Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Ciebie ode mnie

Miłobędzka Krystyna

Ciebie ode mnie

6.9

(7 ocen) wspólnie z

58,51

 

Próbujemy siebie mieć, próbujemy siebie podarować. „którą zostawię ci siebie z której głębokiej szuflady / na której fotografii odbitej nieostro / tę o ciebie starszą, tę o tobie cichą / tę w ostatniej chwili dobiegłą”.

„ciebie ode mnie” to poruszające spotkanie dwóch wyjątkowych artystek – wybitnej poetki Krystyny Miłobędzkiej i kompozytorki, pianistki Hani Rani. Na płycie, która jest świadectwem tego niezwykłego spotkania znalazły się przeczytane przez poetkę dwadzieścia dwa wiersze, którym towarzyszy specjalnie skomponowana do nich muzyka.

„ciebie ode mnie” to opowieść o biegu życia, o życiu wpisanym w przemijanie i przemijaniu wpisanym w życie, o pamięci, o miejscach i ludziach, których zabieramy w siebie. „Życie jest łatwiej wypłakać, niż opowiedzieć. Wszystkie nasze wobec i nasze nie dość. Słowa niedokładnie przylegają do tego, co chcielibyśmy powiedzieć. Spóźnione, za szybkie, nieuważne, niecierpliwe. Gdyby można było »mówić się w milczeniu«” – napisała Krystyna Miłobędzka.

Muzyka Hani Rani w przejmujący sposób współbrzmi tu z głosem i zapisami autorki „jest / jestem”, stwarzając przestrzeń dla intymnego spotkania z tekstem.

Wydawnictwo „ciebie ode” mnie składa się z książki z wierszami i płyty CD (czas trwania płyty TT 61:55). Publikacja ukazała się z okazji jubileuszu dziewięćdziesiątych urodzin Krystyny Miłobędzkiej.

Krystyna Miłobędzka – poetka, autorka sztuk teatralnych i prac teoretycznych poświęconych teatrowi dziecka. Debiutowała w roku 1960 cyklem „Anaglify”, pierwszy tom poetycki „Pokrewne” wydała w 1970 roku. Opublikowała również: „Dom, pokarmy” (1975), „Wykaz treści” (1984), „Pamiętam” (1992), „Imiesłowy” (2000), „Po krzyku” (2004), „gubione” (2008). Jej sztuki teatralne zostały zebrane w książce „Gdzie baba siała mak” (2012). Wydała także zbiór szkiców o teatrze dziecka „W widnokręgu Odmieńca” (2008). Laureatka wielu nagród i wyróżnień, m.in.: Nagrody im. Barbary Sadowskiej (1992), Nagrody Fundacji Kultury (1993), Nagrody Ministra Kultury (2001). W ostatnich latach nagrodzona za całokształt twórczości m.in.: Wrocławską Nagrodą Poetycką SILESIUS (2013), Poznańską Nagrodą Literacką – Nagrodą im. Adama Mickiewicza (2020) oraz Nagrodą Specjalną 100-lecia ZAiKS-u (2022). Ostatnio nakładem Wydawnictwa Wolno ukazał się obszerny wybór wierszy „jest / jestem” (2020), który jest świadectwem niemal całej drogi twórczej.

Hania Rani – kompozytorka, pianistka i wokalistka. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie i Hanns Eisler Hochschule für Musik w Berlinie. W duecie z Dobrawą Czocher nagrała w 2015 roku płytę „Biała flaga” z klasycznymi aranżacjami piosenek Grzegorza Ciechowskiego, a ostatnio także „Inner Symphonies” wydaną przez Deutsche Grammophon.

Międzynarodową popularność zdobyła trzema albumami nagranymi dla brytyjskiej wytwórni Gondwana Records. W 2019 roku ukazała się jej debiutancka płyta solowa „Esja”. Wydany w 2020 roku album „Home” został uznany płytą roku w plebiscycie „Gazety Wyborczej”. W 2021 roku ukazał się jej trzeci album studyjny „Music for Film and Theatre”.

Laureatka wyróżnień i nagród muzycznych – w 2020 roku zdobyła aż czterokrotnie statuetkę Fryderyka w kategoriach: Album Roku Alternatywa (za album „Esja”), Nowe Wykonanie (z Melą Koteluk), Fonograficzny Debiut Roku i Kompozytor Roku (ex equo z duetem kompozytorskim Dawid Podsiadło/Olek Świerkot), była także nominowana w kategorii Producent Roku.

Wolno
Oprawa twarda

ISBN: 978-83-959-3909-9

Liczba stron: 60

Format: 15.0x21.0cm

Cena detaliczna: 80,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...