Menu

Kiełb Grażyna

Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą Uporządkowanie tekstów literackich według bliskich uczniom kręgów tematycznych, takich jak dom, rodzina, szkoła, przyjaźń, poszukiwanie własnej tożsamości, zachęca do czytania i przybliża omawiane treści. Obecność tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Onichimowskiej Lot Komety, D. Terakowskiej Tam, gdzie spadają Anioły czy W. Pielewina Hełm grozy) stanowi dla ucznia istotny argument, by sięgnąć po lekturę. Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury. Zróżnicowane ćwiczenia (odwołujące się np. do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić ciekawsze i bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję lepszego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji. Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej pozwalają na omówienie i sprawdzenie znajomości wymaganych pozycji książkowych. Zachęca do czytania, pisania i mówienia Teksty, zarówno klasyczne, jak i z popularnej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem. Podręcznik kładzie duży nacisk na tworzenie różnych form wypowiedzi, takich jak recenzja, rozprawka, wywiad, list otwarty, opis sytuacji, kondolencje, dzięki czemu kształci umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej. Podręcznik składa się z siedmiu rozdziałów: 1. Budować swoją tożsamość 2. Szukać drogowskazów 3. Nie ulegać złudzeniom 4. Być dla innych 5. Pilnować zgody 6. Cenić wolność 7. Nie tracić nadziei Niezbędne materiały w jednym podręczniku Podręcznik przeplatający treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł. Zagadnienia z nauki o języku zostały wyraźnie wyodrębnione na pomarańczowych aplach, dzięki czemu odnalezienie ich nie sprawia trudności, a budowa podręcznika jest przejrzysta i funkcjonalna.
Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom oraz kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w wymiarze indywidualnym, narodowym i kulturowym co zachęca do czytania i przybliża omawiane treści. Dodatkowe chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego oraz uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia. Obecność tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Sapkowskiego Granica możliwości) stanowi dla ucznia istotny argument, by sięgnąć po lekturę. Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury. Zróżnicowane ćwiczenia (odwołujące się do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję lepszego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji z wykorzystaniem potrzebnych kontekstów. Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej pozwalają na ciekawe omówienie i utrwalenie znajomości wymaganych pozycji książkowych. Zestawy zadań projektowych zebrane na końcu każdego rozdziału ułatwiają realizowanie zespołowych prac długoterminowych oraz kształtują samodzielność uczniów. Niezbędne materiały w jednym podręczniku Podręcznik łączący treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł. Zagadnienia dotyczące kształcenia językowego zostały wyraźnie wyodrębnione na pomarańczowych polach, dzięki czemu odnalezienie ich nie sprawia trudności, a budowa podręcznika jest przejrzysta i funkcjonalna. Zachęca do czytania, pisania i mówienia Teksty, zarówno klasyczne, jak i z popularnej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem. Podręcznik kładzie duży nacisk na rozwijanie kompetencji literackich, kulturowych i językowych, tworzenie różnych form wypowiedzi zarówno ustnych, jak i pisemnych, takich jak notatka encyklopedyczna, podanie, podziękowanie, różne typy rozprawki, reportaż, tradycyjny życiorys, charakterystyka zbiorowości, CV, biogram, petycja, list motywacyjny, co daje możliwość kształcenia umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej. Rozdziały w podręczniku: 1. Szukać odpowiedzi 2. Poszukiwać wzoru 3. Mieć czas na refleksję 4. Iść za głosem serca i słuchać rozumu 5. Bronić ideałów i godności własnej 6. Wyjść zwycięsko z najcięższych prób 7. Znaleźć swoje miejsce
Poznajemy lektury. Vademecum dla klas 4–6 to publikacja dla uczniów prezentująca w atrakcyjnej graficznie formie 54 lektury: 48 lektur obowiązkowych i 6 uzupełniających z nowej podstawy programowej, w tym lektury wybrane po konsultacjach z nauczycielami. Praca z publikacją umożliwia powtórzenie treści lektur, wykształcenie umiejętności analizy i interpretacji utworu oraz utrwalenie wiadomości o liryce i epice. Szata graficzna opracowania przypomina wyglądem strony internetowe – zwięźle ujęte informacje są zamieszczone w osobnych ramkach z widocznymi nagłówkami: O autorze, Rodzaj i gatunek literacki, Czas i miejsce akcji, Bohaterowie, Główne wątki, Treść, Ważne pojęcia – słowa klucze – motywy, Budowa utworu, Przydatne cytaty. Publikacja zawiera moduł Z lektury do kultury. Zaprezentowano w nim zaczerpnięte z lektur wątki, motywy, postacie, słownictwo, które zaczęły żyć własnym życiem w różnych dziedzinach kultury i sztuki. Dzięki temu uczeń od najmłodszych lat może zdać sobie sprawę, że literatura nie jest zamkniętą dziedziną, ale oddziałuje w wielu aspektach i w różny sposób na otaczającą go rzeczywistość. Publikacja jest przeznaczona do samodzielnej nauki w domu lub do pracy na lekcjach, jako uzupełnienie do omawianych lektur. Komfort korzystania z niej zapewnia ujęcie wszystkich lektur w jednym tomie. Dodatkowym atutem są liczne rysunki i zdjęcia powiązane z omawianym utworem. Publikacja zawiera opracowania następujących lektur: EPIKA Biblia: Stworzenie świata, Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie, Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych, Przypowieść o siewcy, Przypowieść o talentach) Akademia pana Kleksa Jan Brzechwa Tajemniczy ogród Frances Hodgson Burnett Kajko i Kokosz. Szkoła latania Janusz Christa Mikołajek René Goscinny, Jean-Jacques Sempé Feliks, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi Rafał Kosik Czapla, ryby i rak Ignacy Krasicki Przyjaciele Ignacy Krasicki Ptaszki w klatce Ignacy Krasicki Legenda i podania: O kopcu Krakusa i Rękawce. O pięknej i dzielnej królewnie Wandzie Jan Adamczewski; Piast, Podanie o Lechu Cecylia Niewiadomska Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa Clive Staples Lewis Szatan z siódmej klasy Kornel Makuszyński Magiczne drzewo. Czerwone krzesło Andrzej Maleszka Pan Tadeusz: Opis dworu w Soplicowie, Śniadanie, Polowanie. Koncert Wojskiego Mity greckie: mit o powstaniu świata, mit o Prometeuszu, mit o Demeter i Korze, mit o Heraklesie, mit o Syzyfie, mit o Dedalu i Ikarze, mit o Orfeuszu i Eurydyce, mit o Tezeuszu i Ariadnie Chłopcy z Placu Broni Ferenc Molnár Ania z Zielonego Wzgórza Lucy Maud Montgomery Sposób na Alcybiadesa Edmund Niziurski Kopciuszek Charles Perrault Katarynka Bolesław Prus Bajka o rybaku i rybce Aleksander Puszkin W pustyni i w puszczy Henryk Sienkiewicz Hobbit, czyli tam i z powrotem John Ronald Reuel Tolkien LIRYKA Katechizm polskiego dziecka Władysław Bełza Na wyspach Bergamutach Jan Brzechwa Małe kina Konstanty Ildefons Gałczyński Pan od przyrody Zbigniew Herbert Prośba Anna Kamieńska Nie wyrastaj z marzenia Joanna Kulmowa Niepewność Adam Mickiewicz Pani Twardowska Adam Mickiewicz Powrót taty Adam Mickiewicz Przypowieść o maku Czesław Miłosz List do ludożerców Tadeusz Różewicz Sowiński w okopach Woli Juliusz Słowacki W pamiętniku Zofii Bobrówny Juliusz Słowacki Odys Leopold Staff Spóźniony słowik Julian Tuwim W klasie Jan Twardowski Mazurek Dąbrowskiego Józef Wybicki
Stacja Edukacja i wszystko staje się łatwe!Sprostaj wyzwaniom, jakie stawia współczesna edukacja!najważniejsze zagadnienia ze szkoły podstawowej podane w przystępny, ciekawy i atrakcyjny sposób,łatwy dostęp do wiedzy przez komputer, tablet i telefon.nowoczesne podejście do wiedzy, ponieważ uczeń zrozumie wszystko, co na lekcji mogło wydawać się trudne,przystępna grafika – komiksy, infografiki sprawią, że nauka stanie się przyjemnością,Nauka bez przerwy!dzięki zaproponowanym aktywnościom działa na wszystkie zmysły, dopasowując się do dziecka,zwiększa efektywność nauki i wpływa na szybkość przyswajania wiedzy,daje możliwość nauki w każdym miejscu i o każdej porze.Stacja Edukacja to:innowacyjność,indywidualizacja nauczania,idealne dopasowanie do indywidualnych potrzeb współczesnego ucznia,nowoczesne rozwiązania poligraficzne (filmy i animacje pod kodami QR, zagadki, ruchome obrazy oraz trójwymiarowe grafiki) idealne dla wzrokowców, słuchowców, kinestetyków.Wszystko po to aby nauka była przyjemnością oraz przygodą!Przyroda, historia, język polski, matematyka, geografia, chemia, biologia, fizyka.Język polski klasa 4:Przedstawiamy sięList prywatny i oficjalnyZaproszenieŻyczeniaOpis miejscaOpis przedmiotuNotatkaPlanOpowiadanieBaśńKomiksPowieśćCzęści mowyWypowiedzeniaPatriotyzmDo publikacji dołączone są okulary 3D.
Bliżej słowa to dla nauczyciela komfort nauczania, a dla ucznia – przyjemność uczenia się. Połączenie lekcji literackich i językowych, znakomity dobór tekstów z literatury młodzieżowej oraz polecenia do każdej lekcji sprawiają, że praca z tym podręcznikiem jest motywująca i ciekawa. Podręcznik łączy treści z zakresu kształcenia literackiego, językowego i kulturowego, dzięki czemu wszystkie niezbędne materiały są zawsze pod ręką. Teksty literackie są uporządkowane w układzie tematyczno-chronologicznym, co gwarantuje systematyczną i wygodną naukę. Takie ujęcie służy uporządkowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia oraz stwarza możliwość łatwego powrotu do omawianych wcześniej zagadnień. Pozwala spojrzeć na pewne problemy w dojrzalszy sposób i uświadomić istotę procesu historycznoliterackiego, przygotowując tym samym ucznia do kolejnego etapu edukacji. Podsumowania w formie testu gimnazjalnego ułatwiają samodzielne powtórzenie materiału i przygotowanie do egzaminu.
Podręcznik Bliżej słowa dla klasy 3 gimnazjum: - łączy treści z zakresu kształcenia literackiego, językowego i kulturowego, - prezentuje teksty literackie w układzie chronologicznym i tematycznym, - zawiera bogatą obudowę metodyczną: wprowadzenia ukierunkowujące czytanie, prezentujące niezbędne elementy teorii, noty biograficzne pisarzy, osie czasu sytuujące czytany tekst i jego autora w czasie, obszerny zestaw różnorodnych poleceń, definicje pojęć teoretyczno-literackich, ćwiczenia komunikacyjne, elementy teorii niezbędnej do zrozumienia danego zagadnienia językowego, ćwiczenia utrwalające i podsumowujące, wzory kompozycyjne obowiązujących form wypowiedzi (bloki „Rady dla piszących”), przykładowe analizy podstawowych form wypowiedzi, bloki „Spotkania ze sztuką”, prezentujące reprodukcje dzieł plastycznych wraz z zestawem poleceń interpretacyjnych, - ułatwia samodzielne powtórzenie materiału i przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego dzięki podsumowaniom w formie testu egzaminacyjnego