Menu

Sonia Draga

Sonia Draga
Dobrze, że nie zapaliłaś światła... Robert Hunter staje w obliczu makabrycznych zbrodni, których sprawca wydaje się być prawdziwym artystą morderstwa... Studentka pielęgniarstwa przeżyła szok, gdy odkryła, że jej pacjent, prokurator Derek Nicholson został brutalnie zamordowany we własnym łóżku. Zbrodnia wydawała się bezsensowna, bo Nicholson był śmiertelnie chory i pozostało mu najwyżej kilka tygodni życia. Jednak detektywa Roberta Huntera z wydziału zabójstw policji Los Angeles najbardziej zdumiała wiadomość pozostawiona przez mordercę. Hunter i jego partner, Garcia, nie mają wątpliwości, że zabójca próbuje nawiązać kontakt z policją. Jakie jest ukryte przesłanie, które stara się przekazać? Kiedy policja znajduje kolejne ciało, pojawia się nowa wiadomość. Zmuszony do współpracy z nieustępliwą śledczą, Alice Beaumont, Hunter musi jak najszybciej poskładać elementy układanki… zanim Rzeźbiarz ukończy swoje dzieło.
Dwudziestoletnia kobieta zostaje porwana. Siedem dni później policja odnajduje jej ciało na niewielkiej polanie w pobliżu lotniska w Los Angeles. Zwłoki ułożono tak, że wyciągnięte kończyny tworzyły kształt gwiazdy. Sekcja wykazuje, że denatka była torturowana, a następnie zamordowana w bardzo dziwaczny sposób. To jednak nie koniec niespodzianek. Morderca lubi gierki, dlatego zostawił wiadomość wepchniętą w gardło ofiary. Do sprawy zostaje przydzielony detektyw Robert Hunter, który dowodzi jednostką specjalną policji w Los Angeles. Niemal natychmiast odkrywa następne ciało. Wie, że musi działać szybko. Stawiając czoło wyzwaniom pojawiającym się każdego dnia, Hunter odkrywa, że jest na tropie potwora, którego przeszłość skrywa straszliwą tajemnicę. Drapieżnika, którego potrzeba krzywdzenia ludzi oraz żądza mordu nie mogą zostać zaspokojone – ponieważ to on jest ŚMIERCIĄ.
Geniusz zbrodni powraca! Lucien i Robert po raz pierwszy spotkali się na studiach. Jeden jest zabójcą. Drugi – detektywem. Czy chęć zemsty na śledczym wystarczy, by dokonać zbrodni doskonałej? Lucien Folter to jeden z najniebezpieczniejszych zabójców, z jakim mieli do czynienia agenci FBI. Ten wyrachowany geniusz zbrodni kilka lat temu został skazany i odseparowany od społeczeństwa. Ujęciu przestępcy przysłużył się detektyw Robert Hunter, który znał Luciena z czasów studiów. Tam obaj wykazywali się nadprzeciętną inteligencją. Folter podczas odsiadki skrupulatnie opracowywał plan odwetu na Hunterze. Kierowany żądzą zemsty ucieka z więzienia i przystępuje do realizacji nikczemnego planu… „Porywająca fabuła i szalone tempo”. Sunday Mirror
Powieść, za którą autorka otrzymała drugiego Bookera! Historia Tomasza Cromwella na tle upadku Anny Boleyn!Oto dowód siły, jaką może nieć dobrze napisana powieść: zamiast współczuć ofierze, rozumiemy racje tego, kto, posłał ją na szafot. To zasługiwało na dwa Bookery. „Gazeta Wyborcza”Hilary Mantel, rekonstruując owiane od stuleci tajemnicą okoliczności upadku Anny Boleyn, stworzyła pasjonujące dzieło, na kartach którego postaci sprzed wieków ożywają w pełnym blasku.Henryk VIII zakochuje się w Joannie Seymour. Tomasz Cromwell, wykonując wolę władcy, stara się doprowadzić do rozwiązania małżeństwa z Anną Boleyn, co kończy się – jak wszystkim wiadomo – nie unieważnieniem, tylko ścięciem.Jedna z bardziej znanych historii w dziejach nowoczesnej Anglii, opowiedziana z talentem literackim, który zasłużył na podwójnego Bookera!Siła tej niezwykłej powieści tkwi w szczególe, w odbrązowieniu postaci historycznych, w tchnięciu w nie życia na nowo, w dygresji… Na podstawie powieści powstał serial BBC z Damianem Levisem w roli Henryka VIII i Markiem Rylance’em w roli Thomasa Cromwella.
„Czytanie Ferrante to niesamowite doświadczenie. W jej pisaniu tkwi ogromna i niepokojąca szczerość”. Boston Globe „Opisana historia oszałamia rozmachem, wielością postaci i wątków… Zawiła historia przyjaźni splata się z historią miasta i jest w gruncie rzeczy fascynującą opowieścią o próbach ucieczki od biedy, przemocy i poniżenia”. Miasto Kobiet Lila i Elena mają po szesnaście lat i obie czują, że znalazły się w ślepym zaułku. Lila dopiero wyszła za mąż, ale przyjęcie nazwiska męża wiąże się dla niej z utratą własnej tożsamości. Elena to wzorowa uczennica, ale właśnie podczas ślubu przyjaciółki odkrywa, że nie czuje się dobrze ani w dzielnicy, ani poza nią. Podczas burzliwej młodości dziewczęta czasami gubią się i ponownie odnajdują. A wszystko w scenerii Neapolu, Włoch, które powoli nabierają alarmujących i dobrze znanych cech.
„O jej książkach z zachwytem piszą prestiżowe tytuły, a powieści ze znanego także i u nas epickiego cyklu o Neapolu stały się bestsellerami”. Wprost „Włoska kultura, opuszczona przez Felliniego i Antonioniego, zdominowana przez telewizyjną papkę ery Berlusconiego, po latach posuchy zyskała nową światową markę”. - Juliusz Kurkiewicz, Gazeta Wyborcza „Pisarka zdobywa się na brutalną szczerość i bardzo często porusza tematy tabu, a także dokonuje bezlitosnej analizy swoich bohaterek – z uporem tropi źródła ich lęków i wypunktowuje słabości. Ich losy, problemy i emocje przedstawia w tak wyrazisty i autentyczny sposób, że trudno nie ulec sugestii recenzentów, ale i samej Ferrante, że w książkach opisuje ona własną historię”. - Michał Kukawski, Twój Styl Ostatni tom bestsellerowej serii, którą otwiera Genialna przyjaciółka. W skład tetralogii wchodzą również Historia nowego nazwiska oraz Historia ucieczki. Wszystkie powieści odniosły międzynarodowy sukces i zostały docenione także w środowisku pisarskim.
Bestseller z Korei sprzedany do ponad 20 państw! Jeongmin to scenarzystka, która straciła serce do swojej pracy. Nie mogąc odnaleźć pomysłu na własne życie, z czasem popada w głęboką depresję. Pewnego dnia, włócząc się bez celu po ulicach Wioski Kasztanowych Kolców, przypadkowo trafia do warsztatu garncarskiego Soyo. Jeongmin, przyciągnięta jego światłem i ciepłem, a także zapachem gliny i kawy, wchodzi do środka i... przepada. W nieznanym do tej pory świecie ceramiki, wśród gliny i naczyń stworzonych własnymi rękami, Jeongmin czuje, że wreszcie może odetchnąć. Z czasem nawiązuje tam nowe relacje i dzień po dniu zasklepia swoje rany, aż w końcu zdaje sobie sprawę, jak bardzo się zmieniła - kto wie, może jest gotowa na nowy początek? Uzdrawiająca moc ceramiki to budująca historia o pięknych nowych przyjaźniach i starych przyzwyczajeniach, o odnalezieniu siebie i o tym, jak wiele można zyskać, zwalniając w tym wiecznie pędzącym świecie i podejmując niełatwe decyzje życiowe.
Konstancja, rok 1410. Maria, córka najbogatszego kupca w mieście, handlującego winami i tekstyliami, przygotowuje się do ślubu. Następnego dnia ma zostać żoną prawnika, Ruppertusa Splendidusa, nieślubnego syna hrabiego Henryka von Keilburga. Ojciec dziewczyny nie może uwierzyć we własne szczęście. Nie wie jednak, że narzeczonemu zależy nie na Marii, lecz na ogromnym majątku rodziny. Nikczemny, chciwy i pozbawiony skrupułów narzeczony nie cofa się przed niczym w drodze do bogactwa. Maria i jej ojciec w przeddzień ślubu stają się ofiarami podłej intrygi Ruppertusa, w wyniku której Maria zostaje wypędzona z miasta. Nieprzytomną, skatowaną kobietę znajduje wędrowna prostytutka Hiltrud podążająca na jarmark. Powodowana litością i poruszona niesamowitą urodą umierającej, bierze dziewczynę na swój wóz. Opiekuje się nią i ratuje od niechybnej śmierci. Maria, chcąc przeżyć, przyłącza się do wędrującej grupy pięciu prostytutek. Poprzysięga zemstę swoim oprawcom. Czy pragnienie pomszczenia doznanych krzywd pobudzi w niej wolę walki? „Intrygująca literatura”. - Gala „Pierwszą część historycznej trylogii Iny Lorentz czyta się jednym tchem, ale pamięta długo”. - Boutique „Losy Marii Scharer – głównej bohaterki powieści – zdumiewające niezwykłością, nacechowane tragizmem i fascynujące zadziwiającą siłą ducha skrzywdzonej dziewczyny autorzy wkomponowali w tło schizmy zachodniej i średniowiecznych sporów między cesarstwem a papiestwem na początku XV wieku. W ten sposób Nierządnica, stanowiąca pierwszą część trylogii, stała się powieścią historyczną, łączącą w strukturze wątek romansowy i sensacyjny”. - Notes Wydawniczy
Bestsellerowy cykl neapolitański, który zyskał popularność na całym świecie, a stacja HBO na podstawie powieści zrealizowała serial Genialna przyjaciółka. „Spośród wielu sposobów, do których uciekają się pisarze, by opowiedzieć świat, preferuję posługiwanie się narracją precyzyjną, jasną i uczciwą, która opisuje fakty z życia codziennego w sposób fascynujący.” (z wywiadu z autorką) Sześćdziesięcioletnia Elena Greco dowiaduje się, że Lila, jej przyjaciółka z czasów dzieciństwa, zniknęła bez śladu. Elena przypuszcza, że przyjaciółka wprowadziła w życie swoje odwieczne pragnienie zniknięcia ze świata, w którym żyła, usunąwszy przedtem wszelkie ślady swego istnienia. Chcąc znaleźć wytłumaczenie dla tego gestu, Elena postanawia opowiedzieć niezwykłą historię ich przyjaźni. I tu rozpoczyna się podróż w przeszłość, która przeniesie czytelnika w lata pięćdziesiąte ubiegłego wieku, na przedmieścia Neapolu. „Ta wciągająca opowieść o dwóch przyjaciółkach Lili i Elenie, o Neapolu, o walkach rodzin, o politycznych rozgrywkach przełomu lat 60. i 70., o rewolucji seksualnej – jest przede wszystkim historią budzenia się kobiecej świadomości”. - Justyna Sobolewska, Polityka „Włoska kultura, opuszczona przez Felliniego i Antonioniego, zdominowana przez telewizyjną papkę ery Berlusconiego, po latach posuchy zyskała nową światową markę”. - Juliusz Kurkiewicz, Gazeta Wyborcza „Pisarka zdobywa się na brutalną szczerość i bardzo często porusza tematy tabu, a także dokonuje bezlitosnej analizy swoich bohaterek – z uporem tropi źródła ich lęków i wypunktowuje słabości. Ich losy, problemy i emocje przedstawia w tak wyrazisty i autentyczny sposób, że trudno nie ulec sugestii recenzentów, ale i samej Ferrante, że w książkach opisuje ona własną historię”. - Michał Kukawski, Twój Styl
Mistrzyni mrożących krew w żyłach historii powraca z nową serią Czarny lód. Mroźnego zimowego dnia zmartwiony sąsiad przyjeżdża do położonego nad jednym z islandzkich fiordów domu rodziny, której nie widziano od ponad tygodnia. Gdy nikt nie odpowiada na pukanie do drzwi, mężczyzna wchodzi do środka. Niestety potwierdzają się jego najgorsze obawy: doszło do makabrycznego morderstwa. Policjant Týr oraz patolog sądowa Iðunn zostają wezwani na miejsce zbrodni i rozpoczynają dochodzenie. Szybko wychodzą na jaw wstrząsające tajemnice zamordowanej rodziny. Uzupełniony o młodą policjantkę Karólínę zespół dochodzeniowy zaczyna rozumieć, że sprawa zmusi ich do rozliczenia się z własną przeszłością i doprowadzi do jeszcze mroczniejszych zbrodni. Yrsa Sigurdardóttir po mistrzowsku buduje napięcie, kolejny raz udowadniając, że zalicza się do najlepszych twórców gatunku.
Harry Bosch i detektyw Renée Ballard z policji Los Angeles ponownie łączą siły. Tym razem chodzi o sprawę morderstwa, na punkcie której obsesję miał dawny mentor Boscha, John Jack Thompson. Kiedy Harry był początkującym detektywem z wydziału zabójstw, Thompson udzielał mu inspirujących rad, nauczył go traktować pracę osobiście i nie odpuszczać w żadnej sprawie. Teraz mężczyzna nie żyje, ale po pogrzebie jego żona wręcza Boschowi akta sprawy, które John Jack zabrał ze sobą, gdy opuszczał policję 20 lat wcześniej — nierozwiązane zabójstwo młodego mężczyzny borykającego się z problemami, do którego doszło w uliczce, gdzie handlowano narkotykami. Bosch przynosi Renée Ballard akta zabójstwa i prosi, aby pomogła mu dowiedzieć się, co stało się ze sprawą, która tak zaintrygowała Thompsona lata wcześniej. Więź między śledczymi zacieśnia się, gdy zaczynają współpracować. Już wkrótce zadają sobie niepokojące pytanie: czy Thompson ukradł akta morderstwa, aby pracować nad sprawą na emeryturze, czy jednak by upewnić się, że nigdy nie zostanie rozwiązana?
Epicka, poruszająca powieść autorki bestsellerowej Kołysanki, dla miłośników prozy Eleny Ferrante, Tracy Chevalier i Maggie O’Farrell Jest 1968 rok. Dzięki wytrwałości Amine’a, jego jałowa ziemia zmienia się w kwitnące gospodarstwo. Wraz z żoną Mathilde należą do nowej klasy zamożnych ludzi, którym powiodło się w życiu. Teraz czas spędzają na zabawie i wierzą w jeszcze lepszą przyszłość. Niepodległe Maroko z trudem jednak buduje swoją nową tożsamość, rozdarte między tradycyjnym porządkiem a złudnymi pokusami zachodniej nowoczesności, między wstydliwą przeszłością a obsesyjną troską o wizerunek. W tym pozbawionym jednoznaczności czasie, rozpiętym między konserwatyzmem obyczajów a pragnieniem hedonizmu, nowe pokolenie stanie przed koniecznością wyboru. Patrzcie, jak tańczymy stanowi kontynuację Cudzego kraju – pełną emocji opowieść o losach francusko-marokańskiej rodziny na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku.
Jedna z najważniejszych książek ostatniej dekady w Hiszpanii „Wnikliwy opis upadku moralnego wywołanego przemocą”. - Mario Vargas Llosa, „El País” Porażający obraz kilkudziesięciu ostatnich lat historii Kraju Basków – od połowy lat 80. do 2011 roku – stworzony z opowieści o losach członków dwóch baskijskich rodzin. Książka o ludzkim strachu, zniszczonych przyjaźniach i związkach, bezsilności wobec niekontrolowanej spirali terroryzmu, a w końcu także o wybaczeniu. „Jeśli Chata wuja Toma stała się ostatecznym impulsem dla abolicjonizmu... Jeśli Jeden dzień Iwana Denisowicza uświadomił to, co się działo w ZSRR… To z Patrią powinno być podobnie, bo wstrząsa naszymi sumieniami. Nie możemy zapomnieć, że wszystko, co zostało w niej opisane, wydarzyło się naprawdę. I miało miejsce tutaj”. - Fernando Hernández, „Diario de Navarra” „Kiedy skończysz ją czytać, będziesz wiedział, że przeczytałeś klasykę”. - Ignacio Martínez de Pisón „Aramburu stworzył niezwykły mural, potrzebny, by zrozumieć dziesiątki lat, podczas których w Kraju Basków przelewała się krew”. - Félix Teira, „El Periódico de Aragón”
Siedzę naprzeciwko doktora Llulla. Z powodu mojego nieco „ekscentrycznego" zachowania w ostatnim czasie ma on ocenić moje zdrowie psychiczne. Prosi mnie, żebym mu opowiedziała, jak wyglądał mój tydzień. Wyjaśniam mu, jak znalazłam zwłoki i wytropiłam mordercę. Szczerze? Mam talent do rozwiązywania spraw kryminalnych. A głosy, które słyszę w mojej głowie? Cóż, udaje mi się nad nimi zapanować. Album znalazł się w oficjalnej selekcji Festiwalu w Angouleme w kategorii najlepszy kryminał 2024.
Poruszająca powieść o sercach pełnych mroku, o sile gniewu i o trudzie przebaczenia samemu sobie Jedyną drogą prowadzącą do Sassai, małej osady pośród gór, jest stroma i wijąca się przez bukowy las ścieżka. To tutaj pewnego dnia pojawia się Emilia o rudych kręconych włosach, chuda jak patyk trzydziestolatka w fioletowych traperach i w jaskrawozielonej kurtce. Jej przybycie obserwuje z sąsiedniego domu Bruno – w sposób, w jaki obserwuje się intruza. To kobieta z obcym akcentem, mnóstwem toreb i walizek: co ona robi w miejscu tak odizolowanym od reszty świata? Kiedy wreszcie się spotykają, każde z własnym bagażem samotności, w oczach Emilii – „pozbawionych światła, jak dwie wymarłe gwiazdy” – Bruno dostrzega otchłań podobną do własnej. Oboje doświadczyli zła: on jako ofiara, ona jako oprawca, za co zapłaciła wieloma latami w zakładzie karnym, ale bez szansy na odkupienie swoich czynów. Sassaia to ich kryjówka: jedyny sposób, by uciec przed przyszłością, w którą żadne z nich już nie wierzy. Ale przyszłość przychodzi mimo wszystko i kieruje się własnymi prawami. Winny czy nie, ofiara czy oprawca – czas przemija i pokazuje, jacy naprawdę jesteśmy: bezgranicznie delikatni i fatalnie ludzcy. Przenikająca historia, która wzrusza i bawi, która manewruje między potępieniem a zbawieniem i ukazuje, że każdy, niezależnie od swoich poczynań, zasługuje na zrozumienie i przebaczenie.
Elena wie Elena żyje w rytm pigułek. Musi zażywać je w określonych odstępach, inaczej jej mózg przestanie wydzielać dopaminę, a wtedy ciało nie będzie jej słuchać. Każdy krok to wyzwanie. Każdy ruch to niewiadoma. Każdy dzień może przynieść pogorszenie, bo poprawa po prostu jest niemożliwa. Mimo tego wszystkiego Elena wyrusza w drogę, która dla zdrowego człowieka byłaby banalnie prosta, a dla niej stanowi prawdziwą mękę. Musi dojść na stację kolejową i pojechać do centrum miasta, znaleźć dom, w którym mieszka pewna kobieta, bo tylko ona może pomóc Elenie poznać prawdę o Ricie. Rita, córka Eleny, nie żyje od paru miesięcy. Wszyscy powtarzają, że to samobójstwo. Elena wie, że to niemożliwe. Twoja Inés Pereyra: zawsze zadbana i uśmiechnięta, troszczy się o dom, męża i córkę. Idealna pani domu, wyrozumiała i ułożona. Jednak pewnego dnia Inés znajduje w rzeczach męża kartkę z narysowanym szminką sercem i podpisem „Twoja”. I teraz już wie, że Ernesto ją zdradza. Pewnego wieczora śledzi męża i staje się mimowolnym świadkiem śmierci jego kochanki. Co zrobi Inés? Wszystko, by uratować swoje małżeństwo, by jej wygodne życie rodzinne nie ucierpiało przez ten incydent. Inés, dyskretnie i z tylnego siedzenia, bierze sprawy w swoje ręce. Elena wie to thriller, który pod pozorem gatunkowej konwencji kryje najprawdziwszą i przejmującą grozę. Grozę choroby, utraty kontroli nad ciałem, osuwania się w mrok niesprawności. Grozę toksycznych relacji między bliskimi i życiowych sytuacji, do których popchnąć może tylko rozpacz. To historia jednego dnia, w którym odbija się całe życie i odsłania prawda, która być może powinna była zostać zasłonięta. Twoja to historia pewnej zdrady i jej konsekwencji. Claudia Piñeiro tworzy z tych elementów świetną opowieść kryminalną, w której nie brak typowych elementów gatunku: zbrodni, śledztwa, winnego i solidnej porcji napięcia. Zarazem jednak pojawiają się motywy, które sprawiają, że nie jest to tylko kolejny kryminał, a coś więcej… Głos Claudii Piñeiro brzmi jak jedwab, jednak jest to jedwab ostry jak brzytwa. Que Leer
Intrygi, władza i tuszowane skandale. Watykan to od ponad 2000 lat symbol światowej polityki, ogromnej potęgi i zręcznych manipulacji kościoła katolickiego. Miejsce pełne mrocznych cieni i zarazem oślepiającego światła. To malutkie państewko w samym sercu Rzymu od kilkunastu stuleci ma decydujący wpływ na życie miliardów ludzi na całym świecie. Historia Watykanu to nie tylko kształtowanie całych pokoleń według nauk głoszonych przez Chrystusa. To także – a może przede wszystkim – liczne tajemnice, intrygi, manipulacje, fałszerstwa, morderstwa na zlecenie, walka o władzę i ogromne operacje finansowe. Z drugiej strony Watykan to kolebka dzisiejszej kultury europejskiej, nieprawdopodobne bogactwo, najwspanialsze na świecie muzea i tradycja. Mai snuje z werwą wspaniałą, zapierającą dech opowieść. To rzetelnie i zarazem z pasją napisana książka, od której nie można się oderwać. Lektura obowiązkowa dla żądnych odkrycia sekretów Watykanu.
Rzeczywiste przedstawienie brutalnej i bezwzględnej wojny gangów wśród neapolitańskiej kamorry Przywódca gangu Dzieciaków, młodych mafiosów, traci brata. Wściekły i rozgoryczony poprzysięga zemstę. By nie dopuścić do panowania starych klanów kamorystów, usiłuje panować nad swoimi interesami. Sprzedaje narkotyki, walczy z konkurującymi gangami, zdobywa nowych pobratymców, a jego grupie udaje się zyskiwać coraz większe uznanie w przestępczym świecie. Czy przywódca utrzyma władzę? A może wreszcie będzie uważany za równego innym bossom i zacznie rządzić większą grupą? Czy starzy mafiosi szczerze traktują go jak równego sobie, czy jednak jest to podstęp? Pocałunek śmierci to portret młodego neapolitańskiego pokolenia skazanego na tryb życia, który prowadzić może tylko do upadku.
Opowieść o przyjaźni i miłości w cieniu terroru i nieustającego zagrożenia Jacob Seger porzuca życie w Szwecji i wyjeżdża na praktykę do szwedzkiej ambasady w Bejrucie. Na prywatnej imprezie poznaje Yassima, wojennego fotografa, z którym zaczyna go łączyć coś więcej niż przyjaźń. Szybko jednak okazuje się, że Yassim skrywa jakąś tajemnicę. Któregoś wieczoru w mieszkaniu Jacoba niespodziewanie zjawia się pracująca dla szwedzkiego wywiadu Myriam, a jej wizyta wywraca świat Jacoba do góry nogami. Tymczasem Klara Walldéen bierze udział w pogrzebie swojego dziadka w Szwecji. Niedługo po uroczystości jej przyjaciółkę Gabriellę zatrzymuje policja bezpieczeństwa. Szukając wyjaśnień, Klara znajduje notatkę o tajnym spotkaniu, a by odkryć prawdę, musi dopasować do siebie wiele elementów układanki. Ślady prowadzą do Brukseli, ale tam okazuje się, że sięgają o wiele dalej…
Bestsellerowy autor powraca z siódmą, najbardziej wciągającą powieścią z serii o Departamencie Q! Przed takim wyzwaniem Carl Mørck nie stał jeszcze nigdy... W kopenhaskim parku zostają znalezione zwłoki starszej kobiety. Sprawa do złudzenia przypomina pewne nierozwiązane śledztwo sprzed ponad dziesięciu lat, ale relacja między ofiarami wprawia policję w zakłopotanie. Tymczasem na drugim końcu miasta ktoś ściga grupę młodych kobiet. Czy to możliwe, że te wydarzenia się ze sobą łączą? Departament Q nie ma łatwego zadania także dlatego, że jeśli nie sprosta oczekiwaniom przełożonych, zostanie zamknięty. Tyle że grupa śledczych ma znacznie poważniejsze zmartwienie – Rose wciąż nie może się pozbierać po nawrocie dawnej traumy. Carl, Assad i Gordon muszą odkryć jej mroczny sekret, zanim będzie za późno... „W siódmym tomie cyklu z antybohaterem Carlem Mørckiem Jussi jawi się jako arcymistrz w opisie zbrodni i intryg”. Politiken
Pierwsza część serii o Departamencie Q Z pokładu promu kursującego między Rødby a Puttgarden znika młoda piękna parlamentarzystka, Merete Lynggaard. Nie ma żadnych świadków zdarzenia ani śladów zaginionej.Policja podejmuje zakrojone na szeroką skalę śledztwo, jednak bez rezultatów. Kilka lat po tym zaginięciu zostaje utworzony Departament Q, specjalny wydział policji zajmujący się nierozwiązanymi sprawami. Na jego czele staje Carl Mørck z kopenhaskiego Wydziału Zabójstw. Mørck wraz ze swoim tajemniczym arabskim asystentem Assadem przejmuje śledztwo w sprawie Merete i szybko orientuje się, że jej zniknięcie nie było nieszczęśliwym wypadkiem. Czy kontrowersyjny policjant wraz z ekscentrycznym pomocnikiem zdołają zakończyć koszmar kobiety, nim sami padną ofiarą szaleńczego planu? Pisarz, który potrafi świetnie konstruować fabułę, portretować ludzi, miejsca i środowiska. „Politiken” Powieści Jussiego Adlera‑Olsena o Departamencie Q to jedne z najlepszych współczesnych duńskich kryminałów. „Jyllands‑Posten”
Szokująca opowieść o mrocznym okresie w historii Kanady Historia pięciorga ocalałych ze szkoły z internatem prowadzonej przez Kościół, której celem było pozbawienie dzieci rodzimej kultury i języka. Doświadczający molestowania, krzywdzeni i brutalnie traktowani Kenny, Lucy, Clara, Howie i Maisie przeżywają lata udręki, z dala od rodzin i jakiegokolwiek wsparcia. Ich rozdzierające serca doświadczenia znacząco wpływają na ich przyszłość i funkcjonowanie w świecie, o czym przekonują się już u progu dorosłości, gdy po latach więzienia zostają wypuszczeni na wolność – samotni i zdani tylko na siebie. Na przestrzeni kolejnych lat ścieżki przyjaciół raz po raz się przecinają, przypominając o strasznych doświadczeniach. Czy piątka ocalałych znajdzie wreszcie poczucie bezpieczeństwa i przynależności? Czy zaakceptują swój los, tak niesprawiedliwy i brutalny? Czy mimo traumatycznych przeżyć będą w stanie po prostu… żyć? Pięcioro małych Indian to pełna współczucia, przenikliwa kronika rozpaczliwych wysiłków podejmowanych przez młodych Kanadyjczyków w celu pogodzenia się z przeszłością i znalezienia własnej drogi. Fascynująca i druzgocąca powieść. Fikcja, która opowiada o okropnej prawdzie. „The Globe and Mail”
Robert Hunter na tropie sadystycznego mordercy, który zna źródła największych lęków swoich ofiar, a wiedzę tę wykorzystuje w najokrutniejszy z możliwych sposobów… Policja w Los Angeles odkrywa na stopniach kościoła ociekające krwią ciało księdza. Sprawca ułożył je niezwykle starannie: nogi duchownego leżą wyprostowane, ramiona złożone na piersi jak do modlitwy, a w miejscu, gdzie powinna być głowa, spoczywa łeb psa… Na klatce piersiowej widnieje napisana krwią cyfra 3. Detektyw Robert Hunter początkowo stwierdza, że to zabójstwo rytualne, jednak gdy okrutnie okaleczonych ciał przybywa, ze zgrozą odkrywa, że wszystkie ofiary umarły w sposób, który je najbardziej przerażał. Tylko skąd morderca mógł znać ich najgorsze koszmary? „Carter potrafi omotać czytelnika i przekonać do zarwania nocy, byle tylko dowiedzieć się, co będzie dalej. Egzekutor to mocna rzecz". Magazyn Literacki Książki
Trzecia część serii historycznej o wędrownej aptekarce uznanego duetu pisarskiego występującego pod pseudonimem Iny Lorentz Kontynuacja losów dzielnej wędrownej aptekarki z Turyngii. W trzeciej części Klara Just, aktualnie matka trojga dzieci, zostaje wplątana w niebezpieczną intrygę… Turyngia, 1723 rok. Dziewięcioletni hrabia, władca małego państwa Schwarzburg-Friedrichsthal, jest bliski śmierci. Zrozpaczona babka chłopca szuka dla niego ratunku. Zleca uprowadzenie aptekarki Klary z Königsee i żąda od niej, aby zajęła się małym hrabią i wyleczyła go. Klara nie ma wyjścia. Musi podjąć się opieki nad chłopcem, aby uniknąć kary dla siebie i rodziny. Szybko stwierdza, że trafiła w „kłębowisko żmij”. Niektórym dworzanom śmierć małego Fryderyka jest niezwykle korzystna, dlatego knują zdradzieckie intrygi, aby go zabić. Klara musi toczyć walkę na wielu frontach: z upartym chłopcem, jego podstępną chorobą, oporną służbą i chciwymi intrygantami.
1 2 3 4 5
z 21
skocz do z 21