Menu

timof i cisi wspólnicy

timof i cisi wspólnicy
„Kwarantanna Czary zjary 4” - Simon Hanselmann W skrócie: „W marcu 2020 roku, gdy cały glob pogrążał się W lockdownie, rysownik Simon Hanselmann odważnie uznał, że to, czego potrzebuje aktualnie świat, to zabawna rozrywka oparta na kutasach i postanowił stworzyć najwspanialszy webkomiks wszech czasów… Kiedy pandemia wywołana przez Covid-19 rozprzestrzeniała się ponad wyobrażalną skalę, równolegle rozwijała się „Kwarantanna”. ukochani bohaterowie alternatywnych komiksów – Megg, Mogg, Sowa i Wilkołak Jones, byli pierwszymi, którzy stawili czoła obostrzeniom, polityce i całemu szaleństwu roku 2020 W nieobliczalnej, bezkompromisowej opowieści, balansującej między komedią, horrorem, akcyjniakiem, studiami gender i operą mydlaną. „Kwarantanna” ani na chwilę nie zdejmuje nogi z pedału gazu, tak jak i my Wszyscy, pędząc ku nieznanemu przeznaczeniu. (pauza)… Halo, czytacie to w 2067? to zapis tego, co wydarzyło się w roku 2020. a to co się stało… było kurewsko niewiarygodne.” Komentarze z internetu przedstawione jako „cytaty”: „Kiedy patrzę wstecz na cały rok 2020, ten komiks jest moim najmilszym jego wspomnieniem” – g2thee2themcc „W zasadzie nie wiem, czym jest sztuka, ale to z pewnością nią było” - _AlexHirsh_ „Mam poczucie bycia świadkiem epokowych wydarzeń” – Deadbird Party „Najbardziej brawurowe i kompletne podsumowanie 2020 roku. artysta W szczytowej formie (emotka kwiatuszka)” – Chairdad
Najsłynniejszy artysta świata wynajmuje niezwykle sprawnego chirurga i sprowadza go na odludną wyspę w celu wykonania specyficznego zadania. Dialogi z zakresu sztuki mieszają się tu z narracjami o korekcie przegrody nosowej, a wszystko to podszyte grozą i niepokojem Twarz to jedna z najbardziej znanych produkcji scenarzysty Petera Milligana i rysownika Duncana Fegredo. Komiks oryginalnie został wydany w ramach imprintu DC Vertigo na początku 1995 roku, czyli w czasie największej popularności tej linii wydawniczej. Specjalnie do polskiego wydania Peter Milligan napisał słowo wstępu.
 Owoc poznania najpopularniejszy album komiksowy Liv Strmquist bierze pod lupę tak zwane żeńskie narządy płciowe. Czym one w rzeczywistości są? Dlaczego ludzkość ma tak wyjątkowo nieciekawy, niezdefiniowany, miłosno-nienawistny stosunek do owej części ciała? W tej różnobarwnej komiksowej mozaice, z pomocą starożytnych Greków, kobiet z epoki kamienia łupanego, Sigmunda Freuda, wynalazcy płatków śniadaniowych, Śpiącej Królewny, hinduskich bogiń, raperów, podręczników do biologii i szwedzkiego dramaturga Stiga Larssona, Liv Strmquist próbuje nakreślić nam obraz organu nazwanego przez Gustavea Courbeta pochodzeniem świata. Album zawiera też czterdziestostronicowy komiks o menstruacji, Blood Mountain, który był tematem popularnej letniej audycji Sommarprat z udziałem Liv Strmquist, wyemitowanej w programie pierwszym Szwedzkiego Radia. Autorka kontynuuje sukces swoich poprzednich albumów, jak: Hundra procent fett (Sto procent tłuszczu), Drift (Popęd), Einsteins fru (Żona Einsteina), Prins Charles knsla (Uczucie księcia Karola), Ja till Liv! (Pro-Liv!). Owoc poznania to historyczna analiza tego, jak budowana jest narracja wokół narządów płciowych, analiza nie tylko pouczającą, ale i cholernie zabawna.
W 1845 roku amerykański pisarz Henry David Thoreau postanowił przenieść się do lasu, gdzie własnymi rękami zbudował dom i meble, z zamiarem życia z absolutnym minimum cywilizacji i w pełnym kontakcie z naturą. Tym, co go pchnęło do tego działania, była potrzeba zrozumienia zmian, jakie przechodziło ówczesne społeczeństwo, a także zbadania podstawowych potrzeb życiowych człowieka. Nie odizolował się jednak całkowicie od społeczeństwa. Przyjmował gości, tam, gdzie sam spędził dwa lata w absolutnym kontakcie z naturą i książkami, zastanawiając się nad wolnością i egzystencją, która w miastach przyspieszyła tempa, wraz z postępującą industrializacją i urbanizacją. Rezultatem tego społecznego i duchowego eksperymentu, opartego na samowystarczalności, był Walden, czyli życiu w lesie, poetycki manifest, który autor opublikował w 1854 roku. W 2019 roku Wagner Willian, wielokrotnie nagradzany autor, opuścił dom Thoreau z nowymi przemyśleniami. Brazylijski artysta komiksowy dostarcza czytelnikom wciągające i refleksyjne dzieło sztuki. W Silvestre śledzimy podróż starego myśliwego, podczas której krzyżują się legendy i opowieści o wymarłych bóstwach, relacje między człowiekiem i naturą oraz szacunek dla tego, co może nam dać ziemia i co sami jesteśmy w stanie jej zaoferować. Myśliwy w zaciszu swojej chaty piecze ciasto. Jego aromat przekracza pamięć, mury i las, przyciągając dzikie zwierzęta i fantastyczne stworzenia, szykując nas do wielkiej, dzikiej i rytualnej celebracji. „Wszystko, czego nie da się udomowić i pozostanie w swym naturalnym habitacie z dala od wpływu człowieka, zostanie dzikie, czyli Silvestre” pisze Willian.
Dawno, dawno temu istniał spokojny świat, w którym ludzie żyli w zgodzie z naturą i zwierzętami. Pewnego pięknego dnia przybyła armada pół-ludzi, pół-bestii, plądrująca wszystko na swojej drodze. Pasterz, którego rodzina została zmasakrowana, pragnie zemsty. Jest to początek długiej podróży, w której czekają na niego coraz bardziej potworni wrogowie i coraz bardziej przerażające niebezpieczeństwa... Długi żywot to praca nietypowa, złożona z rysunków wykonanych rotringiem. Każda strona to szczegółowa, precyzyjna i chaotyczna kraina, po której wędruje wzrok czytelnika. Stanislas Mousse urodził się w 1986 roku niedaleko Nantes. Po studiach historycznych pracował w księgarni Coiffard. Podczas wakacji odkrył kanton Valais w Szwajcarii i zaczął pracować na górskich pastwiskach. Obecnie mieszka z rodziną w masywie Bauges. Dzieli swoje życie (i pory roku) między pracę pasterza i tworzenie komiksów.
Latem 1986 roku, kilka miesięcy po katastrofie jądrowej w Czarnobylu, Nicolas de Crécy i jego kuzyn mają zaledwie dwadzieścia lat. Wtedy właśnie zostają właścicielami wraku Citröena Visa. Wypełniają samochód książkami, których ostatecznie nie przeczytają, dorzucają dwa śpiwory, papierosy... i wyruszają w drogę, która nie ma celu, ale musi zaprowadzić ich jak najdalej. Przemierzają północne Włochy, Jugosławię, Bułgarię i udają się do Turcji – w podróż, która zabierze ich...
Sędziwy mężczyzna w ciszy obserwuje, jak płonie cała wioska, lecz… Nie, zaraz. Trójka dzieciaków wchodzi do nawiedzonego domu i odkrywa… Nie, zaraz. W krwistym barze dochodzi do incydentu, w którym… Nie, zaraz. Łysy typ mówi, że jest wilkiem z lasu, po czym… Nie, zaraz. Tygrys ginie w pustynnej scenerii po to, by… Nie, zaraz. Przerażający człowiek zamawia jedzenie i… Nie, zaraz. Elokwentne roboty cytują klasyków, ale… Nie, zaraz. Ktoś wreszcie reaguje na jej kichnięcie… Nie, zaraz. Coś niepokojącego pojawia się w przedpokoju. Nie, zaraz. Ktoś krzyczy. Tak. Teraz. Spoglądaliśmy bezradni, a dzieciaki walczyły za nas. Dzieciaki… Myśleliśmy, że to nie nasza rewolucja, tylko ich. No i popatrz. Wszystko płonie”. – Anderman Kuntz „Jeśli sądziłeś, że jak będziesz miał czterdziestkę, to ciągle ktoś będzie cię budził słowami >>Wstawaj, śpioszku
Niemy komiks przedstawiający losy człowieka o wielkiej wyobraźni i równie wielkiej cenie, jaką musi przez nią ponieść. Album rzuca nowe światło na historię opowiedzianą w komiksie Głowa, pokazując wcześniejsze wydarzenia z tego świata.
Poszukując nowego miejsca do życia, Arosen wraz z bliskimi trafia do wyludnionej osady nękanej przez ludzi-szponów. Manipulowani przez starszyznę i osaczeni przez budzące trwogę stworzenia, bohaterowie podejmują walkę o przetrwanie i mierzą się ze skutkami sławy Plemienia Sów jako łowców potworów.
Kończy się XIX w. Europę zalewa fala zamachów organizowanych przez anarchistów. Portugalscy Karbonariusze, frakcja terrorystyczna, mają się dobrze i planują obalenie władzy królewskiej. Na polu sztuki również nie dzieje się najlepiej. „Vencidos da vida” (Pokonani przez życie) nie spotykają się już w Hotelu Bragança, a członkowie „Grupo do Leao” (Grupy Lwa) spuścili z tonu. Lud przeczuwa nieuchronne zmiany, monarchia się chwieje. Ramalho Ortigao, i przede wszystkim Eça de Queirós, piszą dzieła niezwykle trafnie zapowiadające to, co ma nadejść. Tymczasem malarz José Malhoa szuka modeli, dzięki którym stworzy prawdziwe dzieło sztuki. Jorge Miguel urodził się w Amadorze, ale został zaadoptowany przez miasto Setúbal. Twórca, malarz, rysownik. Interesuje się wszystkim, co ma związek ze sztuką wizualną, od ilustracji reklamowej po tradycyjną animację. Akwarela to jego ulubiona forma ekspresji. Jorge Miguel urodził się w Amadorze, ale został zaadoptowany przez miasto Setúbal. Twórca, malarz, rysownik. Interesuje się wszystkim, co ma związek ze sztuką wizualną, od ilustracji reklamowej po tradycyjną animację. Akwarela to jego ulubiona forma ekspresji.
KLUCZE DO NIESKOŃCZONEJ CIEMNOŚCI WPADŁY W ZŁE RĘCE! Stała się rzecz niewyobrażalna! Szóstka – zestaw przeklętych rewolwerów umożliwiających posiadaczowi zniszczenie i odbudowanie rzeczywistości – wpadła w ręce Griseldy, Szarej Wiedźmy, i jej pośrednika, Jesupa Suttera. Uciekając przed ich atakiem, Drake Sinclair, Becky Montcrief i Nidawi ukryli się, aby dać swoim ranom się zagoić i opłakiwać straty. Jednak to tylko kwestia czasu, zanim świat wokół nich się rozpadnie. A kto wie, jaką wizję piekła na ziemi Szara Wiedźma zechce rozpętać. Wzywając starożytne, nieprzewidywalne moce, Drake i Becky szykują ostatni atak na Griseldę i jej sługi, zanim wrota apokalipsy zostaną otwarte. Ale Becky została dotknięta tragedią, którą widziała ... i teraz wierzy, że jedynym sposobem na uratowanie świata jest pozwolić, by został zniszczony. Między Piekłem a Powodzią zawiera materiały pierwotnie opublikowane w zeszytach 42-47 serii.
Komiks przedstawia tragizm sytuacji osoby chorej i zarazem jej dążenie do szczęścia wbrew okolicznościom. Optymizm tej historii wypływa nie tylko z zaciętości, z jaką bohaterka rozprawia się z problemami, ale i z tego, czego one ją uczą. Jest to dowcipna, komiczna i poruszająca opowieść zamknięta w niezwykle sugestywnym rysunku, zarówno w smutku, jak i w radości.
Panowie Maupertuis i Villalobos oraz ich bardzo dzielni kompani bez strachu wyruszają na księżyc na pokładzie zaimprowizowanego statku kosmicznego. Co na nim odkryją? Gigantów, niezwykłe stwory, ruchome miasta? Skarby na pewno, bo jak głoszą opowieści, złoto rośnie tam na drzewach! Drugi i ostatni tom zbiorczy z tej niezwykłej opowieści przygodowej stworzonej przez Jean-Luca Masbou i Alaina Ayrolesa.
„Księgę czterech kątów i czterech zawiasów świata” przypisywaną Szymonowi Magowi, „Ewangelię Ewy”, inne tajemne apokryfy, czy bliższą nam czasowo „Nieśmiertelność” Stefana Ossowieckiego łączy ze sobą fakt, że wszystkie te książki zaginęły. Na przestrzeni wieków, w mrokach sekretnych miejsc schadzek, w bezlitosnych płomieniach i zawieruchach wojennych zaginęło wiele bezcennych tekstów. Ludzkość widocznie nie dojrzała, aby poznać zapisane w nich mądrości, skoro tak trudno docenić jej bezmiar wiedzy zawarty w istniejących woluminach, nierzadko cudownie ocalonych i powstałych w przedziwnych okolicznościach. Do takich należą odnalezione zapiski, które przypisuje się Orifielowi, o którym papież Grzegorz Wielki mówił, że należy do siedmiu wielkich archaniołów. Według innych badaczy, jak Agrippa von Nettesheim, Orifiel jest Wielkim Księciem Chóru Tronów; z Kabały wiadomo natomiast, że obecnie włada planetą Saturn, a przed pojawieniem się człowieka na Ziemi był stróżem jej Pustkowia. Zanim, spłoszony ludzkim zgiełkiem, na dobre opuścił nasz glob, zdążył poczynić bezcenne notatki, których wybór przekazujemy Państwu do rąk.
Tomás jest pisarzem. Desperacko czeka na wydanie swojej pierwszej książki. Na razie poci się nad scenariuszem komiksu dla przyjaciela. Elsa, jego żona, jest malarką. Za „sukces” uważa bycie częścią lokalnego świata sztuki oraz udział w jego aktywnościach -rautach z krytykami, właścicielami galerii, koktajle i dyskusje na otwarciach wystaw. Tomás nie znosi tego środowiska. Znajduje on schronienie w fantazji o idealnej i inspirującej kobiecie... Pojawia się ona w jego snach, odkąd kupił od tajemniczej staruszki małą, karłowatą, zieloną roślinkę. Książka ta otrzymała nagrodę dla najlepszego komiksu portugalskiego w 2001 roku na festiwalu Amadora.
W 1832 r. w pobliżu Bostonu, pewna „urocza i malownicza” mała szkoła dla młodych dziewcząt przyjęła około dwudziestu uczennic. W okolicy pomyślano, że edukacja dziewcząt jest trochę niedorzeczna i niepotrzebna, ale ostatecznie nie taka zła. Do dnia, w którym „urocza szkoła” zapowiada, że od teraz będzie przyjmować młode… czarne dziewczyny. Trzydzieści lat przed zniesieniem niewolnictwa, około piętnaście młodych uczennic szkoły Crandall zostanie powitanych falą wrogości o ogromnej skali.
Zlabia, ale i jej ojciec, rabin, a także rabin rabina, z pomocą i wtrętami kota, snują opowieść... Opowiadają o swoich podróżach po Bliskim Wschodzie od 1870 do 1973 roku, o swoich poszukiwaniach Ziemi Obiecanej, miejsca, w którym będą mogli poczuć się bezpiecznie. Opowiadają o francuskim przeznaczeniu, o losach rodziny targanej przez wiatry historii, o rasizmie, o poszukiwaniu swojego miejsca na Ziemi - od Algieru do Nicei, przez Jerozolimę i Galileę.
Dystopijny świat, w którym rzeczywistość dusi, a logika niewyraźnie mamrocze. Podróż pełna symboli i nieoczekiwanych zwrotów. Wizja, która wryje się w twoją głowę.
Minęło prawie 300 lat od zakończenia Wielkiej Wojny Gwiezdnej. Galaktyka Świetlistej Drogi wciąż leczy rany. Imperium Serenickie trwa w izolacji od swoich sąsiadów. Linia Styx przecina galaktykę niczym żelazna kurtyna. Pokonane mocarstwa Krawędzi powoli odbudowują swoje wpływy, ponownie niosąc prawo i cywilizację w dziką, nieujarzmioną pustkę. W odradzającej się i tętniącej życiem przestrzeni Krawędzi nie widziano Serenitów od pokoleń. Po wygranej wojnie niemal wszyscy powrócili do ojczyzny. Jeden z nich tego nie zrobił… Wojownik obdarzony wielką siłą i niemal wiecznym życiem. On i jego doborowy oddział, wysłany na dyskretną misję odzyskania skradzionej walizki, znowu przekonuje się, że nie wszystko pójdzie jak po sznurku. Złodziejem jest ambitny i drapieżny gangster. Do gry w ostatniej chwili dołącza tajemniczy trzeci gracz, a we wnętrzu walizki spoczywa eksperymentalna superbroń. Wszystko wskazuje na to, że misja zrobi się o wiele mniej dyskretna niż można było przypuszczać. Iskry to polska seria komiksowa inspirowana miłością do wszystkiego, co fantastyczne i odległe. Historia Ronana Arrisa – najemnika i upadłego rycerza, który przytłoczony ciężarem własnych grzechów, żyje na dobrowolnym wygnaniu. Weteran apokaliptycznej wojny wpadnie niebawem w wir wydarzeń, które dadzą mu szansę na odkupienie... Z czasem on i jego towarzysze będą jedyną siłą, która stanie pomiędzy Galaktyką Świetlistej Drogi a starożytną ciemnością, która zamieszkuje jej podbrzusze.
Pod koniec letniego dnia na dzikim brzegu pobliskiego zbiornika wodnego Gloria zapadła w zdumiewający erotyczny sen. Ukazał się jej osobliwy mężczyzna, albinos, który wynurzył się nago z wody. Uprawiali seks, a z tego krótkiego zbliżenia pozostało Glorii tylko mgliste wspomnienie i dziwna narośl w kroczu. Ta przemiana rozbudza w niej nowe pragnienia i Gloria zaczyna żyć innym życiem. Przemiany w jej ciele zmieniają jej stosunek do świata i czynią jej codzienność dużo bardziej ekscytującą...
Diego Morales to zwykły chłopak z Podlasia. W pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie natychmiast zaczął robić karierę na polu komiksu. Stworzył niezwykle popularną wśród Polonii serię “Freshmaker”, oraz serię skierowaną do najmłodszych - “Winnie the Poo” . Współtworzył również fanzin “El Qupacabra”. Pasmo sukcesów przerwało wydanie w 1999 r. nostalgicznego, ale i bezkompromisowego albumu “Pooland”. Krytycy zmiażdżyli dzieło, a oburzeni fani spalili wszystkie egzemplarze komiksów Moralesa. Zdruzgotany autor znów udał się na emigrację, tym razem wewnętrzną, a ślad po nim zaginął. Szczęśliwym zrządzeniem losu ocalał ostatni scenariusz Moralesa “Halina”, towarzyskimi kanałami trafił on w 2003 r. do najlepszego przyjaciela z wakacji - Ernesto Gonzalesa. Obciążony bagażem emocjonalnym komiks powstawał przez wiele lat. Prezentowany był kilku polskim wydawcom, którzy kręcili nosem, najprawdopodobniej z powodu braku choinki zapachowej. Aż w końcu po prawie 20 latach, ta, mimo wszystko pachnąca świeżością, opowieść o kochającej się rodzinie trafia w Wasze ręce, Drodzy Czytelnicy!
Tolek to schorowany, nieco szalony staruszek, mieszkający w Paryżu. Niestrudzenie szuka pomocy, by wejść do wnętrza kapelusza. Magicznego kapelusza, więc potrzebny mu magik! Ale skąd Tolek ma ten kapelusz? Do kogo wcześniej należał? I czy rzeczywiście jest magiczny? Odpowiedzi należy szukać w przeszłości Tolka, Paryżu pod okupacją nazistowskich Niemiec. To tu zaczyna się jego podróż, pełna magii i dramatycznych wyborów. Ale czy to na pewno magia? Czy może bezsensowne wyobrażenie starego głupca?
Opowieść z zabawkowymi żołnierzykami, wspomnieniami z pulpowych komiksów, postkolonialnym kacem, dziecięcymi zabawami i wymykającą się winietą. Abranches rozjaśnia nostalgię dzieciństwa, tworząc dychotomiczną opowieść, operującą na krwawej rzeczywistości i uproszczeniach jej prezentacji w kulturze popularnej.
Kot rabina jest w rozpaczy: jego ukochana Zlabia - jest w ciąży... Co się stanie? Czy nadal będzie nim zainteresowana? Czy nadal będzie głaskany? Czy będzie mógł ją zobaczyć, zawsze kiedy zechce? Jakie będzie jego miejsce w tej nowej sytuacji? Czy nie powinien sobie pójść poszukać innego domu? Joann Sfar, z radością, przybliża nam świat „Kota Rabina” i przedstawia olśniewającą historię pełną czułości i miłości. JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angouleme, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.
1 2
z 2
skocz do z 2