Menu

Rabih Alameddine

Rabih Alameddine jest pisarzem i malarzem. Pochodzi z Libanu i choć wyjechał do Anglii, a potem do Ameryki, nigdy nie porzucił Bejrutu. Wykładał na wielu uczelniach, w tym w prestiżowym MIT. Jego obrazy wystawiano w galeriach na całym świecie. Porównywany do Gabriela Garcíi Marqueza i Isabel Allende, czerpie z bogactwa kultury arabskiej, ukazując jej zupełnie nowe oblicze, nie znane dotąd kulturze Zachodu.
Emir ma wszystko. Do pełni szczęścia brakuje mu tylko syna. W niebezpieczną podróż po lekarstwo, które ma pomóc władcy, wyrusza Fatima, jedna z jego służących. Kto inny wykonałby tę misję, jeśli nie kobieta, której oszałamiające piękno dorównuje seksapilowi, sprytowi i poczuciu humoru?  Jak samotna podróżniczka może oszukać watahę rzezimieszków? Pokonać i rozkochać w sobie władcę podziemnego świata? Umrzeć z miłości i ponownie się dla niej narodzić? Zaczarowane historie, miłość i zdrada, latające dywany, dżinny i niebezpiecznie zmysłowy urok - to świat Fatimy, która jednym spojrzeniem uwodzi mężczyzn i duchy. To historia, którą opowiada hakawati, mistrz opowieści, uwodząc swoich słuchaczy.       Wspaniałe, cudowne arcydzieło.Amy Tan  Absolutnie piękna. Jedna z najlepszych powieści ostatnich lat.Junot Dìaz  Epicka, w najstarszym i najnowszym znaczeniu tego słowa.Jonathan Saffran Foer   Oto najważniejsza książka roku przybywa na własnym latającym dywanie.Andrew Sean Greer  Obecnie, gdy rzadko się świetnie bawimy, czytając różne opowieści, Alameddine'owi genialnie udaje się połączyć prawdę i fikcję, współczesne pożądanie i sprośne powiastki z przeszłości, dzisiejszy żal i smutek dawnych czasów. Zachwycająca książka, która powinna być czytana nad filiżanką mocnej kawy, najlepiej trzykrotnie gotowanej, z cukrem i szczyptą kardamonu.Laila Halaby, „The Washington Post”   Niezwykła książka, która pewnie stanie się klasyką.Colm Tóibín, „Sunday Business Post”   Niezwykłe... te opowieści mają w sobie brutalność Starego Testamentu, subtelność i magię dzieł Szekspira, mądrość i przebiegłość Szeherezady. Madeline Clements, „The Times Literary Supplement”   Upojna, ambitna, wielowątkowa. Absolutne mistrzostwo opowieści. Mary Brennan, „The Seattle Times”   Zadziwiająco pomysłowa. Prawdziwym mistrzem opowieści jest Rabih Alameddine.Beth Dugan, „Time Out Chicago”