Menu

Agnieszka Grzechynka

Niewątpliwie książka będzie ważnym głosem w dyskusji dotyczącej wielokulturowego aspektu funkcjonowania współczesnych społeczeństw. Powinna się stać lektura? obowiązkową zwłaszcza dla komunikologów, politologów, kulturoznawców oraz specjalistów z zakresu marketingu, w tym także marketingu politycznego. Dr hab. Małgorzata Myśliwiec, prof. UŚ Moja ocena książki jest bardzo wysoka. Jestem wdzięczny Autorce za jej otwartość. Nie chce narzucać nikomu swego stanowiska, stara się naświetlać problemy z wielu stron i uwzględniać różne opinie. Jest również świadoma nie tylko zagrożeń wynikających z rozwoju i rosnącego wpływu mediów społecznościowych na sposoby myślenia zwłaszcza kolejnych pokoleń, ale także kłopotów wynikających z rozwoju sztucznej inteligencji. Prof. dr hab. Bogdan Szlachta Agnieszka Grzechynka (z d. Idzik) – doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu Politechniki Krakowskiej, gdzie uzyskała stopień Executive MBA. Wykładowca w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji Akademii Ignatianum w Krakowie, właścicielka agencji public relations Go Public, a także była, wieloletnia dziennikarka Faktów TVN oraz TVN24. Członek Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych oraz Polskiego Towarzystwa Stosunków Międzynarodowych, praktyk w obszarze marketingu internetowego, social mediów, public relations oraz dziennikarstwa. Autorka publikacji naukowych oraz wystąpień poświęconych wykorzystaniu mediów społecznościowych i nowych technologii informacji do budowania wizerunku osób, firm, instytucji, regionów i państw.
Dlaczego ufamy „Karen z Facebooka”, a nie naukowcom? W jaki sposób Grumpy Cat zbudował swoją markę? Czego o potencjale social mediów uczy nas świstak jedzący jabłko? Jak w Indiach zwiększa się efektywność procesu sortowania owoców? I wreszcie – w jaki sposób wiedza ta przekłada się na umiejętność generowania kapitału reputacyjnego własnej marki biznesowej? Na te i inne pytania odpowiada autorka, prezentując koncepcję LSMMA™ – Lean Social Media Management Approach. Zaproponowane podejście, zainspirowane filozofią lean, jest próbą poszukiwania efektywniejszych metod działania, wpisujących się nie tylko w wymogi narzucone przez realia marketingu 4.0. oraz styl życia konsumentów, ale także w charakter samych mediów społecznościowych, które nie pozwalają uwiązać się na krótkiej, marketingowej smyczy. Książka została napisana żywym i ciekawym językiem (…). Jej czytelnikami będą? nie tylko badacze mediów społecznościowych, zainteresowani studenci, ale przede wszystkim książka Agnieszki Grzechynki będzie swego rodzajem kompendium wiedzy i praktycznym przewodnikiem dla firm, które pragną wykorzystać potencjał, jaki dają media społecznościowe w działalności biznesowej. dr hab. Monika Ślufińska, prof. UJ Praca jest ważna w kontekście potrzeby wypełniania luki informacyjnej w tym obszarze. Z pewnością poszerza ona zasób publikacji, jakie znajdują się na polskim rynku wydawniczym w analizowanym temacie. Książka może stanowić wartościowe uzupełnienie dla każdego, kto poszukuje wiedzy w zakresie social mediów. dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW Agnieszka Grzechynka (z d. Idzik) – doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu Politechniki Krakowskiej, gdzie uzyskała stopień Executive MBA. Wykładowca w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji Akademii Ignatianum w Krakowie, właścicielka agencji public relations Go Public, a także była, wieloletnia dziennikarka Faktów TVN oraz TVN24. Członek Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych oraz Polskiego Towarzystwa Stosunków Międzynarodowych, praktyk w obszarze marketingu internetowego, social mediów, public relations oraz dziennikarstwa. Autorka publikacji naukowych oraz wystąpień poświęconych wykorzystaniu mediów społecznościowych i nowych technologii informacji do budowania wizerunku osób, firm, instytucji, regionów i państw.
Treść publikacji daje świadectwo wybornego rozeznania przez Autorkę uwarunkowań i dynamiki przemian zachodzących w ostatnich dekadach w Katalonii. Autorka potrafiła przedstawić zarówno rozwój doktryny katalonizmu, jak i zweryfikować hipotezy o kluczowej roli odgrywanej w tej doktrynie przez język oraz o wpływie języka na wysoki stopień integracji imigrantów wspierających ambicje niepodległościowe Katalończyków. Prof. dr hab. Bogdan Szlachta Przekazana w książce wiedza powinna być lekturą obowiązkową nie tylko dla przedstawicieli elit politycznych państw europejskich (niezależnie od opcji politycznej, jaką reprezentują), ale także dla uczniów i studentów, spośród których będą się rekrutować przyszli rządzący. Dr hab. Małgorzata Myśliwiec ________________________________ Agnieszka Grzechynka (z d. Idzik), doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce. Adiunkt w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji Akademii Ignatianum w Krakowie. Badaczka współczesnej sytuacji politycznej Katalonii, filozoficznych podstaw obecnych ruchów niepodległościowych, a także strategii public relations regionów i państw. Autorka publikacji naukowych oraz wystąpień poświęconych regionalizmowi hiszpańskiemu, językowi, tożsamości kulturowej Katalończyków oraz praktycznemu wymiarowi public relations. Pracę doktorską poświęconą doktrynie katalonizmu obroniła z wyróżnieniem na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego.