Menu

Molesztak Aldona

Starość i starzenie się społeczeństw staje się stopniowo coraz lepiej rozpoznanym problemem. Wyzwaniem pozostaje zdiagnozowanie, na ile starość można uczynić produktem i to rentownym. Autorki określają zakres, w jakim seniorzy wpisują się w najnowsze strategie marketingowe na rynku, w jakim zakresie ich zasoby stają się doceniane na rynku pracy (międzygeneracyjny mentoring) i jak oni sami rewolucjonizują technologię (telesenior). Bezsprzecznym atutem książki jest wpisanie się w najnowsze trendy badań społecznych dotykające aktualnych rewolucji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z nakierowaniem na mentoring międzygeneracyjny oraz żywo dyskutowaną dehumanizację medycyny w kierunku teleusług jako sposobów na redukcję kosztów starzenia się globalnego społeczeństwa.
Celem głównym podjętych przez autorkę badań było ustalenie zależności między doświadczeniem żołnierzy wyniesionym z misji wojskowych a systemem wartości i jakością życia. Została również podjęta próba identyfikacji różnic w zakresie hierarchii wartości i jakości życia żołnierzy ze względu na uczestnictwo w misji wojskowej, liczby wyjazdów na misje oraz doświadczenie w sytuacjach: widoku zabitych żołnierzy, widoku rannych, ostrzału i udziału w walce, doświadczenie stresu i otwartości na doświadczenie. Praca adresowana jest do tych, którzy interesują się i analizują wpływ doświadczeń życiowych wynikających z zadań zawodowych, rodzinnych, także do osób, które są zaangażowane i odpowiedzialne za kształcenie żołnierzy zawodowych i przygotowujących się na różne rodzaje współczesnych wyzwań militarnych. Jednocześnie mam nadzieję, że praca ta zainteresuje szerszy krąg czytelników, m.in. rodziny żołnierzy zawodowych, a także przedstawicieli kierunków społecznych i humanistycznych.