Menu

eMPi2 Mariana Pietraszewskiego

eMPi2 Mariana Pietraszewskiego
W podręczniku przedstawiono tematy dotyczące przedsiębiorczego działania człowieka, umiejętności organizowania sobie działań i podejmowania decyzji, a także umiejętności komunikowania się z innymi ludźmi, ze szczególnym uwzględnieniem negocjacji i radzenia sobie z konfliktami. Podręcznik uczy, jak rozsądnie i efektywnie gospodarować zarówno w skali mikro: w życiu prywatnym, na rynku produktów oraz kapitałami pieniężnymi, a także w skali makro: w gminie, mieście, powiecie, województwie, kraju oraz w zintegrowanej wspólnocie i globalnym świecie. Dla ułatwienia opanowania dużego zakresu nowej wiedzy, autorzy podzielił ją na fragmenty, a po każdym temacie proponują problemy do przemyślenia lub przedyskutowania. Treść wzbogacają atrakcyjne rysunki, tabele, wzory.
Podręcznik podzielono na cztery części. Część pierwsza to planowanie działalności w jednostce organizacyjnej wraz z biznesplanem. Część druga dotyczy sprawozdawczości wynikającej z ustawy o rachunkowości i innych przepisów. W części trzeciej przedstawiono analizę ekonomiczną w w przedsiębiorstwie. Czwarta część zawiera wskazówki dotyczące prezentacji materiałów planistycznych i analitycznych (sposoby prezentacji danych, dobór wykresów do prezentacji danych, prezentacje multimedialne, wystąpienia publiczne). W książce zamieszczono wiele przykładów, a na końcu rozdziałów pytania sprawdzające do samodzielnego przemyślenia lub przedyskutowania w grupie. Przewidywane efekty kształcenia według niniejszego podręcznika Efekty kształcenia dla kwalifikacji A.35 Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji, część 3. Sporządzanie planów, analiz i sprawozdań Uczeń: 1) rozróżnia rodzaje i strukturę planów; 2) przestrzega zasad i metod planowania; 3) sporządza biznesplan; 4) oblicza i interpretuje podstawowe miary oraz wskaźniki analizy ekonomicznej; 5) rozróżnia metody, rodzaje i etapy analizy ekonomicznej; 6) przygotowuje informacje o wykonywaniu zadań organizacji niezbędne do analizy ekonomicznej i sprawozdawczości; 7) sporządza sprawozdania z wykonania zaplanowanych zadań; 8) przygotowuje, w różnych formach, prezentacje materiałów planistycznych i analitycznych; 9) korzysta z programów komputerowych do obliczeń, analiz i sprawozdań oraz z systemu e-statystyki. Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE
Zbiór zawiera dziesięć zestawów przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.35. Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji. Każdy zestaw zawiera 40 zadań testowych oraz jedno zadanie praktyczne. Testy zostały przygotowane zgodnie z podstawami programowymi dla technika ekonomisty.
Zeszyt ćwiczeń zawiera zestawy zadań teoretycznych i ćwiczeń praktycznych z technologii gastronomicznej z towaroznawstwem z zakresu zastosowania mięsa zwierząt rzeźnych i dziczyzny oraz drobiu i ryb w technologii gastronomicznej, techniki wykonywania potraw półmięsnych, barowych i dań garmażeryjnych oraz deserów i napojów. Obejmuje również charakterystykę zywienia dietetycznego. W każdym temacie zamieszczono różne typy zadań testowych pomagających w przygotowaniu do egzaminu zawodowego i oznaczonych ikoną: Sprawdź, czy wiesz. Zeszyt przeznaczony jest dla uczniów kształcących się w zawodzie kucharz małej gastronomii, ale może być wykorzystywany w nauczaniu innych zawodów gastronomicznych, takze na poziomie technikum (np. kucharz, kelner, technik żywienia i gospodarstwa domowego, technik organizacji usług gastronomicznych).
Zeszyt przeznaczony do nauki zawodu kucharz małej gastronomii oraz zawodów gastronomicznych na poziomie technikum, np. kucharz, kelner, technik żywienia i gospodarstwa domowego, technik organizacji usług gastronomicznych. Doskonałe materiały, które mogą być wykorzystywane do opanowania i utrwalenia wiadomości, a także jako sprawdziany wiedzy i ...książka kucharska z dobrymi, nietypowymi recepturami. Zeszyty zawierają zestawy zadań, dotyczące: w cz. 1: produktów spożywczych, produkcji gastronomicznej, zastosowania warzyw, grzybów, owoców, mleka, jaj, mąki i kasz w technologii gastronomicznej. Obejmuje również techniki sporządzania zup i sosów oraz ciast. W każdym temacie zamieszczono różne typy zadań testowych pomagających w przygotowaniu do egzaminu zawodowego.
Zbiór zawiera sześć zestawów przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację T.12. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie. Każdy zestaw zawiera 40 zadań testowych oraz jedno zadanie praktyczne. Testy zostały przygotowane zgodnie z podstawą programową dla zawodu technik hotelarstwa.
Zbiór zawiera osiem zestawów przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację T.13. Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych. Każdy zestaw zawiera 40 zadań testowych oraz jedno zadanie praktyczne. Testy zostały przygotowane zgodnie z podstawą programową dla zawodu technik obsługi turystycznej.
Książka adresowana szczególnie do uczniów interesujących się historią oraz przygotowujących się do olimpiad, konkursów i egzaminu maturalnego z historii, ale również do każdego, kto pasjonuje się tematyką II wojny światowej. Publikacja poświęcona jest problematyce walki cywilnej i zbrojnej w okupowanej Polsce. Omówiono w niej struktury organizacyjne państwa podziemnego oraz formy i przebieg walki, a także aktywność ruchu oporu na tle wydarzeń ogólnoeuropejskich i z uwzględnieniem skomplikowanej sytuacji wewnętrznej kraju. Dzięki temu, czytelnikowi łatwiej będzie zrozumieć złożone uwarunkowania, w jakich przyszło działać członkom polskiej konspiracji. Książka składa się z sześciu rozdziałów i aneksu. Pierwszy poświęcony jest sytuacji, w jakiej znalazła się Polska po przegranej wojnie obronnej i przedstawia podział ziem II Rzeczypospolitej między III Rzeszę a Związek Radziecki, politykę okupacyjną obu agresorów oraz początki polskiej konspiracji. W rozdziale drugim opisano proces kształtowania się wszystkich trzech pionów Polskiego Państwa Podziemnego: wojskowego, politycznego i administracyjnego, oraz organizacji działających poza jego strukturami – m.in. lewicy komunistycznej i skrajnego odłamu narodowej demokracji. Następny rozdział dotyczy organizacji walki cywilnej społeczeństwa polskiego. Czwarty rozdział omawia przebieg walki zbrojnej od początku okupacji do momentu rozpoczęcia akcji „Burza. Jako pierwsze przybliżono plany powstania powszechnego i przygotowania do jego realizacji. Dalej opisano kwestie wewnątrzorganizacyjne i początki sabotażu oraz dywersji zbrojnej. Na końcu rozdziału uwagę poświęca się etapowi nasilania się bezpośredniej walki zbrojnej. Wymienione zagadnienia dotyczą przede wszystkim działalności Związku Walki Zbrojnej, a następnie Armii Krajowej, ale stanowią również źródło informacji na temat innych organizacji – m.in. Batalionów Chłopskich oraz Gwardii Ludowej, a później Armii Ludowej. W rozdziale piątym zaprezentowano przebieg akcji „Burza” oraz Powstanie Warszawskie. Wreszcie rozdział ostatni poświęcony został dramatycznym wydarzeniom związanym z likwidacją Polskiego Państwa Podziemnego. Książkę wzbogacono w fotografie oraz starannie opracowane schematy i mapki. Na końcu zamieszczono indeks osobowy, który ułatwi czytelnikowi poszukiwanie informacji na temat omawianych postaci.
Podręcznik opracowano na podstawie programu nauczania przedmiotu ekonomika, zawartego w dokumentacji programowej dla zawodu technik ekonomista, nr 341[02]/ /MEN/2008.05.20, przedmiotu marketing dla zawodu technik handlowiec, nr 341 [03]/MEN/2009.02.03 i technik rachunkowości, nr 341[06]/SP/MEN 03.01.2000 Podręcznik zawiera treści dotyczące: badania rynku, organizacji marketingu, elementów marketingu-mix (kształtowanie i dystrybucję produktu, politykę cen, promocję) oraz przepisy prawne regulujące działania marketingowe, a także słowniczek pojęć.
Podręcznik opracowano na podstawie programu nauczania przedmiotu ekonomika, zawartego w dokumentacji programowej dla zawodu technika ekonomisty, nr 341[02]/MEN/2008.05.20. W podręczniku cz. 1 omówiono: normy regulujące współżycie międzyludzkie, wizerunek pracownika, stosunki interpersonalne, samoocenę, a także działalność produkcyjną, handlową i usługową, gospodarowanie zasobami majątkowymi oraz zarządzanie jednostką organizacyjną, planowanie i organizowanie jej działalności. Każdy rozdział kończy się zadaniami do przemyślenia i dyskusji.
Podręcznik opracowano na podstawie programu nauczania przedmiotu ekonomika, zawartego w dokumentacji programowej dla zawodu technika ekonomisty, nr 341[02]/MEN/2008.05.20. W podręczniku cz. 2 omówiono: ubezpieczenia, politykę personalną przedsiębiorstwa, gospodarowanie finansami, rolę i znaczenia kontroli. Każdy rozdział kończy się zadaniami do przemyślenia i dyskusji. Przykłady oraz wzory pozwalają lepiej i skuteczniej zrozumieć materiał lekcyjny. Podręcznik dopuszczony w 2010 roku przez MEN do użytku szkolnego.
Blisko 180 zadań Stanowi znakomitą pomoc dla nauczyciela i ucznia. Uczy posługiwania się zdobytą wiedzą w celu uzyskania umiejętności praktycznych.
Podręcznik z języka angielskiego zawodowego dla sprzedawcy, technika handlowca i technika księgarstwa ma spełniać dwa zadania: zapoznać z fachowym słownictwem z zakresu handlu i sprzedaży oraz pomóc w przygotowaniu się do części językowej etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe. Liczne ćwiczenia leksykalne, tłumaczeniowe oraz ćwiczenia ze słuchu umożliwią stopniowe i dokładne poznanie fachowego słownictwa, prowadzenie rozmów sprzedażowych i redagowanie korespondencji handlowej. Wszystkie te umiejętności mogą okazać się przydatne nie tylko podczas zajęć, ale również w życiu zawodowym. Na stronie wydawnictwa dla posiadaczy podręcznika przygotowano 51 nagrań audio, niezbędnych do wykonania ćwiczeń doskonalących umiejętność rozumienia tekstów mówionych. Ćwiczenia te zostały oznaczone informacją o numerze nagrania. Na końcu książki znajdują się skrypty do nagrań oraz obszerne słowniczki branżowe, polsko-angielski i angielsko-polski, ułatwiające naukę. Praca z ćwiczeniami pomoże opanować fachowe słownictwo z zakresu handlu i sprzedaży oraz zaowocuje w przyszłej pracy zawodowej.
W podręczniku opisano: – zasady obsługi klientów (charakterystykę zawodu sprzedawcy, metody sprzedaży, rozmowę sprzedażową, organizację pracy w sklepie), – promocję towarów (reklamę, funkcje opakowań, sprzedaż osobistą, kształtowanie wizerunku firmy, targi i wystawy), – realizację transakcji kupna-sprzedaży (formy zapłaty za towar i formy rozliczeń, sprzedaż ratalną, dowody sprzedaży, rozliczenie utargu, kasy fiskalne i programy do obsługi sprzedaży), – ochronę prawną konsumenta (prawa konsumenta, umowy sprzedaży, wady towarów, gwarancję jakości towarów, postępowanie reklamacyjne, instytucje ochrony praw konsumenta). Pytania testowe i zadania zamieszczone na końcu każdego działu pomogą opanować wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu obsługi klientów.
W podręczniku przedstawiono: – ogólną charakterystykę handlu (klasyfikację i formy handlu, funkcje przedsiębiorstw handlowych) – dostawy towarów (zagadnienia dot. popytu, zakupu i przyjmowania towarów) – gospodarkę magazynową – przygotowanie i sprzedaż towarów (wyposażenie punktów handlowych, zasady rozmieszczania towarów, organizację sprzedaży, gospodarkę opakowaniami) – ustalanie cen (marże, podatki, odliczenia) – czynności pozasprzedażowe (inwentaryzjację, odpowiedzialność materialną pracowników, zabezpieczenie towarów przed kradzieżą, ubezpieczenie punktów sprzedaży) – bezpieczne wykonywanie pracy w handlu (bhp, ergonomię pracy, choroby zawodowe, wypadki przy pracy, ochrona przeciwpożarowa, ochrona środowiska, organy i instytucje ochrony środowiska) Na końcu rozdziałów zamieszczono pytania testowe i zadania. Z recenzji rzeczoznawcy MEN – Marii Gaertner: Podręcznik jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym, uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej, jest w wysokim stopniu przystosowany do danego poziomu kształcenia, zwłaszcza pod względem stopnia trudności, formy przekazu, właściwego doboru pojęć, nazw, terminów i sposobu ich wyjaśniania, zawiera materiał rzeczowy i materiał ilustracyjny odpowiedni do przedstawianych treści nauczania, ma logiczną konstrukcję. (...) Obszerna warstwa informacyjna podręcznika pozwoli uczniom i nauczycielom na elastyczne wykorzystanie treści w dostosowaniu do potrzeb i zdolności uczniów w kształceniu praktycznym oraz ich aktywizowaniu.
Podręcznik wiedzy o kulturze rozpoczyna część teoretyczna, obejmująca m.in. definicję pojęcia kultura, dziedziny i podziały kultur, zjawiska międzykulturowe. Część druga podręcznika dotyczy naszej kultury współczesnej, tej, w której żyjemy i którą powinniśmy próbować zrozumieć. Część trzecia poświęcona jest sztuce XX wieku z naciskiem na sztuki plastyczne i muzykę. Część I. Co powinno się wiedzieć o kulturze? Wybrane zagadnienia z teorii kultury to spójna i wartka opowieść o tym, czym jest kultura, jak jest zróżnicowana i dlaczego. Czym jest kultura duchowa, społeczna i materialna. Co to są teksty kultury. Jakie są relacje między kulturą, nauką, religią i magią, a także między kulturami narodowymi, regionalnymi i cywilizacjami. To część wyjątkowa i unikalna, która może również służyć pomocą polonistom, chcącym ukazać uczniom źródła ludzkich postaw i poglądów, rozwój społeczeństw różnicujący postrzeganie świata oraz nauczyć, że "inność" nie jest ani lepsza, ani gorsza, jej obecność natomiast wzbogaca myślenie i wiedzę o naturze świata. Część II. Problemy kulturowe współczesnego świata to część, w której omówione są takie zjawiska, jak: globalizacja, neoliberalizm, anty- i alterglobalizm, kontrkultura, feminizm. Część III. Kultura artystyczna XX wieku to przegląd najważniejszych twórców i ich dzieł w sztuce XX wieku. Ukazuje przeobrażenia w sztukach plastycznych i muzyce, prowadzące do rozwoju nowych sposobów myślenia, prądów i kierunków. Przedstawia reformę teatru w XX wieku oraz X muzę - film i kinematografię. W podręczniku: – stopniowe pogłębianie tematu – pod rozdziałami pytania sprawdzające i zadania dla uczniów – notki biograficzne i zdjęcia wybitnych postaci – fotografie obiektów kultury i architektury – zdjęcia zjawisk i wydarzeń społecznych
Podręcznik przeznaczony do kształcenia w zawodach: sprzedawca, technik handlowiec i technik księgarstwa; kwalifikacja A.18. Prowadzenie sprzedaży; typ szkoły: zasadnicza szkoła zawodowa, technikum.
Treść niniejszego podręcznika podzielono na dwie części. Pierwsza (rozdziały od 1 do 4) dotyczy uproszczonych form ewidencji zdarzeń gospodarczych, druga (rozdziały od 5 do 12) poświęcona jest rachunkowości – ewidencji zdarzeń gospodarczych w księgach rachunkowych. Dla lepszego zrozumienia przez odbiorcę istoty poszczególnych form ewidencji oraz zasad, jakie obowiązują przy prowadzeniu każdej z nich, treść podręcznika została bogato zilustrowana przykładami, schematami i tabelami. Główne treści podręcznika: 1. Przychody, koszty i dochód do opodatkowania 2. Karta podatkowa 3. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 4. Podatkowa księga przychodów i rozchodów 5. Istota, funkcje i zasady rachunkowości 6. Majątek przedsiębiorstwa i źródła jego finansowania 7. Inwentarz i bilans księgowy 8. Rachunek zysków i strat 9. Proces obserwacji i pomiaru operacji gospodarczych 10. Proces rejestracji operacji gospodarczych 11. Funkcjonowanie kont bilansowych i wynikowych 12. Szczegółowe zasady funkcjonowania kont technikum ekonomiczne rachunkowości
Zbiór zawiera 10 zestawów zadań testowych po 40 zadań w każdym oraz 10 zadań praktycznych przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.18. Prowadzenie sprzedaży. Testy zostały przygotowane zgodnie z podstawami programowymi dla technika handlowca, technika księgarstwa i sprzedawcy.
Zbiór zawiera pięć zestawów przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.30. Organizacja i monitorowanie przepływu zasobów i informacji w procesach produkcji, dystrybucji i magazynowania. Każdy zestaw zawiera 40 zadań testowych oraz jedno zadanie praktyczne. Testy zostały przygotowane zgodnie z podstawami programowymi dla technika logistyka.
Zbiór zawiera pięć zestawów przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.31. Zarządzanie środkami technicznymi podczas realizacji procesów transportowych. Każdy zestaw zawiera 40 zadań testowych oraz jedno zadanie praktyczne. Testy zostały przygotowane zgodnie z podstawami programowymi dla technika logistyka.
Zbiór zawiera pięć zestawów przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.61. Wykonywanie zabiegów kosmetycznych twarzy. W skład każdego zestawu wchodzi 40 zadań testowych i jeden test praktyczny. Testy zostały przygotowane w oparciu o podstawy programowe dla technika usług kosmetycznych.
Zbiór zawiera pięć zestawów przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację A.62. Wykonywanie zabiegów kosmetycznych ciała, dłoni i stóp. W skład każdego zestawu wchodzi 40 zadań testowych i jeden test praktyczny. Testy zostały przygotowane w oparciu o podstawy programowe dla technika usług kosmetycznych.
Podręcznik podzielony jest na trzy części. W części pierwszej OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA TOWARÓW opisano: asortyment towarowy, jakość, magazynowanie, transport, opakowanie, oznakowanie i konserwację towarów. W części drugiej CHARAKTERYSTYKA TOWAROZNAWCZA ŻYWNOŚCI przedstawiono: mleko i przetwory mleczne, mięso i przetwory mięsne, drób i przetwory drobiowe, jaja, ryby i przetwory rybne, tłuszcze, owoce, warzywa, grzyby i ich przetwory, ziemniaki i przetwory ziemniaczane, zboża i przetwory zbożowe, cukier, miód i wyroby cukiernicze, koncentraty spożywcze, używki i przyprawy roślinne oraz napoje alkoholowe i bezalkoholowe. W części trzeciej CHARAKTERYSTYKA TOWAROZNAWCZA ARTYKUŁÓW NIEŻYWNOŚCIOWYCH opisano: szkło i wyroby ze szkła, wyroby ceramiczne, surowce i wyroby włókiennicze, skórę i wyroby skórzane, papier i wyroby papiernicze, artykuły chemii gospodarczej, wyroby kosmetyczne i perfumeryjne oraz tworzywa sztuczne. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania testowe i zadania.
1 2
z 2
skocz do z 2