Menu

Chaillet Gilles

Król Francji Franciszek I przybywa do małego opactwa, by powierzyć mnichom niepokojący obraz, którego nikt nie może oglądać. Portret został namalowany przez geniusza, człowieka uznawanego za jednego z wizjonerów sztuki i nauki: Leonarda da Vinci. Jak wielkiemu artyście, o doskonałej wrażliwości, udało się stworzyć udręczone dzieło? Jakiej tajemnicy Franciszek I nie chce ujawnić? Dlaczego należy ukryć ostatnie dzieło mistrza, którego podziwiał ponad wszystko? Aby się o tym przekonać, trzeba cofnąć się do 1494 roku, do Mediolanu, kiedy to rozpoczęła się zdumiewająca seria morderstw, popełnionych przez nieuchwytnego zabójcę zwanego „Złodziejem Twarzy”. Leonardo da Vinci, delikatny i wykształcony artysta, będący u szczytu swojej świetności, teoretycznie nie miał powodów, aby interesować się tą niepokojącą sprawą. Ekscytujący thriller historyczny, po mistrzowsku wymyślony przez Didiera Convarda (Tajemnica Trójkąta) i narysowany przez Gilles’a Chailleta (Vasco), wirtuoza rysunku realistycznego i specjalistę od historii. Zmierzenie się z postacią tak sławną jak Leonardo da Vinci było prawdziwym wyzwaniem, któremu autorzy znakomicie sprostali. Miłośnicy historii mogą być nieco zszokowani odmiennym odczytaniem życia jednego z największych geniuszy sztuki.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii i w krajach Lewantu. Uczestniczy w spisku, mającym doprowadzić do obalenia rzymskiego tyrana i umożliwienia powrotu papieża do Wiecznego Miasta, czy też przenika z pomocą do oblężonego Konstantynopola. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych." Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Złoto i żelazo, Więzień Szatana, Bizantyjka) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji i w krajach Lewantu. Udaje się do Carcassonne, by spotkać się z ojcem, którego oskarżono o herezję i aresztowano. Gdy wraca do Sieny okazuje się, że szuka go dawny znajomy zlecając misję w odległym kraju. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Diabeł i katarzy, Droga do Montségur, Pył Isfahanu) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji i w krajach Lewantu. Przebywając w Persji Vasco próbuje odnaleźć księżniczkę Zofię. Następnie wikła się w skomplikowane spory dynastyczne pomiędzy Mongołami a Chińczykami. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Psy Bahrama Gura, Zakazane Królestwo, Książęta Czerwonego Miasta) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji czy Anglii. Przebywając w Paryżu na zlecenie wuja Tolomeiego, Vasco przypadkowo słyszy rozmowę spiskowców. Życie króla Francji Jana Dobrego jest zagrożone, podobnie jak i samego młodego bankiera. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Grabarze Belzebuba, Czary, Widmo z Brugii) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji czy Ardenów, gdzie trafił na miejscową legendę i leśnego potwora. Następnie kolejny raz angażuje się po stronie trybuna Cola di Rienzo.  Triumfalne przybycie do Wiecznego Miasta szybko przeradza się w walkę o władzę usianą manipulacjami i zmowami możnych. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Bestia, Rienzo, Cienie przeszłości) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem. 
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji czy Bretanii, gdzie eskortuje relikwie. Następnie próbuje potajemnie dostarczyć broń klanowi Mac Douglas, wpierając go w walce przeciwko Anglikom. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera dwie komiksowe części (Dog z Brocliande, Klan Mac Douglasów) oraz dwa ilustrowane albumy (Pamiętnik z podróży, Wielki Vasco ilustrowany) i dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.