Menu

Chaillet Gilles

Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach władców czy w samym Awinionie u boku papieża. Bankier zostaje emisariuszem Jego Świątobliwości podczas konfliktu Francji, Kastylii i Grenady. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Czarna pani, Biała śmierć, Przeklęta wioska) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Król Francji Franciszek I przybywa do małego opactwa, by powierzyć mnichom niepokojący obraz, którego nikt nie może oglądać. Portret został namalowany przez geniusza, człowieka uznawanego za jednego z wizjonerów sztuki i nauki: Leonarda da Vinci. Jak wielkiemu artyście, o doskonałej wrażliwości, udało się stworzyć udręczone dzieło? Jakiej tajemnicy Franciszek I nie chce ujawnić? Dlaczego należy ukryć ostatnie dzieło mistrza, którego podziwiał ponad wszystko? Aby się o tym przekonać, trzeba cofnąć się do 1494 roku, do Mediolanu, kiedy to rozpoczęła się zdumiewająca seria morderstw, popełnionych przez nieuchwytnego zabójcę zwanego „Złodziejem Twarzy”. Leonardo da Vinci, delikatny i wykształcony artysta, będący u szczytu swojej świetności, teoretycznie nie miał powodów, aby interesować się tą niepokojącą sprawą. Ekscytujący thriller historyczny, po mistrzowsku wymyślony przez Didiera Convarda (Tajemnica Trójkąta) i narysowany przez Gilles’a Chailleta (Vasco), wirtuoza rysunku realistycznego i specjalistę od historii. Zmierzenie się z postacią tak sławną jak Leonardo da Vinci było prawdziwym wyzwaniem, któremu autorzy znakomicie sprostali. Miłośnicy historii mogą być nieco zszokowani odmiennym odczytaniem życia jednego z największych geniuszy sztuki.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii i w krajach Lewantu. Uczestniczy w spisku, mającym doprowadzić do obalenia rzymskiego tyrana i umożliwienia powrotu papieża do Wiecznego Miasta, czy też przenika z pomocą do oblężonego Konstantynopola. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych." Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Złoto i żelazo, Więzień Szatana, Bizantyjka) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji i w krajach Lewantu. Udaje się do Carcassonne, by spotkać się z ojcem, którego oskarżono o herezję i aresztowano. Gdy wraca do Sieny okazuje się, że szuka go dawny znajomy zlecając misję w odległym kraju. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Diabeł i katarzy, Droga do Montségur, Pył Isfahanu) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji czy Anglii. Przebywając w Paryżu na zlecenie wuja Tolomeiego, Vasco przypadkowo słyszy rozmowę spiskowców. Życie króla Francji Jana Dobrego jest zagrożone, podobnie jak i samego młodego bankiera. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Grabarze Belzebuba, Czary, Widmo z Brugii) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji czy Ardenów, gdzie trafił na miejscową legendę i leśnego potwora. Następnie kolejny raz angażuje się po stronie trybuna Cola di Rienzo.  Triumfalne przybycie do Wiecznego Miasta szybko przeradza się w walkę o władzę usianą manipulacjami i zmowami możnych. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Bestia, Rienzo, Cienie przeszłości) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem. 
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji czy Bretanii, gdzie eskortuje relikwie. Następnie próbuje potajemnie dostarczyć broń klanowi Mac Douglas, wpierając go w walce przeciwko Anglikom. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera dwie komiksowe części (Dog z Brocliande, Klan Mac Douglasów) oraz dwa ilustrowane albumy (Pamiętnik z podróży, Wielki Vasco ilustrowany) i dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.