REBEL

REBEL
Informacje o sortowaniu:

sortowanie wg Popularności:
Produkty są sortowane według popularności na podstawie kilku czynników: liczby zakupów, ilości i wartości wystawionych ocen, zainteresowania użytkowników mierzonych dodaniem produktu do koszyka lub ulubionych.

sortowanie wg Cena - od najniższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najniższej do najwyższej.

sortowanie wg Cena - od najwyższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najwyższej do najniższej.

sortowanie wg Od najnowszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najnowsze tytuły, które dopiero trafiły do sprzedaży lub będą dostępne w najbliższym czasie

sortowanie wg Od najstarszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najstarsze tytuły.
Nowość
Typ, który kradnie karty innym graczomZasiądź z przyjaciółmi do wspólnej zabawy, a następnie bezwzględnie ich zdradź, by sięgnąć po zwycięstwo! Od teraz możesz polegać nie tylko na własnych umiejętnościach – Koci złodziejaszek chętnie Ci pomoże, podkradając najlepsze karty pozostałym graczom. W końcu Ty zrobisz z nich lepszy użytek, prawda?Eksplodujące Kotki: Koci złodziejaszek to specjalna odsłona znanej i uwielbianej serii imprezowych karcianek. Zawiera ten sam zestaw kart, co w klasycznej grze podstawowej wzbogacony o mięciutkiego przestępcę o chwytającym za serce spojrzeniu. Podczas gry możemy go użyć, by ukraść przeciwnikowi wybraną kocią kartę (tacokota, kotowoca arbuzowatego, kartoflokota włochatego itp.). Jeśli taką ma, będzie musiał nam ją oddać, jednak w zamian zyska złodziejaszka.Na czym to polega?Eksplodujące Kotki to napędzana kociakami, całkowicie bezpieczna odmiana rosyjskiej ruletki. Podczas rozgrywek gracze co turę dobierają po jednej karcie, aż do momentu, gdy ktoś wyciągnie eksplodującego kotka – taki nieszczęśnik wybucha i ginie, a tym samym kończy grę. Na szczęście w talii są też karty, dzięki którym możemy odwlekać nieuniknione (a raczej przerzucić je prosto na przeciwników). Aby wygrać, musimy mądrze zarządzać kartami, które uda nam się zdobyć.Dlaczego pokochasz tę grę? Eksplodujące Kotki to kultowy projekt wśród gier oryginalnie wydanych przez kampanie crowdfundingowe. W 2015 roku ponad 219 000 osób wsparło to miauczące szaleństwo!Jeśli kochasz gry pełne negatywnej interakcji i złośliwych zagrywek, to zabawa dla Ciebie. Na szali leży odpadnięcie z gry, więc zawsze walczycie o wysoką stawkę!Koci złodziejaszek wprowadza do gry jeszcze więcej interakcji i pozwala jeszcze szybciej zbierać zestawy kart (a przynajmniej próbować). No i podnosi poziom słodkości przy stole – spójrz tylko na te niewinne oczka…Zawartość:56 kartpiankowy koci złodziejaszekinstrukcja
Nowość
Wznoś twierdze w Oriencie i sprostaj wyzwaniom postawionym przed Twoją gildią!Krainy Orientu otwierają swe podwoje przed coraz to nowszymi klientami, przyciąganymi przez ich imponujące bogactwa. Stawki wzrastają i ryzyko staje się coraz większe, gdy gildie wznoszą twierdze, by chronić swe skarby przed zakusami innych i przyspieszyć własny rozwój. Czy w tej dynamicznie zmieniającej się sytuacji zdołacie rozszerzyć swoje handlowe imperia?Splendor: Słońce nigdy nie zachodzi to rozszerzenie zawierające dwa dodatkowe moduły. Twierdze pozwalają nam oznaczać swoje terytorium, dzięki czemu możemy spowolnić działania przeciwników i przyspieszyć własny rozwój. Z kolei Orient wprowadza nowy zestaw kart rozwoju, oferujący zupełnie nowe efekty. Moduły można wykorzystać samodzielnie lub razem, by stworzyć własną, jeszcze bardziej ekscytującą rozgrywkę.Wraz z rozszerzeniem Splendor: Jedwabny Szlak dodatek oferuje odświeżone wersje modułów, które wcześniej były dostępne w jednym pudełku, w ramach rozszerzenia Splendor: Miasta. Oprócz nowej szaty graficznej wprowadzono korekty zasad, dzięki którym rozgrywki są bardziej płynne, a poszczególne moduły można ze sobą łączyć. Obie wersje dodatków można jednak z powodzeniem używać zarówno ze starą, jak i nową grą podstawową.Czym jest Splendor?To prosta i elegancka gra, która sprzedała się w milionach egzemplarzy na całym świecie. Jej podstawowym mechanizmem jest rozwijanie silnika produkcji. Na początku rozgrywki dobieramy znaczniki klejnotów i złota, za które kupujemy karty rozwoju. Te z kolei, raz pozyskane, na stałe obniżają nam koszt zakupu kolejnych. W ten sposób z każdą kolejną rundą mamy dostęp do coraz droższych kart, zapewniających cenne punkty prestiżu. Gra jest w istocie wyścigiem o to, kto najszybciej zgromadzi określoną liczbę punktów, musimy więc zachować czujność i bacznie obserwować poczynania przeciwników.Zawartość:instrukcja30 kart rozwoju Orientu12 twierdz (po 3 dla każdego gracza)płytka arystokraty
Nowość
Powrót do fantastycznego świata potworów, duchów i bóstw!Wielki smok wyjawił Wam pewien sekret – a nawet dwa! Nie tylko wskazał Wam bowiem lokalizację wyjątkowej polany, którą szczególnie upodobały sobie magiczne stworzenia, ale też zdradził Wam tajemnicę istnienia mitycznych artefaktów. Do tej pory Waszym pragnieniem było zostać najlepszymi łowców, teraz jednak macie wszelkie narzędzia, by tego dokonać. Ruszajcie po chwałę i zapiszcie się trwale na kartach przyszłych legend!Dolina żywiołów: Artefakty to rozszerzenie wprowadzające zestaw całkowicie nowych stworzeń. Oprócz nich do gry dołączają tytułowe artefakty, których moc możecie wyzwolić. W fazie polowania każdy z graczy wybierze jeden z dostępnych artefaktów i będzie mógł skorzystać z potężnego efektu natychmiastowego lub cieszyć się konkretnym bonusem aż do końca fazy rozpatrywania.Czym jest Dolina żywiołów?To wciągająca i niezwykle płynna gra karciana łącząca sprytne zarządzanie zasobami w postaci magicznych kamieni z umiejętnym wykorzystywaniem dostępnych efektów. Podczas rozgrywek wcielamy się w łowców, których celem jest tropienie fantastycznych stworzeń. W każdej rundzie dobieramy karty i wykonujemy akcje, by przywołać lub poskromić istoty i móc skorzystać ze specjalnych efektów, jakie zapewniają.Zawartość:11 płytek artefaktówfigurka jaskini28 kart4 kwadratowe znaczniki4 znaczniki schronisk4 karty pomocy4 płytki dodatkowych zagródinstrukcja
Nowość
 Zawartość:plansza4 planszetki graczyplansza rynku bydłaplansza rynku budynków4 ranczerów55 monet28 dysków graczy8 znaczników własności4 znaczniki certyfikatów16 żetonów wymiany20 żetonów celów20 żetonów premiinotes punktacji4 karty pociągu11 kart bota91 kart krów48 kart pracowników6 kafelków budynków neutralnychkafelek El Paso12 kafelków budynków zwykłychinstrukcjaDroga ranczera nigdy się nie kończyOto El Paso, nazywane Słonecznym Miastem. Gdy pod koniec XIX wieku pięć przedsiębiorstw doprowadziło tu linie kolejowe, miejsce stało się ważnym ośrodkiem handlu bydłem. Ranczerzy z Teksasu i Meksyku pędzili do El Paso stada krów, które potem ruszyły dalej w długą podróż na północ, wschód i zachód Stanów Zjednoczonych.Great Western Trail: El Paso to całkowicie samodzielna, uproszczona gra oparta na mechanizmach znanych z popularnej trylogii o hodowcach bydła. Podczas rozgrywek wcielamy się w XIX-wiecznych ranczerów, którzy będą pędzili swoje najlepsze zwierzęta do El Paso, aby zarabiać pieniądze i zdobywać punkty zwycięstwa. Na czym to polega?W swojej turze przesuwamy ranczera wzdłuż okrężnego szlaku, który po zatoczeniu koła prowadzi z powrotem do El Paso. Na szlaku wykonujemy akcje, które zapewnią nam punkty zwycięstwa: wznosimy budynki, kupujemy krowy na rynku bydła, zatrudniamy pracowników itp. Za każdym razem, gdy ranczer gracza dotrze do El Paso, musi się tam zatrzymać i dostarczyć bydło do placówki handlowej. W kolejnej turze ponownie wyruszy w drogę. Na koniec gry sumujemy punkty zwycięstwa. Ten, kto zdobędzie ich najwięcej, wygrywa!Dlaczego pokochasz tę grę?To całkowicie samodzielna odsłona popularnej trylogii gier strategicznych. Dostarcza podobnych wrażeń jak poprzedniczki, a przy tym może służyć jako wprowadzenie do serii.Zasady gry zostały uproszczone, dzięki czemu rozgrywka trwa o połowę krócej niż w przypadku pozostałych wersji Great Western Trail. Dzięki temu El Paso doskonale sprawdzi się, gdy brak czasu nie pozwoli rozłożyć na stole żadnej z dużych poprzedniczek. Mniejsze pudełko, zajmujące mniej miejsca elementy oraz materiałowa plansza sprawiają, że grę można zabrać w podróż i bawić się, gdzie tylko się chce!W tej wersji również dostępny jest wariant jednoosobowy! Zbierz wszystkie siły i pokaż Sue, jak naprawdę pędzi się bydło!
Nowość
Ruszaj na wykopaliska i szukaj par!Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojego kartonika. Teraz następny! Tylko nie zwątp, każda karta łączy się z inną zawsze tylko jednym symbolem! Dobble Dinozaury to gra wspierająca trening spostrzegawczości i szybkości reakcji, w pełni dostosowana do potrzeb najmłodszych. Zestaw zawiera 55 kart z najpopularniejszymi dinozaurami i innymi prehistorycznymi zwierzętami oraz przedmiotami kojarzącymi się z wykopaliskami. Wyraziste, kolorowe obrazki łatwo nazwać, dzięki czemu możemy zaprosić do zabawy dzieci od 4. roku życia.Dlaczego pokochasz tę grę?Przyjrzyj się obrazkom, znajdź parę, przejdź do kolejnej karty. Wydaje się proste, prawda? Ale pary nie są tak oczywiste: obrazki na kartach są różnej wielkości, odwrócone, a przede wszystkim otoczone zupełnie innymi grafikami, co potrafi zmylić nawet najbardziej spostrzegawczych graczy!Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak Dobble. Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, a przy stole dużo się dzieje, gdy każdy próbuje wyprzedzić innych uczestników w wyścigu do zwycięstwa.Poza tym:Tylko Dobble tłumaczy się w minutę!Gra ukryta jest w solidnej, metalowej puszce, która z powodzeniem wytrzyma transport gdzie tylko zapragniemy.Okrągłe, solidne karty są bardzo wygodne podczas zabawy, nawet dla niewielkich, dziecięcych rączek, a wyraziste grafiki pozostają czytelne nawet dla najmłodszych. Opakowania nowych wersji Dobble zostały zaprojektowane tak, by być bardziej eko! Zawierają o 95% mniej plastiku, a papier i tektura wykorzystane do ich produkcji mają certyfikat FSC.
Nowość
Szukaj par wśród mieszkańców rajskiej wyspy!K.K., Tom Nook, Isabelle, Audie, Mabel, Cyrus i inni zapraszają do wspólnej zabawy! Zebrali najważniejsze rzeczy, a po drodze zawitali na karty Dobble, by cieszyć najmłodszych i zachęcać ich do rozwijania refleksu i spostrzegawczości. Na 55 okrągłych kartach znajdziemy zarówno kultowe postacie, jak i charakterystyczne przedmioty. Czy uda Ci się wypatrzyć identyczne obrazki zanim zrobią to przeciwnicy?Na czym to polega?Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako minigry. Dodatkowo, aby utrudnić zabawę, symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikalny zestaw symboli związanych ze światem Animal Crossing.Dlaczego pokochasz tę grę?Przyjrzyj się obrazkom, znajdź parę, przejdź do kolejnej karty. Wydaje się proste, prawda? Ale pary nie są tak oczywiste: obrazki na kartach są różnej wielkości, odwrócone, a przede wszystkim otoczone zupełnie innymi grafikami, co potrafi zmylić nawet najbardziej spostrzegawczych graczy!Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak Dobble. Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, a przy stole dużo się dzieje, gdy każdy próbuje wyprzedzić innych uczestników w wyścigu do zwycięstwa. Poza tym:Tylko Dobble tłumaczy się w minutę!Gra ukryta jest w solidnej, metalowej puszce, która z powodzeniem wytrzyma transport gdzie tylko zapragniemy.Okrągłe, solidne karty są bardzo wygodne podczas zabawy, nawet dla niewielkich dziecięcych rączek.Dzięki nawiązaniu do świata Animal Crossing są świetną propozycją dla fanów gier wideo, którzy z radością szukają swoich ulubionych bohaterów.Zawartość:55 okrągłych kartpuszkainstrukcja
Nowość
Co, jeśli totem jest szybszy od Ciebie?W domu, w szkole czy w plenerze – gigantyczna wersja Jungle Speeda rozrusza Wasze umysły i ciała! W tej pełnej napięcia grze na spostrzegawczość będziecie mogli sprawdzić swój refleks. Celem gry jest złapanie totemu, gdy tylko na 2 kartach pojawi się ten sam symbol. Problem polega na tym, że w tej wersji totem jest żywy i sam chętnie sięgnie po zwycięstwo!Jungle Speed Giant to zupełnie nowa odsłona popularnej gry karcianej doskonale łącząca umysłowe wyzwania i ruch. Opakowanie skrywa między innymi 28 wielkich kart, a zasady zostały zmodyfikowane w oparciu o przeciwstawne role i wzbogacone o dodatkowe elementy ruchowe.Na czym to polega?Znajdźcie na tyle dużą przestrzeń, abyście mogli swobodnie biegać. Idealnym miejscem jest podwórko, plac zabaw albo park.Zdecydujcie, które z Was będzie grało jako totem – ta osoba przyczepia flagę do swojego ubrania w taki sposób, aby dało się ją łatwo złapać i zabrać. Pozostali tworzą maksymalnie 4 drużyny złożone z 1 albo 2 osób.Rozdajcie wszystkie 28 kart między drużyny. Każda grupa staje w osobnym rogu obszaru gry i umieszcza bazę około metra za sobą.Pierwsza drużyna odkrywa wierzchnią kartę ze swojego stosu. Następnie kolejka przechodzi na kolejną drużynę. Przed odkryciem nowej karty pokazujący kładzie poprzednio odkrytą kartę przed sobą, tworząc karniaka. Za każdym razem, gdy na odsłoniętych kartach 2 drużyn widać ten sam symbol, ich członkowie ścigają się, aby złapać flagę totemu. W tym samym czasie totem musi umieścić 1 ze swoich żetonów na bazie pojedynkującej się drużyny.Jeśli biegaczowi udało się złapać flagę, jego drużyna wygrywa rundę. Przeciwnicy zabierają zawartość ich karniaka oraz kartę, która wywołała pojedynek, a następnie tasują je z własnym stosem. Natomiast jeśli rundę wygra totem, drużyny biorące udział w pojedynku tworzą nowe stosy, tasując wszystkie swoje karty.Aby wygrać, drużyny muszą pozbyć się wszystkich swoich kart. Totem wygrywa sam, jeśli rozmieści wszystkie swoje żetony na bazach drużyn.Dlaczego pokochasz tę grę?Jungle Speed nie wymaga długiego tłumaczenia zasad – poznajecie je w minutę, a płynności nabieracie już podczas zabawy.To bardzo uniwersalna gra, która pozwala dobrze się bawić nawet nieznajomym. Świetnie sprawdzi się w integracji osób w różnym wieku albo z różnych środowisk.Wersja Giant to wytrzymałe, powiększone karty, które możemy użyć na większości płaskich powierzchni.Zawartość:28 wielkich kart4 bazy drużynflaga10 żetonów totemuinstrukcja
Nowość
Znajdź parę i biegnij po zwycięstwo!W domu, w szkole czy w plenerze – gigantyczna wersja Dobble rozrusza Wasze umysły i ciała! W tej pełnej napięcia grze na spostrzegawczość będziecie szukali symboli łączących dwie karty. Ale bystre oko to nie wszystko! Gdy już uda Wam się znaleźć i nazwać parę, czeka Was bieg, by wyprzedzić przeciwników.Dobble Giant to zupełnie nowa odsłona popularnej serii doskonale łącząca umysłowe wyzwania i ruch. Opakowanie skrywa 20 kart o średnicy 24,5 centymetra, a instrukcja opisuje aż 4 warianty rozgrywek indywidualnych i drużynowych! Na czym to polega?W grze Dobble na 2 dowolnych kartach zawsze znajduje się dokładnie 1 wspólny symbol. Waszym zadaniem jest go odnaleźć!Jeśli nigdy wcześniej nie graliście w Dobble, wylosujcie 2 karty i połóżcie je odkryte na ziemi tak, żeby wszyscy gracze je widzieli. Poszukajcie powtarzającego się na nich symbolu (ten sam kształt i kolor – tylko wielkość symbolu może się różnić). Pierwszy gracz, który znajdzie odpowiedni symbol i głośno go nazwie, losuje i kładzie na ziemi kolejne 2 karty.Choć podstawowy mechanizm gry jest zawsze taki sam, szczegóły różnią się w zależności od wybranego wariantu. Właśnie dlatego Dobble są tak wciągające i nigdy się nie nudzą!Dlaczego pokochasz tę grę?Dobble to jedna z najpopularniejszych gier karcianych, a jej zasady można wytłumaczyć w ciągu minuty. Do zabawy możemy zaprosić osoby w dowolnym wieku – gimnastyka ciała i umysłu przyda się każdemu!Wersja Giant to wytrzymałe, powiększone karty, które możemy użyć na większości płaskich powierzchni.Instrukcja opisuje aż 4 warianty gry w trybach indywidualnych i drużynowych, które zapewnią nam mnóstwo zabawy i pozwolą aktywnie spędzić czas.Zawartość:20 okrągłych kart o średnicy 24,5 cminstrukcja
Nowość
Sprytna gra quizowa dla dzieci i dorosłychWasza rodzina uwielbia wszelkiego rodzaju quizy, chętnie odpowiadacie na pytania i macie zdanie na każdy temat? A może podczas oglądania teleturniejów każde z Was jest przekonane, że WIE LEPIEJ? Już teraz możecie sprawdzić swoją wiedzę w 16 kategoriach i zaprosić do zabawy najmłodszych – z myślą o nich przygotowaliśmy bowiem specjalne podpowiedzi!Wiem lepiej: Wersja familijna to rodzinna gra quizowa, w której drużyny rywalizują o zwycięstwo odpowiadając na pytania. Oprócz sprawdzania naszej wiedzy oferuje również możliwości taktyczne, które skutecznie przybliżają nas do zwycięstwa (lub odciągają od niego naszych przeciwników). Na czym to polega?Dzielimy się na 2-4 drużyn. Każda z nich losuje 4 płytki z kategoriami, a następnie decyduje, w których z nich czuje się najmocniejsza. Na tej podstawie układamy kategorie na swojej planszy, przyporządkowując im punkty (od 1 do 4), które otrzymamy w przypadku poprawnej odpowiedzi. Przykładowo, jeśli uważamy, że jesteśmy mocni z geografii, powinniśmy ułożyć tę kategorię obok 4 punktów, jeśli nie znamy prawie żadnych filmów kładziemy je przy 1 punkcie i tak dalej. Gdy wszyscy rozdzielą swoje kategorie, rozpoczynamy zabawę. Drużyny odpowiadają po kolei na wylosowane pytania zaczynając od kategorii, które oznaczyli jako najmniej wartościowe. Punkty za poszczególne odpowiedzi są zliczane na bieżąco.Oprócz własnej wiedzy gracze mają do dyspozycji również specjalne płytki taktyczne, które pozwalają pokrzyżować szyki przeciwnikom w najmniej oczekiwanym momencie:WIEM LEPIEJ, którą zagrywamy, gdy znamy odpowiedź na pytanie przeciwników i spodziewamy się, że oni jej nie znają. ZAMIANA, która pozwala na roszady w wyłożonych na stole kategoriach.Wersja familijna rozszerza grę o podpowiedzi, dzięki którym dzieci i dorośli mają wyrównane szanse w rozgrywce. Starsze dzieci prawdopodobnie będą ich potrzebowały tylko w przypadku trudniejszych pytań, natomiast młodsze mogą otrzymywać dodatkowy punkt, gdy podadzą prawidłową odpowiedź bez skorzystania z ułatwienia.Zawartość:plansza2 dwustronne arkusze z ilustracjami16 płytek kategorii8 płytek WIEM LEPIEJ4 płytki ZAMIANA4 pionkipudełko na karty z pytaniami100 kart z pytaniamiworeczekinstrukcja
Nowość
Wkrocz do fantastycznego świata potworów, duchów i bóstw!Wciel się w jednego łowców, którego celem będzie tropienie fantastycznych stworzeń! Sprawdź, które tym razem pojawią się wokół planszy i spróbuj je przywołać lub poskromić, by skorzystać ze specjalnych efektów, jakie zapewniają. Czeka na Ciebie 70 różnych istot znanych z mitów i legend całego świata, zatem każda rozgrywka będzie unikalna i zaskakująca!Dolina żywiołów to wciągająca i niezwykle płynna gra karciana łącząca sprytne zarządzanie zasobami w postaci magicznych kamieni z umiejętnym wykorzystywaniem dostępnych efektów. W każdej rundzie gracze dobierają karty, wykonują akcje i rozpatrują efekty przywołanych kart. Zwycięży osoba, która okiełzna najwspanialsze istoty!Na czym to polega?Rozgrywka w Dolinę żywiołów trwa najczęściej od 8 do 10 rund, z których każda składa się z 3 faz:Polowanie, kiedy każdy gracz rezerwuje 2 odkryte karty ze stref wokół planszy.Akcje, gdy możemy podejmować konkretne działania takie jak sprzedaż, przywołanie, poskromienie lub wypuszczenie wybranego stworzenia.Rozpatrywanie aktywnych efektów kart w zagrodach. To właśnie one pozwalają na zdobywanie cennych punktów.Kolejne rundy rozgrywa się tak długo, aż któryś z graczy na końcu rundy będzie miał 60 punktów. Kluczem do zwycięstwa jest sprawne zarządzanie ograniczoną liczbą zasobów w postaci magicznych kamieni, oraz gromadzenie efektów, które w połączeniu z zebranymi kartami zapewnią nam możliwie najwięcej punktów. Dlaczego pokochasz tę grę? To nie lada gratka dla fanów nieoczywistych mechanizmów w grach planszowych, a także dla tych, którzy uwielbiają duże zależności między kartami i wpływające na siebie nawzajem efekty. Podstawowe zasady gry są proste i intuicyjne, jednak ma ona przyjemny strategiczny potencjał. Uczestnicy muszą podejmować trafne decyzje ze względu na ograniczoną liczbę zasobów i efekty, które często są związane z kartami zebranymi na ręce lub w zagrodzie.Ponad 70 różnych stworzeń występujących w grze zapewnia mnóstwo ciekawych efektów. Dzięki nim rozgrywki w Dolinę żywiołów różnią się od siebie i za każdym razem oferują nowe wyzwanie.Zawartość:plansza grypionek Nieskończonościplansza punktacji70 kart42 żetony magicznych kamieniznacznik pierwszego graczaznacznik rundy8 znaczników graczy4 płytki graczy4 znaczniki punktacjiinstrukcja
Nowość
Wspólna zabawa – wspólna nauka o zwierzętach!Poznaj sekrety stworzeń z najróżniejszych zakątków naszej planety z BrainBox - Zwierzęta! Na 54 kartach znajdziesz informacje zarówno o puchatych szynszylach, jak i ryczących lwach i tygrysach, a angażujący sposób rozgrywki sprawi, że Twoje dziecko bez wysiłku będzie poszerzało swoją wiedzę! Czym jest BrainBox?To seria wyjątkowych gier edukacyjnych, które będą wspierały rozwój Twoich dzieci lub podopiecznych na każdym etapie nauki. Wykorzystując dynamiczną i angażującą zabawę, gry z linii BrainBox pozwalają rozwijać wiedzę, a także wspierają trening pamięci i spostrzegawczości, czyli umiejętności kluczowych dla rozwoju. Każde pudełko to zestaw kart, które po jednej stronie mają obrazek (należy przyjrzeć mu się przez określony czas), a z drugiej zestaw pytań, sprawdzających nie tylko naszą pamięć, ale też wiedzę z zakresu danego przedmiotu.Zawartość:54 kartyklepsydrakostkaWiek:+8Czas rozgrywki:ok. 10 minut
Nowość
 Gra pełna prościutkich wyzwań okrutnie utrudnionych przez Twoich przyjaciółMyślisz, że Twoi przyjaciele w Ciebie wierzą? Ale wtopa pozwoli Ci to sprawdzić! Na kartach tej gry czeka mnóstwo rozmaitych wyzwań. Generalnie są one dość proste, ale jest pewien haczyk (jak zwykle): zanim podejmiesz się któregokolwiek z nich, Twoi przyjaciele koszmarnie je utrudnią. Co więcej, ten, kto utrudni je najbardziej, dołączy do Twojej drużyny! Jeśli Ci się uda, oboje zdobędziecie punkty. Jeśli nie, otrzymają je wszyscy pozostali. Słowem: gra staje się tym trudniejsza, im bardziej przyjaciele w Ciebie wierzą. Ta przewrotność to wspaniała metafora życia, nieprawdaż?Dlaczego pokochasz tę grę?Kto zna i uwielbia gry typów od Eksplodujących Kotków, ten wie, czego się spodziewać. Charakterystyczny humor jest nie do podrobienia i kolejny raz zapewni Wam doskonałą zabawę.Niby wszyscy gramy w planszówki, żeby miło spędzić czas, a jednak kiedy przychodzi co do czego, drobna doza negatywnej interakcji szalenie nas bawi. Tutaj wszystko ma swoje konsekwencje: jeśli zdecydujemy się utrudnić wyzwanie graczowi, być może będziemy musieli mu pomóc. Byłoby słabo, gdyby nie dał rady, no nie?Aby z sukcesem ukończyć wyzwania, użyjesz długopisów, kostek lodu, opaski na oczy, piłek, kubków, a czasem też swojego telefonu. Jeśli ta różnorodność Cię nie zaciekawiła, to naprawdę nie wiem, co jeszcze mogłoby to zrobić.Zawartość:149 kartopaska na oczynotes6 kubkówdługopisklepsydra40 żetonów punktówpiłkapodkładka3 kościinstrukcja
Nowość
Odkryj mroczną stronę popularnej, puchatej karcianki dzięki specjalnej edycji Eksplodujących Kotków - tylko dla dorosłych!Ta wersja to w zasadzie gra podstawowa, jednak na kartach pojawiają się treści zbyt okropne/wspaniałe, by mogły się znaleźć w standardowej edycji.Na czym to polega?Eksplodujące Kotki to wysoce strategiczna, w pełni bezpieczna wersja rosyjskiej ruletki.Podczas rozgrywek gracze co turę dobierają po jednej karcie, aż do momentu, gdy któryś trafi na puchatą bombę.Ów nieszczęśnik rozlatuje się na tysiąc kawałeczków i wypada z gry.Pozostałe karty służą do unikania eksplodujących kotków lub łagodzenia ich wybuchowego temperamentu. Zawartość:56 kartinstrukcjaWiek:+18Czas rozgrywki:ok. 15 minutIlość graczy:2-5 osób
Nowość
W grze Takenoko wcielamy się w przedstawicieli cesarskiego dworu, którym została powierzona opieka nad cennym podopiecznym. Z pomocą ogrodnika będziemy pielęgnować pola bambusa, nawadniać je i uprawiać, by zaspokoić niemal nieskończony apetyt pandy. Zwycięży ten, kto okaże się najskuteczniejszy w realizowaniu rozmaitych celów wskazanych na specjalnych kartach.Uwaga! Nowa wersja gry obejmuje inne pakowanie: plastikowa wytłoczka została zastąpiona ekologiczną wersją. Liczba komponentów i zasady gry pozostały bez zmian.Na czym to polega? Sercem Takenoko są karty celów. Z jednej strony gra jest wyścigiem, bo nie ma określonej liczby tur – kończy się w momencie, gdy jeden z graczy zrealizuje określoną liczbę zadań. Cele mają jednak swoją wartość punktową, więc zasada „kto pierwszy, ten lepszy” nie zawsze obowiązuje. Karty celów występują w 3 rodzajach:Cele pól przedstawiają konkretny układ kolorów pól, który musi się pojawić na stole.Cele ogrodnika wskazują bambusy określonego koloru i wysokości, które musimy wyhodować na płytkach.Cele pandy wskazują zestawy pędów bambusa, które musimy zebrać z płytek.Aby zrealizować wylosowane zadania (oraz te, które dobierzemy w trakcie gry) gracze mają do dyspozycji szereg akcji. W swoich turach możemy dobierać kolejne płytki pól i umieszczać je w wybranych miejscach, nawadniać je, uprawiać z pomocą cesarskiego ogrodnika, by wyhodować odpowiednie rodzaje bambusa, a także kierować ruchami pandy, która będzie obgryzała wyrośnięte pędy. Wiek:+8Ilość graczy:2 - 4 osobyCzas rozgrywki:ok. 45 minut
Nowość
Czym jest BrainBox?To seria wyjątkowych gier edukacyjnych, które będą wspierały rozwój Twoich dzieci lub podopiecznych na każdym etapie nauki. Wykorzystując dynamiczną i angażującą zabawę, gry z linii BrainBox pozwalają rozwijać wiedzę, a także wspierają trening pamięci i spostrzegawczości, czyli umiejętności kluczowych dla rozwoju. Każde pudełko to zestaw kart, które po jednej stronie mają obrazek (należy przyjrzeć mu się przez określony czas), a z drugiej zestaw pytań, sprawdzających nie tylko naszą pamięć, ale też wiedzę z zakresu danego przedmiotu.Na czym to polega? Weź kartę z pudełka i odwróć klepsydrę.Przyglądaj się obrazkowi na karcie tak długo, jak przesypuje się piasek. Możesz przekręcić klepsydrę jeszcze raz, jeśli potrzebujesz więcej czasu.Przekaż kartę innemu graczowi i rzuć kością. Liczba na kości wskazuje, na które pytanie musisz odpowiedzieć (na przykład gdy wyrzucisz 2, odpowiadasz na pytanie numer 2).Gracz, któremu została przekazana karta, czyta na głos pytanie, na które musisz udzielić odpowiedzi. Następnie sprawdza Twoją odpowiedź, patrząc na obrazek na drugiej stronie karty.Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, zatrzymaj kartę. Jeśli jest błędna, odłóż kartę do pudełka. Teraz kolej na następnego gracza.Gracz, który zgromadzi najwięcej kart po upływie 10 minut, wygrywa!Zawartość:25 kartklepsydrakostkWiek:+8
Nowość
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Takenoko.Takenoko: Chibis to rozszerzenie wprowadzające do gry zupełnie nową zwierzęcą figurkę.W przeciwieństwie do pandy z gry podstawowej i ogrodnika, pani panda pojawia się na stole dopiero, gdy któryś z graczy umieści jedną z nowych płytek pól oznaczonych specjalnym symbolem. Przemieszczając się po planszy nie będzie też zjadała pędów bambusa.Zamiast tego z jej pomocą będą pojawiały się w grze żetony pandziątek, zapewniające uczestnikom cenne bonusy.Wraz z rozszerzeniem do gry dołącza również 18 nowych kart celów, zapewniających jeszcze większą różnorodność kolejnych partii.Uwaga! Nowa wersja gry obejmuje inne pakowanie: plastikowa wytłoczka została zastąpiona ekologiczną wersją. Liczba komponentów i zasady gry pozostały bez zmian.Czym jest Takenoko? To rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w przedstawicieli cesarskiego dworu.Naszym zadaniem jest opieka nad pandą, którą przywódca otrzymał w darze od cesarza Chin. Zwierzak, choć niezwykle uroczy, ma nieposkromiony apetyt. Aby utrzymać go w dobrym zdrowiu, musimy zapewnić mu stałe dostawy bambusa. W tym celu będziemy pielęgnować pola, nawadniać je i uprawiać, realizując jednocześnie cele wskazane na wylosowanych kartach.Zawartość:9 żetonów pandziątek17 pędów bambusa6 płytek pól18 kart celówfigurka pani pandyinstrukcjaWiek:+8Czas rozgrywki:ok. 45 minutIlość graczy: 2 - 4 osoby
Nowość
Narodziny kosmosu to strategiczna planszówka o prawdziwie kosmicznej skali. Podczas rozgrywek wcielamy się w kreatorów światów, którzy tworzą własne galaktyki. Każde z nas będzie starało się pozyskać zasoby niezbędne do zrealizowania swojej wizji pozaziemskiego dzieła. Mądre planowanie kolejnych ruchów i sprytne zarządzanie zasobami pozwoli nam osiągnąć kosmiczną perfekcję, zdobyć jak najwięcej punktów i pozostawić trwały ślad we wszechświecie. Na czym to polega?Rozgrywka w Narodziny kosmosu jest podzielona na rundy, podczas których kolejno rozgrywamy swoje tury.Tura gracza obejmuje 2 fazy: energii oraz budowania. Aby zdobyć zasoby w fazie energii, przemieszczamy znaczniki między obszarami regulacji na planszy głównej.Możemy manipulować wyłącznie własnym znacznikiem oraz neutralnymi i obowiązują nas pewne ograniczenia. To, jakie zasoby otrzymamy, zależy od miejsca, w którym się znajdziemy po skończonym ruchu (choć czekają na nas także stałe nagrody pasywne). Zgromadzone zasoby wydajemy w fazie budowania. Dzięki nim możemy tworzyć mgławice, zdobywać gwiazdy i przekształcać je w supenowe, a także dbać, by pojawiające się protożycie stabilnie się rozwijało. Oprócz zgromadzonej puli zasobów do wykorzystania mamy też karty zdolności usprawniające pracę kreatorów światów.W grze rywalizujemy o cele ogólne, które przemieszczają się i zapewniają nam punkty w miarę upływu kolejnych rund. Zwycięży osoba, który na koniec gry zgromadzi najwięcej punktów!Wiek:+14Czas rozgrywki:ok. 60 - 90 minutIlość graczy: 2 - 4 osoby
Nowość
W strategicznej grze Na dnie morza ryby, które odkryjesz w ciągu 4 tygodni, będą przynosiły Ci korzyści podczas kolejnych zanurzeń. Każdy dostępny sektor nurkowania pozwala skoncentrować badania na którymś z kluczowych obszarów: poszerzaniu katalogu ryb, odkrywaniu świeżo złożonej ikry lub wylęgu i formowaniu ławic. Zwycięży gracz, który zgromadzi najwięcej punktów za ryby, ikrę, narybek, ławice i zrealizowane cele!Na czym to polega?Rozgrywka toczy się przez 4 rundy (tygodnie). W każdej z nich rozgrywamy po kilka tur w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.W swojej turze masz do wyboru dwie czynności: zagrasz kartę ryby do swojego oceanu (opłacając jej koszt) albo zanurkujesz w odpowiednim sektorze, aby otrzymać różne korzyści.Na początku będziesz przede wszystkim zagrywać karty ryb o niskim koszcie i składać ikrę. Z czasem pojawi się szansa na wykorzystanie droższych kart i przeprowadzanie wylęgu.W ostatniej fazie gry przyjdzie czas na zagrywanie kart z dającymi potężne korzyści zdolnościami i formowanie ławic.Podczas każdego z 4 tygodni rozegrasz 6 tur (czyli w sumie 24 tury w całej rozgrywce). Ten ograniczony i stały czas powoduje, że musisz mądrze przemyśleć każdą decyzję tak, aby wykorzystywane efekty jak najlepiej ze sobą współgrały.Wiek:+10Czas rozgrywki:ok. 45 - 60 minutIlość graczy: 1 - 5 osób
Nowość
Gra BrainBox: Pocket - Niebezpieczne zwierzętaKieszonkowe wyzwanie dla mózguPoznaj fascynujący świat natury z BrainBox: Pocket - Niebezpieczne zwierzęta! W poręcznym opakowaniu znajdziesz 25 kart, a na nich informacje o gatunkach zwierząt należących do najbardziej niebezpiecznych dla człowieka. Angażujący sposób rozgrywki sprawi, że Twoje dziecko bez wysiłku będzie poszerzało swoją wiedzę! Czym jest BrainBox?To seria wyjątkowych gier edukacyjnych, które będą wspierały rozwój Twoich dzieci lub podopiecznych na każdym etapie nauki. Wykorzystując dynamiczną i angażującą zabawę, gry z linii BrainBox pozwalają rozwijać wiedzę, a także wspierają trening pamięci i spostrzegawczości, czyli umiejętności kluczowych dla rozwoju. Każde pudełko to zestaw kart, które po jednej stronie mają obrazek (należy przyjrzeć mu się przez określony czas), a z drugiej zestaw pytań, sprawdzających nie tylko naszą pamięć, ale też wiedzę z zakresu danego przedmiotu.Na czym to polega? Weź kartę z pudełka i odwróć klepsydrę. Przyglądaj się obrazkowi na karcie tak długo, jak przesypuje się piasek. Możesz przekręcić klepsydrę jeszcze raz, jeśli potrzebujesz więcej czasu.Przekaż kartę innemu graczowi i rzuć kością. Liczba na kości wskazuje, na które pytanie musisz odpowiedzieć (na przykład gdy wyrzucisz 2, odpowiadasz na pytanie numer 2).Gracz, któremu została przekazana karta, czyta na głos pytanie, na które musisz udzielić odpowiedzi. Następnie sprawdza Twoją odpowiedź, patrząc na obrazek na drugiej stronie karty.Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, zatrzymaj kartę. Jeśli jest błędna, odłóż kartę do pudełka. Teraz kolej na następnego gracza.Gracz, który zgromadzi najwięcej kart po upływie 10 minut, wygrywa!Dlaczego pokochasz tę grę?To połączenie doskonałej, dynamicznej zabawy z realnym rozwijaniem wiedzy z konkretnych dziedzin. Ponadto kieszonkowy format ułatwia zabranie gry absolutnie wszędzie.Testy wykazały, że gry z serii BrainBox stanowią doskonałe rozszerzenie nauki przedszkolnej i szkolnej; nadają się do wykorzystania zarówno w szkole, jak i w domu.BrainBoxy są dostosowane do wspólnej zabawy dzieci i dorosłych, by była ona satysfakcjonująca dla obu stron.Gry powstają w etycznych warunkach, z materiałów pochodzących z recyklingu i zdatnych do ponownego przetworzenia.Zawartość:25 kartklepsydrakostka
Nowość
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Nemesis (edycja angielska)Nemesis: Acrylic Tokens to zestaw akrylowych żetonów, które można dodać do Nemesis, Nemesis: Voidseeders i Nemesis: Carnomorphs w celu zastąpienia tekturowych znaczników.Nemesis: Acrylic Tokens zawiera:27 żetonów intruzów11 znaczników Karnomorfów12 znaczników zwłok intruzów17 znaczników koszmarów7 żetonów szaleństwa1 woreczekNemesis to klimatyczna gra przygodowa typu survival horror, której głównymi motywami są blef, zdrada i walka z nieuchwytnym zagrożeniem. Podczas rozgrywki wcielamy się w członków załogi kosmicznego transportowca, który po wykonaniu swojej misji obrał kurs powrotny na Ziemię. Pracownicy resztę podróży mieli odbyć w stanie hibernacji, jednak w wyniku uruchomienia procedury awaryjnej zostali wybudzeni i będą musieli stawić czoła nieznanemu niebezpieczeństwu. I choć wydawać by się mogło, że łączy ich wspólny cel, szybko okaże się, że nie wszyscy będą chcieli grać zespołowo.Zawartość:74 żetony1 woreczek
Nowość
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Nemesis: Lockdown (edycja angielska).\Nemesis: Lockdown Acrylic Tokens to zestaw akrylowych żetonów, które można dodać do gry Nemesis: Lockdown lub do Nemesis: Lockdown - Stretch Goals w celu zastąpienia tekturowych znaczników.Nemesis: Lockdown - Acrylic Tokens zawiera:27 żetonów nocnych łowców15 znaczników Chytrydów7 znaczników wiedzy1 żeton procedury alarmowej1 żeton wentylacyjny1 żeton autodestrukcji1 żeton czasu1 woreczekNemesis: Lockdown to kolejna odsłona klimatycznej gry z gatunku survival horror, której głównymi motywami są blef, zdrada i walka z nieuchwytnym zagrożeniem. Tym razem wcielasz się w rolę pracownika bazy na Marsie opanowanej przez wrogie organizmy z kosmosu. Aby wygrać, musisz zrealizować jeden z dwóch celów, a po drodze czeka na Ciebie wiele przeszkód, takich jak spotkanie z nową rasą intruzów nazywanych nocnymi łowcami.Zawartość:53 akrylowe żetonyworeczek
Nowość
Prosta gra niełatwych decyzjiZastanów się, które karty z ręki chcesz wyłożyć. Na stole jest już jakaś kombinacja? Spróbuj zagrać mocniejszą! A gdy Twoje karty zostaną przebite, przemyśl dobrze, czy wolisz dobrać je z powrotem, by wzmocniły Twoją rękę, czy jednak odrzucisz je, by choć odrobinę zbliżyć się do zwycięstwa.Jungo to ekscytująca gra oparta na zarządzaniu ręką. W swojej turze możemy dobrać kartę lub zagrać zestaw, jednak jeśli chcemy przebić kombinację znajdującą się na stole, musimy pamiętać o kilku zasadach, z których najważniejsza brzmi: nigdy, ale to nigdy nie zmieniaj położenia kart na ręce!Na czym to polega?Na początku rozgrywki każdy z uczestników otrzymuje na rękę określoną liczbę kart, których położenia nie może zmieniać. Następnie pierwszy gracz zagrywa jedną lub więcej identycznych kart z ręki, tworząc pierwszą kombinację.W swojej turze możemy dobrać kartę i umieścić ją w dowolnym miejscu na ręce, albo przebić zestaw na stole, zagrywając własny w ramach następujących zasad: Wszystkie zagrywane przez nas karty muszą mieć tę samą wartość.Nasza kombinacja musi być mocniejsza, czyli musi zawierać więcej kart niż ta wyłożona na stole lub taką samą ich liczbę, ale o wyższej wartości.Możemy zagrywać tylko karty, które znajdują się obok siebie na naszej ręce. Gdy nasz zestaw zostanie przebity, możemy odrzucić składające się na niego karty lub wziąć je z powrotem na rękę i umieścić w dowolnych miejscach, by wzmocnić nasze kombinacje. Zwycięży osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich kart.Zawartość:72 kartyinstrukcjaWiek:+10Ilość graczy:3 - 5 osóbCzas rozgrywki:ok. 15 minut
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Turbo.Turbo: Widzenie tunelowe to rozszerzenie wprowadzające nowe ulepszenie pozwalające na jazdę za innym kierowcą w celu zmniejszenia oporu powietrza, elementy niezbędne do wprowadzenia siódmego gracza oraz dwa zupełnie nowe tory wyścigowe. Hiszpańskie Grand Prix poprowadzi Cię przez zdradzieckie tunele i zmusi, byś w półmroku zaufał swoim instynktom. Z kolei tor w Niderlandach pozwoli wykorzystać pełną moc silnika…A potem wrzuci Cię w serię następujących po sobie niebezpiecznych zakrętów!Zawartość:ogromna, dwustronna plansza (2 tory)2 karty torów9 kart turbo6 kart obciążeniainstrukcjaplanszetka graczawyścigówka i pasujący drążek zmiany biegów15 kart ulepszeń7 kart sponsorów4 karty wydarzeńnotes punktacji12 kart podstawowychWiek:+10Ilość graczy:1 - 7 osóbCzas rozgrywki:ok. 60 minut
Sushi Go! 10. rocznica to specjalna edycja popularnej, imprezowej karcianki, opartej o mechanikę draftu. Gracze dobierają na rękę tyle samo kart, po czym jedną z nich wybierają, a resztę przekazują dalej wokół stołu. W ten sposób konstruujemy jak najbardziej opłacalne zestawy, kontrolując jednocześnie poczynania przeciwników. Masz ochotę na więcej? Poszperaj w pudełku, żeby znaleźć niespodziankę – słodkie desery, które możesz wprowadzić do gry!I to na koszt lokalu!Na czym to polega ?Rozgrywka w Sushi Go! składa się trzech rund.Na początku każdej z nich gracze wybierają ze swojej ręki po jednej karcie, którą chcą zachować. Pozostałe karty przekazują graczowi po lewej stronie (nie pokazując ich).Każdy z dostępnych rodzajów sushi punktuje w nieco inny sposób: tempury gdy występują w parach, sashimi w trójkach, pierożki gyoza na zasadzie „im więcej, tym lepiej”... Dodatkowe punkty zdobędziemy też za pudding truskawkowy, a używanie pałeczek pozwoli sprawniej zgarniać karty.Celem gry jest stworzenie najlepszej kombinacji z dostępnych składników!Gdy wyczerpią się karty na ręce, następuje koniec rundy, a uczestnicy przechodzą do podliczania punktów. Zwycięży osoba, która zgromadzi ich najwięcej!Wiek:+8Ilość graczy:2 - 5 osóbCzas rozgrywki:ok. 20 minut
1 2 3 4 5
z 31
skocz do z 31

Bestsellery

Bestseller
Jaka przyszłość czeka największą europejską gospodarkę   Do niedawna Niemcy jawiły się jako wzór sukcesu gospodarczego i politycznego. Wydawało się, że napędzany eksportem niemiecki model gospodarczy zapewnia pomyślność i dobrobyt, a Angela Merkel jest „prawdziwym przywódcą wolnego świata”. Zmiany geopolityczne z ostatnich lat pokazały jednak, że za wieloletnie uzależnienie od taniego rosyjskiego gazu czy niemożność dotrzymania kroku firmom motoryzacyjnym z USA i Chin w wyścigu do elektromobilności Niemcy muszą zapłacić wysoką cenę. Wolfgang Münchau dowodzi, że słabości niemieckiej gospodarki narastały od dekad Neomerkantylistyczna polityka państwa, napędzana bliskimi relacjami między elitami przemysłowymi, finansowymi i politycznymi, sprawiła, że Niemcy – nadmiernie polegające na autorytarnej Rosji i Chinach – pozostały w tyle i nie były w stanie dostosować się do cyfrowej rzeczywistości XXI wieku. Ta książka wyjaśnia , dlaczego okres propserity w Niemczech dobiegł końca.     Wolfgang Münchau nie pozostawia suchej nitki na przyczynach klęski niemieckiego korporacyjnego neomerkantylizmu w przygotowaniach do dzisiejszych i przyszłych wyzwań ekonomicznych. - TIMOTHY GARTON ASH, autor m.in. książek Homelands. Historia osobista Europy,Obrona liberalizmu,Wiosna obywateli czyWolny świat Wolfgang Münchau opowiada fascynującą historię niemieckiego cudu gospodarczego, który się nie powiódł – przynajmniej na razie. Tym z nas, którzy zawsze wysoko cenili niemiecką pomysłowość i konkurencyjność, książka otwiera oczy, w przystępny sposób przedstawia problemy, lecz także wskazuje potencjał największej gospodarki europejskiej. - GAVIN ESLER, dziennikarz i pisarz, autor książek How Britain Ends i Britain is Better Than This   Jeszcze kilka lat temu Niemcy uważano za gospodarczy wzór dla niemal całego świata. W Polsce całe pokolenia dorastały w przekonaniu, że jest to doskonale urządzony kraj, w którym wszystko jest przemyślane i dopięte na ostatni guzik. Mówiło się o niemieckiej solidności, a firmy z tego kraju uchodziły za synonim jakości. Dziś są już raczej wzorem tego, czego nie powinno się robić. Popadły bowiem w degrengoladę, a jej historia jest niezwykle pouczająca. Właśnie o niej opowiada ta książka. Polecam tę opowieść o niemieckim festiwalu głupich kroków. - Tomasz Borejza, dziennikarz naukowy, autor książki Odwołać katastrofę   Kaput Wolfganga Münchaua czyta się jednym tchem, co w przypadku książek dotyczących zagadnień ekonomicznych zdarza się nieczęsto. Autor jednak jest dziennikarzem – do tego nie byle jakim: przez lata kierował niemieckim wydaniem renomowanej gazety „Financial Times”. Jest wytrawnym znawcą problematyki gospodarczej swego kraju, a jego książka stanowi – jak sam zapowiada - „opowieść o wzroście i upadku giganta przemysłowego, który w swoim czasie osiągnął wielki sukces”. Pisze w niej otwarcie o „przemysłowym upadku Niemiec” i dodaje, że „niemiecki model gospodarczy wyczerpał się”. Uzasadnia to obszernie i ze swadą, chociaż w niektórych miejscach wywołuje niedowierzanie i chęć zweryfikowania swych twierdzeń. Dla polskiego czytelnika będzie to książka zaskakująca. Malo który bowiem naród tak bardzo uległ fascynacji gospodarczym sukcesem Republiki Federalnej, jak my. Niemcy miały być modelem. Autor tymczasem przekonuje, że polityka gospodarcza ostatnich kanclerzy Niemiec – od Helmuta Kohla po Olafa Scholza – to w dużym stopniu ciąg nietrafionych decyzji. Osobnym pytaniem pozostaje, w jakim stopniu „kaput” niemieckiej gospodarki wpłynie na Polskę, powiązaną z Republiką Federalną licznymi więzami. - prof. dr hab. Stanisław Żerko, niemcoznawca, główny analityk w Instytucie Zachodnim w Poznaniu, wykładowca Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni   Tę książkę po prostu trzeba przeczytać. Choćby po to, żeby zrozumieć, że słowa „deutsche Wirtschaft” nie powinny kojarzyć się nam z bezprzykładnym sukcesem gospodarczym, lecz z kryzysem o wymiarze systemowym. Trzeba ją przeczytać, aby dowiedzieć się, w jaki sposób gospodarka niemiecka, do niedawna przodująca w świecie, popadła w niewyobrażalne tarapaty. „Kaputt” po niemiecku znaczy popsuty, rozwalony, wykończony. Deutschland kaputt!? - Krzysztof Rak, analityk Instytutu Zachodniego w Poznaniu   Niemiecka gospodarka nie urosła od czasu pandemii. Od dekady rozwija się też ponad dwa razy wolniej niż USA i prawie pięć razy wolniej niż Polska. Niemiecka stagnacja ma znaczenie, bo to największa gospodarka Europy, od której zależy, jak potoczą się gospodarcze losy krajów, takich jak Polska, które w dużym stopniu zależą od niemieckiej koniunktury, i całej Europy. Niemcy mają też znaczenie dla całego świata: to czy w przyszłości świat będzie wyglądał bardziej jak Europa, czego chciałaby większość jego mieszkańców, czy jak USA albo Chiny, w dużym stopniu zależeć będzie od tego co się stanie z niemiecką gospodarką. Znakomita książka Wolfganga Münchau pokazuje skąd się wzięła niemiecka stagnacja. Autor słusznie twierdzi, że Niemcy sami sobie zgotowali taki los. Ich gospodarka wpadła w tarapaty, bo niemieckie elity popełniły szereg fundamentalnych błędów: od uzależnienia się od taniego gazu od Putina, przez oddanie pola Chinom w nowych technologiach takich jak samochody elektryczne, roboty, wiatraki czy panele słoneczne, oraz bezsensowne wygaszanie elektrowni atomowych, po ekonomicznie absurdalną politykę fiskalnej anoreksji, permanentnego zaciskania budżetowego pasa, która spowodowała, że Niemcy przestały w siebie inwestować. W konsekwencji, wartość majątku publicznego w Niemczech w stosunku do PKB w ciągu ostatnich trzech dekad spadła o prawie połowę. Dekapitalizację Niemiec widać to nie tylko w statystykach, ale i gołym okiem: jak nigdy wcześniej w historii, Polacy są często zszokowani infrastrukturalnym zapóźnieniem Niemiec, od używania faksów, przez płacenie gotówką, po starzejące się autostrady. Co się stanie z Niemcami w przyszłości? Autor nie kusi się o gospodarcze prognozy, ale pokazuje co musi się zmienić, żeby niemiecka gospodarka odzyskała wigor. W naszym interesie jest, żeby tak się stało. - dr hab. Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, autor książki Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość       Wolfgang Münchau– analityk gospodarczy, dziennikarz i publicysta koncentrujący się na zagadnieniach europejskiej gospodarki i Unii Europejskiej. W latach 2003–2020 związany z „Financial Timesem”. Współzałożyciel i dyrektor serwisu informacyjnego i analitycznego Eurointelligence i komentator tygodnika „New Statesman”.
Bestseller
Według WHO, zaburzenia psychiczne są poważnym problemem, a depresja jest 20. przyczyną niepełnosprawności. Autor książki, ceniony lekarz i psychiatra, postrzega choroby umysłu jako choroby mózgu. Depresja, ADHD, zaburzenia lękowe i kompulsywne, choroby neurodegeneracyjne jak Alzheimer czy Parkinson, są objawami chorób mózgu. Książka określa 11 stopni ryzyka, które należy wyeliminować, by ustrzec się przed uszkodzeniami mózgu. A dziesięciopunktowy plan aktywuje neuroplastyczne zdolności komórek mózgowych. O skuteczności zaleceń zdrowego odżywiania, przyjmowaniu suplementów diety, technikach relaksacyjnych i walce ze stresem przekonują obrazy mózgu SPECT przed i po.
Bestseller
"Zanim Bóg odwróci wzrok" to jedyna dostępna na rynku biografia Aleksandra Ładosia, przywódcy Grupy Berneńskiej ratującej Żydów w czasie II wojny światowej. Aleksander Ładoś to działacz niepodległościowy, który w II Rzeczypospolitej zostaje najmłodszym dyplomatą. Po wojnie polsko-bolszewickiej w 1920 r. negocjuje warunki traktatu ryskiego. Jako konsul w Monachium z niepokojem obserwuje rozwój nazizmu. Po zamachu majowym odsunięty na margines życia publicznego. Krytykuje polską politykę zagraniczną. Ostrzega, że władza, która podnosi rękę na własnych obywateli, doprowadzi kraj do katastrofy. Po wybuchu wojny wraca do gry jako minister w rządzie generała Sikorskiego. Zawzięty krytyk „polskiego piekła” na emigracji. Od połowy 1940 r. do końca wojny faktyczny ambasador RP w Szwajcarii (w randze chargé d’affaires). Przywódca tzw. Grupy Berneńskiej (zwanej też Grupą Ładosia), która ratuje setki Żydów przed Zagładą za pomocą fałszywych paszportów państw Ameryki Południowej. Biografia Aleksandra Ładosia to interesujące spojrzenie na wydarzenia lat 1914–1945 uzupełnione cytatami z nieopublikowanych dotąd "Pamiętników" tego wybitnego dyplomaty. Jego komentarze zaskakują dziś aktualnością i zmuszają do refleksji: czy my, Polacy, jesteśmy w stanie ocalić niepodległość bez zmiany naszej mentalności? To książka o człowieku, któremu nie zabrakło wyobraźni i odwagi w czasach odwracania wzroku od zła. Opowieść o człowieku, który poznał cztery Polski: pod zaborami, międzywojenną, okupowaną i komunistyczną. Nie mógł z tego powstać życiorys banalny. Michał Potocki, Zbigniew Parafianowicz, „Dziennik Gazeta Prawna” Aleksander Ładoś nazywany był przez Żydów ze Szwajcarii Sprawiedliwym wśród Narodów Świata jeszcze w czasie wojny, wiele lat zanim Instytut Yad Vashem zaczął używać tego biblijnego zwrotu. Nie znam innego dyplomaty, którego za życia otaczałoby tak wielkie poczucie wdzięczności. Parokrotnie pisano o nim, że bez niego nie uratowałby się nikt. dr Jakub Kumoch, Ambasador RP w Szwajcarii
Bestseller
Autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy opowiada o tym, co możemy zrobić, aby wspiąć się na nieosiągalne dotąd wyżyny i pomóc w tym innym. Nasz świat ma obsesję na punkcie talentu. W szkołach chwalimy utalentowanych uczniów, w sporcie zachwycamy się naturalnymi zdolnościami, w muzyce szukamy cudownych dzieci. Podziwiamy ludzi, którzy mają wrodzoną przewagę nad innymi, i zapominamy zastanowić się nad tym, jaką kto pokonał drogę, aby coś osiągnąć. Tymczasem wszyscy możemy doskonalić się w sztuce doskonalenia się. Bazując na przełomowych wynikach badań, zaskakujących spostrzeżeniach i żywych opowieściach, Adam Grant przedstawia nowy schemat podsycania aspiracji i przekraczania oczekiwań. Prowadzi nas z sali lekcyjnej do sali posiedzeń zarządu, z placu zabaw na stadion olimpijskich, z wnętrza Ziemi w Kosmos. Udowadnia, że miarą postępu nie jest ciężka praca, lecz trwałość wniosków, a o rozwoju świadczy nie skala geniuszu człowieka, tylko charakter, który udało mu się zbudować. Grant pokazuje, jak doskonalić charakter i budować struktury motywacyjne sprzyjające uwalnianiu potencjału. Podpowiada, w jaki sposób projektować systemy, które zapewnią większe szanse ludziom dotychczas niedocenianym i lekceważonym. Wielokrotnie opisywano już nawyki supergwiazd, którym udało się dokonać nadzwyczajnych rzeczy. Ta książka dowodzi, że takie osiągnięcia są w zasięgu każdego człowieka – a prawdziwą miarą potencjału nie jest wysokość szczytu, który udało mu się zdobyć, lecz droga, którą musiał przejść. Ta błyskotliwa książka obala wszystkie nasze dotychczasowe założenia dotyczące doskonalenia się i sukcesu. Żałuję, że nie mogę cofnąć się w czasie, żeby ją sprezentować młodszej wersji samej siebie. Na pewno pomogłoby mi to kroczyć ścieżką postępu z większą radością. – Serena Williams, 23-krotna mistrzyni indywidualnego Wielkiego Szlema Tę książkę powinni przeczytać rodzice, liderzy, trenerzy i członkowie każdej rady pedagogicznej. Adam Grant wyjaśnia, jak bardzo myliliśmy się w kwestii doskonalenia potencjału. — Mark Cuban, inwestor w programie telewizyjnym Shark Tank, właściciel Dallas Mavericks, współzałożyciel Cost Plus Drugs [tylne skrzydełko] Adam Grant jest psychologiem organizacji na Wharton, gdzie przez siedem lat z rzędu plasował się na czele rankingu najlepszych wykładowców. Jego książki sprzedały się w milionach egzemplarzy, a wystąpienia TED mają ponad 30 milionów wyświetleń. Jest gospodarzem podcastu „Re:Thinking”. Jego pionierskie badania nad motywacją i sensem pozwalają ludziom realizować aspiracje i przekraczać oczekiwania, jakie formułują wobec nich inni. W 2021 roku artykuł o biernym usychaniu zaskarbił sobie uwagę największej liczby czytelników „New York Timesa”. Grant jest zaliczany do najbardziej wpływowych teoretyków zarządzania, znalazł się na liście 40 Under 40 magazynu „Fortune”. Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (APA) oraz National Science Foundation uhonorowały go nagrodami za wybitne osiągniecia naukowe. Ukończył studia licencjackie na Harvardzie, a stopień doktora uzyskał na Uniwersytecie Michigan. W młodości startował w amerykańskich igrzyskach olimpijskich dla młodzieży w skokach do wody. Mieszka w Filadelfii z żoną i trojgiem dzieci.
Bestseller
Od wieków woda była wykorzystywana do określonych rytuałów. W tej książce najbardziej znana i ceniona szeptucha, Natalia Stepanova, dzieli się swoją wielopokoleniową wiedzą i opisuje wiele rytuałów, które wiążą się z zaklinaniem czy zamawianiem wody. To skarbnica syberyjskiej mądrości, magiczna książka, która pomoże Ci zamienić zwykłą wodę w potężne narzędzie do uzdrawiania i samoleczenia, pozbywania się lęków oraz zaklinania rzeczywistości. Dzięki nim pokonasz dolegliwości, ukoisz nerwy i pokonasz lęki. Odprawisz rytuały ochronne dla domu, rodziny, dzieci i siebie. Odwrócisz działanie każdej klątwy i uroku. Odczynisz działanie złego oka. Poznaj tajemne zaklęcia szeptuchy.
Bestseller
Zawsze lepiej radziłam sobie z roślinami niż z ludźmi. W zwyczajnej dzielnicy Londynu, na zwyczajnym dachu znajduje się absolutnie niezwykły ogród – samym swym istnieniem łamie tuzin paragrafów. Jego właścicielką jest toksykolożka botaniczna Eustacia Rose, jednak w ogrodzie trudno znaleźć róże. Wypełniają go rośliny przepiękne, niezwykle rzadkie i… niezwykle trujące. Profesor Rose prowadzi życie przewidywalne jak pory roku. Z nudów podgląda przez teleskop sąsiadów, a ulubionym obiektem obserwacji jest piękna kobieta i jej goście. Pewnego dnia dziewczyna znika – podobnie jak część zabójczej kolekcji Eustacii… Kiedy ktoś zostaje otruty toksyną bardzo rzadkiej rośliny, profesor Rose staje się główną podejrzaną. Wie, że jest niewinna. Wie, co się stało z jej sąsiadką. I wie, kto był ostatnim gościem dziewczyny. Ale jak przekonać śledczych o swojej niewinności, kiedy już złamało się prawo? I kiedy jest się wplątaną w zbrodnię bardziej, niż ktokolwiek podejrzewa – nawet policja…
Bestseller
• Zabytki Tykocina, Supraśla, Drohiczyna • Wyprawy kajakiem po Narwi i Biebrzy• Żubry w Białowieskim Parku Narodowym Sielskie krajobrazy, wspaniała przyroda: meandrujące rzeki, puszcze i ich fascynujący mieszkańcy, a także wielokulturowe miasta oraz skarby przeszłości w skansenach – coś dla siebie znajdą tu wszyscy: miłośnicy relaksu na łonie natury, lubiący aktywny wypoczynek, zainteresowani historią i kulturą. Comfort! map&guide XL „Podlasie” pomoże zaplanować udany urlop. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne zarówno na krótki wyjazd, jak i na dłuższe wakacje. Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści: • zajmujące opisy kilkudziesięciu najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia,• wycieczki piesze i rowerowe po najpiękniejszych i najciekawszych zakątkach, spływy kajakowe,• mapa regionu w dogodnej dla turysty skali 1:250 000,• łatwa nawigacja: atrakcje z przewodnika ponumerowane i zaznaczone na mapie,• poręczny format, wygoda składania i trwałość,• przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, wypożyczalnie kajaków i rowerów, • podpowiedzi, co zjeść i wypić, • kalendarium najciekawszych imprez cyklicznych. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Bestseller
• Połonina Wetlińska i Jezioro Solińskie • Bieszczadzka Kolejka Leśna • Sanok, Wetlina, Cisna Połoniny Wetlińska i Caryńska, łagodne szczyty Tarnicy i Chryszczatej, urokliwe doliny dawnych wsi to najczęstsze cele wędrówek osób, które chcą poczuć niezwykłą atmosferę Bieszczadów.Wycieczka Kolejką Leśną, zapora nad Jeziorem Solińskim, zamek i skansen w Sanoku stanowią tylko część atrakcji, jakie czekają na turystów w południowo-wschodnim krańcu Polski. Comfort! map&guide XL „Bieszczady” pomoże dotrzeć do wszystkich ciekawych zakątków tego regionu. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne zarówno na krótki wyjazd, jak i dłuższe wakacje. Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści: Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści: •zajmujące opisy kilkunastu najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia, •propozycje sześciu wycieczek górskich wraz z profilami tras, informacjami o stopniu trudności i czasach przejść, • kod QR, po zeskanowaniu którego można śledzić swoją pozycję na mapie w telefonie,• poręczny format, wygoda składania i trwałość, • mapy i plany w skalach użytecznych dla turystów(mapa samochodowa regionu 1:220 000, mapa turystyczna ze szlakami górskimi 1:65 000, plany Sanoka, Leska, Ustrzyk Dolnych 1:12 000), • opisane panoramy przedstawiające widoki z najpopularniejszych szczytów, •przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, ważne dane teleadresowe, • propozycje aktywnego wypoczynku, • ciekawostki i kolorowe fotografie. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Bestseller
• Panorama Szwajcarii Kaszubskiej z Wieżycy• Zabytki w Człuchowie, Pelplinie i Kartuzach• Wycieczki nad jeziorami, spływy kajakowe Zachwycająca przyroda Borów Tucholskich, malownicze Pojezierze Kaszubskie, pamiątki po dawnych mieszkańcach regionu, skarby lokalnej kultury – w tym regionie każdy znajdzie coś dla siebie. Comfort! map&guide XL „Bory Tucholskie, Kaszuby, Kociewie” pomoże zaplanować udany urlop. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne zarówno na krótki wyjazd, jak i na dłuższe wakacje. Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści:• zajmujące opisy kilkudziesięciu najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia, • wycieczki piesze i rowerowe po najpiękniejszych i najciekawszych zakątkach, spływy kajakowe, • mapa regionu w dogodnej dla turysty skali 1:165 000, • łatwa nawigacja: atrakcje z przewodnika ponumerowane i zaznaczone na mapie,• poręczny format, wygoda składania i trwałość,• przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, wypożyczalnie kajaków i rowerów, • podpowiedzi, co zjeść i wypić, • kalendarium najciekawszych imprez cyklicznych.
Bestseller
CZASEM TRZEBA WSZYSTKO SPALIĆ, BY JUŻ NIGDY NIE WYBUCHŁ ŻADEN POŻAR Czerwiec 2025 roku. Zbliża się szczyt sezonu w Tatrach, na szlakach pojawia się coraz więcej turystów, a w Kuźnicach wydłużają się kolejki do wjazdu na Kasprowy Wierch. Edmund Osica zabiera tam dzieci Dominiki, które przyjechały odwiedzić Zakopane, podczas gdy Wiktor Forst jest zmuszony zostać na komendzie. Obaj są zupełnie nieświadomi tego, że zamachowcy planują atak na kolej linową. Czerwiec 2022 roku. Dominika Wadryś-Hansen wraz z Wiktorem układa sobie życie w Krakowie, przekonana, że nic nie może stanąć na drodze ich wspólnego szczęścia. Praca schodzi dla niej na dalszy plan, zaczyna liczyć się wyłącznie rodzina. Mimo to podejmuje się śledztwa w sprawie masowego grobu odnalezionego na składowisku odpadów w Pleszowie. Śledztwa, którego skutki sięgają aż do czerwca 2025 roku…
Bestseller
Nowożeńcy Tricia i Ethan w poszukiwaniu idealnego miejsca do życia trafiają do położonego na odludziu domu. Dawniej należał do doktor Adrienne Hale – znanej psychiatrki, która zniknęła bez śladu cztery lata temu. Gdy nadciąga gwałtowna śnieżyca i odcina im drogę powrotu, para zostaje uwięziona w posiadłości. Znudzona Tricia zaczyna badać zakamarki budynku i przypadkiem odkrywa ukryty pokój. W środku znajduje kasety z nagraniami sesji terapeutycznych doktor Hale. Każda kolejna taśma ukazuje szokujące szczegóły, a sieć kłamstw zaczyna się rozpadać. W końcu Tricia dociera do ostatniej kasety. Kasety, która zmienia wszystko.
Bestseller
PARYŻ – pomysł na idealne wakacje! Twój inspirator zaprowadzi cię w każdy zakamarek Paryża. Nic cię nie ominie! Z nami obejrzysz panoramę miasta ze wzgórza Montmartre lub wieży Montparnasse. Skosztujesz chrupiących bagietek oraz słodkich makaroników i znajdziesz prawdziwe skarby na najstarszym pchlim targu. Wybierzesz się na zakupy do klimatycznych pasaży i zwiedzisz dawną pracownię Yves’a Saint Laurenta oraz otwartą ponownie dla zwiedzających katedrę Notre Dame. Odnajdziesz ślady polskiej historii na Wyspie Świętego Ludwika, a wieczorem popłyniesz na romantyczny rejs po Sekwanie. Wspólnie z Karoliną Szczęsną opracowaliśmy przewodnik po europejskiej stolicy mody, kultury i miłości. Znajdziesz w nim rankingi atrakcji i rekomendacje autorki, knajpki polecane przez miejscowych, intuicyjną nawigację, a do wszystkich wyjątkowych miejsc doprowadzi cię rozkładana mapa. Karolina Szczęsna – miłośniczka Francji, podróży i fotografii. Od kilkunastu lat mieszka w Oksytanii na południu tego kraju i odkrywa jego najciekawsze zakątki. Na blogu polkawefrancji.com łączy praktyczne wskazówki z osobistymi wrażeniami, chcąc zainspirować innych do poznawania Francji z jej najpiękniejszej strony.
Bestseller
Florian Gaderla to kryminalny z krwi i kości – ponury, twardy, gruboskórny i w dodatku outsider. Życie stawia przed nim wyzwanie – sprawę, która będzie wymagać od niego empatii i delikatności. Giną dzieci – i to w sposób, który mrozi policjantom krew w żyłach. Pierwsza z ofiar, ośmiolatka, zostaje znaleziona w pustostanie w nowych ubraniach i w makijażu. Florian próbuje rozwikłać mroczną zagadkę, ale sprawa otwiera w jego duszy drzwi, które na zawsze miały pozostać zamknięte. Jego partnerka Zuzanna Macieszko jest świeżo upieczoną śledczą. Popełnia błędy, ale nie brakuje jej werwy i chęci do współpracy. Im bardziej policyjni partnerzy zagłębiają się w sprawę, tym mniej ją rozumieją. Macieszko chce poznać historię Gaderli i motywy jego działania, lecz wstrząsającej prawdy, z jaką przyjdzie jej się zmierzyć, nie mogła przewidzieć. „Przestań, proszę” to opowieść o przemocy domowej. O brutalnym świecie, w którym smutek i rozpacz są jedynymi towarzyszami dzieci. O krzywdzie bezbronnych i niewinnych, których nikt nie chce. To historia trudna, momentami makabryczna, ale do bólu prawdziwa. Zło jest wśród nas. Zainteresuj się swoim dzieckiem, zanim zrobi to ktoś zupełnie inny.   Krystian Stolarz – policjant, magister prawa, sportowiec amator i miłośnik książek. Prowadzi na Instagramie konto @policjant_czytaipisze, na którym promuje czytelnictwo i recenzuje książki. Stolarz dba o autentyzm języka, atmosfery panującej w policji i szczegółów śledztwa. Prawda o policyjnej robocie jest znakiem rozpoznawczym jego powieści.
Bestseller
Powieść łotrzykowska o dziewczynce, która wzięła los w swoje ręce i zrobiła wszystko, by wyzwolić się z chłopskiej niedoli Historia zaczyna się w 1831 roku, pod koniec października, kiedy to Rozalka Balawender, obdarte chłopskie dziecko, z modlitwą na ustach i dobrze zeschniętym krukiem w dłoni poprzysięga zemstę paniczowi. Piętnaście lat później, już w kaszmirowych pantofelkach i sukni z jedwabiu szykuje się do ślubu z bogatym narzeczonym. Co umożliwiło ten awans społeczny? Jakie wiodły do niego zbrodnie i niecnoty? Perypetie nietuzinkowej dziewczyny to opowieść o wspinaniu się po szczeblach drabiny klasowej. Opowieść, w której standardowy „pański” język polski miesza się z gwarą wsi lubelskiej, a fikcyjni bohaterowie spotykają postaci znane z kart historii. Ubrany w kostium historyczny głos w dyskusji o współczesnych nierównościach społecznych i szansach na wyrwanie się z miejsca pochodzenia. To wreszcie opowieść o potędze odmienności i o sile, która pcha człowieka do rozwoju i zmiany.   W pierwszej połowie XIX wieku rzeczywistość Rozalki rozszerza się o nowe media i nowe języki. Obce słowa oraz nieludzkie byty stają się wehikułem jej (nie)zwykłego awansu. Bohaterka prześwietnej powieści Renaty Bożek – niesiona niepojętym – nie jest w stanie żyć naturalnie. Żąda niemożliwego, a więc tego właśnie, czego i my bezustannie pragniemy – wpierw dla siebie, a potem dla naszych dzieci. Karolina Felberg   To powieść o losach chłopskiej córki, która pragnie lepszego życia w niesłychanie brutalnym, nasyconym przemocą świecie. Historia opowiedziana ze swadą i językową brawurą, wciąga i fascynuje. Okrucieństwo i nędza dawnych czasów zostały pokazane przez autorkę z rzadko spotykaną w polskiej literaturze wiernością. Polecam! Adam Leszczyński
Bestseller
Nowa książka autora międzynarodowego bestsellera! Wszyscy kochają włoskie jedzenie. Ale jak to się stało, że Włosi jedzą tak smacznie? Twórcy reklam wmawiają nam, że odpowiedź leży w toskańskich winnicach i gajach oliwnych – wśród smaganych słońcem chłopów i mamme podających makaron pod pergolą. Ta nostalgiczna wizja mało ma jednak do czynienia z prawdziwą historią włoskiej kuchni. Przez tysiąc lat bowiem to włoskie miasta były magnesem dla tego wszystkiego, co tworzy dobre jedzenie: składników, utalentowanych kucharzy, pieniędzy i władzy. Włoskie jedzenie to jedzenie miejskie, a opowiadać o jego historii to znaczy opowiadać historię Włochów jako mieszkańców miast. W książce „Delizia!” autor zabiera nas w podróż po smakach włoskich miast. Od gwaru średniowiecznego Mediolanu po pompatyczny Rzym czasów faszyzmu, od ogrodów renesansowej Ferrary po wstrętne uliczki dziewiętnastowiecznego Neapolu. Ukazując bogate miejskie życie, „Delizia!” dowodzi, że przemoc i intryga, a także kreatywność i smak połączyły się, by stworzyć najpopularniejszą kuchnię na świecie.
Bestseller
Społeczeństwo Proaktywne, organizacja, która stworzyła Cama z części rozszczepionych nastolatków, chce masowo produkować takich jak on do celów wojskowych. Jednak pod powierzchnią tego koszmaru, kryje się kolejny: SP postanowiło zniszczyć technologię, która mogłaby sprawić, że rozszczepianie stałoby się całkowicie niepotrzebne. Gdy Conner, Risa i Lev odkrywają te szokujące sekrety, postanawiają sprzeciwić się władzy. W tym samym czasie nastolatkowie z całego kraju zaczynają maszerować na Waszyngton, domagając się sprawiedliwości i lepszej przyszłości. Ale pojawiają się też inne kłopoty. Grupa boćków Starkeya, która atakuje i niszczy ośrodki transplantacyjne, staje się coraz silniejsza i bardziej radykalna. Wierzą, że jedynie przemocą, podpaleniami i egzekucjami, można zwalczyć system. I zdobywają coraz więcej zwolenników. Tylko czy w ten sposób można zbudować przyszłość, w której wszyscy chcieliby żyć?
Bestseller
Kasandra Lit ceni swoją pracę w jednym z największych portali informacyjnych w kraju. Głównie dlatego, że nie musi za często opuszczać mieszkania. Poza jego bezpiecznymi murami czai się ktoś, kto już raz zrobił jej krzywdę. Jednak kiedy Lit otrzymuje zlecenie napisania artykułu o pensjonacie Uroczysko, leżącym w samym sercu mazurskich lasów, postanawia zmierzyć się z własnymi demonami. Miejsce, do którego dociera z fotoreporterką Moniką Wawrzyniak, budzi w niej wiele złych wspomnień. Kasandra czuje, że z Uroczyskiem coś jest nie tak, a opowieści o zaginionych mieszkańcach okolicznych osad potęgują to wrażenie. Ludzie, którzy bezpowrotnie zniknęli, zostawili po sobie przestrogę. NIE WCHODŹ DO LASU PO ZMROKU Gdy zapada noc, nikt nie jest bezpieczny. Kasandra przekonuje się o tym na własnej skórze, gdy znika bliska jej osoba. Dziennikarka wie, że tylko ona może rozwikłać tajemnicę skrywaną przez całe pokolenia. Nie ma tylko pewności, czy powinna…
Bestseller
Blythe Hawthorne nigdy nie dawała sobie w kaszę dmuchać – ani ojcu, który traktuje ją jak porcelanową lalkę, ani społeczeństwu próbującemu narzucić jej, co wypada, a co nie. A już na pewno nie pozwoli sobą rządzić mężczyźnie, którego poślubiła, niezależnie od tego, jak bardzo będzie perfidny i nieznośny. Skoro już łączy ich magiczna więź, która nie pozwoli jej się uwolnić od męża do końca swych dni, zdecydowana jest zostać... cierniem u jego boku. On nie pozostanie jej dłużny i zrobi wszystko, by życie z nim nie przypominało bajki. Los Blythe odmieni się jednak, gdy zacznie odkrywać, co kryje się za magią spowijającą Wisterię. I jaka moc drzemie w niej samej, jeśli tylko się dowie, kim naprawdę jest.
Bestseller
Shigeo "Mob" Kageyama to gimnazjalista, który przede wszystkim pragnie spokojnego, zwykłego życia. Niestety, jego nadnaturalne zdolności i ogromna moc skutecznie to utrudniają. Fałszywe medium, szemrane organizacje czy fanatycy religijni - wszyscy tylko czyhają, by wykorzystać jego zdolności do własnych celów. Jednak nawet cierpliwość Moba ma swoje granice i jeśli zostaną przekroczone, a moc chłopaka wymknie się spod kontroli... skutki mogą być katastrofalne!
Bestseller
„WYJĄTKOWE POD KAŻDYM WZGLĘDEM MARTWE ZWIERZĘTA TO SZOKUJĄCO PIĘKNY, RZADKI I ROZDZIERAJĄCY SERCE KLEJNOT. HISTORIA ZARÓWNO WSTRZĄSAJĄCA, JAK I ZNAKOMICIE OPOWIEDZIANA. NAPRAWDĘ NIE MOGĘ JEJ WYSTARCZAJĄCO POLECIĆ.” – CHRIS WHITAKER Ava Bonney obsesyjnie interesuje się rozkładem zwierzęcych zwłok. Droga, przy której mieszka, regularnie dostarcza jej materiałów do badań, a nocą uwielbia zaciągać najnowsze znaleziska do swojej kryjówki niedaleko jezdni i tam je opisywać. Pewnej nocy na swojej drodze odnajduje ciało kolegi, Mickey’a Granta. W obawie, że ktoś odkryje jej sekretny rytuał, wykonuje anonimowy telefon na policję. Gdy sprawa zostaje przekazana detektywowi Sethowi Delahayemu, Ava się nie wycofuje, bo z jej sennego miasteczka w południowym Birmingham znikają kolejni nastolatkowie. Jak trudno jest namierzyć zabójcę?
Bestseller
Klasyczna epopeja fantasy, pełna przygód podróż do bogatej i urzekającej wyobraźni. Opal to świat w większości pokryty lasami, w którym dominująca rolę pełni Pięć Królestw, zjednoczonych pod rządami Kapłanów Światła – duchownych kierujących się prawami przyniesionymi przez Tytanów, wielkich strażników Światła. Z czasem Kapłani stali się chciwi i rządni władzy, do której dochodzą dzięki mocy Magicznych Kamieni. Istnieje jednak przepowiednia, mówiąca o tym, że rządy okrutnych kapłanów może przerwać potomek dawnego wieszcza-heretyka, posiadający tajemniczą bransoletę Heretyka Coharsa. Prosty syn mistrza szkłodzieja, Darko, musi spełnić Proroctwo i sprowadzić Tytanów, aby uwolnić Pięć Królestw... Z pomocą barda Urfolda, pięknego żonglera Sleilo i potwornego Ghörga Darko zostaje wciągnięty w przygodę, w której ważą się losy Opalu. Autorem scenariusza jest Christophe Arleston, znany z wydanej również w Polsce serii „Trolle z Troy”, natomiast rysunków - Philippe Pellet („30 visages de Lanfeust”).
Bestseller
Katie Clay, młoda szefowa kuchni, nieoczekiwanie dostaje możliwość zmieniania swojej przeszłości. Jednak każda kolejna ingerencja wprowadza coraz większy chaos w i tak już mocno zagmatwanym życiu bohaterki.  Ciepła, melancholijna opowieść o akceptowaniu siebie i swojego życia, mimo wszystkich niedoskonałości. Niektórzy twierdzą, że Seconds są lepsze niż Scott Pilgrim. Brzmi jak bluźnierstwo, ale kto wie, czy to nie prawda. Przeczytaj, żeby się przekonać.
Bestseller
„Kto dobrze poznał Włochy, a zwłaszcza Rzym, ten już nigdy nie będzie całkiem nieszczęśliwy”. Podróż w podróży, przygoda w przygodzie. Pasjonująca wyprawa przez Włochy w czasie i przestrzeni. Johann Wolfgang Goethe w roku 1786 wyruszył w dwuletnią podróż po Włoszech i zjeździł ten kraj od Tyrolu po Sycylię. Swoje przeżycia opisał i opublikował jako Podróż włoska. Jacek Cygan przez prawie dwadzieścia lat podążał wraz z żoną śladami niemieckiego poety. Oglądał te same kościoły, pałace, ruiny, kolumny, stał przed tymi samymi dziełami sztuki, podziwiał te same krajobrazy, wdychał nieświeże powietrze Wenecji i zachwycał się zachodem słońca, stojąc na szczycie Schodów Hiszpańskich w Rzymie. Z obserwacji, doświadczeń, porywów serca i refleksji powstała fascynująca opowieść. W ciągu tych lat Jacek Cygan zaprzyjaźnił się z Goethem, poznał jego pasje i sposób patrzenia na świat, dlatego postać twórcy Fausta pokazuje w szerszym kontekście, sięga do wątków osobistych, bez których nie sposób zrozumieć nie tylko podróżnych motywacji Goethego, ale także jego wierszy, dramatów i prozy.
Bestseller
Kiedy jeden potwór staje przed sądem, drugi zaczyna polowanie.
Bestseller
Kontynuacja i zarazem finał historii przedstawionej w cyklu 20th Century Boys - Chłopaki z XX wieku. Czy to już koniec problemów paczki przyjaciół? Czy wszystkie zagadki zostaną wyjaśnienie, a wszystkie wątki zamknięte? Kolejna (po PLUTO i MONSTERze) seria Naokiego Urasawy debiutuje w Polsce. To opowieść o przyjaźni, marzeniach, dzieciństwie, dorastaniu, ale przede wszystkim pop-kulturowa uczta, gdzie nawiązania do wydarzeń z XX wieku wypełniają kolejne kartki. Akcja skacze między dekadami drugiej połowy ostatniego stulecia poprzedniego millenium, ukazując kolejne zmiany społeczne. 20th Century Boys - Chłopaki z XX wieku to zdobywca całego wachlarza nagród japońskich i najważniejszych światowych - Festiwalu w Angoulême oraz Eisnera (aż dwukrotnie!).
Bestseller
Autorka bestsellerowej Sagi Księżycowej powraca z zachwycającą opowieścią o miłości, przeznaczeniu i wyborach, które zmieniają wszystko. W tej mrocznej i urzekającej historii poznasz nieznaną stronę jednej z najbardziej ikonicznych bohaterek literatury. Magia, szaleństwo i zakazana miłość — oto droga, która prowadzi do narodzin Królowej Kier.   Catherine jest ulubienicą dworu i obiektem zainteresowania niezamężnego Króla Kier. Jej przyszłość wydaje się być przesądzona — ma zostać Królową. Ale Cath pragnie czegoś innego. Z pasją oddaje się swojej wielkiej miłości: pieczeniu. Marzy o otwarciu własnej piekarni, gdzie razem z przyjaciółką mogłaby serwować najwspanialsze desery w całej krainie. Jednak los ma wobec niej inne plany. Podczas królewskiego balu, na którym wszyscy oczekują, że król poprosi ją o rękę, Cath poznaje Jestera — tajemniczego, charyzmatycznego nadwornego błazna. To spotkanie wywróci jej świat do góry nogami. Między nimi rodzi się zakazane uczucie, które jest niebezpieczne i ekscytujące zarazem. Cath po raz pierwszy próbuje przejąć kontrolę nad własnym losem i zakochać się na własnych zasadach. Ale w świecie, gdzie magia przenika rzeczywistość, szaleństwo czai się za każdym rogiem, a potwory są bardziej realne, niż mogłoby się wydawać, los bywa bezwzględny. Miłość. Pasja. Bunt. Historia, która opowie, jak dziewczyna o dobrym sercu stała się niesławną Królową Kier.
Bestseller
Czy droga do miłości może prowadzić przez koszmar? Theo Tate mimo trudów dorastania w biedzie zawsze mógł liczyć na swojego starszego brata. Teraz jednak po raz pierwszy sam musi stawić czoła wszystkim problemom. Po wizycie opieki społecznej w jego domu rodzinnym zostaje umieszczony w placówce opiekuńczo-wychowawczej, gdzie trafia na grupę brutalnych nastolatków, którym przewodzi James Harris. Theo od razu wchodzi z nim w konflikt, nie potrafi zejść mu z drogi. Z każdym dniem sytuacja między chłopakami staje się coraz bardziej napięta. Tymczasem do Tate’a dociera informacja, że jego młodsza siostra Melanie ma kłopoty w rodzinie zastępczej, do której trafiła. Wie, że nie cofnie się przed niczym, by jej pomóc, nawet jeśli będzie musiał poprosić o pomoc swojego największego wroga. Theo zdaje sobie sprawę z ryzyka. I jednocześnie nie ma pojęcia, że może zyskać coś wyjątkowego.
Bestseller
Pamiętaj, jedno spojrzenie w lustro złamie twoje serce... Ying Yue kiedyś wierzyła w miłość. Gdy książę wybiera ją na żonę, jej marzenia o bajkowym małżeństwie szybko się rozpadają. Przyszły mąż, zimny i obojętny, więzi Ying w jej komnacie bez wyjaśnień. Tymczasem na królewskim dworze krążą plotki o jego siedmiu żonach, które zniknęły w tajemniczych okolicznościach tuż po ślubie. Pozostawiona sama, Ying zaczyna dostrzegać w lustrze dziwne zjawiska: ruchy, których nie wykonuje, kolorowe światła. W przeddzień ślubu przypadkowo otwiera portal i zostaje wciągnięta do lustrzanego świata. Tam spotyka Lustrzanego Księcia, który w przeciwieństwie do swojego ziemskiego odpowiednika jest czuły i dobry. Ying zakochuje się w nim miłością, o jakiej zawsze marzyła. Za taflą lustra kryje się jednak nie tylko szczęście, ale i mrok. Te dwa światy łączy krwawa historia, a Ying ma do odegrania rolę w obu z nich. Ale co, jeśli odkryje prawdę za późno, tak jak poprzednie żony Księcia?
Bestseller
7,7 (37)
Dystopijna powieść XX wieku o koszmarze bez drogi ucieczki. Surrealistyczna i bizarna. Piąta odsłona serii „Inne Konstelacje” z kultową węgierską prozą. Językoznawca Budai wyrusza na konferencję naukową do Helsinek. Nieoczekiwanie ląduje w zupełnie nieznanym kraju. W wielkim mieście, którego mieszkańcy mówią dziwnym językiem, niepodobnym do żadnego znanego bohaterowi. Wyobcowany Budai na próżno usiłuje zrozumieć lokalną mowę. Na nic zdaje się tu wiedza i rozum. Próby wyjazdu z miasta kończą się klęską, a każdy dzień przypomina senny koszmar, z którego nie ma ucieczki… Epepe w błyskotliwy sposób obnaża granice języka oraz komunikacji, jaką znamy. To wizja pytań odbijających się od ściany. Wchłanianych przez bełkot. Pęd z jakim nieznana metropolia pochłania Budaia każe nam pytać: czy dziś jesteśmy w stanie się porozumieć? Kolejny tom serii „Inne Konstelacje” Olgi Tokarczuk jest dziś – w dobie wszechobecnego szumu informacji – aktualny bardziej niż kiedykolwiek. „Epepe Ferenca Karinthyego, napisana w 1970 roku, to książka zwiastująca koniec pewnej epoki. W przygodach lingwisty B. dwa najpotężniejsze narzędzia człowieka – język i logiczne myślenie – kompletnie zawodzą i tracą swoją moc pod naporem nieprzewidywalnej, organicznej tkanki miasta. Porównałabym ją do Procesu Franza Kafki.” Olga Tokarczuk „Powieść Ferenca Karinthyego to czysta fikcja, jeśli coś takiego istnieje: fikcja stworzona z zegarmistrzowską precyzją, zabawna, zapętlająca się w swoim własnym zakończeniu. Ale ona również jest zakorzeniona w tym, co Georges Perec nazwał «historią z wielką siekierą».” Emmanuel Carrère „Zachwycająca powieść. Pełna humoru, zarazem przerażająca i radosna.” Libération
Bestseller
Czarujący uwodziciel, bezwzględny manipulator i profesjonalny oszust. Bierze na celownik kobiety znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej, samotne, potrzebujące wsparcia. Daje im wszystko, o czym marzyły, a nawet więcej. Jest wyśnionym partnerem, przyjacielem, kochankiem – mami swoje ofiary wizjami wspólnej przyszłości i bezgranicznego szczęścia. Robi to jednak wyłącznie po to, by je wykorzystać i pozbawić wszystkich oszczędności. A kiedy zaczynają walczyć, zaczyna zagrażać ich życiu. Pozostaje bezkarny. Zmienia tożsamości, unika policji, dba o każdy szczegół swoich manipulacji. Trafia jednak w końcu na kogoś, kto zrobi wszystko, by doprowadzić go przed oblicze sprawiedliwości. Walka między dobrem a złem jeszcze nigdy nie była tak osobista.