Menu

Fosze

Fosze
„Mówi się...” to jednocześnie pouczająca, poruszająca i rozrywkowa literatura, która uwodzi humorem, ironią, groteską. To zbiór dialogów skrojony na miarę potrzeb i percepcji współczesnego czytelnika. Odpowiedzi na ważne pytania znajdzie w niej każdy poszukiwacz prawdy, dobra, piękna. Książka ma charakter psychologiczny. Prezentuje naszą polską rzeczywistość w rozmowach na rozmaite tematy zarówno trywialnej codzienności, jak i te dotyczące tajemnicy istnienia. Autorka – a to dowcipnie, a to z lirycznym przejęciem – pokazuje, że życie jest takie, jak o nim mówimy. Że własnym mówieniem charakteryzujemy siebie, wystawiając sobie określone świadectwo uczestnika gromady. Książka pełni funkcję terapeutyczną. Umożliwia przysłuchanie się różnym sferom życia. Pozwala uświadomić sobie absurdy i paradoksy polskiej współczesności, demaskuje powszechnie wyznawane mity czy tematy tabu, proponuje nowe interpretacje sławnych postaci literackich i figur kulturowych. Rozmowy pozwalają osiągnąć mądry i zdrowy dystans do własnej tożsamości, w każdym z dialogów można przejrzeć się jak w lustrze. To literatura poznawcza. Bogactwo poruszanych tematów skłania do wyrobienia sobie opinii o sprawach składających się na życie każdego z nas, takich jak: zwyczajne zakupy czy konieczne wizyty u lekarza, wychowywanie dzieci, stosunki małżeńskie, wartość miłości, obcowanie z literaturą, sens egzystencji, tajemnica Wszechświata i Boga, zagadka losu Jezusa.
Proponowany zbiór ćwiczeń Spytaj sfinksa Sambora dowodzi, że języka polskiego można uczyć lepiej. Lepiej dla dziecka, któremu Autorka przypisuje rolę poszukiwacza i odkrywcy. Zbiór ten kieruje uwagę w stronę dwóch kwestii: co działo się, zanim zostało znalezione w Dolinie Srebrnych Dłoni, czy znaleziska okażą się interesujące dla ucznia. W efekcie znakomicie wpisuje się w potrzeby rozwojowe jedenastolatków, którzy myślą konkretnie i obrazowo, ale już umieją przechodzić „z dosłowności do przenośni”. Z kolei wymyślanie dialogów z fikcyjnymi bohaterami, tworzenie przepisów kulinarnych dla mieszkańców fantastycznej Doliny Srebrnych Dłoni albo dedykowanych im rymowanek łączy zadania z nowymi dyspozycjami uczniów piątej klasy – m.in. ze zdolnością odwracania operacji umysłowych oraz decentracji, czyli patrzenia na świat oczyma ”innego”.
Aneta Gromanowska opiekuje się szkolnym kołem teatralnym, dla którego pisze własne scenariusze, lekkie, zabawne, z przymrużeniem oka, pokazujące ważne dla młodych ludzi sprawy, takie jak miłość, akceptacja czy relacje rodzinne. Bo szkolny teatr to nie tylko poważne akademie i konkursy recytatorskie, to także zabawa pozostawiająca na twarzy uśmiech i pobudzająca do refleksji. Inscenizacje, które powstaną na podstawie zgromadzonych w książce scenariuszy, na pewno ubarwią szkolną rzeczywistość i dostarczą wielu pozytywnych emocji widzom oraz aktorom.
Wciąż wzrastający procent dzieci z wadami postawy i związane z nim zainteresowanie nauczycieli i rodziców problematyką gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej legły u podstaw opracowania niniejszych materiałów metodycznych.
Jest to podręcznik z metodyki wychowania fizycznego, które wychodzi naprzeciw problemom teoretycznym i praktycznym. W wychowaniu fizycznym pojawiają się nowe koncepcje , poglądy, myśli czy teorie. Wszystko to wymaga systematycznego ujęcia i opracowania, tak aby kształcenie na kierunku wychowanie fizyczne miało aktualny wymiar oraz charakter. Niniejszy podręcznik zawiera aktualny wybór aktualnych problemów metodyki wychowania fizycznego, wynikający m.in. z przyjęcia w 2009 roku nowej podstawy programowej wychowania fizycznego.
Jest to poradnik dla nauczycieli, wykładowców, biznesmenów, prezenterów telewizyjnych i radiowych, polityków, tłumaczy- dla wszystkich, którzy chcą mówić poprawnie i efektywnie. Do książki dołączony jest materiał video przygotowany i nagrany przez autora Andrzeja Siedleckiego. Zawiera on szereg praktycznych sytuacji wykorzystania głosu oraz ćwiczenia pozwalające odbiorcy najpierw wykształcić, a później ćwiczyć te umiejętności.
Książka ta podzielona jest na dwa rozdziały ,ze względu na tematykę. Można w niej znaleźć m.in. scenariusze na uroczystości szkolne, , ważne rocznice i święta, zabieg teatru w teatrze, telewizyjny dziennik oraz program rozrywkowy, uwspółcześnioną mitologię grecką, parafrazy „Lokomotywy” i „Inwokacji”, a także inscenizacje oparte na ciekawych i pouczających baśniach- przeznaczone dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Scenariusze maja różną formę, są pomysłowo skonstruowane i umożliwiają zaangażowanie w przedstawienie wielu uczniów Autorka tworzy teksty, odnosząc się do współczesnych realiów , tak bliskich nastolatkom, bawiąc się konwencjami, wplatając w nie sporo humoru, a przy tym poruszając bardzo poważne tematy dotyczące uniwersalnych prawd życiowych i problemów nie tylko młodych ludzi.
Książka ta przeznaczona jest do ćwiczeń praktycznych z języka rosyjskiego dla studentów starszych lat filologii rosyjskiej. Jej tematyka dotyczy zagadnień kultury i sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki, kina i teatru. W każdym z rozdziałów oprócz oryginalnych lub specjalnie dostosowanych do nauczania języka rosyjskiego tekstów znajdują się zdania i komunikacyjnie ukierunkowane ćwiczenia, których celem jest nie tylko przyswojenie leksyki, lecz także ukształtowanie umiejętności używania słownictwa i konstrukcji leksykalno-gramatycznych w mowie i piśmie. W realizacji tych ćwiczeń pomocne są słowniczki zawierające terminologię oraz kolokacje i czasowniki związane z przedstawioną tematyką.
Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych nauką gry aktorskiej i techniką pracy aktora. Oparta na unowocześnionym systemie treningu aktora według K. Stanisławskiego zawiera precyzyjny rozkład zajęc aktorskich z dokładnymi instrukcjami dla jednorocznego kursu gry aktorskiej. Gromadzi podstawowe ćwiczenia z zakresu techniki mowy i treningu aktorskiego oraz praktyczne i cenne wskazówki, dotyczące procesu pracy nad rolą i psychotechniki aktorskiej. W podręczniku znajdziecie też wykaz scen, nad którymi możecie pracować, a także zbiór myśli na temat gry aktorskiej i stylów aktorstwa znakomitych artystów teatru, takich jak: K. Stanisławski, M.A. Czechow, L. Strassberg, B. Brecht, J. Grotowski, R. Cieślak, S. Jaracz, M. Ćwiklińska, J. Osterwa, J. Kreczmar, J. Szajna, T. Łomnicki, W. Pszoniak i Z. Zapasiewicz.
Niniejszy zbiór zadań testowych z fizyki został napisany z myślą o szerokim kręgu Czytelników. Zawiera on obok zadań typowych również szereg zadań oryginalnych, nigdzie niepublikowanych. Tematycznie został podzielony na 30 segmentów, z których każdy zawiera 10 zadań dotyczących jednego działu fizyki. Każdy segment to zadania zróżnicowane pod względem stopnia trudności – od bardzo prostych, do trudnych i podchwytliwych, których rozwiązanie wymaga rzetelnej wiedzy fizycznej. Większość zadań w nim zawartych ma zbliżony stopień trudności do zadań, które muszą rozwiązywać kandydaci na przyszłych inżynierów i lekarzy. Dlatego zbiór ten jest przydatny dla uczniów szkół średnich i kandydatów na studia, pragnących utrwalić i pogłębić znajomość fizyki. Szczególny użytek będą z niego mieli uczniowie, którym zależy na gruntownej znajomości fizyki, a więc przyszli studenci akademii medycznych, politechnik, uniwersytetów. Również koledzy nauczyciele znajdą w tej książce zadania przydatne do wykorzystania na lekcjach fizyki lub kołach zainteresowań. Ze względu na bardzo szeroki zakres trudności zadań książka może być przydatna dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych, wykazujących duże uzdolnienia i zainteresowania fizyką. Książka może być bardzo pomocna przy zdalnym nauczaniu.
Podręcznik Stanisława Żołyńskiego pt. „Zarys postępowania korekcyjnego w praktyce szkolnej. Ruch - lek dla wszystkich” to poradnik będący zbiorem niezbędnych informacji i zaleceń dla nauczycieli prowadzących gimnastykę korekcyjno-kompensacyjną oraz nauczycieli wychowania fizycznego na temat tego, jak dbać o zdrowie oraz prawidłową postawę dzieci, w której szczególną rolę odgrywa kręgosłup. Autor podkreśla, jak ważna w szkole jest rola wychowania fizycznego czy gimnastyki korekcyjnej, w czasie których uczeń może zadbać o swoje zdrowie. Istotna jest też rola nauczyciela, od którego zależy umiejętne i fachowe sterowanie rozwojem dziecka już od najmłodszych lat. Wiedza, którą Autor dzieli się z Czytelnikiem, jest podana w sposób rzetelny, uporządkowany, a przy tym poparta licznymi publikacjami, ujętymi w wykazie literatury na końcu podręcznika. Niewątpliwą wartością prezentowanej książki jest autorski program z rocznym planem pracy szkolnej gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej oraz profilaktykę zdrowych pleców. Dodatkowo zamieszczono w niej dziesięć przykładowych konspektów zajęć dla wybranych wad postawy ciała.
„Puste kartki” to powieść Lilki Krajzel, która – tak jak obecnie jej bohaterki i adresatki – miała piętnaście lat, kiedy przeżywała swoją pierwszą miłość i przyjaźnie, pierwsze wielkie marzenia i tęsknoty. Z tym niezapomnianym doświadczeniem autorka podsuwa swoim czytelniczkom odpowiedź na pytania: Jak radzić sobie w relacjach z ludźmi?, Co wybierać?, Co dostrzegać?, Jak się zachować w rozmaitych sytuacjach codzienności? Ta psychologiczna, sensacyjna, magiczna powieść rozumie dylematy wrażliwości dorastającej w skomplikowanej rzeczywistości XXI wieku. Nie tylko młodemu człowiekowi zrozumienie jest potrzebne najbardziej na świecie. Literatura może być niebagatelnym wsparciem – przekonajcie się sami! Powieść Liki Krajzel błyskawicznie uświadamia, że oto ja - nastoletnia dziewczynka - czytam nie o kimś, ale "o sobie". Teresa Kochanowska "Puste kartki" uwrażliwiają na inność - w co najmniej dwojakim rozumieniu tego słowa. Wtajemniczają w samopoczucie ludzi młodych obdarzonych głęboką namiętnością, jak i dotkniętych chorobą. Sabina Tamarak Ta powieść wyraża świat wewnętrzny nastolatków językiem nieskalanym, drażniąco modnymi dziś w literaturze i w życiu, wulgaryzmami. Okazuje się, że rzeczywistość nastolatków nie tylko może być, ale i jest piękna. Antoni Lędyk Powieść Krajzel na szczęście nie jest utrzymana w konwencji literatury fantasy, na której punkcie współczesność niebezpiecznie oszalała. Jeśli piętnastoletnim czytelniczkom brakuje spowiednika, znajdą zrozumienie nie tylko u pierwszoplanowej bohaterki "Pustych kartek". Czego więcej trzeba? Felicja Zasada "Puste kartki" to powieść o przeczuciach własnego powołania. Przeżycia młodziutkiej bohaterki pokazują proces i mechanizm twórczego odbioru rzeczywistości. Lektura rodzi lub pogłębia emocjonalny związek czytelnika z wartościową literaturą. Uczula na subiektywne postrzegania świata, prezentuje jego swoiste odmiany, oswaja z trudnym poczuciem samotności. Wspomaga rodziców w porozumieniu się ze swoimi dziećmi dojrzewającymi do dorosłości. Ta proza ma zatem przede wszystkim walory edukacyjne i wychowawcze. Jerzy Margula
Najbardziej naturalnymi formami aktywności dla człowieka są: bieg, skok i rzut. Bieganie było jedną z umiejętności potrzebnych do życia, także duża siła, która gwarantowała pokaźne zdobycze na polowaniach. Z biegiem czasu umiejętności i aktywności zmieniały się, a potrzeby ludzi stawały się bardziej zróżnicowane. Człowiek zaczął intensywnie pracować, a co za tym szło, potrzebował wypoczynku w wolnym czasie. Mając na uwadze różnorodność wykonywanych zajęć, każdy dysponował inną ilością czasu wolnego i przeznaczał go na inne formy regeneracji. Jak wiadomo, wypoczynek może być bierny np. oglądanie telewizji, czytanie książki, opalanie się, gra w gry itd., oraz wypoczynek czynny np. spacery, jazda na rowerze, pływanie, fitness, marsze w góry, gra w badmintona itd. W dobie, kiedy wszyscy mamy mało czasu, ruch jest bardzo ważny. Wiadomo, co powoduje deficyt aktywności fizycznej i jakie są tego konsekwencje: cukrzyca, otyłość, zawał, bóle kręgosłupa, złe samopoczucie. Kolejne, bardziej szczegółowe skutki można wymieniać jeszcze długo. Dlatego należy pamiętać o regularnej aktywności fizycznej, która zapobiegnie wielu problemom. Nie tylko zdrowotnym. Niniejszy skrypt jest zbiorem teoretycznych, a przede wszystkim praktycznych propozycji wykorzystania fitnessu jako formy aktywności fizycznej i ruchowej zarówno w ćwiczeniach indywidualnych, jak i grupowych.
Książka ta, to jeden z tego typu podręczników, które w prosty i przejrzysty sposób opisują drogę jaką musi przebyć ktoś marzący o uprawianiu zawodu aktora [...]. Każdy, kto zamierza poważnie zajmować się sztuką aktorską przeczyta tę książkę z ciekawością i uwagą[...]. Autor dołącza wywiady z kilkoma znakomitymi kolegami - wywiady, które stają się czymś innym niż tradycyjne rozmówki zamieszczane w pismach o profilu rozrywkowym[...]. Na polskim rynku nie ma właściwie obecnie żadnego równie syntetycznego i przyjaznego czytelnikowi podręcznika[...]. Maciej Wojtyszko Reżyser teatralny, filmowy i telewizyjny, dramaturg, pisarz, scenarzysta, wykładowca reżyserii w Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie.
Leksykon szaradzisty z podtytułem: Trudniejsze i typowe wyrazy krzyżówkowe jest rodzajem podręcznego słownika encyklopedycznego. Pomyślany został jako pomoc dla mniej i średnio zaawansowanych amatorów krzyżówek. W pewnym stopniu może być też przydatny dla układających krzyżówki i inne podobne formy szaradziarskie. W leksykonie zebrano, opracowane w przystępny sposób popularnonaukowy i uporządkowane alfabetycznie według ilości liter, terminy najczęściej spotykane w krzyżówkach, a rozproszone po wielu encyklopediach i słownikach specjalistycznych. Książka zawiera wybrane wyrazy trudniejsze, obce, rzadziej lub dawniej spotykane oraz typowe, uważane zwykle za łatwiejsze „wyrazy krzyżówkowe”. Zaprezentowano w niej prawie 8 tys. haseł, mających ponad 9,5 tys. znaczeń.
Wierszowany przewodnik po zabytkach Krakowa dla małych odbiorców można czytać i oglądać w każdym miejscu świata, a przede wszystkim warto zabrać ze sobą w podróż do tytułowego polskiego miasta. Książka wtajemnicza w legendy związane ze starymi dziejami Krakowa, a kolejność tytułów proponuje trasę zwiedzania miasta. Wiersze ukrytego pod dowcipnym pseudonimem autora pomagają poznawać historię opisanych miejsc i uwrażliwiają na tajemnice zapisane w przeszłości. Różnorodny rytm utworów tworzy muzyczny walor dziejów. Sugestywnie przedstawione epizody pozostają w pamięci. Ilustracje pozwalają czytelnikom utrwalić obrazy zabytkowych obiektów. Czarno-biała grafika i malarskie przetworzenia zachęcają odbiorców do porównywania ich z krakowską starówką oglądaną podczas wycieczki. Zaplanowane w tym przewodniku miejsce na własną twórczość inspiruje do rejestracji osobistych doznań, przeżyć, refleksji małego widza, słuchacza, podróżnika.
Kolejna powieść Lilki Krajzel – autorki „Pustych kartek” – dla najmłodszych nastolatek. „Sama nie wiem” pokazuje, jak głęboko człowiek potrzebuje drugiego człowieka; jak wiele zależy od tego, kogo spotkamy na swojej drodze. Połączeni siecią zależności uczymy się życia. Jak i od kogo? Powieść Lilki Krajzel wnikliwie i mądrze odpowiada na to ważne pytanie zarówno młodym, jak i ich rodzicom. Błyskotliwymi dialogami współczesnych nastolatków „Sama nie wiem” Lilki Krajzel opowiada o więzach uczuciowych piętnastoletniej bohaterki, eksponując jej życiowe problemy wieku dojrzewania. Czytelniczki znajdą w tej powieści swoje sobowtóry. W wątkach dorastających dziewczynek niejedna z was może się przejrzeć jak w lustrze. A wnikliwe przyglądanie się sobie nie tylko jeszcze nikomu nie zaszkodziło, ale przede wszystkim pogłębia świadomość własnej tożsamości. Utwór powinna przeczytać każda nastolatka XXI wieku.
Do najważniejszych oficjalnych symboli państwa, oznak jego suwerenności i godności narodowej, zalicza się przede wszystkim flagę i herb (godło). Wyróżniają i symbolizują one dane państwo oraz jego naród wśród innych krajów i narodów świata. Flaga i herb są symbolami reprezentu­jącymi każde państwo. Świadczą o zajmowanym przez nie miejscu na Ziemi, w określonym – ukształtowanym przez środowisko geograficzne i historię – kręgu cywilizacyjnym. Symbole te, przy pomocy barw i rysunków, w sposób skrótowy ukazują zazwyczaj geograficzne cechy kraju, dotyczące środowiska przyrodniczego, ludności i gospodarki. Eksponują odrębności kulturowe i hi­storyczne tradycje narodu, często też nawiązują do teraźniejszości i marzeń o przyszłości. Znaki państwowe i narodowe należą do uświęconych trady­cją najważniejszych symboli, w obronie których wielokrotnie – w minionych i współczesnych okresach dziejów oraz przez ludy różnych kultur – oddawano nawet życie.
Bohaterami powieści Antoniego Lędyka są szkolni przyjaciele. Gdy pewnego dnia znika ich nauczyciel, rozpoczynają poszukiwanie. Z rozdziału na rozdział mnożą się znaki zapytania. Wypełniona przygodami akcja wciąga każdego czytelnika, który lubi rozwiązywać życiowe łamigłówki. Na tropie detektywistycznych domysłów czyhają pułapki, zaskakują coraz to nowe odkrycia, porywają sensacyjne wydarzenia, a dynamiczne sytuacje wywołują drżenie łydek. Wraz z grupką chłopców z miasteczka stopniowo poznajemy kolejne barwne postaci. Którzy z bohaterów ułatwią, a którzy skomplikują poszukiwania? Czy chłopcom uda się przerwać zmowę milczenia nauczycieli? Czy znajdą właściwy trop odkrycia tajemnicy zniknięcia pana od WF-u?