Dlaczego ufamy „Karen z Facebooka”, a nie naukowcom? W jaki sposób Grumpy Cat zbudował swoją markę? Czego o potencjale social mediów uczy nas świstak jedzący jabłko? Jak w Indiach zwiększa się efektywność procesu sortowania owoców? I wreszcie – w jaki sposób wiedza ta przekłada się na umiejętność generowania kapitału reputacyjnego własnej marki biznesowej? Na te i inne pytania odpowiada autorka, prezentując koncepcję LSMMA™ – Lean Social Media Management Approach. Zaproponowane podejście, zainspirowane filozofią lean, jest próbą poszukiwania efektywniejszych metod działania, wpisujących się nie tylko w wymogi narzucone przez realia marketingu 4.0. oraz styl życia konsumentów, ale także w charakter samych mediów społecznościowych, które nie pozwalają uwiązać się na krótkiej, marketingowej smyczy.
Książka została napisana żywym i ciekawym językiem (…). Jej czytelnikami będą? nie tylko badacze mediów społecznościowych, zainteresowani studenci, ale przede wszystkim książka Agnieszki Grzechynki będzie swego rodzajem kompendium wiedzy i praktycznym przewodnikiem dla firm, które pragną wykorzystać potencjał, jaki dają media społecznościowe w działalności biznesowej.
dr hab. Monika Ślufińska, prof. UJ
Praca jest ważna w kontekście potrzeby wypełniania luki informacyjnej w tym obszarze. Z pewnością poszerza ona zasób publikacji, jakie znajdują się na polskim rynku wydawniczym w analizowanym temacie. Książka może stanowić wartościowe uzupełnienie dla każdego, kto poszukuje wiedzy w zakresie social mediów.
dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW
Agnieszka Grzechynka (z d. Idzik) – doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu Politechniki Krakowskiej, gdzie uzyskała stopień Executive MBA. Wykładowca w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji Akademii Ignatianum w Krakowie, właścicielka agencji public relations Go Public, a także była, wieloletnia dziennikarka Faktów TVN oraz TVN24. Członek Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych oraz Polskiego Towarzystwa Stosunków Międzynarodowych, praktyk w obszarze marketingu internetowego, social mediów, public relations oraz dziennikarstwa. Autorka publikacji naukowych oraz wystąpień poświęconych wykorzystaniu mediów społecznościowych i nowych technologii informacji do budowania wizerunku osób, firm, instytucji, regionów i państw.