Menu

Jan Halbersztat

Zmarli mówią. Uważnemu słuchaczowi opowiedzą o sobie wszystko: skąd pochodzą, jak żyli, jak umarli. I kto ich zabił. Specjaliści kryminalistyki i medycyny sądowej dzięki postępowi nauki potrafią wykorzystać modelowanie komputerowe, mikroskopijny rozbryzg krwi czy rzęsę, aby odszyfrować okoliczności zbrodni i wytypować sprawcę. W jaki sposób larwy zebrane ze zwłok mogą pomóc w śledztwie? Czy pojedyncza komórka wystarczy do skazania zabójcy? I czy można w ogóle ufać dowodom kryminalistycznym, skoro eksperci wydają sprzeczne opinie? Val McDermid – autorka niemal trzydziestu kryminałów i thrillerów, które sprzedały się w milionach egzemplarzy na całym świecie – opisuje tym razem realne zbrodnie: makabryczne morderstwa, napaści na tle seksualnym i tajemnicze zaginięcia. Ujawnia sekrety kryminalistyki od jej początków poprzez sprawę Kuby Rozpruwacza po zamachy terrorystyczne Al-Kaidy. Nowa odsłona bestsellera, który wciąga jak najlepszy kryminał lub truecrime’owy podcast! „Autorka zabiera nas w podróż przez historię i współczesność kryminalistyki, opisując najciekawsze i przełomowe sprawy – zarówno te z czołówek programów informacyjnych, jak i znane tylko wtajemniczonym. Autorka prowadzi nas od oględzin miejsca zdarzenia przez analizę śladów, daktyloskopię, medycynę sądową i psychologię aż po salę rozpraw. Oczywiście najwnikliwiej przeczytałem rozdział poświęcony psychologii sądowej – i nie zawiodłem się! Obowiązkowa lektura dla wszystkich zainteresowanych tajnikami i meandrami kryminalistyki i kryminologii”. Jan Gołębiowski  psycholog kryminalny, profiler, biegły sądowy  
Jak stymulować kreatywność w marketingu? Jak świadomie tworzyć historie, obrazy i doświadczenia, które wywołują w ludziach poczucie silnej więzi z marką? Greg Hoffman pracował niemal trzy dekady w Nike, przebywając zawodową drogę od stażysty do dyrektora marketingu. Pod jego kreatywnym przywództwem powstały najbardziej znane i przełomowe kampanie – między innymi z zaangażowaniem gwiazd sportu takich jak Michael Jordan, Kobe Bryant czy Cristiano Ronaldo. Co jest najważniejsze w kreowaniu marki emocjonalnie bliskiej ludziom i dlaczego nie jest to wbrew pozorom zależne od jej wielkości i zasobów? Hoffman w tej książce skupia się na omówieniu trzech zasad: » Kreatywność to sport zespołowy; » Daj się zapamiętać; » Pozostaw po sobie dziedzictwo – a nie tylko wspomnienia. Dowiedz się, jak wyglądała praca nad słynnymi kampaniami Nike „od środka”. Wykorzystaj sprawdzone przez Hoffmana strategie tworzenia historii, odblokuj kreatywność i buduj trwałe więzi między marką a odbiorcami. *** W tej książce podzielę się wiedzą i zasadami, które gromadziłem przez trzydzieści lat pracy. Przeanalizuję, jak wiele z moich procesów kreatywnych i zasad było inspirowanych bezpośrednio doświadczeniami uczestników życia sportowego – samych sportowców, trenerów i drużyn. Mam nadzieję, że czytelnicy dostrzegą, iż wspomniane procesy i zasady mają uniwersalne zastosowanie dla dużych i małych marek. Przede wszystkim książka ta ma być użytecznym planem dla biznesu, marketingu i kreatywnych profesjonalistów, niezależnie od tego, czy mówimy o twórcach działających w pojedynkę, czy o zespołach składających się z dwóch, czy z tysiąca osób. Jeśli zastosujesz w praktyce zawarte tu przemyślenia, może to wzmocnić ciebie jako lidera, twój zespół i twoją markę i pomóc ci osiągnąć poziom kreatywnej doskonałości, który pozwoli ci budować trwałe więzi z konsumentami. BIOGRAM Greg Hoffman Czołowy autorytet w dziedzinie marketingu i brandingu, przez dwadzieścia siedem lat związany zawodowo z Nike, w tym jako CMO. W 2015 został uznany przez Fast Company za jedną z najbardziej kreatywnych osób w biznesie. Trafił na listy 50 Most Innovative CMO’s według „Business Insider” oraz Power Players magazynu „AdAge”. Poza wieloletnim doświadczeniem w marketingu Nike jest doceniany również za poruszanie tematów zrównoważonego rozwoju i wzmacniania równości.
NATYCHMIASTOWY NUMER JEDEN NA LIŚCIE BESTSELLERÓW „NEW YORK TIMESA” Oprah Winfrey i Arthur C. Brooks – profesor Harvardu, który zawodowo zajmuje się badaniem szczęścia – dają ci do ręki sprawdzony przepis na lepsze życie. Jeśli czujesz, że nie jesteś tak szczęśliwy, jak chciałbyś być, to ta książka jest właśnie dla ciebie. Ale czym właściwie jest szczęście? Winfrey i Brooks pokazują, że nie jest to gwiazdka z nieba,  ale coś, po co każdy z nas może sięgnąć. Opierając się na najnowszych badaniach naukowych i doświadczeniach ze swojego życia, autorzy pokazują, co możesz zrobić już teraz, żeby poczuć się szczęśliwszym, zamiast czekać na to, co przyniesie los. Bo choć trudno mieć wpływ na to, co dzieje się wokół nas, możemy decydować o swoich reakcjach. Winfrey i Brooks prezentują skuteczne narzędzia do zarządzania emocjami. Nauczą cię, jak kontrolować te negatywne, które zatruwają nas każdego dnia, bez ich wypierania. Pokażą cztery filary, które pozwalają na budowanie szczęśliwego życia. I przekonują, że niezależnie od tego w jakim momencie życia jesteś, w każdej chwili możesz wyruszyć w podróż w stronę szczęścia. DZIĘKI TEJ KSIĄŻCE BYCIE SZCZĘŚLIWSZYM STANIE SIĘ TWOIM NOWYM SPOSOBEM NA ŻYCIE. Wszyscy chcemy być szczęśliwi – nie znam ani jednej osoby, która o tym nie marzy. Ale czy wiemy, jak po to szczęście sięgać? Po czym je poznać? Brooks i Winfrey uświadamiają nam, że jeżeli nie zadbamy o swoje szczęście, to ono samo do nas nie przyjdzie. A to, od czego należy zacząć, to wzięcie odpowiedzialności za to, jak nam się żyje. JOANNA FLIS Ta książka może poprawić jakość naszej codzienności. Autorzy stawiają właściwe pytania i proponują rozwiązania, które pomogą zmienić nasze przekonania na temat szczęścia, emocji, odpowiedzialności i własnego „ja”. To swoisty most, na końcu którego czeka nas poczucie głębokiego samopoznania i wpływu – realnego wpływu na swoje życie. MARIANNA GIERSZEWSKA
Pod pozorem walki o uratowanie świata manipulują ludźmi. Korumpują i zastraszają władze. Sprzeciwiają się psychiatrii, nękają lekarzy i walczą o delegalizację leków. Oficjalnie są kościołem, ale funkcjonują jak mafia. Scjentolodzy działają w bezwzględny i precyzyjnie zaplanowany sposób. Jeden z ich byłych liderów, Mike Rinder, przez lata piął się po szczeblach skomplikowanej hierarchii tej organizacji. Gdy był niemal na szczycie – postanowił odejść. Po latach nadużyć, niewolniczej pracy i ciągłej kontroli znalazł w sobie odwagę, by uciec. Wciąż próbuje namówić do tego samego swoje dzieci. Ta książka to wstrząsające wyznania i rozpaczliwa próba odzyskania rodziny, którą – jak niemal wszystko – odebrała mu sekta. *** W jakich luksusach pławi się scjentologiczna elita? Dlaczego udało im się zwerbować Toma Cruise’a i Johna Travoltę, a Michaela Jacksona i Davida Beckhama już nie? Po co członkowie sekty podpisują kontrakt na miliard lat? I jak się wyrwać, gdy ucieczka jest niemal niemożliwa?  „Wstrząsająca opowieść o usprawiedliwianym religią uwikłaniu w przemoc, kłamstwo, nadużycia. Książka stawia pytanie o mechanizmy sekty, które mogą działać również w innych grupach. Lektura obowiązkowa, dla każdego, kto chce zrozumieć zjawisko emocjonalnego uzależnienia od wspólnoty religijnej.” Tomasz P. Terlikowski  
Książka Rona Franscella „Shadowman. Pierwszy w historii FBI portret psychologiczny seryjnego mordercy” Trzymająca w napięciu relacja o powstaniu pierwszego w historii FBI profilu psychologicznego, który pomógł złapać seryjnego mordercę. 25 czerwca 1973 roku z kempingu w Montanie ginie siedmioletnia Susie Jaeger. Ktoś rozciął tył namiotu i porwał dziewczynkę, gdy jej rodzina spała. Nikt nic nie widział, nic nie słyszał. Rozpłynęła się w powietrzu. FBI rozpoczyna największą obławę w historii Montany. Czas mija. Gdy policja szuka śladów, agent specjalny Pete Dunbar uczestniczy w warsztatach w siedzibie FBI w Quantico w Wirginii. To tu rodzi się zupełnie nowy, przełomowy pomysł. Co byłoby, gdyby przestępcy na miejscu zbrodni zostawiali nie tylko odciski palców czy butów? Co, jeśli na trop może naprowadzić ślad psychologiczny? Na prośbę Dunbara agenci FBI tworzą pierwszy w historii profil domniemanego sprawcy: UnSuba, który porwał Susie Jaeger, a kilka miesięcy później dziewiętnastoletnią kelnerkę. Kiedy w końcu dochodzi do aresztowania podejrzanego Davida Meirhofera, przygotowany przez agentów profil pasuje do seryjnego mordercy jak ulał. A nowa dziedzina wiedzy zostaje nazwana profilowaniem kryminalnym. Porywająca podróż przez plątaninę brutalności i błyskotliwości, która dała początek jednemu z najbardziej intrygujących narzędzi kryminalistycznych FBI: profilowaniu kryminalnemu. – John Douglas, legendarny profiler FBI i autor Mindhuntera