Menu

Słowa i Myśli

Słowa i Myśli
Mariusz Pilis to znany krakowski reżyser i dziennikarz, twórca TVP Info oraz filmu i książki „List z Polski”. Gdy planował powstanie „Upadku Rzeczypospolitej”, nie mógł przewidzieć, że znajdzie się w samym centrum wydarzeń, o których mówiła cała Polska, a których konsekwencje długo jeszcze kształtować będą naszą scenę medialną i polityczną. Przeprowadzał bowiem wywiady m.in. z Cezarym Gmyzem i Jackiem Karnowskim dokładnie w dniach, kiedy z „Rzeczpospolitej” po głośnej publikacji o trotylu i wyrzuceniu Gmyza odeszła na znak protestu znaczna część redakcji, a z tygodnika „Uważam Rze” zwolniono redaktora naczelnego, co także spowodowało odejście redakcji i powstanie dwóch nowych tygodników: „W sieci” oraz „Do Rzeczy”. Stał się więc naocznym świadkiem wydarzeń, które weszły już do historii III RP. Wywarły one oczywiście decydujący wpływ na ostateczny kształt jego rozmów, które miały ukazać sytuację w polskich mediach.
Książka pełna jest anegdot, ciekawych, inspirujących opowieści z różnych kultur i religii, opowieści prezentujących wydawałoby się całkiem inne spojrzenie na sens życia, na sposób odkrywania Największej Tajemnicy. Bohaterami książki są: John - Kanadyjczyk polskiego pochodzenia, Dan - Indianin z plemienia Mohawk i Sita - hinduska mieszkająca w Delhi. Losy tych trzech osób splatają się kilka tysięcy stóp nad ziemią, w trakcie podróży z Toronto do Brukseli. Czytając książkę ma się wrażenie, że siedzimy w tym samym samolocie, dzieli nas od bohaterów kilka centymetrów, mamy tą niesamowitą możliwość „podsłuchania” ich historii. To niesamowite wyróżnienie dla Ciebie Czytelniku – te opowieści to milowy krok w dojściu do sedna w poszukiwaniu Największej Tajemnicy…
Książka do ostatniej strony przesiąknięta jest atmosferą Krakowskiego Klubu Wtorkowego, który jak wiele takich inicjatyw w różnych miastach w Polsce, skupia ludzi dyskutujących zawzięcie o historii, polityce i gospodarce. Ludzi zatroskanych stanem państwa, żyjących w poczuciu zagrożenia wskutek negatywnych działań rządu Donalda Tuska. Do publikacji wybrano siedem wystąpień zaproszonych do klubu gości. O głośnej sprawie krakowskich przedsiębiorców, którzy padli ofiarą wymiaru sprawiedliwości III RP i zyskali rozgłos dzięki filmowi „Układ zamknięty” opowiada jeden z nich - Lech Jeziorny. O mediach, ich roli w Polsce i przełomowych dla kilku redakcji momentach mówią znani dziennikarze - Piotr Zaremba, Michał Karnowski i Dawid Wildstein. Historię ujmowaną z dzisiejszej perspektywy pokazują zaś: Lech Jęczmyk, pisarz science fiction, Paweł Zyzak, historyk o wyraźnym zacięciu publicystycznym i Piotr Zychowicz, pisarz political fiction. Wszyscy oni bez zahamowań podkopują historyczne mity: wątpliwe dla Polski zasługi prezydenta USA Wilsona, mit Lecha Wałęsy obalającego w pojedynkę sowiecki komunizm czy rzekomo honorową konieczność bicia się w 1939 roku w interesie Francji i Anglii. Całość czyta się jednym tchem.
Pod powierzchnią rzeczy. Toczy się skomplikowana walka pomiędzy teraz a wczoraj. A to, co widać. Jest tylko wąskim wycinkiem rzeczywistości. „Warstwy” to pełna metafor i zakodowana opowieść o mieście, którego nazwa nigdy nie pada wprost. Magiczna podróż, która z każdym słowem, z każdą kolejną stroną, wciąga nas bez reszty. Pozwala odkryć nieznaną, zapomnianą, zamknięta w warstwach historię miejsc i ludzi. Książka ta jest interesującą, oryginalną próbą zmierzenia się z klimatem miejsca i przemijania miasta.(...) Rzecz zasługująca na uwagę i rozsmakowanie się.
15,5 kilometra do granicy to idealna książka dla każdego, kto czuje się obywatelem świata lub chce nim zostać; zrozumieć i poznawać świat, przeżywać i czerpać z niego zawodowo, społecznie oraz kulturowo. Jest to opowieść o bagażu doświadczeń, które wpływają na wewnętrzną przemianę i pomagają osiągnąć sukces na rynku międzynarodowego konsultingu.
Wbrew skojarzeniem jakie mogą nasuwać się myśląc o 2030 roku, świat nie będzie oparty na programowaniu wszystkich i wszystkiego. Nie pojawią się rozwiązania, które za jednym kliknięciem zdobędą dla nas klientów. Przeciwnie dobór odpowiednich narzędzi będzie wymagała od nas, marketerów dużo większego zaangażowania. Personalizacja, to jeden z najważniejszych trendów w komunikacji marketingowej najbliższych lat. To pojedynczy człowiek a nie grupa będzie celem komunikatów reklamowych. Marka będzie musiała odpowiadać na konkretne oczekiwania i potrzeby klienta tu i teraz. Jednak jak dotrzeć z przekazem reklamowym indywidualnie do każdego klienta? Zarówno autora jak i jego rozmówcy są zgodni - w 2030 roku największy udział w komunikacji marketingowej będzie stanowił digital. Mobile marketing, big data, model programmatic, internet rzeczy czy rozszerzona rzeczywistość - które z tych narzędzi będą najbardziej rozwojowe, a które staną się tylko chwilową modą? Nie znajdziesz tu prostego przepisu, który w skali 1:1 da się przełożyć na marketingowy sukces Twojej marki, ale szereg inspiracji, które mogą Cię przygotować do funkcjonowania w epoce 3.0, czyli czasie ciągłej i dynamicznej zmiany. Książka podzielona została na dwie części. W pierwszej z autor opisuje aktualne trendy w marketingu m.in.: content marketing, wideo, wyszukiwarki (SEO i SEM), mobile, big data. Natomiast druga część to rozmowy z wybitnymi przedstawicielami polskiej reklamy i public relations, z których wyłania się pełny obraz trendów, które zmienią komunikację marketingową w latach 2016-2030. Swoją wizję przyszłości zdradzają dla Ciebie Czytelniku: - Jakub Bierzyński - Sebastian Hejnowski - Paweł Kastory - Norbert Ofmański - Włodzimierz Schmidt - Marek Staniszewski - Paweł Trochimiuk - Tadeusz Żórawski.
Promocje sprzedaży otaczają nas z każdej strony. Ich ilość jest ogromna, jednak w zdecydowanej większości marketerzy idą na łatwiznę i wybierają drogę na skróty - rabaty! A przecież narzędzi promocyjnych, bardziej skutecznych niż standardowa promocja cenowa jest naprawdę wiele. Są techniki, dzięki którym masz szanse zdobyć wielu nowych, lojalnych klientów, którzy bez względu na koszty - kupią Twój produkt. "Techniki promocji sprzedaży" to książka, która otworzy oczy wielu marketerom, przewróci do góry nogami ich spojrzenie na "promocje". Maciej Tesławski bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w zakresie komunikacji marketingowej, stworzył zbiór kilkunastu technik promocji sprzedaży. Tą unikalną wiedzą dzieli się dzisiaj z Czytelnikami. O wielu z nich może słyszałeś, ale czy je stosujesz? Jeśli tak to czy skutecznie? Kupony, premie, opakowania specjalnej, edycje limitowane, programy retencyjne, in-pack czy near-pack, loterie, wystawy, konkursy po promocje zaangażowane społecznie. To tylko część narzędzi omawianych przez autora. Smaku całej publikacji dodaje sposób pisania książki. Ma ona formę dyskusji autora z praktykami z różnych branż, obszarów - marketingu, sprzedaży, badań i PR. Dzięki temu otrzymujesz Czytelniku ogromną dawkę praktycznej, interdyscyplinarnej wiedzy. Dla kogo jest ta książka? Dla każdego, kto chce projektować skuteczne promocje sprzedaży. Zarówno pracowników agencji jak i firm, które na co dzień opracowują promocje dla swoich marek. Poza tym każdy, kto jest zainteresowany nowymi i nietypowymi technikami promocyjnymi. - - - - - - - - - To obowiązkowa pozycja dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć otaczający nas świat — konsumentów i marek walczących o dusze i portfele tych pierwszych. Krzysztof Kozak specjalizuje się w zintegrowanej komunikacji marketingowej. Członek Zarządu ICP Group S.A.
Chociaż korzenie terroryzmu sięgają jeszcze czasów starożytnych, to właśnie w XXI wieku stał się on jednym z największych problemów wielu krajów. Od zamachów, które miały miejsce 11 września 2001 r. w Stanach Zjednoczonych, poprzez ataki w Londynie czy Madrycie, aż po stworzenie terrorystycznego Państwa Islamskiego. Ogromna część świata żyje w ciągłym zagrożeniu. Wywoływanie strachu i poczucia nieustannej destabilizacji – to fundament wszelkich aktów terroru. Polska nie stanowiła do tej pory jednego z pierwszych celów terrorystów. Jednak ciągłe zawirowania polityczne na arenie międzynarodowej oraz fakt coraz śmielszego wkraczania terrorystów w kolejne rejony Europy mogą nagle wpłynąć na zmianę tej sytuacji. Terroryzm ma to do siebie, że jest fantomem. Nie można określić go geograficznie ani po prostu zamknąć w określonej grupie, zlokalizować. To jest w dużej mierze wirtualne zjawisko, które raz na jakiś czas przyjmuje bardzo realny kształt w postaci zamachów. Co więcej, rozwijający się terroryzm – jak wskazują rozmówcy – będzie dążył do wykorzystania zdobyczy najnowszych technologii, dających możliwość szybkiego i trudniejszego do wykrycia działania zamachowców. O tym, czy jesteśmy rzeczywiście bezpieczni, jak będzie ewoluował światowy terroryzm i jak z nim walczyć, rozmawia z ekspertami ds. terroryzmu oraz spraw międzynarodowych Artur Dmochowski. Ta książka nie jest podręcznikiem, lecz raczej próbą dotarcia do tego, co w zjawisku terroryzmu jest najważniejsze. Jest więc raczej przewodnikiem, który ma pomóc najpierw je zrozumieć, a następnie dawać sobie z nim radę – unikać go lub zwalczać.
Personal branding to dzisiaj nie tylko domena freelancerów czy blogerów. O swój wizerunek powinien dbać każdy, niezależnie od branży, wykonywanego zawodu czy poziomu kompetencji. Główne źródło informacji o nas samych to media społecznościowe. To niesamowicie silne narzędzie - można w krótkim czasie wiele zyskać, ale równie szybko można stracić swoje dobrej imię. Jeśli chcesz budować swoją pozycję eksperta w branży, zastanawiasz się nad zmianą pracy, albo po prostu bardzo lubisz swoją pracę i nie chcesz jej stracić, koniecznie musisz przeczytać tę książkę. "Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych?" to pozycja, której dotąd nie było. W jednym miejscu znajdziesz praktyczne informacje o wszystkich platformach social media, oparte przede wszystkim na realnych przykładach "z sieci". Dowiesz się z niej: dlaczego i jak należy stosować zasady netykiety czym jest pierwszy raz w social mediach (czyli jak nawiązać kontakt) kiedy komentowanie to już hejtowanie dlaczego zaproszenie od Beyonce czy Keanu Reeves'a to niekoniecznie wyróżnienie jak opowiedzieć historię... snapując i ile prawdy jest w stwierdzeniu "jeśli nie jesteś w sieci nie żyjesz" - - - - - - - - - - - To książka dla każdego internauty, który ceni sobie zachowanie zgodne z zasadami kultury osobistej, a także dla osób odpowiadających za komunikację marek w mediach społecznościowych. Anna Miotk, ekspert specjalizujący się w mierzeniu skuteczności działań komunikacji biznesowej (marketing, PR, social media), strateg komunikacji
Świadomość znaczenia marki pracodawcy stale rośnie. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że aby mogły odnieść rynkowy sukces równie mocno jak lojalnych klientów i stosowania biznesowych reguł, potrzebują wykwalifikowanych, zmotywowanych pracowników. Marka pracodawcy jest gwarantem dopasowania pracowników do ich ról w danej organizacji oraz tego, że pracownicy utożsamiają się z osiągnięciami firmy. Budowanie marki pracodawcy to proces łączący komunikację zewnętrzną, marketing, Public Relations, sponsoring z komunikacją wewnętrzną, zarządzaniem personelem, budowaniem marki wewnętrznej firmy oparty na niepowtarzalnej kulturze organizacji. Strategie employer brandingowe tworzy się, by dokonać zmian lub, by o firmie opowiedzieć innym. Ale co zmieniać? O czym opowiadać? Co jest najważniejsze? A przede wszystkim jak to zrobić? Odpowiedź na te wiele więcej pytań w książce.?
Starość i śmierć są przez wiele osób traktowane jako tematy tabu, zwłaszcza, że w mediach na każdym kroku bombardują nas obrazki prezentujące ideał szczęścia – młodość i piękno. Skąd pomysł na książkę poruszającą tak niezwykle trudne kwestie? Sama autorka często słyszała to pytanie – odpowiedź jest dość wymowna „Przecież po śmierci tego nie napiszę”. W książce zaprezentowano różne spojrzenia na zagadnienie umierania i starości, przedstawiono filozoficzne rozważania oraz pojmowanie śmierci przez pisarzy i poetów poszczególnych epok literackich. Autorka porusza również kontrowersyjne tematy jak np. eutanazja, kanibalizm, samobójstwo czy kara śmierci. Stara się jednak obiektywnie spojrzeć na te zagadnienia, prezentując różne punkty widzenia na te budzące wiele emocji kwestie. Śmierć osoby najbliższej – dziecka, rodzica, partnera – jest szczególnie bolesna. Autorka, doświadczona i ceniona profesor psychiatrii, próbuje wskazać sposoby, które pomogą złagodzić ból po stracie. Książka porusza też temat śmierci cywilnej. W znaczeniu prawnym to utrata zdolności do czynności prawnych, jednak w potocznym rozumieniu to wykluczenie człowieka z życia społecznego, czyli pozbawienie go podstawowych wyznaczników własnej wartości. Starość, umieranie, śmierć – to hasła, które nabierają nowego znaczenia. Autorka stara się „oswoić” Czytelnika i wskazuję, iż o śmierci nie należy myśleć w kategoriach wyroku, ale rzeczywistości, która kiedyś nadejdzie, i do której trzeba twórczo się przygotować.
Autor przeanalizował główne nurty podejmowane przez „Gazetę Wyborczą”, tematy związane z udziałem Kościoła w życiu Polski m.in. zaangażowanie w politykę, konkordat, kwestię aborcji. Oparł się na bardzo bogatym materiale faktograficznym, ilustrując swój tekst wieloma cytatami - prześledził setki artykułów, 7 000 numerów pisma wydanych od 1989 r. Artur Dmochowski szuka odpowiedzi m.in. na pytania: Co łączy Adama Michnika z Jerzym Urbanem? Który z nich jest skuteczniejszy i dlaczego? Jakich metod używają przeciwnicy Kościoła w mediach? Jakie jest drugie dno głośnych afer pedofilskich i finansowych?
"Liderzy biznesu o gospodarce" to cykl wywiadów z ludźmi, którzy „na własnej skórze” doświadczyli blasków i cieni polskiego biznesu. Rozmówcy prezentują szereg rozwiązań, które mogłyby uzdrowić od lat kulejącą polską gospodarkę i pozytywnie wpłynąć na pozycję rodzimych firm. Z książki wyłania się obraz Polski, widziany oczami przedsiębiorców, ich dotychczasowych doświadczeń. Wśród rozmówców autora są najwybitniejsi polscy biznesmeni, m.in.: Grzegorz Bierecki (twórca systemu SKOKów) prezentujący swój punkt widzenia na sektor finansowy, Lech Jeziorny (bohater filmu "Układ zamknięty") na bazie własnych doświadczeń stara się wskazać rozwiązania pomocne w tworzeniu prawa przyjaznego przedsiębiorcom.?
Prawie w każdym kontakcie między ludźmi można odnaleźć chociaż ślad działań manipulacyjnych. Autorka poprzez omówienie technik manipulacji, stara się pokazać jak skutecznie bronić się przez tym zjawiskiem. Poznanie narzędzi jakimi posługuje się manipulator, pozwoli wyrobić sobie pewnego rodzaju odporność na mechanizmy wywierania wpływu stosowane przez innych. W publikacji szeroko prezentowane są zagadnienia manipulacji społecznej (jak np. presja grupy, manipulacja tekstem, mobbing). Dużo uwagi autorka poświęca roli słów, wypowiedzi jako potężnej machiny, która tak niepostrzeżenie wpływa na nasze emocje i decyzje. Całość została opatrzona humorystycznymi rysunkami Mateusza Wójtowicza. Dzięki tej książce dowiesz się: Jak cienka jest granica między dyscyplinowaniem a celowym wywoływaniem strachu? Czym jest ingracjacja i dlaczego jest tak powszechna? Co warto wiedzieć o mowie ciała? Kim są wampiry energetyczne? Co wspólnego mają z manipulacją mass media? Jakie jest ryzyko zostania ofiarą mobbingu? Dlaczego aureola nie zawsze jest cechą anioła? Jak wschodnie sztuki walki pomogą w antymanipulacji?
Książka prezentuje nowatorskie spojrzenie na sprzedaż nieruchomości, przez pryzmat wartości i pragnień klienta kupującego. Autor koncentruje się na relacjach, magii produktu i wizerunku. Jak mówi Łukasz Kruszewski "(...) cechy techniczne, użytkowe czy finansowe nie są wcale najważniejsze. Istotniejszy jest styl życia, który kupujemy. To właśnie ze względu na ów styl klienci szukają odpowiedniego piętra, powierzchni czy lokalizacji. Nigdy odwrotnie. A jeśli tak, to i sprzedaż powinna się od niego zaczynać." W bardzo logiczny i uporządkowany sposób autor przechodzi od teorii przez praktykę do refleksji i dobrych wskazówek. Przedstawia wiele przykładów z własnego doświadczenia. Koniecznie przeczytaj "Marketing nieruchomości. Home branding praktycznie" i dowiedz się: - czym są fundamenty "życia oferty" i dlaczego koncepcja 3K stanowi kręgosłup pracy z ofertą - jak stworzyć plan sprzedaży opierając się na zasadach marketingowych - na czym polega home staging oraz jak wielka jest siła promocyjnej fotografii nieruchomości, - jak skutecznie wypromować się w nowych mediach - dlaczego trzeba tworzyć wartości dla klienta, a nie tylko zaspakajać jego potrzeby - na czym należy się koncentrować aby budować “samonapędzającą się sprzedaż”. Książka adresowana jest do praktyków. Polecamy ją również tym którzy są o krok od kariery w nieruchomościach, potrzebują tylko zachęty do rozpoczęcie swojej drogi w home brandingu. - - - - - - - - Bardzo podoba mi się zwrócenie uwagi na rolę emocji w procesie zakupu nieruchomości. Wydawałoby się, patrząc na ten rynek, że to głównie parametry techniczne decydują o wyborze. Na szczęście emocje są tu chyba najważniejsze. W końcu kupujemy dom, a pojęcie domu jest związane z chyba najsilniejszymi emocjami. Autor posuwa się jeszcze dalej. Wprowadza metafizykę. (..) Uważam, że jest to absolutnie unikalna pozycja na polskim rynku, a może nawet w ogóle. Z takim podejściem i rozumieniem marketingu nieruchomości nie spotkałem się. Maciej Tesławski, strateg marketingowy, niezależny konsultant Książka Łukasza Kruszewskiego przedstawia kluczowe elementy marketingu sprzedażowego mieszkań i domów, odnosząc się do najnowszych trendów rynkowych i zmieniającej się psychologii ludzkich zachowań. Od początku do końca, Łukasz w jasny i przejrzysty sposób omawia kwestie marketingu nieruchomości przekładając złożoną teorię behawioralną na praktyczne sytuacje i działania. Adam Polanowski, ekspert rynku nieruchomości
Budowanie trwałych relacji poprzez tworzenie wartości to dzisiaj podstawa działania każdej marki, która pragnie skraść serca konsumentów. Jak to zrobić, aby klienci chcieli podążać za naszą marką i dzielić się nią z innymi? Twórz opowieści, opowiadaj o swojej marce! Jakich zatem narzędzi i technik należy użyć, aby robić to skutecznie, żeby klienci stawali się wiernymi przyjaciółmi Twojej marki na dobre i na złe? „Opowieści w marketingu” to książka, w której znajdziesz wiele inspiracji, ciekawych rozwiązań, przykładów wykorzystania najbardziej skutecznych narzędzi marketingu narracyjnego. Autor porusza różne aspekty budowania świata narracji. Przekaz musi docierać wieloma kanałami, być transmedialny w pełnym tego słowa znaczeniu: wykorzystywać media w charakterystyczny dla nich sposób, budując z nich, jak z mozaiki, pełny obraz budzący głębokie emocje i wyzwalający potrzebę określonych działań. Książka została podzielona na 4 części, które stanowią trzon wszelkich działań marketingu narracyjnego, czyli content marketing, storytelling, media relations i marketing wirusowy. Znajdziesz tu wiele praktycznych wskazówek popartych konkretnymi case studies, przykładami z Polski i zagranicy. Po przeczytaniu „Opowieści w marketingu” dowiesz się: - jak umiejętnie i z wyczuciem wykorzystać real-time marketing, - jakie stosować reguły storytellingu zgodnie ze sztuką budowania opowieści, - czy reklama natywna ma sens, - czy content marketing jest zagrożeniem dla mediów, - dlaczego marketing wirusowy to niezwykle potężne narzędzie, które może przynieść ogromny sukces, ale również zapędzić markę w „kozi róg”.
„Praktyka brandingu” to pierwsze tak innowacyjne przedsięwzięcie w literaturze marketingu. Autorowi udało się zebrać w jednym tomie doświadczenie kilkunastu osób, z różnych branż, specjalizacji, osób na różnym etapie kariery zawodowej. Nowatorstwo publikacji przejawia się również w samej formie przekazu. Czytelnik nie jest biernym odbiorcą prezentowanych komunikatów, staje się uczestnikiem dyskusji, i to dyskusji na najwyższym poziomie merytorycznym. Co więcej wszystkiego można „dotknąć”. W książce zastosowano kody QR przekierowujące do filmów reklamowych, zdjęć reklam, komunikatów prasowych i wywiadów z autorami, a to jak zapowiadają autorzy nie koniec…
Nietuzinkowy przewodnik po dobrych i złych praktykach w marketingu, pełen refleksji i cennych spostrzeżeń autora. Od tradycyjnie pojmowanej reklamy przez modne ostatnio social media po niezbędny w dzisiejszym świecie personal branding. W myśl zasady "stwórz się sam" autor prezentuje szereg narzędzi niezbędnych w budowaniu marki osobistej. Tej pozycji nie może zabraknąć w Twojej biblioteczce.
Wielka Brytania kojarzy nam się głównie z Big Benem, Królową Elżbietą II, słynną tea time, ale także z „drugim domem” dla wielu polskich emigrantów. Wielu z nas nie śledzi dokładnie mediów brytyjskich. Ewentualnie pojawiające się od czasu do czasu komentarze premiera Camerona dotyczące bezpośrednio naszych rodaków. Warto jednak przyjrzeć się bliżej i spojrzeć niejako od środka na ten kraj, wbrew pozorom znajdziemy w nim wiele analogii do polskiej sytuacji ... Autorka książki od ponad 20 lat mieszka i pracuje w Wielkiej Brytanii. Jako dziennikarka oraz polska korespondentka, będąc w samym centrum „medialnej machiny” - prezentuje cały wachlarz przemian jaki miał i ma miejsce na Wyspach. Jest to obraz kreowanych przez media brytyjskie postaw obywateli. Elżbieta Królikowska-Avis stara się również ocenić rolę w tych przemianach polityków brytyjskich, na przestrzeni ostatnich 25 lat. Według autorki Wielka Brytania znajduje się aktualnie na zakręcie, miota się między wezwaniem nowych, liberalnych czasów, a potrzebą porządku społecznego, bezpieczeństwa samych obywateli. Autorka określa postępujące na Wyspach zmiany: (...) jak marsz od heritage cinema, konserwatywnych, stylowych, świetnie zrealizowanych adaptacji literackich do kina New Labour Party, lewicowych, rozchełstanych, zrobionych na prędce dram społecznych. (…) Lawina przemian, jakie dokonały się za sprawą Flower Power Generation, spowodowała przesunięcie na lewo myślenia o państwie, społeczeństwie, rodzinie, systemie edukacyjnym czy wymiarze sprawiedliwości.
W kontaktach z mediami, szczególnie w sytuacjach kryzysowych to właśnie oni idą na pierwszy ogień. Często muszą tłumaczyć niezbyt trafne, wypowiadane w pośpiechu słowa polityków. Odpierają absurdalne ataki mediów… Rzecznicy prasowi - medialni reprezentanci najwyższych władz Polski zdradzają kulisy swojej pracy. Ich opowieść o relacjach między mediami a politykami, „odpalaniu” informacji czy atakach prasowych i walce z nimi to kopalnia wiedzy i niezwykła podróż w czasie. Małgorzata Niezabitowska pełniła funkcję „ust premiera” Tadeusza Mazowieckiego jeszcze w epoce czarno-białych telewizorów. Michał Rachoń pracował dla ministra Janusza Kaczmarka, 25 lat później, kiedy pierwsze pokolenie nastolatków uzależniało się od portali społecznościowych. W rozmowach nie zabrakło opowieści o kulisach władzy. Maciej Łopiński towarzyszył prezydentowi Kaczyńskiemu w Gruzji a Jan Dziedziczak reprezentował rząd w czasach koalicji PiS z Samoobroną. Jak rzecznicy radzili sobie z obowiązkami – mogliśmy zobaczyć w telewizji. Jak sytuacje kryzysowe wyglądały z ich punktu widzenia? O tym jest ta książka.
Sprzedawaj „przez słuchawkę” skutecznie! Każdy z Twoich klientów jest inny, ma inne potrzeby i oczekiwania, inne podejście do telefonu i ofert promocyjnych. Takie rozmowy mogą być dla niego przyjemnością, szybką wymianą zdań, ale też irytującą katorgą. Szczególnie, gdy klient odbiera kolejny telefon zserii „Dzień dobry, chcemy zaprezentować ofertę, przygotowaną specjalnie dla Pana/Pani...”. „Sprzedaż przez telefon. Poradnik dobrych praktyk” podpowiada jak wybadać klienta, jak rozpoznać jego potrzeby, jak radzić sobie z obiekcjami czy negatywnymi emocjami, jak zakończyć rozmowę skutecznie i jak budować relację zklientem. Poradnik pomoże Ci się odnaleźć wgąszczu wielu technik telemarketingowych, wskaże różne drogi postępowania. Którą wybrać, musisz zdecydować sam. Potraktuj tę książkę jak podręcznik. Pisz po nim, notuj, kreśl. Znajdziesz w nim odpowiednie do tego miejsca. Daj sobie komfort pracy nad tym, by być INNYM telesprzedawcą niż większość znudzonych pracowników call center. (…) Będzie to piękny, nowy i jakże inny początek. Małgorzata Leduchowska – autor
Z tą samą jak zawsze charyzmą i pewnością siebie, do której zdążył już przyzwyczaić swoich czytelników, Vaynerchuk stawia sobie za cel wzmocnienie „prawych sierpowych” zadawanych przez specjalistów marketingu poprzez zmianę sposobu, w jaki zabiegają o zadowolenie klienta oraz o bycie numerem jeden na rynku.
Mroczne czasy PRL-u, natchnione idee i niezłomny duch walki opozycjonistów. W takiej atmosferze powstaje sprytny plan zniszczenia muzeum Lenina w Poroninie. Akcji, która zakończyła się totalnym fiaskiem. Bohaterowie, autentyczne postaci, z których wielu żyje pośród nas, spiskowali, wpadli w ręce władzy, stanęli przed sądem, siedzieli w kryminale, wyszli zza krat i od nowa spiskowali... A los zachichotał, bo ich nieziszczone plany spełnili po dwudziestu prawie latach inni, bez żadnych traumatycznych przeżyć. A więc rzeczywistość z baśniowym happy endem... Prawdziwe fakty historyczne, notatki służbowe agentów SB i dokumenty archiwalne IPN są dodatkowym smaczkiem, dopełnieniem historii opowiedzianej przez „bohaterów niespełnionego czynu”. Książka pełna jest emocji i refleksji, które dzisiaj, z perspektywy czasu, pozwalają odkryć nieznane dotąd fakty, zobaczyć więcej.?
„Seawolf” jest znanym blogerem i felietonistą. Zdobył m.in. I miejsce w plebiscycie publiczności konkursu na Blog Roku 2010 największego polskiego portalu onet.pl. Jego teksty ukazują się na czołówkach m.in. Niezalezna.pl, Wpolityce.pl, Gazecie Polskiej Codziennie. Jest najpopularniejszym polskim blogerem – licznik na jego blogu pokazuje obecnie 2,2 mln czytelników. Prywatnie „Seawolf” to Tomasz Mierzwiński, kapitan żeglugi wielkiej, pływający po najbardziej egzotycznych morzach, od Karaibów po Antarktydę. Posiada wszystko to, co dobry bloger mieć powinien – talent do pisania, cięty dowcip, swoimi opiniami - porusza, wzrusza, ale i bulwersuje. Poszczególne hasła alfabetu odnoszą się przede wszystkim do polskiej przestrzeni politycznej. Z niezwykłym poczuciem humoru oraz charakterystycznym dla siebie stylem wypowiedzi, Seawolf odkrywa przed Czytelnikiem nieznane fakty oraz opiniuje tematy z pierwszych stron gazet. Celnie komentuje bieżące wydarzenia, wskazuje absurdy i uderza w polityczny fałsz. Jest autorem wielu określeń, jak np. „Pan Prezydęt”, „Forrest Gump polskiej polityki”, „Pancerna Brzoza”, które stały się powszechne nie tylko wśród blogerów, ale również dziennikarzy i polityków. Książka zawiera teksty, które nie były wcześniej publikowane na blogach, zatem jest to gratka również dla wszystkich czytelników blogów Seawolfa. A wersja drukowana? - Podstawowa rola czytelnika to komentowanie, ocenianie, dyskutowanie, a więc czy stoi coś na przeszkodzie, żeby napisać parę słów do Sewolfa na temat książki, na jego blogu? Na pewno nie! Książkę polecamy blogerom i wszystkim, którzy nie czytają blogów, ale chętnie dowiedzieliby się o nich czegoś więcej. Alfabet Seawolfa jednych będzie zachwycać, innych bulwersować, jeszcze innych śmieszyć, a może nawet wzruszać. Jedno jest pewne - ta książka ma wszystko to co każdy dobry blog powinien posiadać – EMOCJE.
1 2 3
z 3
skocz do z 3