Menu

Mierzejewski Andrzej Janusz

Gwarki podarki: Skrzynia dźwięków pełna to piąta książeczka-kolorowanka z autorskiej serii SŁUCHAM POWTARZAM KOLORUJĘ przeznaczonej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Celem cyklu jest towarzyszenie najmłodszemu odbiorcy w nawiązywaniu bliższego, bardziej dynamicznego kontaktu z utworem poetyckim – nie tylko w jego warstwie głosowej, werbalno-znaczeniowej, lecz również plastycznej, wzrokowo-emocjonalnej. Taka forma poetyckiej inicjacji pozwala dziecku na pełniejsze przyswojenie tekstu – zarówno w sposób spontaniczny (poprzez wielokrotne słuchanie oraz powtarzanie wpadających w ucho fragmentów), jak też aktywizowany (poprzez kolorowanie samodzielnie wybranych ilustracji). Obok szczególnej oprawy graficznej (kolorowanka), nawiązaniu przez najmłodszych pozasłownego, manualno-wizualnego kontaktu z wierszykiem służą ukryte w książeczce „zadania-zabawy”, takie jak dostrzeganie różnic między ilustracjami oraz stosowanie odpowiednich barw w rysunkach do kolorowania (ćwiczenie percepcji). Z nadzieją, że Skrzynia dźwięków pełna spotka się z zainteresowaniem i życzliwym przyjęciem zarówno przez najmłodszych, jak i tych „nieco” starszych czytelników, jak zwykle Życzymy wszystkim aktywnej (na fajery cztery) i kolorowej lektury!
Tak na wspak: Nauki dobrych rad pełne jest czwartą książeczką-kolorowanką z autorskiej serii SŁUCHAM POWTARZAM KOLORUJĘ przeznaczonej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Celem cyklu jest towarzyszenie najmłodszemu odbiorcy w nawiązywaniu bliższego i bardziej dynamicznego kontaktu z utworem poetyckim – nie tylko w jego warstwie głosowej, werbalno-znaczeniowej, lecz również plastycznej, wzrokowo-emocjonalnej. Taka forma poetyckiej inicjacji pozwala na pełniejsze przyswojenie tekstu – zarówno w sposób spontaniczny (poprzez wielokrotne słuchanie oraz powtarzanie wpadających w ucho fragmentów), jak też aktywizowany (poprzez kolorowanie samodzielnie wybranych ilustracji). Obok szczególnej oprawy graficznej (kolorowanka), nawiązaniu przez najmłodszego odbiorcę pozasłownego, manualno-wizualnego kontaktu z wierszykiem służą ukryte w książeczce „zadania-zabawy”, takie jak dostrzeganie różnic między ilustracjami oraz stosowanie odpowiednich barw w rysunkach do kolorowania (ćwiczenie percepcji). Z nadzieją, że Nauki dobrych rad pełne spotkają się z zainteresowaniem i życzliwym przyjęciem zarówno przez najmłodszych, jak i tych „nieco” starszych czytelników. Życzymy wszystkim aktywnej (fajnej) i kolorowej lektury!
Tampo siampo: Pudełeczko barw pełne jest pierwszą książeczką-kolorowanką z autorskiej serii SŁUCHAM POWTARZAM KOLORUJĘ przeznaczonej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Celem serii jest towarzyszenie najmłodszemu odbiorcy w nawiązywaniu bliższego i bardziej dynamicznego kontaktu z utworem poetyckim – nie tylko w jego warstwie głosowej, werbalno-znaczeniowej, lecz również plastycznej, wzrokowo-emocjonalnej. Taka forma poetyckiej inicjacji pozwala na pełniejsze przyswojenie wiersza przez dziecko – zarówno w sposób spontaniczny (poprzez wielokrotne słuchanie, a następnie powtarzanie wpadających w ucho fragmentów), jakteż aktywizowany (poprzez kolorowanie samodzielnie wybranych ilustracji). Wierszyk Tampo siampo pochodzi ze zbiorku Autora Mniemanki zagadanki (LSW 2020). Wzbogaceniu i pogłębieniu odbioru utworu poetyckiego służy też jego szczególna oprawa graficzna – między innymi ukryte w książeczce „zabawy--zadania”, dzięki którym najmłodszy odbiorca nawiązuje także pozasłowny, manualno-wizualny kontakt z tekstem. W wierszyku Tampo siampo takim zadaniem-zabawą jest dostrzeganie różnic w ilustracjach oraz stosowanie odpowiednich barw w towarzyszących utworowi kolorowankach. Z nadzieją, że seria SŁUCHAM POWTARZAM KOLORUJĘ spotka się z zainteresowaniem i życzliwym przyjęciem zarówno przez najmłodszych, jak i tych „nieco” starszych czytelników, Życzymy wszystkim aktywnej (tampo siampo) i kolorowej lektury!
Mniemanki zagadanki to kolejna propozycja poetycka Autora Pytanek wydumanek (LSW 2020) adresowana tym razem do nieco starszych dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym. Nie oznacza to jednak, że niniejszy zbiorek nie zainteresuje również szerszego grona odbiorców – czytelników bądź słuchaczy gotowych do wzięcia udziału we wspólnych wierszowanych rozmówkach. "Mniemanki zagadanki" to przede wszystkim próba „zanurzenia się” w świecie dziecka za pośrednictwem Słowa – potocznego, książkowego, nowego lub starego, lecz nadal obecnego w naszym przebogatym słowniku. Znaczna część wierszyków przeznaczona jest do czytania na głosy, z „dorosłym” włącznie, co niewątpliwie przyczyni się do ich pełniejszego, bardziej aktywnego i urozmaiconego odbioru.
Inteligentne i dowcipne, pytanki i wydumanki mają pomóc młodemu odbiorcy nie tylko w kształtowaniu wrażliwości językowej, lecz również w rozbudzaniu jego wyobraźni. Liczne rymowane „powtarzanki” zachęcą zapewne czytelnika do dopowiadania wpadających w ucho słów, fraz czy zwrotów. Wierszyki mogą też być czytane na dwa głosy. Niewątpliwie taka forma domowego czy też szkolnego „teatrzyku” przyczyni się do pełniejszego odbioru tekstu, a także do rozwijania kultury literackiej młodych odbiorców. Przyjemnej lektury!
Wypytanka śpiewanka: Kryjówki skarbów pełne jest drugą książeczką-kolorowanką z autorskiego cyklu SŁUCHAM POWTARZAM KOLORUJĘ przeznaczonego dla dzieci w wieku przedszkolnym. Celem serii jest towarzyszenie najmłodszemu odbiorcy w nawiązywaniu bliższego i bardziej dynamicznego kontaktu z utworem poetyckim – nie tylko w jego warstwie głosowej, werbalno-znaczeniowej, lecz również plastycznej, wzrokowo-emocjonalnej. Taka forma poetyckiej inicjacji pomaga dziecku w pełniejszym przyswojeniu tekstu – zarówno w sposób spontaniczny (poprzez wielokrotne słuchanie oraz powtarzanie wpadających w ucho fragmentów), jak też aktywizowany (poprzez kolorowanie samodzielnie wybranych ilustracji). Wypytanka śpiewanka jest zmienioną wersją wierszyka Pytanka ze zbiorku Autora Pytanki wydumanki (LSW 2020). Obok szczególnej oprawy graficznej (kolorowanka), nawiązaniu przez najmłodszego odbiorcę pozasłownego, manualno-wizualnego kontaktu z wierszykiem służą ukryte w książeczce „zadania-zabawy”, takie jak dostrzeganie różnic między ilustracjami oraz stosowanie odpowiednich barw w rysunkach do kolorowania (ćwiczenie percepcji). Tekstowi towarzyszy również melodia specjalnie skomponowana przez Autora. Z nadzieją, że Kryjówki skarbów pełne spotkają się z zainteresowaniem i życzliwym przyjęciem zarówno przez najmłodszych, jak i tych „nieco” starszych czytelników, Życzymy wszystkim aktywnej (że aż, aż) i kolorowej lektury!