Menu

Barbara Steblik-Wlaźlak

Podręcznik przedstawia walory przyrody, kultury i historii Polski. Omówiono w nim podstawowe pojęcia geografii turystycznej, scharakteryzowano regiony turystyczne Polski. Atutem książki są liczne zdjęcia zabytków i miejsc o szczególnych wartościach przyrodniczych. Pytania kontrolne i ćwiczenia pomogą sprawdzić uczniowi poziom wiedzy. Numer dopuszczenia MEN: 17/2014
W części teoretycznej pracowni skrótowo zostały przypomniane wiadomości z zakresu geografii turystycznej Polski i świata. Skrótowo omówiono najważniejsze walory turystyczne regionów Polski. Opisano podstawowe zasady programowania imprez turystycznych oraz sporządzania ich kalkulacji. Sporo uwagi poświęcono zamawianiu usług turystycznych, a także współpracy z usługodawcami. Zaprezentowano zasady obsługi imprez turystycznych i metody stosowane przez pilotów i przewodników wycieczek. Wszystkie zasygnalizowane tematy uczeń może przećwiczyć w praktyce. Na kartach pracy są liczne mapy, na podstawie których uczeń ma zaplanować poszczególne imprezy turystyczne. Część zadań wymaga wypełniania formularzy najczęściej spotykanych w turystyce, inne zaś ćwiczą umiejętności podstawowych obliczeń niezbędnych w branży turystycznej, jeszcze inne zmuszają do sprawnego wyszukiwania informacji w dostępnych źródłach i uczą kreatywnego podejścia do prezentowanych zagadnień.
W części teoretycznej pracowni skrótowo przypomniano wiadomości dotyczące marketingu w sprzedaży usług i imprez turystycznych. Omówiono tu metody sprzedaży usług i imprez turystycznych oraz towarzyszące im umowy. Pokazano także najważniejsze zasady prowadzenia rozliczeń i ich ewidencjonowania. W części praktycznej są liczne zadania, których rozwiązywanie uczy twórczego wykorzystania wiedzy, skłania do aktywnego poszukiwania informacji w dostępnych źródłach oraz pomaga szlifować umiejętności praktyczne. Dzięki rozmaitym ćwiczeniom uczeń nauczy się rozwiązywać zadania, z którymi może się zetknąć na egzaminie praktycznym z kwalifikacji T.14.
Podręcznik niezbędny w zdobywaniu umiejętności stanowiących podstawę kształcenia w zawodzie technik obsługi turystycznej. Charakteryzuje rodzaje turystyki. Omawia różne typy produktów turystycznych. Wprowadza w zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w branży turystycznej. Opisuje powiązania i zależności między instytucjami branży turystycznej.