Menu

Kurc

Kurc
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach władców czy w samym Awinionie u boku papieża. Bankier zostaje emisariuszem Jego Świątobliwości podczas konfliktu Francji, Kastylii i Grenady. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Czarna pani, Biała śmierć, Przeklęta wioska) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Wojna. Zaraza. Głód. Śmierć. Nasza cywilizacja została doprowadzona do ruiny. Postapokaliptyczne społeczeństwo Panu przetrwało dzięki uprawie ryżu i zbieractwu. Jednak niepewne istnienie zostaje zagrożone, gdy potężna, zaawansowana technologicznie Fortuna zmusza do niebezpiecznego wyboru. Poddać się ich rządom lub pokonać w barbarzyńskiej grze znanej jako MECHANIKA NIEBA, której zasady przypominają... zbijaka. Jedyna nadzieja Panu? Dziewczyna o imieniu Aster. Komiks wnosi wiele świeżości do opowieści postapo, a dzięki uniwersalności adresowany jest do każdego wieku. Merwan zaskakuje dynamicznymi sekwencjami, pulsującą akcją i pastelowymi kolorami. Inspiruje się Miyazakim czy Igrzyskami śmierci, jednak jego wizja jest bardziej optymistyczna pomimo istniejącego niepokoju.
Notatki spod poduszki to adaptacja intymnego dziennika Sei Shonagon, damy dworu, żyjącej w Japonii na przełomie X i XI wieku. Autorka w postaci luźnych spostrzeżeń i anegdot, zamyśla się nad przemijaniem rzeczy, rozważa o świecie, przyrodzie, kobietach i mężczyznach oraz kruchym pięknie. Ocenia zachowanie i działanie ludzi, wykpiwa ich wady. "Nie ma tu zdecydowanego ciągu myślowego, a tylko niepowiązane ze sobą notatki (...), ciekawe wydarzenia, zasłyszane historie, sytuacje, aforyzmy, przelotne myśli", jak pisał znakomity japonista, profesor Wiesław Kotański. Debiutancki komiks Zuzanny Dulińskiej przybliża prozaiczne wydarzenia, architekturę i przedmioty codziennego użytku, ale przede wszystkim oddaje klimat dworu, jego enigmatyczną atmosferę, pełną poezji, surowej etykiety i odmiennej mentalności. Zuzanna Dulińska Urodzona w 1997 roku. Absolwentka Wydziału Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, graficzka oraz ilustratorka. Uwielbia poszukiwać pasjonująych tematów w otaczającym ją świecie oraz dzielić się swoim entuzjazmem z innymi. Notatki spod poduszki są wynikiem jednej z tych fascynacji. Prywatnie matka dwójki adoptowanych kotek.
Fantastyka naukowa w polskim komiksie to ogromne dystanse zarówno w czasie i przestrzeni. Od górnej kredy, około 80 milionów lat temu aż po schyłek żywota naszej Ziemi, do około 720 mln lat w przyszłości. Inne planety, inne układy gwiezdne i inne galaktyki. Spotkania z obcymi cywilizacjami: Desjanami, Drollami, Kedanami, Muunami, trójnożnymi, Stworkami-Oporkami i „zielonymi ludzikami” w podlubelskich lasach. Walka ze zbuntowanymi komputerami i najeźdźcami z kosmosu. Fantastyka niczym magnes przyciągała czytelników. Bawiła ich w szarej codzienności, pokazywała inne światy, fascynowała i pobudzała wyobraźnię. O tym wszystkim, a także o licznych ciekawostkach, tropach, nawiązaniach i zagadkach opowiedzą Marcin Osuch i Konrad Wągrowski, na co dzień piszący do magazynu kultury popularnej Esensja, mający na swoim koncie książkę Kolorowe zeszyty. Podziemny front, Pilot śmigłowca i inne serie komiksowe PRL Polska literacka fantastyka naukowa ma bardzo długą i mocną tradycję, wyznaczaną przez dzieła Żuławskiego, Lema, Zajdla czy Dukaja. Dorobek rodzimego komiksu SF wypada w tym porównaniu znacznie skromniej, tak jeśli chodzi o liczbę twórców i tytułów, jak i zasięg ich czytelnictwa. Co nie oznacza, że w Polsce nie powstawały ciekawe cykle, czytane i wznawiane do dziś. Autorzy książki kompetentnie przybliżają ten dorobek - opowiadają o historii gatunku w kontekście całego rynku wydawniczego i omawiają najważniejszych twórców i ich dzieła. Wykonali też porządną kwerendę, dzięki czemu pokazują nam obrazkowe historie mało znane i niemal całkowicie zapomniane. Bardzo ciekawa lektura dla miłośników komiksu i fantastyki naukowej. Tomasz Kołodziejczak, pisarz, wydawca, publicysta, Kanał Fantastyczny Znakomicie przebadana i opisana wyprawa w czasie, do korzeni polskiego komiksu. Poznajemy nie tylko dzieła, ale także mistrzów, którzy je tworzyli. Jak miło znów przypomnieć sobie te cytaty - “O nie, Vahanara nie umiera!”, “Zupełnie jak ludzie, Funky”. Wojciech Orliński dziennikarz, publicysta i pisarz, autor kilkunastu książek m.in. Co to są sepulki? Wszystko o Lemie (2007)
Ocalona z atomowej zagłady garstka mieszkańców dwóch skonfliktowanych stron, ucieka na pokładzie kosmolotów. Docierają do tej samej bezimiennej planety. Nowe kolonie powstają na północy i południu, ale wzajemne kontakty są ograniczone. Skupiska uratowanych rozwijają się odmiennie. Młody naukowiec Martin dowiaduje się ze szczątków przekazów, że słońce, wokół którego krąży nowa planeta, może zamienić się w supernową, co grozi kolejnym kataklizmem. Jego odkrycie stoi w sprzeczności z oficjalnymi obliczeniami. Zdesperowany Martin porywa profesora Demiosa i wraz z nim próbuje przedrzeć się do niedawnych wrogów, by na miejscu wyjaśnić wątpliwości. Jego przeciwnikiem jest nieprzyjazny, pustynny klimat planety, jak i równikowe anomalie. Ostatnia przystań, jeden z pierwszych rodzimych komiksów postapokaliptycznych, ukazała się w połowie lat 80. Ponura wizja przyszłości, konfliktu i eksodusu została zainspirowana przez ówczesne realne zagrożenie konfliktem nuklearnym czy katastrofą w Czarnobylu. Nieznany do dziś scenarzysta wplata do komiksu delikatne wątki polityczne i społeczne. Rysunki wykonał Marek Szyszko (ur. 1951) współpracownik legendarnego "Relaxu", rysownik cyklu Polscy podróżnicy oraz ceniony ilustrator o tematyce historycznej. Ostatnia przystań to jego jedyny komiks SF.
We Francji w XVII wieku, za panowania młodego króla Ludwika XIII, szaleje zamaskowany wojownik zwany Czerwona Maska, któremu towarzyszy wierny krogulec. Kierowany najlepszymi intencjami okrada bogatych, aby zaspokoić potrzeby najbiedniejszych, czynić sprawiedliwość i naprawiać krzywdy. Wraz ze wściekłością szlachty jego popularność szybko rozprzestrzenia się wśród biedoty. Kto kryje się za maską i dlaczego? Czerwona Maska zadebiutowała w 1978 roku i dała początek całemu uniwersum, na które składa się kilka cykli i kilkadziesiąt albumów. W Polsce znana jest seria 7 żywotów Krogulca, stanowiąca uzupełnienie i kontynuację pierwotnej serii. Lekkość opowieści Cothiasa, wierna gatunkowi płaszcza i szpady, zachwycające sceny pojedynków Venanziego, to doskonały początek, by zapoznać się z burzliwym życiem Ariane de Troil i Germaina Grandpina.
W niedalekiej przyszłości w Dallas ludzie umierają podczas snu. Oczy ofiar są zakrwawione a tęczówki i źrenice całkowicie zanikają. Co wspólnego z tym ma lekarz William Richtings a szczególnie jego psychodeliczne podróże po spożyciu DMT i pojawiające się w wizjach świetliste istoty? Czy Malcolm Masterson, właściciel firmy farmaceutycznej, ma rację twierdząc, że w snach mieszkańcy Dallas są atakowani przez obcą cywilizację? Czy szczepionka będzie skutecznym ratunkiem? Oko Horusa to najnowszy komiks Rafała Spórny, autora rewelacyjnego Alchenitu. Oryginalna wizja i waga podejmowanego tematu wyróżnia twórczość Spórny. Autentyczna walka toczy się poza, a może ponad świadomością. Która rzeczywistość jest prawdziwa? Jak wygrać konflikt, gdy realność wymyka się, a umysł odmawia akceptacji otoczenia?
Król Francji Franciszek I przybywa do małego opactwa, by powierzyć mnichom niepokojący obraz, którego nikt nie może oglądać. Portret został namalowany przez geniusza, człowieka uznawanego za jednego z wizjonerów sztuki i nauki: Leonarda da Vinci. Jak wielkiemu artyście, o doskonałej wrażliwości, udało się stworzyć udręczone dzieło? Jakiej tajemnicy Franciszek I nie chce ujawnić? Dlaczego należy ukryć ostatnie dzieło mistrza, którego podziwiał ponad wszystko? Aby się o tym przekonać, trzeba cofnąć się do 1494 roku, do Mediolanu, kiedy to rozpoczęła się zdumiewająca seria morderstw, popełnionych przez nieuchwytnego zabójcę zwanego „Złodziejem Twarzy”. Leonardo da Vinci, delikatny i wykształcony artysta, będący u szczytu swojej świetności, teoretycznie nie miał powodów, aby interesować się tą niepokojącą sprawą. Ekscytujący thriller historyczny, po mistrzowsku wymyślony przez Didiera Convarda (Tajemnica Trójkąta) i narysowany przez Gilles’a Chailleta (Vasco), wirtuoza rysunku realistycznego i specjalistę od historii. Zmierzenie się z postacią tak sławną jak Leonardo da Vinci było prawdziwym wyzwaniem, któremu autorzy znakomicie sprostali. Miłośnicy historii mogą być nieco zszokowani odmiennym odczytaniem życia jednego z największych geniuszy sztuki.
Biała rasa praktycznie zniknęła. W afrykańskim megalopolis dochodzi do starcia… Bladolicy Dayak, porzucony jako dziecko, wychowywany w tajemnicy i znający miejscową magię i legendy. Po przeciwnej stronie Simon, prezes firmy wydobywczej, dla której Afryka jest jedynie gigantycznym złożem do splądrowania. Rozpoczyna się bratobójcza walka, ale także starcie dwóch gigantycznych mocy: technologii z pierwotną kulturą. Cyberpunkowy wizerunek Afryki potęguje dodanie odniesień kulturowych: rytuałów inicjacyjnych plemion, transu, masek czy kostiumów. Oryginalne ujęcie to owoc wyobraźni Philippe’a Adamova (Wody Morteluny), który w swoim autorskim komiksie łączy dynamiczną inscenizację, bogaty w detale rysunek i staranną kolorystykę. Miesza pasję do nieokiełznanego Czarnego Kontynentu z polityką w urzekającej i dzikiej wizji.
Postrzeleniec Gaston nie lubi się przepracowywać. To nieprawdopodobny leń i niezdara. Posiada za to bujną wyobraźnię, ma nieoczekiwane pomysły i lubi majsterkować. Wszystko byle nie praca. Ciągle popełnia straszliwe gafy i pakuje się w dziwaczne sytuacje. Sama jego obecność sprawia zamęt, a pomyłki i potknięcia powodują lawinę kłopotów i irytację przełożonych. Gaston to jeden z najbardziej znanych europejskich komiksów humorystycznych. Gagi z ekscentrycznym szajbusem stworzył Belg André Franquin (1924-1997). Prawdziwy mistrz rysunku i komizmu, autor takich komiksów jak Sprycjan i Fantazjusz czy Czarne myśli. Sprzedano ponad 30 milionów egzemplarzy komiksu. O jego olbrzymiej popularności świadczy, iż został zaliczony w poczet listy 100 książek XX wieku według czytelników „Le Monde”. Gaston ma swój pomnik w Brukseli, na podstawie komiksu nakręcono filmy kinowe oraz seriale animowane. Tom zawiera trzy oryginalne albumy.
Pięć opowieści o morderstwie, jaskiniowcach, seksie i porwaniach przez kosmitów. Emily przesyła pozdrowienia to śmiertelnie poważna historia o zabójstwie, zemście i dominacji seksualnej. Low Moon to pierwszy na świecie (i prawdopodobnie ostatni) western o szachach. Następnie & opowiada dwie przeplatające się historie: facet próbuje ukraść wystarczająco dużo pieniędzy, aby uratować chorą matkę, a drugi typ morderczo zabiega o względy upragnionej kobiety. Pierwszy film noir najlepiej można opisać jako Listonosz zawsze dzwoni dwa razy spotyka Dzień świstaka. Ale z jaskiniowcami w roli głównej. Jesteś tutaj przedstawia porwania przez obcych, podróże kosmiczne oraz ból i zamieszanie w relacjach rodzinnych, których kulminacją jest enigmatyczny finał. Wyobraź sobie nigdy nienakręcone filmy Alfreda Hitchcocka, Bustera Keatona czy odkryte powieści Aleksandra Dumasa, zaadaptowane i sfilmowane przez współczesnego minimalistę, takiego jak Jim Jarmusch czy Wes Anderson, a będziesz mieć pojęcie o wyjątkowym smaku komiksów Jasona. Dodaj do tego prostotę kreski i zwierzęce postacie. Jason, jeden z najbardziej ekscytujących współczesnych twórców komiksu nie boi się mieszać gatunków i wykorzystywać elementów fantastycznych. Dziwne, nieszablonowe opowieści ze zgryźliwymi dialogami i ponurym humorem.
Wspaniała, długa i piękna historia miłosna rozgrywająca się u stóp Gór Skalistych i na Wielkich Równinach. Oto losy Longwayów: Buddy?ego, Chinook, Jeremy?ego i Kathleen. Rodzina początkowo stawi czoła naturze, czasami wrogiej, lecz kształtującej charakter, a następnie wojnom indiańskim, które niechybnie przyniosą ze sobą przemoc i niesprawiedliwość. Podążajcie za nimi ścieżkami życia. Traper Buddy Longway to człowiek, którego życie naznaczone jest radością i dramatem, napięciem i ożywieniem. Opowieść ukazuje XIX-wieczny Dziki Zachód i klasyczne motywy: gorączkę złota, konwoje pionierów, Indian i bandytów. Autorem rysunków i scenariusza jest Szwajcar Derib, autor serii dla dzieci "Yakari" opowiadającej o przygodach małego Indianina. Album zawiera cztery oryginalne części oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Rok 1965, Czarnogóra. Jovan i Aliana Winczlav, młodzi rodzice, cierpią z powodu złowrogiej milicji? Tymczasem w Ameryce Nerio Winch w końcu odzyskał pola naftowe przekazane wcześniej przez Milana Winczlava Czirokezom. Pierwszy krok w stronę błyskawicznego wzlotu. Z pomocą Sida, swojego przybranego brata, Nerio nie cofnie się przed niczym, nawet przed nielegalnym działaniem? Jean Van Hamme powraca do świata Largo Wincha. Tworzy sagę rodzinną, pokazując pochodzenie fortuny Nerio Wincha, którego Largo jest spadkobiercą i adoptowanym synem. Poznaj początki imperium finansowego Largo Wincha! Komiks twórcy Thorgala, Jeana Van Hamme'a!
Largo Winch ze zdumieniem dowiaduje się, że jedna ze spółek zależnych zatrudnia dzieci w kopalni cyny w Indonezji. Odkrycie zachęca miliardera do skierowania Koncernu W ku bardziej etycznej i ekologicznej gospodarce, ku przemysłowi kosmicznemu. Świat ekonomii się zmienia. Miliarder poznaje Jaroda i Demetrię Manskindów, młodych i błyskotliwych przedsiębiorców, którzy kpią z niego w mediach. Spotkanie z nimi to preludium do poważnych problemów, w tym lotu kosmicznego. A w cieniu działają zabójcy o nieznanych motywacjach. Świat Largo Wincha to nie tylko wielka finansjera, intrygi i podejrzane interesy na granicy prawa w zaciszu gabinetów, ale również pościgi na lądzie i wodzie, strzelaniny, spiski, organizacje przestępcze, egzotyczne krajobrazy, luksusowe apartamenty oraz piękne kobiety i szarmanccy mężczyźni, nie do końca wzbudzający zaufanie. Za historię odpowiada tandem: Philippe Francq, którego kunszt graficzny zapiera dech w piersiach bardziej niż kiedykolwiek oraz Éric Giacometti, który genialnie podjął wyzwanie, przejmując pisanie scenariusza. Niniejszy tom zawiera albumy 23 i 24 serii: "Granica nocy" oraz "Złoty centyl" tworzące jedną zamkniętą opowieść. Na podstawie komiksu stworzono grę komputerową, nakręcono serial telewizyjny oraz dwa filmy kinowe. Postać Largo Wincha stworzył Jeana Van Hamme, twórca "Thorgala".
Ludzkość dzieli się na dwie kasty. Pod ziemią żyją ocaleni przed wirusem. Na powierzchni mieszkają członkowie dekadenckiej i nieśmiertelnej elity, zdolnej do przenosin swego umysłu do innych ludzkich (lub nie) ciał. Społeczności ignorują się nawzajem dzięki kłamstwom stworzonym przez rządzących. Wszystko zostaje wywrócone do góry przez młodą kobietę, której samo istnienie kwestionuje ustalony porządek. Na razie sama o tym nie wie. Nazywa się Nathanaelle. Retrofuturystyczna, ale nowoczesna opowieść zilustrowana przez Freda Beltrana (Technokapłani, Megalex) odzwierciedla problemy współczesnego świata, przywołuje klasykę dystopijnej SF, film 12 małp Gilliama, powieść 451 stopni Fahrenheita Brabdury'ego czy cykl Roboty Asimova.
Podczas odpoczynku, przy blasku ogniska, Najemnik opowiada Nan-Tay cztery niesamowite opowieści o gigantach. Zapewnia, iż są prawdziwe. Album pełen nieskrępowanej fantazji, przeróżnych potworów i odrobiny humoru. Vicente Segrelles - hiszpański malarz i ilustrator znany w Polsce dotychczas z okładek książek i czasopism - przedstawia fascynujący świat fantasy. Segrelles tworzy doskonałą iluzję za pomocą farb olejnych. Dzięki oryginalnej technice komiks wyróżnia się wyśmienitym wyczuciem koloru, perfekcyjnymi proporcjami postaci i niesamowitą atmosferą. Na planszach ożywają smoki, legendarne stwory i piękne kobiety. Zanurzamy się w nierealnej opowieści, która niczym mit fascynuje, ale również wywołuje strach i dreszcz. Piękny i wspaniały komiks, który przywraca cudowne emocje i przyjemność z podziwiania obrazów. Federico Fellini
Pod koniec XXI wieku wysłano w kosmos badaczy, by odkryli nowy raj. Wracają po latach na Ziemię. Po wyjściu ze snu kriogenicznego czeka ich niespodzianka. Komputer pokładowy emituje niepokojące obrazy diuka Malika i Nicolasa nawiedzających olbrzymi statek. Morteluna zostaje wskrzeszona wyobraźnią chłopca. Ale nawet w wyimaginowanym świecie dobro i zło muszą współistnieć, nie mogą się bez siebie obejść. Kto zapewni mrokowi niezbędne światło? Czy książę Jerome, Violhaine, Goliat, pingwin-robot Alfred i Barnaba będą w stanie przywrócić równowagę? Bujna wyobraźnia Patricka Cothiasa oraz bogate w detale, urzekające równocześnie lekkością rysunki Philippe'a Adamova tworzą niepokojącą wizję, która mimo upływu lat potrafi nas zaintrygować, zaskoczyć i przerazić.
Na początku XX wieku podczas wykopalisk archeologicznych w Egipcie zostaje odnaleziona starożytna alchemiczna księga. Artefakt trafia w ręce nazistowskiego Zakonu Jednej Krwi. Zawiera kompletne receptury transmutacji metali oraz opisy właściwości skalnego porostu zwanego Alchenitem. Umiejętność tworzenia złota oraz alchemiczna wiedza połączona z nauką dają początek powstania Neoalchemii, która zapewnia Germanom zwycięstwo w Drugiej Wielkiej Wojnie. "Alchenit" to wyjątkowy komiks, wyróżniający się swoją oryginalnością i wagą podejmowanych tematów. Autor sięga po mitologię, ezoterykę, historię alternatywną czy psychologię. Stawia pytania o sens tego, co czynimy, wadzi się z całym światem, co przypomina twórców, którzy go inspirowali: Philipa K. Dicka, Adama Wiśniewskiego-Snerga czy Jacka Dukaja. Wszystko ze sobą współgra. Wyobraźnia autora, przelana na papier zaskakuje, zaciekawia, ale przede wszystkim daje do myślenia.
Largo Winch to spadkobierca olbrzymiej fortuny Koncernu W. Krnąbrny miliarder w dżinsach, ale i w garniturze. Bardziej niż majątek liczy się dla niego wyzwanie i sprawdzenie się. Largo Winch wbrew sobie zostaje wmieszany w aferę związaną z przemytem broni. Stając się celem świetnie zorganizowanych przeciwników, ma w dodatku FBI na karku. Aby zrozumieć, co się dzieje, nie pozostaje mu nic innego, jak udać się nad Morze Czarne, gdzie czekają go duże kłopoty. Świat Largo Wincha to nie tylko wielka finansjera, intrygi i podejrzane interesy na granicy prawa w zaciszu gabinetów, ale również pościgi na lądzie i wodzie, strzelaniny, spiski, organizacje przestępcze, egzotyczne krajobrazy, luksusowe apartamenty oraz piękne kobiety i szarmanccy mężczyźni, nie do końca wzbudzający zaufanie. Na podstawie komiksu stworzono grę komputerową, nakręcono serial telewizyjny oraz dwa filmy kinowe. Siódmy tom polskiego wydania zbiorczego zawiera albumy 17-18 serii: "Morze Czarne" oraz "Czerwony gniew" tworzące jedną zamkniętą opowieść. Komiks twórcy "Thorgala" Jeana Van Hamme'a.
Po ucieczce z paryskiego aresztu Jeanne schroniła się na barce płynącej do Burgundii. Wydarzenia stają się jeszcze bardziej tragiczne, gdy barka zostaje zarekwirowana przez Niemców, a żołnierz Wehrmachtu zostaje przydzielony na pokład. Jednak Jeanne trapi pytanie co stało się z jej siostrą oraz przyjaciółmi z ruchu oporu? Jean-Pierre Gibrat odtwarza ostatni okres okupacji Francji z lekkością, ale i dbałością o realia. Komiks otrzymał nagrodę za najlepsze rysunki podczas Festiwalu Komiksu w Angouleme.
Słynna seria przygodowa, która szturmem zdobyła uznanie czytelników a z autorów uczyniła gwiazdy komiksu europejskiego. Tytułowemu bohaterowi, byłemu policjantowi Interpolu towarzyszą na pokładzie "Kormorana" zrzędliwy szyper Barney Jordan oraz zaradny Djinn, mały hinduski sierota. Płyną ku ryzykownym przygodom, wplątują się w kłopoty oraz zabierają nas na wycieczkę ku osobliwym miejscom. Przemierzają otwarte morza, egzotyczne brzegi i dalekie kraje, gdzie zagrożenie zawsze na nich czyha. Bernard Prince to wspólny komiks belgijskiej pary autorów. Greg (Comanche) mnoży spektakularne akcje, wykorzystuje i łamie klisze gatunku tworząc jedną z najbardziej ekscytujących serii komiksowych. Hermann (Jeremiah, Wieże Bois-Maury, Comanche), wówczas debiutant, udowadnia niesamowity zmysł narracyjny. Ukoronowaniem jego pracy jest nagroda Grand Prix na Festiwalu w Angouleme w 2016 roku. Bernard Prince znany jest w Polsce jedynie z epizodu drukowanego przed laty w "Świecie Komiksu". Niniejsza edycja zawiera pięć oryginalnych albumów oraz dodatki: okładki, postery, wywiady i teksty przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Przedstawiamy trzy nieznane w Polsce przygody Mikołajka. Zaradna dziewczynka dociera do krainy Mikołajka i co z tego wyniknie? W kolejnej historii Mikołajek spada z sań, gubi się i trafia do supermarketu na cały dziań oraz... noc. Co się kryje za okienkiem kalendarza adwentowego? Niecierpliwy Mikołajek otwiera je po czym... zostaje wciągnięty do środka. Zabawne i fantastyczne historie opowiedziane są bez słów. Porywające rysunki wraz z uroczymi, dobrodusznymi przygodami powodują, że jest to lektura dla każdego: trzyletniego przedszkolaka, siostry z podstawówki, taty a nawet babci. Jest tylko jeden warunek: poczucie humoru.
Historyczny komiks, opowiadający o ostatnich miesiącach Wielkiej Wojny. Chylą się ku upadkowi cesarstwa, które pod koniec XVIII wieku zniszczyły Polskę i podzieliły się jej terytorium. Stary porządek rzeczy umiera. W Kongresówce, w rodzinie Wielopolskich rok 1918 rozpoczyna się niepomyślnie. Wielopolscy są rozbici jak ich ojczyzna. Bernard od lat ukrywa się w Poznaniu, nieszczęśliwa w swym związku Helena mieszka w Wiedniu, Włodzimierz zaginął gdzieś na froncie wschodnim. Wszyscy płacą cenę za zdradę sprzed lat, również przyjaciel rodziny i współpracownik. Doktor Michał Horodyński powrócił z wieloletniego zesłania i wpadł na trop, który umożliwi poznanie tożsamości konfidenta Ochrany. Andrzej Chyży z pasją przedstawia nieistniejący świat: stroje, wnętrza czy pejzaże. Elżbietę Żukowską interesują postacie z namiętnościami, z zaletami i wadami. Są to bohaterowie którzy kochają i nienawidzą, poświęcają się, ale i tchórzą. Raz wygrywają, innym razem nie. Komiks powstał z potrzeby serca. Autorzy i wydawca nie otrzymali żadnego grantu na jego realizację.
Storm, Rudowłosa i Nomad dryfując w przestrzeni natrafiają na statek należący do absolwenta Akademii Zabójców. Pomimo młodego wieku zawodowy morderca zmusza ich do pomocy w wykonaniu zlecenia. Na Pandarwii Storm nadal poszukiwany jest przez teokratę Marduka. Na dodatek chcą go ująć również rewolucjoniści. Storm to europejski bestseller łączący space operę i fantasy. Sukces zawdzięcza hiperrealistycznym, przerysowanym ilustracjom Dona Lawrence'a. Prosta historia przygodowa przechodzi w wielowątkową opowieść mierzącą się z klasycznymi motywami science fiction. Storm ukazał się w 14 wersjach językowych. Przed laty drukowały go w Polsce magazyny "CDN", "Komiks" i "Świat Komiksu". Niniejsza edycja zawiera dwa oryginalne albumy oraz dodatki: plakaty, postery, wywiady i teksty przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
1 2 3 4 5
z 5
skocz do z 5