Menu

Andrzej Nowicki

Przemierzając Kalifornię autobusem, Steinbeck poznaje setki pasażerów, z których każdy ma do opowiedzenia inną historię. A podróżują wszyscy: skąpi i hojni, mądrzy i głupi, piękni, brzydcy, towarzyscy, samotni… Łączy ich jedno: potrzeba bycia wysłuchanym. Steinbeck zbiera więc te opowieści, by stworzyć z nich kronikę ludzkich namiętności. W Zagubionym autobusie uwiecznia przedstawicieli amerykańskiego społeczeństwa swojej epoki, nieustannie goniących za lepszą przyszłością. John Steinbeck (1902–1968) – amerykański powieściopisarz, laureat literackiej Nagrody Nobla w 1962 r. za „realistyczny i poetycki dar, połączony z subtelnym humorem i ostrym widzeniem spraw społecznych”. Jego najbardziej znane powieści to Grona gniewu, Myszy i ludzie i Na wschód od Edenu.
Książka Andrzeja Nowickiego “Filozofia masonerii” jest pierwszą w literaturze światowej próbą całościowego spojrzenia na wartości wniesione przez wolnomularzy do skarbca myśli filozoficznej i społecznej. Jest to "spojrzenie z lotu ptaka", wskazanie na interesujące - a przeważnie mało znane - publikacje, na najcenniejsze myśli, sporządzenie szkicu mapy problemów do samodzielnego przemyślenia, przypomnienie kilkudziesięciu postaci, które pracowały dla dobra ludzkości i zasłużyły sobie na to, żeby o nich pamiętać i rozwiązywać postawione przez nie problemy.p
Pierwsza część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla najmłodszych adeptów, także dla tych, którzy do tej pory z tą grą nie mieli do czynienia. Autorzy wykorzystują swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, by w możliwie najprostszy, przystępny i atrakcyjny sposób wprowadzić czytelnika w tajniki królewskiej gry. Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Po zapoznaniu się z nimi każde dziecko będzie znało zasady gry i będzie potrafiło rozegrać partię szachową. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.
Druga część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla tych adeptów, którzy już opanowali zasady gry i umieją rozegrać partię szachową. Autorzy, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, stopniowo wprowadzają czytelnika w tajniki strategii i taktyki oraz w sposób rozgrywania debiutów i końcówek szachowych. Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.
Ostatnia część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla tych, którzy już opanowali podstawy gry i taktyczne sposoby realizacji przewagi. Przykłady przytoczone w trzeciej części mają za zadanie przybliżyć problemy strategii szachowej. Autorzy, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, w przystępny i atrakcyjny sposób wyjaśniają, jak umiejętnie prowadzić grę i osiągnąć przewagę, jak rozwijać figury, jak typować słabości przeciwnika i jak przeprowadzić atak. Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.