Menu

Milewska Mariola

Książka stanowi kompendium wiedzy dotyczącej gastronomii. Zawiera on: historię gastronomii w Polsce i na świecie, podstawowe pojęcia stosowane w gastronomii, opis produktu gastronomicznego, prezentację produktu gastronomicznego od strony jego atrakcyjności w turystyce, wybrane organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne, rolę informacji i promocji w gastronomii oraz trendy w rozwoju współczesnej gastronomii. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni tyrystycznych, hotelarskich, technicznych (np. kierunku technologia żywności), rolniczych, szkół policealnych o profilu gastronomicznym, turystycznym i hotelarskim oraz osób zarządzających obiektami gastronomicznymi.
Podręcznik do nauki zawodu technik obsługi turystycznej realizujący treści z zakresu części 2 kwalifikacji T.14 (Prowadzenie sprzedaży imprez i usług turystycznych). Prezentuje wiedzę i uczy umiejętności potrzebnych do stosowania komputerowych systemów rezerwacji usług i imprez turystycznych oraz rejestracji ich sprzedaży (formy sprzedaży i płatności, dokumentacja finansowa, umowy itp.). Do podręcznika dołączona jest płyta zawierająca komputerowe programy symulacyjne potrzebne do obsługi klienta, która umożliwia praktyczną naukę zawodu.
Usługi gastronomiczne są ważną częścią sektora usług. Autorzy przedstawili m.in. krótką historię gastronomii, istotę gastronomii i usługi gastronomicznej, pojęcia stosowane w gastronomii, podstawowe wyposażenie placówki gastronomicznej, produkt gastronomiczny i jego atrakcyjność turystyczną, rolę promocji informacji w gastronomii oraz trendy w rozwoju współczesnej gastronomii. Książka jest przeznaczona głównie dla studentów kierunków turystycznych, hotelarskich, technicznych 9technologia żywności) i rolniczych (technologia żywności, żywienie człowieka, agroturystyka), uczniów szkół policealnych i uczestników szkoleń o profilu gastronomicznym, turystycznym i hotelarskim. Książka z pewnością zainteresuje również właścicieli i zarządzających placówkami gastronomicznymi.
W książce kompleksowo przedstawiono zasady organizacji oraz funkcjonowanie obiektu hotelarskiego. Autorzy przedstawili: rolę obiektów noclegowych we współczesnej gospodarce; tworzenie struktury funkcjonalnej takiego obiektu i jej główne elementy; kształtowanie komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa hotelarskiego i ich zakres pracy; najistotniejsze cechy osobowości i niezbędne kwalifikacje hotelarzy; charakterystykę grup i segmentów gości hotelowych; zasady komunikacji między gospodarzami a gośćmi; reklamacje usług hotelowych oraz kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy w obiekcie hotelarskim. Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków związanych z hotelarstwem i turystyką w wyższych uczelniach różnych typów. Może też być wykorzystywana przez nauczycieli i wykładowców w szkołach średnich i pomaturalnych kształcących w specjalnościach: hotelarstwo i turystyka. Z pewnością przyda się również osobom, które chciałyby pokusić się o zorganizowanie i prowadzenie obiektu oferującego noclegi
Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa prezentujący wiedzę i uczący umiejętności stosowania programów komputerowych wspomagających pracę w branży hotelarskiej, obsługi urządzeń biurowych, rezerwacji oraz prowadzenia korespondencji związanej z funkcjonowaniem obiektu hotelarskiego. Wiedza teoretyczna jest wsparta licznymi przykładami, dokumentami, ćwiczeniami i ilustracjami wskazującymi sposoby praktycznego jej zastosowania. Do podręcznika jest dołączona płyta z programem komputerowym umożliwiającym przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych.