Menu

Sosnowska Joanna

Repetytorium - trening maturalny nowej generacji:Pełne przygotowanie do matury podstawowej w podręcznikuNagrania do zadań na rozumienie ze słuchu i nagrania do sekcji słowniczkowych na stronie oup.com Materiały dla uczniówElastyczność w doborze treści bogaty zestaw materiałów dla ucznia i nauczyciela pomaga w atrakcyjny i skuteczny sposób przygotować uczniów do egzaminu.Powtarzanie i testowanie regularne powtórki, rozbudowany zestaw testów oraz próbnych egzaminów umożliwiają monitorowanie postępów w przygotowaniach do egzaminu.Pisanie i mówienie szczegółowe wskazówki, modelowe wypowiedzi i listy przydatnych zwrotów stanowią praktyczną pomoc w rozwijaniu umiejętności pisania i mówienia.Znajomość środków językowych zadania w podręczniku pozwalają na systematyczne i kompleksowe przygotowanie do nowej części egzaminu (Use of English).Zestawienie objaśnień zagadnień gramatycznych z dodatkowymi ćwiczeniami pozwala na utrwalenie materiału i personalizację powtórekOptymalne wykorzystanie czasu przygotowania do egzaminu ilość materiału w podręczniku umożliwia zrealizowanie wszystkich wymaganych zagadnień w ciągu jednego roku szkolnegoOxford Online Practice na platformie to interaktywne ćwiczenia gramatyczne i leksykalne. Ćwiczenia są powiązane z zawartością podręcznika, dzięki czemu uczniowie mogą je wykorzystać do utrwalenia materiału i uczyć się w każdym miejscu. Platforma zapewnia indywidualizację nauczania, zadawanie zadań domowych online, automatyczne sprawdzanie ćwiczeń, monitorowanie postępów uczniów
High Note to 5-poziomowa seria stworzona na bazie podstawy programowej dla liceów i techników obowiązującej od września 2019 dla klas z minimum 5 lekcjami języka angielskiego w tygodniu. Zapewnia pełną realizację wymagań ogólnych i szczegółowych, łącząc równomierny rozwój językowy pod kątem matury z przygotowaniem uczniów do wyzwań czekających na studiach i rynku pracy. Zeszyt ćwiczeń z kodem dostępu do Online Practice materiał utrwalający do każdej lekcji, maturalne zadania na środki językowe do każdej lekcji oraz NOWOŚĆ! dodatkowe zadania Use of English pogrupowane według typu zadań, arkusze pracy z filmami, dzięki którym autentyczne materiały wideo można wykorzystać jako wsparcie regularnej lekcji lub jako osobne zajęcia, a wszystko BEZ POTRZEBY KSEROWANIA, NOWOŚĆ!Online Practice zapewnia dodatkowe interaktywne zadania dla ucznia,
Powstała na stulecie Bitwy Warszawskiej publikacja ukazuje tę największą w dziejach Polski batalię w szerokim kontekście historycznym i kulturowym. Jej motywem przewodnim jest triumf militarny, na który złożyły się gigantyczny wysiłek całego narodu, geniusz militarny naczelnego wodza i jego generałów, dokonania oficerów wywiadu radiowego oraz ogromne wsparcie Kościoła. Wypowiedziom wybitnych historyków towarzyszą rozważania historyków sztuki prezentujących szeroką panoramę ikonografii polskich triumfów oraz Bitwę Warszawską w kulturze wizualnej i w pamięci zbiorowej, jakże silnie deformowanej w okresie sowieckiej dominacji. ****** The 1920 Triumph. The Image and the Memory The book written to commemorate the hundredth anniversary of the Battle of Warsaw shows this historic battle in broad historical and cultural context. The main theme of the publication is the military triumph, which resulted from the heroic endeavour of the whole nation, military genius of the commander-in-chief and his generals, the work of radio intelligence officers and tremendous support of Polish Catholic Church. The comments of renowned historians are accompanied by reflections of art historians who present an iconographic panorama of Polish military triumphs, and the Battle of Warsaw in visual culture, as well as in collective memory, severely deformed during the Soviet dominance.
W serii powołanej dla uczczenia 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918 r. oraz utrwalenia w polskiej świadomości zbiorowej wiedzy historycznej o genezie i przebiegu odbudowy państwa polskiego ukażą się monografie, biografie i źródła, dla których tematyczną klamrą będzie idea polskiej niepodległości oraz walki o jej urzeczywistnienie i kształt z uwzględnieniem zagadnień polskich i międzynarodowych; politycznych, społecznych i ekonomicznych; walki orężnej i działań dyplomatycznych; wreszcie przedsięwzięć na polu kultury. Publikacja dotyczy nowych form opieki społecznej zapoczątkowanych w okresie międzywojennym. Autorka zaprezentowała główne założenia opieki społecznej, w tym opieki nad dziećmi, wskazując obszary życia mieszkańców, w których łódzkie władze wdrożyły systemowe rozwiązania pomocowe wobec dorosłych i dzieci. Na przykładzie półkolonii letnich w Łodzi ukazała sposób organizacji wypoczynku na terenie miejskich parków, źródła jego finansowania, uczestników, personel, a także kwestie związane z opieką, wychowaniem oraz edukacją dzieci i młodzieży. Książka może zainteresować zarówno historyków wychowania, pedagogów, socjologów, jak i organizatorów inicjatyw w zakresie opieki nad dziećmi.
Bestsellerowy oksfordzki kurs dla szkół ponadgimnazjalnych napisany na podstawie opinii zebranych wśród nauczycieli. Teraz więcej: elastyczności słuchania i mówienia słownictwa Poziom kształcenia: B1/B2
Czteroczęściowy kurs dla szkół ponadgimnazjalnych przygotowujący do matury na poziomie podstawowym i rozszerzonym w formacie obowiązującym od 2015 roku. Podręcznik zgodny z podstawą programową i wymogami znowelizowanej ustawy o oświacie.
Publikacja dotyczy rozwoju opieki społecznej nad dzieckiem w Polsce międzywojennej na przykładzie działalności Łódzkiego Oddziału Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Rozważania na temat pracy Towarzystwa, mającej na celu poprawę życia dziecka i tworzenie szans jego rozwoju, poprzedza prezentacja problemów społeczno-ekonomicznych łódzkich rodzin robotniczych w latach Drugiej Rzeczypospolitej, związanych przede wszystkim z warunkami życia, opieką zdrowotną, wychowaniem dziecka i jego edukacją. Autorka przedstawia pionierskie działania Łódzkiego Oddziału Towarzystwa na tle funkcjonowania oddziałów w całej Polsce; zajmuje się takimi formami opieki instytucjonalnej, jak: ogniska, przedszkola, świetlice, kolonie i półkolonie oraz specjalistyczne przychodnie lekarskie, dzięki którym skutecznie rozwiązywano problemy zdrowotne dzieci i ich rodzin. Przywołuje nazwiska wielkich polskich społeczników i innowatorów w zakresie zabezpieczania bytu i praw dziecka. Ukazuje również aktywność ugrupowań politycznych, w tym Polskiej Partii Socjalistycznej, na polu opieki społecznej. Książka w dużej mierze uzupełnia wiedzę na temat sytuacji dziecka robotniczego i funkcjonowania różnych form wspierania osób potrzebujących opieki w Polsce międzywojennej. […] Zapoznanie się z historią bardzo zróżnicowanych działań, obejmujących przede wszystkim najuboższą grupę najmłodszych, może skłaniać do refleksji nad aktualnymi problemami i sposobami ich rozwiązywania. Z recenzji prof. dr hab. Stefanii Walasek