Menu

Sonia Draga

Sonia Draga
Wielbiony i budzący strach – Barbarossa w drodze na szczyt. Cesarz u celu swych marzeń. Wzgardzona kobieta, walcząca o swoją godność. Ukochana pozbawiona przyszłości. Młodziutka narzeczona, która uczy się, jak mądrze egzekwować swoje prawa. Możni walczący o jeszcze większe wpływy. W trzecim tomie swej rozległej epopei o Barbarossie Sabine Ebert nie tylko pozwala czytelnikom prześledzić drogę Fryderyka na cesarski tron i ukazuje barwną osobowość tej ważnej postaci naszej historii we wszystkich jej niuansach: charyzmatycznej, zdeterminowanej w dążeniu do celu, a zarazem bezlitosnej wobec swoich wrogów. Opisuje również, jak ówczesne kobiety mimo ich ubezwłasnowolnienia radziły sobie w życiu – lub ginęły pokonane. Sabine Ebert spisuje historię, naszą historię – błyskotliwie, wzruszająco, zajmująco! Marzec 1152 roku, Akwizgran. Fryderyk, książę Szwabii i przyszły cesarz Barbarossa, właśnie został koronowany na króla i chce odnowić rozdarty waśniami kraj. Zdobywa sojuszników, obiecując im ziemię i tytuły, a z wrogami rozprawia się żelazną ręką. Jednak od samego początku sprzeciwia mu się silna opozycja książąt, niezadowolonych z faktu, że król faworyzuje ród Welfów. Nadto nowy władca gromadzi wokół siebie nowych, młodych stronników, jak przebiegły Rainald z Dassel. Starzy margrabiowie Albrecht Niedźwiedź i Konrad Wettyn obawiają się o utratę dotychczasowych wpływów. Ryzykują wszystko i wiele tracą. A w samym środku tej bezlitosnej walki o władzę znajdują się młode kobiety, jak Hedwiga, przyszła margrabina Miśni, oraz piękna Beatrycze Burgundzka, w której Barbarossa od razu się zakochuje… Nikt nie potrafi przedstawić dziejów Niemiec w sposób tak żywy i zarazem zabawny, jak utalentowana gawędziarka Sabine Ebert. Sabine Ebert była dziennikarką i autorką literatury faktu, a z pasji do historii Niemiec zaczęła pisać powieści historyczne, z których wszystkie stały się bestsellerami. Wraz z cyklem Miecz i korona powraca do historii, która zainspirowała miliony czytelników. Mistrz intryg oraz Młody sokół, dwie pierwsze części obszernej sagi o epoce Barbarossy, od razu trafiły na listy bestsellerów. Jej książka Tajemnica znachorki została nie tylko zekranizowana, ale także z powodzeniem zaadaptowana na potrzeby teatru.
Kiedy doktor Carolyn Hove, szefowa Zakładu Medycyny Sądowej w Los Angeles, podczas rutynowej sekcji zwłok ofiary wypadku samochodowego odkrywa szokujące niezgodności, natychmiast wzywa detektywa Roberta Huntera. Patolog nie tylko ustaliła, że śmierć nie nastąpiła w wyniku potrącenia, ale również znalazła ślady wskazujące na brutalne tortury, jakim wcześniej poddano ofiarę. Nikt jeszcze nie zdaje sobie sprawy, że odkrycie doktor Hove zaprowadzi Huntera i jego partnera, Carlosa Garcię, na trop okrutnego i inteligentnego mordercy, kryjącego się... na widoku. Seryjnego mordercy, którego istnienia nikt nie był świadomy: zawsze unikającego wykrycia, ponieważ fachowo maskował wszystkie swoje zbrodnie jako zwyczajne wypadki. Brak jakichkolwiek poszlak, mogących wyjaśnić dlaczego przestępca wybrał akurat tę ofiarę, sprawia, że śledztwo staje w miejscu. Do czasu, aż pojawiają się inne zwłoki, gdzie prawdziwa przyczyna śmierci została ukryta za fasadą. Staje się jasne, że morderca nie przestanie – o ile Hunter i Garcia go nie złapią. Jak jednak prowadzić śledztwo, kiedy pozornie nie ma ofiary? Jak złapać mordercę, skoro nie ma miejsca zbrodni? Jak powstrzymać ducha, jeśli nikt nie potrafi udowodnić jego istnienia?
Jacek Blajer, zdolny programista i niespełniony przedsiębiorca, wpada w kłopoty finansowe. Aby się z nich wydostać, przyjmuje zlecenie hakerskie od człowieka kryjącego się pod pseudonimem Marie#Kondo. Prosta praca, łatwe pieniądze, żadnych poważnych konsekwencji.Czy na pewno?Szybko okazuje się, że pomagając w zhakowaniu Stadionu Narodowego, Jacek nieświadomie przyczynia się do wywołania ogólnopolskiej paniki… i ląduje w samym centrum intrygi wymierzonej w rząd.Od tej pory jeden niewłaściwy ruch może go kosztować życie… Domaradzki napisał przerażającą książkę o tym, jak łatwo nowe technologie potrafią zatrząsnąć w posadach całym krajem i życiem tysięcy ludzi. Ale o ile narzędzia, jakimi posługują się złoczyńcy są wręcz futurystyczne, to ich motywacje stare jak świat. Oby ta powieść nie stała się prorocza.Wojciech ChmielarzPrzerażająco aktualny i niebezpiecznie prawdziwy thriller o świecie, który czyha za rogiem. Pochłania bez reszty!Robert Małecki Error to powieściowa adaptacja audioserialu, który powstał w ramach aukcji na rzecz WOŚP. Utwór został uznany za najlepszy audioserial 2023 roku w plebiscycie Top Seriale 2024 oraz w konkursie „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI" i Audioteki.
Niepokojąca atmosfera tajemnicy oraz wiszącej w powietrzu tragedii. Mrożący krew w żyłach kryminał, płomienny romans i wciągająca bez reszty saga rodzinna. Barbara i Ralph przybywają do samotnego domu w Yorkshire, by spędzić tam idylliczne święta, w spokoju uczcić urodziny Ralpha i ratować małżeństwo. Nie spodziewają się, że dwutygodniowy wypoczynek zmieni się wkrótce w koszmar. Szalejąca śnieżyca uszkadza sieci telefoniczne, zrywa linie energetyczne, zasypuje drogi. Barbara i Ralph zostają odcięci od świata - w lodowato zimnym domu bez prądu i jedzenia. Przeszukując stare domostwo w nadziei znalezienia czegokolwiek, co umożliwiłoby im przetrwanie, Barbara trafia na stare zapiski przedstawiające pełną dramatów i nienawiści, miłości i zdrady, historię rodziny Grayów, na której mocno zaważyły dwie wojny światowe. Czytając wyznania ostatniej właścicielki Westhill House, Barbara poznaje mroczną, skrywaną przez lata za zasłoną milczenia tajemnicę stojącego na pustkowiu domu. Tajemnicę, która ściągnie na nią ogromne niebezpieczeństwo i radykalnie zmieni jej życie…
Przed przeszłością nie da się uciec... Brutalne morderstwo i mroczne tajemnice sprzed lat pogrzebane na idyllicznej wyspie. Na normandzkiej wyspie Guernsey pod jednym dachem mieszkają dwie staruszki: Beatrice i Helene. Ich losy są mocno ze sobą związane, jednak kobiety nie są spokrewnione. Mieszkają ze sobą od ponad 50 lat, choć nie łączą ich przyjazne stosunki. Pewnego razu do domu Beatrice trafia Karin, ogarnięta chęcią zmiany dotychczasowego życia. Wynajmuje pokój w uroczym domu z ogrodem pełnym róż - potrzebuje czasu, aby uporządkować swoje życie. Szybko ulega urokowi staruszki, a ich rozmowy stają się coraz bardziej intymne i szczere. Beatrice opowiada Karin o przeszłości, jednak wcale nie zdradza wszystkiego. Wkrótce Karin zostaje wciągnięta w wir wydarzeń, których świadkiem wcale nie powinna być...
Nowa powieść Juliusza Machulskiego! Warszawa, lipiec 1993 roku, Kamil Hubeny, scenarzysta i reżyser, przyjeżdża na urlop z Nowego Jorku do Warszawy. Liczy, że nawiąże współpracę z dawnym kolegą, reżyserem Erykiem Mokronowskim. Na miejscu dowiaduje się o serii brutalnych morderstw członków ekipy filmowej sprzed 20 lat, do której należał także Eryk. Mokronowski prosi Kamila, by wykorzystał swe detektywistyczne umiejętności i poprowadził śledztwo, gdyż reżyser boi się, że będzie następną ofiarą… Czy Hubeny poradzi sobie z rozwiązaniem tej sprawy? Znakomity, rozpoznawalny humor Juliusza Machulskiego w książce, której nie da się odłożyć. „Nikczemny narrator” to niesamowicie wciągająca, retrospektywna opowieść, ze szczegółowo nakreślonymi sylwetkami ludzi, zdarzeniami i wątkami świata filmowego z tamtych lat. Czysta przyjemność czytania. Borys Szyc Trudno się Państwu będzie od tego oderwać! Maciej Stuhr
Fascynujący thriller psychologiczny, który wciąga od pierwszej stronyJanet Beerbaum, by zapewnić dzieciom dostatnie życie, zrezygnowała kiedyś ze swej wielkiej miłości, zostając przy niekochanym, nudnym mężu. Jej syn Maksymilian, który sześć lat spędził w klinice psychiatrycznej, ma lada dzień opuścić szpital, jednak ojciec odmawia przyjęcia go do domu. Zrozpaczona Janet szuka rozwiązania, które umożliwiłoby ukochanemu dziecku rozpocząć nowe życie. Bezradna i załamana wyjeżdża do Londynu, by zasięgnąć rady dawnego kochanka, Andrew.W trakcie spotkania uświadamia sobie, że zepchnięte na margines życia uczucie powraca po latach ze zdwojoną siłą. W obecności Andrew wszystko nagle traci znaczenie: bezpieczne życie u boku męża, losy dzieci, luksusowy dom w Hamburgu. Jenny uświadamia sobie, że rozstanie z mężczyzną było ogromnym błędem i postanawia odejść od męża.Gdy wszystko wydaje się świetnie układać, nadchodzi wieść, że drugi syn, Mario, wyjechał ze swoją dziewczyną na urlop do Prowansji. Z niezrozumiałych dla Andrew powodów Janet wpada w panikę i pędzi na złamanie karku do Francji… „W tej powieści roi się od barwnych, mrocznych postaci, zaś czytelnik rozkoszuje się opowiadaną historią, mimo że cały czas czuje ciarki na plecach”.Für Sie
Miłość jest niepojęta, to forma szaleństwa. Wspaniała powieść o dojrzewaniu i o pięknej relacji dziewczynki z mężczyzną, która ukazuje, że aby poczuć, że istniejemy, musi nas dostrzec drugi człowiek. Jest 1982 rok, mija kilka lat od wprowadzenia ustawy o zamknięciu szpitali psychiatrycznych. W jednym z tych, które wciąż działają, żyje Ełba – dziewczynka, której imię jest włoską nazwą Łaby, wielkiej rzeki na Północy. Kiedyś żyły w placówce razem z matką i nazywały to miejsce półświatem. Kobieta zniknęła, a dziewczynce pozostało jedynie dalej dorastać, pisać Dziennik umysłowych niedyspozycji i opowiadać nowym pacjentom oddziału o personelu szpitala, czyli o całym swoim świecie – jedynym, jaki zna. Młody lekarz, Fausto Cudo, z własnym bagażem doświadczeń, postanawia zabrać Ełbę do własnego domu. Żyje z nią jak z własną córką, ponownie wchodząc w rolę ojca. Dzięki niej poznaje, czym są ciężar i siła rodzicielstwa. Czy ich życie będzie wyglądało tak, jak sobie wyobrażał? Intensywna i oryginalna proza Violi Ardone opowiada o miłości drugiego człowieka, która nigdy nie zależy tylko i wyłącznie od nas samych.
Dobrze, że nie zapaliłaś światła... Robert Hunter staje w obliczu makabrycznych zbrodni, których sprawca wydaje się być prawdziwym artystą morderstwa... Studentka pielęgniarstwa przeżyła szok, gdy odkryła, że jej pacjent, prokurator Derek Nicholson został brutalnie zamordowany we własnym łóżku. Zbrodnia wydawała się bezsensowna, bo Nicholson był śmiertelnie chory i pozostało mu najwyżej kilka tygodni życia. Jednak detektywa Roberta Huntera z wydziału zabójstw policji Los Angeles najbardziej zdumiała wiadomość pozostawiona przez mordercę. Hunter i jego partner, Garcia, nie mają wątpliwości, że zabójca próbuje nawiązać kontakt z policją. Jakie jest ukryte przesłanie, które stara się przekazać? Kiedy policja znajduje kolejne ciało, pojawia się nowa wiadomość. Zmuszony do współpracy z nieustępliwą śledczą, Alice Beaumont, Hunter musi jak najszybciej poskładać elementy układanki… zanim Rzeźbiarz ukończy swoje dzieło.
Dwudziestoletnia kobieta zostaje porwana. Siedem dni później policja odnajduje jej ciało na niewielkiej polanie w pobliżu lotniska w Los Angeles. Zwłoki ułożono tak, że wyciągnięte kończyny tworzyły kształt gwiazdy. Sekcja wykazuje, że denatka była torturowana, a następnie zamordowana w bardzo dziwaczny sposób. To jednak nie koniec niespodzianek. Morderca lubi gierki, dlatego zostawił wiadomość wepchniętą w gardło ofiary. Do sprawy zostaje przydzielony detektyw Robert Hunter, który dowodzi jednostką specjalną policji w Los Angeles. Niemal natychmiast odkrywa następne ciało. Wie, że musi działać szybko. Stawiając czoło wyzwaniom pojawiającym się każdego dnia, Hunter odkrywa, że jest na tropie potwora, którego przeszłość skrywa straszliwą tajemnicę. Drapieżnika, którego potrzeba krzywdzenia ludzi oraz żądza mordu nie mogą zostać zaspokojone – ponieważ to on jest ŚMIERCIĄ.
Geniusz zbrodni powraca! Lucien i Robert po raz pierwszy spotkali się na studiach. Jeden jest zabójcą. Drugi – detektywem. Czy chęć zemsty na śledczym wystarczy, by dokonać zbrodni doskonałej? Lucien Folter to jeden z najniebezpieczniejszych zabójców, z jakim mieli do czynienia agenci FBI. Ten wyrachowany geniusz zbrodni kilka lat temu został skazany i odseparowany od społeczeństwa. Ujęciu przestępcy przysłużył się detektyw Robert Hunter, który znał Luciena z czasów studiów. Tam obaj wykazywali się nadprzeciętną inteligencją. Folter podczas odsiadki skrupulatnie opracowywał plan odwetu na Hunterze. Kierowany żądzą zemsty ucieka z więzienia i przystępuje do realizacji nikczemnego planu… „Porywająca fabuła i szalone tempo”. Sunday Mirror
POCHWAŁY DLA POŻERACZKI NOCY „Pożeraczka Nocy wznieca pożar w najlepszym znaczeniu tego słowa. Historia, strona wizualna, ta niepokojąca, cudowna muzyka, którą jedno buduje w harmonii z drugim – bez hamulców, trafiając w sedno. Uwielbiam każdy kadr i to, jak ze sobą współgrają, tworząc coś naprawdę spektakularnego, wytrącającego ze spokoju, ożywczego, inspirującego – całość, która naprawdę OŻYŁA. Serce tej księgi bije coraz głośniej z każdą kolejną stroną, to absolutne arcydzieło. Nie mogę się doczekać, aż przeczytam więcej”. – Daniel José Older, autor bestsellera „New York Timesa” – Star Wars: The High Republic „Wielokrotnie nagradzanej spółce autorskiej Marjorie Liu i Sany Takedy znów się udało! Pożeraczka Nocy to pięknie zilustrowany, sprawnie skonstruowany horror, który wydobywa przerażające prawdy skryte głęboko w dziwnych istotach tworzących to, co nazywamy rodziną. Ta niezwykła powieść graficzna pozwala nam wchłonąć mrok, który jawi się jako komfort i bezpieczeństwo. To odważne, atmosferyczne, groteskowe i przezabawne dzieło pozwala nam wchłonąć mrok, który jawi się jako komfort i bezpieczeństwo. – John Jennings, pisarz i ilustrator, laureat nagród Hugo i Eisnera „Przerażająca, wywołująca salwy śmiechu i oszałamiająca wizualnie Pożeraczka Nocy to pogłębiona historia, której nie sposób odłożyć. Marjorie Liu i Sana Takeda stworzyły opowieść o dziedzictwie rodzinnym, która nadaje zupełnie nowe znaczenie określeniu matka z piekła rodem. Dzięki postaciom to wszystko aż rozsadza kadry. Fani horrorów nie będą zawiedzeni”. – Tananarive Due, scenarzystka powieści graficznej The Keeper i producentka filmu dokumentalnego Horror Noire: A History of Black Horror
Niezawodny duet Ed Brubaker (Fatale, Velvet, Criminal) i Sean Phillips (Fatale, Marvel Zombies) stworzył ponury, intrygujący thriller dekonstruujący motyw samozwańczych mścicieli. “Kill or be killed” opowiada o młodym mężczyźnie zmuszonym do zakładania maski i zabijania co miesiąc jednej przypadkowej osoby. Autorzy dokonują szczegółowej wiwisekcji ludzkiej psychiki zmieniającej się pod wpływem nacisków i niepożądanych działań. Brutalnie szczerej i agresywnie pięknej.
NOMINACJE DO CZTERECH NAGRÓD EISNERA 2017. W drugim tomie bestsellerowej serii Brubakera i Phillipsa sytuacja głównego bohatera wyraźnie się pogarsza. Policja już wie, że w mieście pojawił się ktoś, kto strzela do złych ludzi. Podczas gdy władze tworzą specjalną grupę operacyjną mającą schwytać człowieka w masce, Dylan coraz bardziej wikła się w mroczny pakt który zawarł z nawiedzającym go demonem... „Zabijaj dla mnie albo zgin". "Połączenie kryminału z horrorem (zarówno psychologicznym, jak i paranormalnym) nadaje tej klasycznej opowieści o zamaskowanym mścicielu unikalnego charakteru. Czegoś takiego jeszcze nie widzieliście. Zdecydowanie nie dla dzieci, cała reszta nie może tego przegapić". - Library Journal
Powieść, za którą autorka otrzymała drugiego Bookera! Historia Tomasza Cromwella na tle upadku Anny Boleyn!Oto dowód siły, jaką może nieć dobrze napisana powieść: zamiast współczuć ofierze, rozumiemy racje tego, kto, posłał ją na szafot. To zasługiwało na dwa Bookery. „Gazeta Wyborcza”Hilary Mantel, rekonstruując owiane od stuleci tajemnicą okoliczności upadku Anny Boleyn, stworzyła pasjonujące dzieło, na kartach którego postaci sprzed wieków ożywają w pełnym blasku.Henryk VIII zakochuje się w Joannie Seymour. Tomasz Cromwell, wykonując wolę władcy, stara się doprowadzić do rozwiązania małżeństwa z Anną Boleyn, co kończy się – jak wszystkim wiadomo – nie unieważnieniem, tylko ścięciem.Jedna z bardziej znanych historii w dziejach nowoczesnej Anglii, opowiedziana z talentem literackim, który zasłużył na podwójnego Bookera!Siła tej niezwykłej powieści tkwi w szczególe, w odbrązowieniu postaci historycznych, w tchnięciu w nie życia na nowo, w dygresji… Na podstawie powieści powstał serial BBC z Damianem Levisem w roli Henryka VIII i Markiem Rylance’em w roli Thomasa Cromwella.
„Czytanie Ferrante to niesamowite doświadczenie. W jej pisaniu tkwi ogromna i niepokojąca szczerość”. Boston Globe „Opisana historia oszałamia rozmachem, wielością postaci i wątków… Zawiła historia przyjaźni splata się z historią miasta i jest w gruncie rzeczy fascynującą opowieścią o próbach ucieczki od biedy, przemocy i poniżenia”. Miasto Kobiet Lila i Elena mają po szesnaście lat i obie czują, że znalazły się w ślepym zaułku. Lila dopiero wyszła za mąż, ale przyjęcie nazwiska męża wiąże się dla niej z utratą własnej tożsamości. Elena to wzorowa uczennica, ale właśnie podczas ślubu przyjaciółki odkrywa, że nie czuje się dobrze ani w dzielnicy, ani poza nią. Podczas burzliwej młodości dziewczęta czasami gubią się i ponownie odnajdują. A wszystko w scenerii Neapolu, Włoch, które powoli nabierają alarmujących i dobrze znanych cech.
„O jej książkach z zachwytem piszą prestiżowe tytuły, a powieści ze znanego także i u nas epickiego cyklu o Neapolu stały się bestsellerami”. Wprost „Włoska kultura, opuszczona przez Felliniego i Antonioniego, zdominowana przez telewizyjną papkę ery Berlusconiego, po latach posuchy zyskała nową światową markę”. - Juliusz Kurkiewicz, Gazeta Wyborcza „Pisarka zdobywa się na brutalną szczerość i bardzo często porusza tematy tabu, a także dokonuje bezlitosnej analizy swoich bohaterek – z uporem tropi źródła ich lęków i wypunktowuje słabości. Ich losy, problemy i emocje przedstawia w tak wyrazisty i autentyczny sposób, że trudno nie ulec sugestii recenzentów, ale i samej Ferrante, że w książkach opisuje ona własną historię”. - Michał Kukawski, Twój Styl Ostatni tom bestsellerowej serii, którą otwiera Genialna przyjaciółka. W skład tetralogii wchodzą również Historia nowego nazwiska oraz Historia ucieczki. Wszystkie powieści odniosły międzynarodowy sukces i zostały docenione także w środowisku pisarskim.
Zazdrość, która zalewa duszę i psychoza zakrywająca wszelką dobroć człowieka we wciągającym thrillerze znakomitej autorki.Od lat spędzają wspólnie urlop w idyllicznej angielskiej posiadłości Stanbury: jej właścicielka Patricia wraz z mężem Leonem i dwiema córkami, psycholog Tim z cierpiącą na depresję żoną Evelin, naukowiec Aleksander z córką Ricardą i niedawno poślubioną, dużo młodszą od siebie żoną, Jessicą. Mężczyzn łączy od czasów szkolnych bliska przyjaźń. Jednak nowa w tym towarzystwie Jessica szybko spostrzega, że beztroski nastrój jest jedynie złudzeniem. Czy tylko ona zauważa, że wszyscy urlopowicze dziwnie się zachowują, zupełnie jakby mieli coś do ukrycia? Sytuacji nie poprawia pojawienie się tajemniczego Phillipa Bowena, przekonanego o swoim pokrewieństwie z Patricią, który rości sobie prawa do posiadłości. Im bardziej Jessica analizuje fakty, tym gorzej czuje się w samotnym domu. Jej złowrogie przeczucia potwierdzają się, gdy pewnego dnia wraca z samotnego spaceru po okolicy i zastaje w domu makabryczny widok... Tajemniczy oraz zaskakujący thriller. Idylliczny i sielankowy klimat angielskiej wsi spleciony z mrocznymi stronami ludzkiej duszy.„Boutique”
Bestseller z Korei sprzedany do ponad 20 państw! Jeongmin to scenarzystka, która straciła serce do swojej pracy. Nie mogąc odnaleźć pomysłu na własne życie, z czasem popada w głęboką depresję. Pewnego dnia, włócząc się bez celu po ulicach Wioski Kasztanowych Kolców, przypadkowo trafia do warsztatu garncarskiego Soyo. Jeongmin, przyciągnięta jego światłem i ciepłem, a także zapachem gliny i kawy, wchodzi do środka i... przepada. W nieznanym do tej pory świecie ceramiki, wśród gliny i naczyń stworzonych własnymi rękami, Jeongmin czuje, że wreszcie może odetchnąć. Z czasem nawiązuje tam nowe relacje i dzień po dniu zasklepia swoje rany, aż w końcu zdaje sobie sprawę, jak bardzo się zmieniła - kto wie, może jest gotowa na nowy początek? Uzdrawiająca moc ceramiki to budująca historia o pięknych nowych przyjaźniach i starych przyzwyczajeniach, o odnalezieniu siebie i o tym, jak wiele można zyskać, zwalniając w tym wiecznie pędzącym świecie i podejmując niełatwe decyzje życiowe.
Konstancja, rok 1410. Maria, córka najbogatszego kupca w mieście, handlującego winami i tekstyliami, przygotowuje się do ślubu. Następnego dnia ma zostać żoną prawnika, Ruppertusa Splendidusa, nieślubnego syna hrabiego Henryka von Keilburga. Ojciec dziewczyny nie może uwierzyć we własne szczęście. Nie wie jednak, że narzeczonemu zależy nie na Marii, lecz na ogromnym majątku rodziny. Nikczemny, chciwy i pozbawiony skrupułów narzeczony nie cofa się przed niczym w drodze do bogactwa. Maria i jej ojciec w przeddzień ślubu stają się ofiarami podłej intrygi Ruppertusa, w wyniku której Maria zostaje wypędzona z miasta. Nieprzytomną, skatowaną kobietę znajduje wędrowna prostytutka Hiltrud podążająca na jarmark. Powodowana litością i poruszona niesamowitą urodą umierającej, bierze dziewczynę na swój wóz. Opiekuje się nią i ratuje od niechybnej śmierci. Maria, chcąc przeżyć, przyłącza się do wędrującej grupy pięciu prostytutek. Poprzysięga zemstę swoim oprawcom. Czy pragnienie pomszczenia doznanych krzywd pobudzi w niej wolę walki? „Intrygująca literatura”. - Gala „Pierwszą część historycznej trylogii Iny Lorentz czyta się jednym tchem, ale pamięta długo”. - Boutique „Losy Marii Scharer – głównej bohaterki powieści – zdumiewające niezwykłością, nacechowane tragizmem i fascynujące zadziwiającą siłą ducha skrzywdzonej dziewczyny autorzy wkomponowali w tło schizmy zachodniej i średniowiecznych sporów między cesarstwem a papiestwem na początku XV wieku. W ten sposób Nierządnica, stanowiąca pierwszą część trylogii, stała się powieścią historyczną, łączącą w strukturze wątek romansowy i sensacyjny”. - Notes Wydawniczy
Bestsellerowy cykl neapolitański, który zyskał popularność na całym świecie, a stacja HBO na podstawie powieści zrealizowała serial Genialna przyjaciółka. „Spośród wielu sposobów, do których uciekają się pisarze, by opowiedzieć świat, preferuję posługiwanie się narracją precyzyjną, jasną i uczciwą, która opisuje fakty z życia codziennego w sposób fascynujący.” (z wywiadu z autorką) Sześćdziesięcioletnia Elena Greco dowiaduje się, że Lila, jej przyjaciółka z czasów dzieciństwa, zniknęła bez śladu. Elena przypuszcza, że przyjaciółka wprowadziła w życie swoje odwieczne pragnienie zniknięcia ze świata, w którym żyła, usunąwszy przedtem wszelkie ślady swego istnienia. Chcąc znaleźć wytłumaczenie dla tego gestu, Elena postanawia opowiedzieć niezwykłą historię ich przyjaźni. I tu rozpoczyna się podróż w przeszłość, która przeniesie czytelnika w lata pięćdziesiąte ubiegłego wieku, na przedmieścia Neapolu. „Ta wciągająca opowieść o dwóch przyjaciółkach Lili i Elenie, o Neapolu, o walkach rodzin, o politycznych rozgrywkach przełomu lat 60. i 70., o rewolucji seksualnej – jest przede wszystkim historią budzenia się kobiecej świadomości”. - Justyna Sobolewska, Polityka „Włoska kultura, opuszczona przez Felliniego i Antonioniego, zdominowana przez telewizyjną papkę ery Berlusconiego, po latach posuchy zyskała nową światową markę”. - Juliusz Kurkiewicz, Gazeta Wyborcza „Pisarka zdobywa się na brutalną szczerość i bardzo często porusza tematy tabu, a także dokonuje bezlitosnej analizy swoich bohaterek – z uporem tropi źródła ich lęków i wypunktowuje słabości. Ich losy, problemy i emocje przedstawia w tak wyrazisty i autentyczny sposób, że trudno nie ulec sugestii recenzentów, ale i samej Ferrante, że w książkach opisuje ona własną historię”. - Michał Kukawski, Twój Styl
Wyjątkowo dobra psychologiczna powieść suspensu. Dokładnie taki powinien być doskonały thriller! LEE CHILD Catherine Ravenscroft prowadzi wygodne, dostatnie życie. Oboje z mężem odnoszą zawodowe sukcesy – on w branży prawniczej, ona w telewizji. Pewnego dnia na stoliku nocnym Catherine znajduje książkę. Przygląda się jej z zaciekawieniem i nie potrafi sobie przypomnieć, jak znalazła się w domu. Postanawia zacząć ją czytać i… przeżywa wstrząs. Odkrywa bowiem, że główna bohaterka powieści przypomina ją samą, a kluczowy wątek fabuły toczy się wokół pewnego wakacyjnego zdarzenia sprzed lat... Kobieta wpada w panikę, gdyż to oznacza, że ktoś zna jej sekret, którego tak pilnie strzegła. Nie śpi po nocach, przestaje normalnie funkcjonować i popada w depresję. Czeka na kolejny ruch tajemniczego prześladowcy, którego celem jest sprawić, by cierpiała… Niezwykle skonstruowana i pełna zwrotów akcji opowieść. Niesamowicie wciągająca. “New York Times” Autorka świetnie steruje uczuciami czytelnika, konstruuje rozmaite narracje i mistrzowsko je ze sobą przeplata, tworząc wciągającą powieść porównywalną do "Zaginionej dziewczyny" i "Dziewczyny z pociągu”. "London Sunday Times" Wysublimowana fabuła i udana kreacja postaci utrzymują opowieść w ciągłym ruchu. Klimatyczna, pełna zwrotów akcji i wciągająca – jednym słowem uzależniający thriller psychologiczny. Kirkus Reviews
Mistrzyni mrożących krew w żyłach historii powraca z nową serią Czarny lód. Mroźnego zimowego dnia zmartwiony sąsiad przyjeżdża do położonego nad jednym z islandzkich fiordów domu rodziny, której nie widziano od ponad tygodnia. Gdy nikt nie odpowiada na pukanie do drzwi, mężczyzna wchodzi do środka. Niestety potwierdzają się jego najgorsze obawy: doszło do makabrycznego morderstwa. Policjant Týr oraz patolog sądowa Iðunn zostają wezwani na miejsce zbrodni i rozpoczynają dochodzenie. Szybko wychodzą na jaw wstrząsające tajemnice zamordowanej rodziny. Uzupełniony o młodą policjantkę Karólínę zespół dochodzeniowy zaczyna rozumieć, że sprawa zmusi ich do rozliczenia się z własną przeszłością i doprowadzi do jeszcze mroczniejszych zbrodni. Yrsa Sigurdardóttir po mistrzowsku buduje napięcie, kolejny raz udowadniając, że zalicza się do najlepszych twórców gatunku.
Harry Bosch i detektyw Renée Ballard z policji Los Angeles ponownie łączą siły. Tym razem chodzi o sprawę morderstwa, na punkcie której obsesję miał dawny mentor Boscha, John Jack Thompson. Kiedy Harry był początkującym detektywem z wydziału zabójstw, Thompson udzielał mu inspirujących rad, nauczył go traktować pracę osobiście i nie odpuszczać w żadnej sprawie. Teraz mężczyzna nie żyje, ale po pogrzebie jego żona wręcza Boschowi akta sprawy, które John Jack zabrał ze sobą, gdy opuszczał policję 20 lat wcześniej — nierozwiązane zabójstwo młodego mężczyzny borykającego się z problemami, do którego doszło w uliczce, gdzie handlowano narkotykami. Bosch przynosi Renée Ballard akta zabójstwa i prosi, aby pomogła mu dowiedzieć się, co stało się ze sprawą, która tak zaintrygowała Thompsona lata wcześniej. Więź między śledczymi zacieśnia się, gdy zaczynają współpracować. Już wkrótce zadają sobie niepokojące pytanie: czy Thompson ukradł akta morderstwa, aby pracować nad sprawą na emeryturze, czy jednak by upewnić się, że nigdy nie zostanie rozwiązana?
1 2 3 4 5
z 22
skocz do z 22