikiem bez przewidywalnej przyczyny lub projektu. Ale czy świat wokół nas nie jest rządzony przez prawa fizyki? Jeśli tak jest, to czy nie powinno być możliwe określenie np. położenia i szybkości każdej kuli w maszynie losującej „Lotka”, a niepewność, która z kul zostanie wybrana oznacza tylko to, że nasz umysł nie potrafi śledzić sposobu w jaki kule są popychane w urnie? Ogrom możliwych konfiguracji, które mogą przyjmować kule przekracza ludzkie możliwości obliczeniowe - ale czy wystarczająco silny komputer nie poradziłby sobie z tym zadaniem? W niniejszej książce Profesor Beltrami z wielką erudycją i dowcipem prowadzi nas w fascynującą podróż po "przypadkowości". Korzysta przy tym z przykładów z różnych dziedzin, takich jak: statystyka, inżynieria, antropologia (ewolucja), językoznawstwo, psychologia, informatyka itp. Demonstruje, jak istotną rolę odgrywa przypadkowość w aktualnej myśli naukowej. Wskazuje jak wiele powszechnych dziedzin życia można wyrazić w kategoriach złożoności algorytmicznej. Nawet takie obszary jak piękno, czy nuda są często wyłącznie połączeniem odpowiedniej ilości przypadkowych zdarzeń. Czy wyniki rzutów monetą faktycznie „losowe”? A może tylko nasza niepełna wiedza sprawia, że ​​wyglądają na przypadkowe? Czy wiesz, że istnieją ciągi liczb, które wydają się być całkiem losowe, ale kiedy odwrócisz ciąg okazuje się, że jest on całkowicie deterministyczny? Czy „przypadek” da się ujarzmić?
Największym wyzwaniem dla wielu programistów jest ukończenie pracy nad grą. Większość projektów nie dobiega końca, gdyż ich autorzy są przytłoczeni złożonością i poziomem skomplikowania kodu. Książka Programowanie gier. Wzorce rozwiązuje ten problem. Opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu, autor zebrał sprawdzone wzorce projektowania gier, aby zoptymalizować proces ich tworzenia. Zostały one zorganizowane jako niezależne przepisy, dzięki czemu możesz wybrać tylko te wzorce, których potrzebujesz w swojej pracy. Omówione wzorce mają sprawić, że kod będzie czystszy, łatwiejszy do zrozumienia i szybszy. Powstało już wiele książek o programowaniu gier. Dlaczego miałabyś przeczytać właśnie tę? Nie jest to kolejna książka, która skupia się wyłącznie na wąskich, technicznych zagadnieniach. Nie jest to też publikacja, która próbuje objąć swoim zakresem wszystkie najróżniejsze elementy konkretnego silnika gry, prowadząc do tego, że będziesz w stanie tworzyć gry tylko w tym konkretnym środowisku. Zamiast tego, dostaniesz zestaw szczegółowo dopracowanych, najlepszych wzorców, wyselekcjonowanych przez doświadczonego programistę gier, który pracował m.in. nad takimi hitami jak seria gier Madden. Wszystko to, abyś mógł poświęcić swój czas na tworzenie nowych rzeczy, a nie na wymyślanie na nowo tego, co już istnieje. Książka jest podzielona na trzy duże części. Pierwsza stanowi wprowadzenie i nadaje ogólne ramy całej pracy. Część druga omawia kilka klasycznych i uniwersalnych wzorców programowania. W każdym rozdziale autor wypróbowuje jeden z nich i omawia jego zastosowanie w programowaniu gier. Trzecia, ostatnia część to gwóźdź programu. Przedstawia ona trzynaście wzorców projektowych niezbędnych w procesie programowania gier.
Programowanie funkcyjne. Poznaj Clojure Elixir Haskell Scala Swift pokazuje podejście do paradygmatu programowania funkcyjnego w pięciu różnych językach programowania. Programowanie funkcyjne jest jednym z głównych paradygmatów programowania. W rozmowach o programowaniu funkcyjnym zawsze pojawiają się określone pojęcia i zagadnienia. Rekurencja. Leniwe obliczenia. Przezroczystość odwołań. Eliminowanie efektów ubocznych. Funkcje jako obiekty pierwszej klasy. Funkcje wyższego poziomu. Rozwijanie (currying). Dopasowywanie wzorców. W książce Programowanie funkcyjne. Poznaj Clojure Elixir Haskell Scala Swift autorzy omawiają wszystkie te zagadnienia, spoglądając na nie z perspektywy pięciu różnych języków programowania. Ale programowanie funkcyjne to nie jest podejście typu „wszystko albo nic”. Całkiem sensowne jest napisanie kodu imperatywnego, który wykorzystuje niektóre techniki funkcyjne, praktyki i struktury danych. Do przyjęcia jest mieszanie i dopasowywanie stylów, a niektóre języki programowania są wręcz zaprojektowane do budowy hybrydowej, pozwalając na korzystanie ze stylu, który najlepiej pasuje do bieżących potrzeb użytkownkia. W książce Programowanie funkcyjne. Poznaj Clojure Elixir Haskell Scala Swift autorzy analizują te różne podejścia, a czytelnicy sami mogą zdecydować, co im najbardziej pasuje. „Jeśli zastanawiacie się, o co chodzi w programowaniu funkcyjnym, to ta książka Was usatysfakcjonuje. Poznacie kilka języków, wczujecie się w myślenie funkcyjne i to bez nadmiernego przywiązywania się do jednego języka lub szkoły myślenia”. Ben Vandgrift, Główny architekt, Oryx Systems Inc. „Ostatnia szansa na zmiany w programowaniu pojawiła się w latach dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy podstawą było podejście obiektowe. Teraz mamy znowu do czynienia ze zmianą, ale tym razem w naszej profesji dominuje programowanie funkcyjne. Przeczytajcie tę książkę, aby zrozumieć dlaczego i nauczyć się, jak popłynąć na tej fali”. Paul Butcher, twórca i prezes, writeandimprove.com
Programowanie funkcyjne zmienia sposób myślenia o kodzie! W przypadku developerów C# techniki programowania funkcyjnego mogą znacznie poprawić zarządzanie stanem, współbieżność, obsługę wyjątków i długoterminowe utrzymywanie kodu. C# oferuje także elastyczność, która pozwala w pełni korzystać z zastosowania technik funkcyjnych. Ta książka daje niesamowitą moc nowej perspektywy. Programowanie funkcyjne w języku C# uczy, jak stosować funkcyjne podejście do rzeczywistych problemów, korzystając z języka C#. Na początku nauczysz się podstaw programowania funkcyjnego i własności języka, które pozwalają programować w sposób funkcyjny. Poprzez analizę wielu praktycznych przykładów, poznasz siłę składania funkcji, programowania przepływu danych, niemutowalnych struktur danych oraz składania monadycznego za pomocą LINQ. Książka omawia następujące tematy: pisanie czytelnego, przyjaznego dla zespołu kodu, opanowanie strumieni asynchronicznych i strumieni danych, zdecydowana poprawa obsługi błędów, event sourcing i inne wzorce programowania funkcyjnego. Lektura dla zaawansowanych programistów C# bez wcześniejszego doświadczenia w programowaniu funkcyjnym.
Dla dzieci od lat 10 (i ich rodziców) Programowanie na serio. Naprawdę proste. JavaScript to język programowania Internetu, tajny składnik sprawiający, że sieć www jest niesamowita, Twoje ulubione portale interaktywne, a gry online zabawne! JavaScript dla dzieci to napisane lekkim piórem wprowadzenie do podstaw programowania, oparte na cierpliwym objaśnianiu zabawnie zilustrowanych przykładów. Zaczniesz od podstaw, takich jak łańcuchy znaków, tablice i pętle, a następnie przejdziesz do tematów zaawansowanych, takich jak obsługa interaktywnych zdarzeń za pomocą jQuery i rysowanie obrazków na płótnach. Po drodze napiszesz trzy gry: Znajdź ukryty skarb, Szubienica i Wąż. Dowiesz się też jak: · Tworzyć funkcje, aby organizować kod i wielokrotnie go używać. · Pisać i modyfikować HTML, aby tworzyć dynamiczne strony www. · Stosować DOM i jQuery, aby strony reagowały na dane wprowadzone przez użytkownika. · Używać elementu canvas, aby rysować i animować grafikę. · Pisać prawdziwe, kontrolowane przez użytkownika gry, z wykrywaniem kolizji i zapamiętywaniem wyników. Dzięki bogato zilustrowanym przykładom, takim jak odbijające się piłki, animowane pszczoły i samochody wyścigowe, na własne oczy zobaczysz to, co zaprogramujesz. Każdy kolejny rozdział wzbogaca wcześniej zdobytą wiedzę, a zadania dla ambitnych to świetny trening dla mózgu i inspiracja do pisania własnych niesamowitych programów. Napisz dzisiaj coś fajnego w JavaScript!
Popraw swoje rozumienie Scruma dzięki doświadczeniu i zebranej wiedzy ekspertów z całego świata. Książka Scrum. 97 rzeczy, które powinieneś wiedzieć to zbiór 97 esejów opartych na wieloletniej praktyce uznanych ekspertów dostarczająca bogactwa wiedzy i doświadczenia praktyków, którzy radzili sobie z konkretnymi problemami i wyzwaniami w Scrumie. Dowiesz się więcej o zasadach i rolach Scruma, poznasz taktyki, strategie, specyficzne wzorce do wykorzystania w Scrumie i historie z codziennej pracy praktyków Scruma. Zyskasz również wgląd w to, jak zastosować, dostroić i ulepszyć Scruma w swojej pracy. Ten przewodnik jest idealnym źródłem informacji zarówno dla nowych osób w Scrumie, jak i tych, którzy chcą poprawić swoje umiejętności z nim związane.