Menu

Michael Connelly

Harry Bosch i detektyw Renée Ballard z policji Los Angeles ponownie łączą siły. Tym razem chodzi o sprawę morderstwa, na punkcie której obsesję miał dawny mentor Boscha, John Jack Thompson. Kiedy Harry był początkującym detektywem z wydziału zabójstw, Thompson udzielał mu inspirujących rad, nauczył go traktować pracę osobiście i nie odpuszczać w żadnej sprawie. Teraz mężczyzna nie żyje, ale po pogrzebie jego żona wręcza Boschowi akta sprawy, które John Jack zabrał ze sobą, gdy opuszczał policję 20 lat wcześniej — nierozwiązane zabójstwo młodego mężczyzny borykającego się z problemami, do którego doszło w uliczce, gdzie handlowano narkotykami. Bosch przynosi Renée Ballard akta zabójstwa i prosi, aby pomogła mu dowiedzieć się, co stało się ze sprawą, która tak zaintrygowała Thompsona lata wcześniej. Więź między śledczymi zacieśnia się, gdy zaczynają współpracować. Już wkrótce zadają sobie niepokojące pytanie: czy Thompson ukradł akta morderstwa, aby pracować nad sprawą na emeryturze, czy jednak by upewnić się, że nigdy nie zostanie rozwiązana?
THE WORLDWIDE #1 BESTSELLER BEHIND NETFLIX'S THE LINCOLN LAWYER THE PATH TO JUSTICE CAN BE PAVED WITH LIES Defense attorney Mickey Haller - The Lincoln Lawyer - is inundated with pleas from prisoners protesting their innocence. With the help of ex-LAPD detective Harry Bosch, they find a needle in the haystack: a possible wrongful conviction. A woman imprisoned for murdering her husband, a sheriff's deputy.But the evidence doesn't add up, the department pushed for quick closure in the killing of one of its own. But is this rushed justice - or something more sinister? As they face a David versus Goliath court battle, the secrets which could set an innocent woman free could also be worth killing for... ****PRAISE FOR RESURRECTION WALK:'Connelly at his glittering best: full of twists and insights, it grips like a hungry python'DAILY MAIL'The perfect combination of courtroom drama and police procedural - Connelly's latest masterpiece shows why he's the crime writer all his rivals look up to'SUNDAY EXPRESS****CRIME DOESN'T COME BETTER THAN CONNELLY:'The pre-eminent detective novelist of his generation'IAN RANKIN'The best mystery writer in the world'GQ'A superb natural storyteller'LEE CHILD'A master'STEPHEN KING'America's greatest living crime writer'DAILY EXPRESS'One of the great storytellers of crime fiction'SUNDAY TELEGRAPH
Renée Ballard znów pracuje w trybie nocnym, na komendę w Hollywood wraca o świcie, gdzie zastaje obcego mężczyznę przeszukującego stare szafki z aktami. Intruzem okazuje się być emerytowany detektyw Harry Bosch, pracujący nad nierozwiązaną dotąd sprawą, która spędza mu sen z powiek. Ballard wyrzuca go posterunku, ale prywatne śledztwo Boscha nie daje mu spokoju, co wywołuje w nim głębokie napięcie i złość. Emerytowany detektyw prowadzi śledztwo dotyczące śmierci piętnastoletniej Daisy Clayton, pracownicy seksualnej z ulic Hollywood, która została brutalnie zamordowana, a jej ciało porzucone na śmietniku jak zwykły śmieć. Ballard łączy siły z Boschem, żeby dowiedzieć się, co się stało z Daisy i postawić jej zabójcę przed sądem. Znakomity, złożony policyjny kryminał. Bosch i Ballard, dwoje outsiderów ze skomplikowaną przeszłością, stanowią doskonały duet w tym najważniejszym punkcie długiej i wybitnej kariery laureata nagrody Edgara – Michaela Connelly'ego. Publishers Weekly Starred Review
Po dwóch latach niepowodzeń i błędnych decyzji Mickey Haller gotowy jest wrócić na salę sądową. Kiedy hollywoodzki prawnik Jerry Vincent zostaje zamordowany, Haller przejmuje największą sprawę w swojej dotychczasowej karierze: obronę Waltera Elliotta, wpływowego producenta filmowego, oskarżonego o zamordowanie swojej żony i jej kochanka. Proces obiecuje wysokie honorarium i popularność w mediach, a wygrana zagwarantuje miejsce w prawniczej elicie. Prowadzący sprawę detektyw Harry Bosch jest przekonany, że zabójcą Vincenta jest jego klient, który teraz na celownik wziął Mickeya Hallera… Sprytna intryga, liczne zwroty akcji, bezbłędne i zaskakujące zakończenie, krystalicznie czysty styl. Jeśli zdążyłeś już zostać fanem Connelly'go, jego dwudziesta książka usatysfakcjonuje Cię jak pochłonięcie pudełka ulubionych czekoladek. A jeśli do tej pory żyłeś pod kloszem i jakimś cudem fenomen Connelly'ego Cię ominął, sięgnij po Ołowiany wyrok– zakochasz się od pierwszej strony. „Deadly Pleasures Mystery Magazine” Mimo że na pierwszy rzut oka są zupełnymi przeciwieństwami – Mickey to romantyczny, uduchowiony łachudra, a Bosch skwaszony i nieugięty samotnik – to są braćmi nie tylko z nazwy. Każdy z nich w niekonwencjonalny sposób używa narzędzi swojego fachu, żeby odnaleźć prawdę w Los Angeles Connelly'ego, gdzie wszyscy, bez wyjątku, kłamią. „Entertainment Weekly” Bestsellerowy Connelly w swojej dwudziestej książce stworzył jedną z najbardziej złożonych fabuł, to świetnie napisany thriller kryminalny. Ołowiany wyrok to spotkanie dwóch indywiduów, Hallera i Boscha, ta wybuchowa mieszanka zachwyci czytelników. „Publishers Weekly”
Mickey Haller, obrońca z urzędu w sprawach karnych, prowadzi biuro na tylnym siedzeniu swojego lincolna. Jego klientami są zazwyczaj motocykliści, oszuści, pijani kierowcy, handlarze narkotyków, recydywiści. Dla Hallera kwestie winy i niewinności schodzą na dalszy plan, liczą się skuteczne negocjacje i manipulacje. Nieoczekiwanie otrzymuje zlecenie, o jakim marzy każdy prawnik – obrona zamożnego playboya z Beverly Hills oskarżonego o pobicie i gwałt. Z pozoru łatwa sprawa mocno się komplikuje i przybiera nieoczekiwany obrót. Adwokat będzie musiał się zmierzyć z pewnymi zaniedbanymi sprawami z przeszłości i ponownie zdefiniować swój etyczny kodeks. Gdy Haller zagłębia się w zagmatwaną przeszłość oskarżonego, na jaw wychodzą niepokojące fakty. Mickey zaczyna zdawać sobie sprawę, iż staje oko w oko ze złem w najczystszej postaci. Tym samym sprowadza niebezpieczeństwo na siebie i swoich bliskich...
Harry Bosch, detektyw z wydziału zabójstw policji Los Angeles, powraca do pracy z przymusowego urlopu. Pierwszą jego sprawą jest zabójstwo znanego producenta filmowego. Denata znaleziono z kulami w głowie w bagażniku rolls-royce’a. Wiele wskazuje na to, że stoi za tym mafia. Jednak wydział do walki z przestępczością zorganizowaną wykazuje zaskakujący brak zainteresowania sprawą. Harry uważa, że się mylą. Kiedy już wiele elementów zaczyna się układać, a detektyw nabiera przekonania, że stąpa po pewnym gruncie, wszystko wali się jak domek z kart. Bosch odkrywa spisek znacznie groźniejszy, niż sobie to wyobrażał, w którym on sam również staje się celem. Wiedziony instynktem i emocjami, porywczy Harry ma wiele do stracenia, tym razem nie chodzi o rozwiązanie sprawy, ale o przeżycie… „Jedna z najlepszych powieści tego roku”. — Booklist
Wyrzucony z pracy w policji Los Angeles Harry Bosch pragnie odzyskać dobre imię. Na jego drodze staje groźna grupa przestępcza wyłudzająca leki psychotropowe na podstawie fałszywych recept. Detektyw musi stanąć do walki ze sprytnym zabójcą i przechytrzyć go, nim będzie za późno. Harry zajmuje się obecnie analizowaniem umorzonych i nierozwiązanych spraw dla komendy miasta San Fernando. Gdy w lokalnej aptece dochodzi do podwójnego zabójstwa na tle rabunkowym, władze mobilizują wszystkie siły. Bosch i jego troje współpracowników z maleńkiej sekcji dochodzeniowej policji uważnie badają każdy ślad, co doprowadza ich w końcu do bardzo niebezpiecznego, mającego powiązania w świecie biznesu gangu handlarzy narkotyków. Aby dotrzeć do ludzi na samej górze tej przestępczej organizacji, Bosch gotów jest zaryzykować wszystko; jako tajny agent zanurza się w ponury, mroczny świat „pigularzy”. W tym samym czasie powraca sprawa sprzed wielu lat, gdy pracował jeszcze w policji Los Angeles – zabójca, który w celi śmierci czeka na wykonanie kary głównej, twierdzi, że to Harry wrobił go w przestępstwo i że dysponuje na to dowodami. Gdyby skazaniec dowiódł swych racji, a wyrok został uchylony, wszystkie przeprowadzone przez Harry’ego śledztwa mogłyby zostać podważone. Jak zwykle musi więc radzić sobie sam, oczyścić się z zarzutów i sprawić, by cwany przestępca nie wyszedł zza krat. Obie te sprawy przeplatają się ze sobą niczym zwoje drutu kolczastego.