Menu

David L Craddock

Niech żyje Mortal Kombat to książka wyczerpująca temat. Musicie ją przeczytać! – Cliff Bleszinski, twórca Gears of War i Unreal Obszerna, wnikliwa opowieść o początkach legendarnej serii gier, Mortal Kombat. Według polityków i rodziców Mortal Kombat był zagrożeniem dla społeczeństwa. Dla graczy był to sposób na życie. Uwielbiana i przez oddanych cwaniaków, którzy pokonywali tysiące kilometrów, jeżdżąc od wybrzeża do wybrzeża, aby zmierzyć się z najlepszymi graczami w salonach gier, i przez zagorzałych fanów, którzy poświęcali swój czas na zbieranie figurek, bicie rekordów świata i zgłębianie historii, seria Mortal Kombat znajduje się na szczycie list sprzedaży od 30 lat, a jej popularność nie słabnie. Ale zanim Mortal Kombat podrażnił polityków, zalał monetami salony gier i sprzedał się w ponad 12 milionach egzemplarzy, kierownictwo Midway postrzegało go jako zapchajdziurę – przerywnik między bardziej obiecującymi grami, takimi jak NBA Jam. Współtwórcy, Ed Boon i John Tobias, byli innego zdania. Wierzyli, że ich dzieło ma potencjał. Ale nawet oni nie byli w stanie wyobrazić sobie fenomenu, jakim Mortal Kombat stanie się po trafieniu do salonów gier w październiku 1992 roku. Ani kontrowersji, które potem nastąpią. Książka Niech żyje Mortal Kombat. Runda 1, powstała w oparciu o obszerne wywiady, to kronika automatowej ery najbardziej niesławnej serii bijatyk w branży gier wideo (od MK do MK4), twórczych i technicznych przeszkód, które musiał pokonać jej zespół, oraz osobistych historii fanów, których pasja uczyniła Mortal Kombat filarem kultury popularnej.
Potwory w ciemności. Jak powstało UFO: Enemy Unknown   David L Craddock   Kulisy powstania kultowej gry strategicznej David L. Craddock, autor książek o historii gier i pisarz, zagłębia się w historię kultowej gry strategicznej UFO: Enemy Unknown (wydanej w USA jako X-COM: UFO Defense), która w 1994 roku zachwyciła świat, stając się natychmiastowym klasykiem. Potwory w ciemności. Jak powstawało UFO: Enemy Unknown to opowieść o młodym, obiecującym twórcy Julianie Gollopie, który chciał stworzyć grę strategiczną mogącą dorównać sławą słynnej Cywilizacji. Więcej o Potworach w ciemności Jest rok 1994. Turowe gry strategiczne zostały zepchnięte w cień przez efektowne, pełne akcji produkcje w stylu Dooma i Mortal Kombat. Wszystkie poza jedną – Sid Meier's Civilization, megahitem stworzonym przez amerykańską firmę MicroProse. Tymczasem w europejskim oddziale MicroProse, gdzieś w południowo-zachodniej Anglii, aspirujący producenci przymierzają się do zaprojektowania gry taktycznej, która mogłaby dorównać lub nawet przebić sukces amerykańskiego odpowiednika, postrzegającego swój brytyjski oddział jako nic więcej niż tylko studio wspierające. Całkiem niedaleko pewien nastolatek w okularach przesiaduje godzinami przed swoim komputerem, marząc, że pewnego dnia jego zdolności programistyczne dorównają epickim kampaniom rozgrywającym się w jego wyobraźni. Począwszy od jego wczesnych doświadczeń z grami planszowymi po cyfrowe pola walki podbijające listy bestsellerów, "Potwory w ciemności" śledzą przebieg kariery legendarnego designera Juliana Gollopa i drogę prowadzącą do powstania "UFO: Enemy Unknown", przerażającej i przerażająco głębokiej gry, okrzykniętej "najlepszą grą na PC" (IGN) i "prawdziwym klasykiem" (GameSpot). Cechy Edycji Specjalnej Książka w Edycji Specjalnej (w oryginalnej wersji językowej) była dostępna wyłącznie dla osób, które wsparły autora w trakcie kampanii na Kickstarterze. Polska wersja zawiera wszystkie dodatkowe wywiady zawarte w tej edycji: "Nieograniczone możliwości" - wywiad z Johnem Broomhallem, kompozytorem muzyki do X-COM "Pro strategie" - wywiad z Davidem Ellisem, autorem poradnika do X-COM "Coś wyjątkowego" - wywiad z Andrew Luckettem o testowaniu X-COM "Seria sytuacji" - rozmowy o tworzeniu X-COM: Apocalypse "Na nowo" - rozmowa o tworzeniu OpenXcom